Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 59 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lygren har et viktig og godt poeng med at selv om AVShop AS og AVforum er eiet av samme person, er AVShop AS en egen enhet, helt uten tilknyttning til AVforum / PC Performance ANS, og AVforum kan selvsagt ikke hente ut midler av AVShop AS etter fri vilje.

For mange jeg har snakket med pr PM og e-post er av det intrykk at Lygren er en steinrik kølle som sitter med 30 mill i overskudd fra AVShop AS pr. år. Kan godt hende det stemmer, men jeg har mine tvil.

Fakta i saken så langt er enkelt og greit:

1) PowerBuyet ble formidlet og betalt via PC Performance ANS som er et ansvarlig selskap, og eier (lygren) kan derfor holdes personlig økonomisk ansvarlig om en eventuell dommer skulle tolke lovverket på en slik måte.

2) Ingen har noen som helst oversikt over midler i Master IT, og det er selvsagt noe som kan ta litt tid for en bobestyrer å få oversikt over.

3) AVforum har kommet med et tilbud om løsning hvor de berørte taper 10.000, eller må betale 7.500 ekstra for å få levert TV, dog med forbehold (i en tidligere post) i tilfelle det viser seg at PC Performance ANS ikke sitter med et økonomisk ansvar alikevel(?)

4) Lygren jobber meget hardt med saken for å begrense skadene for sitt eget vedkommende, og PowerBuyets påmeldte.

Alle vil ha en TV, og alle vil ha TV'en forriege uke - det toget er desverre gått nå, og selv om man løper ut i gatene med sabler og granater og hiver advokater på PC Performance ANS, vil man ikke få sine TV'er 'fort'.

Faktisk tror jeg man får TV'ene (eller midlene) sine raskest om man tar det hele litt piano og lar folk jobbe konstruktivt mot en løsning. Jeg har diskutert såvidt med lygren ang. en reddningsaksjon som kan enten;

1) Dekke tapet til AVforum (minus evnt. fortjeneste) og forsyne PowerBuyet's påmeldte med TV'er.

2) Dekke tapet til PowerBuyet's påmeldte i AVforums forslag til løsning (7.500).

3) En mellomting av 1 og 2.

Det kan virke som drømmescenarioer, men man skal ikke legge under en stein hvor mye PR en stor distributør/outlet kan sitte igjen med for ca 300.000 om man kommer til en enighet rundt scenario 2, og ting gjøres på en skikkelig måte.

Jeg jobber iallefall med å fremstille et forslag ovenfor mine kontakter hos div. distributører for å se om vi ikke kan få en snarlig og positiv løsning på denne uheldige situasjonen.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg i mørket uten TV, derfor har jeg tatt meg opp lån for å kjøpe en TV(som er bestillt).
    Men jeg trenger på ingen måte 2 stykker... Så håper dere også tenker på de som nå bare vil ha tilbake pengene sine.

Njaal

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da er jeg innom tråden igjen... Chingling, jeg synes det er greit at du oppgir hvor du jobber, ettersom du slik jeg har forstått det muligens jobber for en av de som sitter på krav mot Master IT (enten Addex AS eller GNT AS) og dermed kan ha interesse av å mene at AVforum bør ta det hele og fulle ansvar?

Det er korrekt at det er uklart hvor stor betydning det har at jeg har gitt beskjed om at vi ikke hadde planer om å overføre beløpet. Det er nettopp derfor vi ønsker å gi dette tilbudet, som for oss er å strekke oss veldig langt FØR vi en gang har fått dette vurdert av en jurist. For alt jeg vet står vi helt uten ansvar i denne saken, men det er selvsagt også slik at det kan hende vi setter med hele ansvaret når det kommer til stykket. Det er det vel egentlig bare en dommer som kan avgjøre. Vi har jo vår formening i saken, og har våre betingelser samt forståelse av konseptet, men kan jo ikke se bort fra at vår forståelse ikke er i