Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil uttrykke min fulle støtte til lygren. For min del haster det ikke med å få utbetalt en kompensasjon, bare den kommer!
    Ser nå at en stakkar bruker sin ferietur til Mallorca til å jobbe med denne saken, for at VI skal tape minst mulig penger...
    Det står respekt av dette syns jeg, du tar det som en mann lygren 8)

Jeg vil oppfordre alle dere andre 42 som ble svindlet, om å ha tiltro til jobben lygren gjør. Kan ikke være tvil i om at han er på VÅRT lag!

Er helt sikker på at det vil komme en levelig løsning på denne saken!

Frem til løsningen kommer, går jeg å spille golf! :grin:

Ha en fortreffelig Søndag!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvindle
    Jeg vil uttrykke min fulle støtte til lygren. For min del haster det ikke med å få utbetalt en kompensasjon, bare den kommer!
    Ser nå at en stakkar bruker sin ferietur til Mallorca til å jobbe med denne saken, for at VI skal tape minst mulig penger...

Jeg vil oppfordre alle dere andre 42 som ble svindlet, om å ha tiltro til jobben lygren gjør. Kan ikke være tvil i om at han er på VÅRT lag!

Helt enig.... (bortsett fra det derre homsebandy greiene...)

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart han jobber med det selv på en ferietur, når det kan være han som står ansvarlig for at 860.000kr kan være borte. Så, det er nok også interesser at AVforum skal tape minst mulig penger.. (Naturlig nok)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...bare innom tråden for å si at vi i morgen vil jobbe med følgende:

1. AVforums advokat vil prøve å få oversikt i saken og komme med innspill til hvordan vi/dere bør gå frem mot Master IT AS. Dette da mht politianmeldelse, registrering av krav mot konkursbo etc. Det er fullt mulig AVforum, som mellommann i saken, ikke har rett eller mulighet til å anmelde og/eller melde krav til boet. Det er samtidig selvsagt fordelaktig om den enkelte slipper dette, så da vil vi nok finne en løsning der den enkelte kan vi AVforum tillatelse til å stille kravet på deres vegne eller noe... Dette må advokaten få sett på først..... Til dette forslaget hører det med en dokumentasjonspakke som dere kan benytte til diverse formål. Her skal all kommunikasjon AVforum har hatt med Master IT AS / Masterminds AS i saken dokumenteres, samt bankutskriftter som beviser overføring av beløpet etc.

2 (som jo er det viktigste). Vi må jobbe videre med et forslag til løsning som belaster den enkelte kjøper i minst mulig grad. Her er det viktig at vi både er raske (forstår jo at folk ikke synes det er noe hyggelig å måtte vente enda lenger på TVene enn høyst nødvendig), men også grundig når vi først kommer med tilbudet. Dette er mye penger for alle de involverte...

En komplett løsning vil derfor ikke foreligge før vi har oversikt over diverse, så dere må nesten bare la oss få litt tid til å jobbe oss gjennom dette.

Jeg kommer tilbake med mer info snarlig, og jeg kan garantere dere at vi nå setter i sving alt vi makter av tiltak for å ta kontroll i saken, der min hovedprioritet er å redusere tapet for den enkelte maksimalt hensyntatt de forutsetninger som foreligger for dette.

Som dere vet dukker det også mest sannsynlig opp en artikkel rundt dette temaet i morgendagens Aftenposten...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Som dere vet dukker det også mest sannsynlig opp en artikkel rundt dette temaet i morgendagens Aftenposten...
    Publiseringen av artikkelen er utsatt til tirsdag.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, kanskje like greit, er jo en del elementer å nøste opp i her for å gi en fyldig dekning av forholdene i denne saken...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig denne saken løser seg for alle.
    Jeg roser alle for å ha is i magen på denne saken, og lygren som gjør alt han makter for å ordne opp i rotet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Jeg håper virkelig denne saken løser seg for alle.
    Jeg roser alle for å ha is i magen på denne saken, og lygren som gjør alt han makter for å ordne opp i rotet.
    Enig. At Lygren tar tak i dette på en så seriøs og IMO profesjonell måte, og midt i hans egen ferie, hadde i allefall virket betryggende på meg om jeg var en del av dette. Forøvrig en situasjon jeg definitivt ikke unner han. Etter forholdene å dømme syntes jeg også veien mot en mulig løsning på denne saken har vært relativt rask, så det er tydlig at noen jobber hardt for å få ordnet opp i dette. En kan jo bare lure på hvor lang tid noe slikt kunne blitt dratt ut om AVforum hadde vært vanskelig/lite løsningsorientert her....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Enig. At Lygren tar tak i dette på en så seriøs og IMO profesjonell måte, og midt i hans egen ferie, hadde i allefall virket betryggende på meg om jeg var en del av dette. Forøvrig en situasjon jeg definitivt ikke unner han. Etter forholdene å dømme syntes jeg også veien mot en mulig løsning på denne saken har vært relativt rask, så det er tydlig at noen jobber hardt for å få ordnet opp i dette. En kan jo bare lure på hvor lang tid noe slikt kunne blitt dratt ut om AVforum hadde vært vanskelig/lite løsningsorientert her....
    Ja, det er bra Lygren tar tak, men det skulle vel egentlig bare mangle.

Hadde han vært profesjonell fra første stund, og gjort som avtalen i utgangspunktet var, så hadde vi ikke vært i denne situasjonen.
    Selvfølgelig veldig uflaks og ergerlig å bli svindlet, men man gambler ikke med så mange penger uten å spørre eierene først.

Jeg forholder meg foreløpig rolig, og avventer hva som skjer de nærmeste par dagene. Ingen her har lyst til at dette skal bli en personlig tragedie for noen, så håper ting løser seg.

Krysser fingrene mot at Masteminds tar ansvar, eller får ansvaret tredd over hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Ja, det er bra Lygren tar tak, men det skulle vel egentlig bare mangle.

Hadde han vært profesjonell fra første stund, og gjort som avtalen i utgangspunktet var, så hadde vi ikke vært i denne situasjonen.
    Selvfølgelig veldig uflaks og ergerlig å bli svindlet, men man gambler ikke med så mange penger uten å spørre eierene først.

Jeg forholder meg foreløpig rolig, og avventer hva som skjer de nærmeste par dagene. Ingen her har lyst til at dette skal bli en personlig tragedie for noen, så håper ting løser seg.

Krysser fingrene mot at Masteminds tar ansvar, eller får ansvaret tredd over hodet.

Godt sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dine oppfordringer til meg som rammet i denne saken har ingen effekt på meg, ettersom jeg ikke har økonomi til å hverken tape eller vente lenge på mine 20.000 kr.

...eller til å spille golf, for den saks skyld.

-warius

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Dine oppfordringer til meg som rammet i denne saken har ingen effekt på meg, ettersom jeg ikke har økonomi til å hverken tape eller vente lenge på mine 20.000 kr.

...eller til å spille golf, for den saks skyld.

-warius
    åååhhh hahahahahahahah! PowerSlap x10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konstruktivt forslag...

Hei,

jeg er ny her på avforum og har ingen interesser i denne saken. Men, jeg vil skyte inn en kommentar som jeg syntes har blitt litt fortapt i denne uheldige saken.

"AVForum :: der entusiastene samles!" er motto til denne siden. Og vi skal ikke glemme at vi alle her er entusiaster - noen store og noen små. Lygren - som har fått mye pepper - er også entusiast og da bør man tenke seg litt om før man skyter på sine "egne". Nå skal ikke jeg ta stilling til hvilket juridisk ansvar Lygren har i denne saken jfr. post 17 og PowerBuy sine regler, men jeg håper alle kan ha dette i minne. Hvis man leser tilbake på tråden fremstår Lygren, etter min mening, som svært seriøs, konstruktiv og ansvarsfull. Husk det

Så til forslaget mitt: Hva med å starte en liten redningsaksjon for avforum.no i form av et lotteri. Hvor mange medlemmer har avforum? 10.000 stk? Og kanskje 5.000 aktive medlemmer? Ikke vet jeg, men ta utgangspunkt i 5.000 aktive brukere. Hvis vær og en bruker kjøper 1 (eller flere) lodd til 100kr stk kan man stable på beina en halv million kroner ganske kjapt. Dette kan være penger som kan brukes til enten advokathjelp, sponsing av tv'er til disse 46 eller til full kompensasjon av de 46 som ikke vil ha tv nå.

Hvorfor vil noen spytte inn 100kr for å hjelpe avforum? Tja - hvis man har en eller to fete premier (f.eks. en Samsung 46M86) blir jo dette et hyggelig lotteri med gode vinnersjanser. 1:5000 eller 1:2500 er vesentlig bedre vinnersjans enn de fleste kakelotteri, flax og lotto!

Hva tror dere? Det kan praktisk la seg gjennomføre ganske raskt. Avforum får likvide midler til å hjelpe dere 46 og seg selv ut fra en mulig økonomisk krise. Entusiast hjelper entusiast m/litt ekstra spenning på kjøpet.

Andre altnernativer som har vært oppe er jo å gå på Samsung Norge, Elkjøp, HiFiKlubben e.l. og få presse/mediatrykk på "Butikk xxx hjelper fortvila hi-fi entusiaster"...

Hva tror dere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke la slikt løses vha andre sine penger, da vinner jo syndebukken til slutt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: glem det.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv følgt med i denne tråden med interesse om hva som kan skje med vårt alles kjære avforum. Som mange andre (med rette) tar opp så er nok "post 17" en viktig brikke i denne saken. Jeg mener også at Lygren oppfører seg meget serøst og annsvarsfullt. Gi mannen litt tid, og det kommer til å bli det beste for alle parter. Visst kan det være litt lett for en på utsiden å kommentere slik, men jeg mener så.

Når det gjelder forslaget over synest jeg ideen er god. En kommer nok til å selge mindre lodd en det du fremlegger (tror jeg ) , men alt bør vel hjelpe.

Jeg hadde selv gladelig kjøpt et par lodd.

Ellers må jeg bare få ønsket alle involverte lykke til i saken.

Edit : rettet noen skrivefeil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i all........
    Kan noen skrive en liten summering av hva som har skjedd her, for en som akuratt har karret seg hjem fra billig sommerferie fordi han brukte alle feriepengene på TV? (skjønner ingenting her...... )
    Tvène er ikke her og pengene er stjålet av en Ivar????

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes å det er litt rart å skulle hjelpe alle som er rammet via loddkjøp....kunne jo heller oppfordre til å kjøpe av-forum t-skjorter slik at lygren kan betale tilbake i reine cash uten en "loddaksjon" også å følge opp..skulle lygren etterhvert få tilbake pengene fra master....... ville det jo bare bli en bonus og ett enda sterkere forum rent økonomisk iallefall..pluss den markedsføringen det vil bli om 5-10000 t-skjorter sprader rundt i hele norge på våre snøhvite innesittende kropper tipper på at der ligger bra avanse i skjortesalget....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_sin
    Hva i all........
    Kan noen skrive en liten summering av hva som har skjedd her, for en som akuratt har karret seg hjem fra billig sommerferie fordi han brukte alle feriepengene på TV? (skjønner ingenting her...... )
    Tvène er ikke her og pengene er stjålet av en Ivar????
    AVforum ble svindet av Master IT som kjørte selskapet i konkurs med en gang pengene ble overført til de. En ansatt i moderselskapet til Master IT (Masterminds), med navn Ivar B. er annmeldt for underslag, svindel og en rekke andre tings om man har fortstått rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Heh.. du synes det må berømmes at mannen jobber for å unngå så mye som mulig av et personlig økonomisk ansvar som kan true han til å selge huset sitt?

Tviler sterkt på at du hadde sagt "Jaja, shit happens!" og tatt ferien uten en tanke på et mulig millionkrav som venter på deg hjemme.

Side 37 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •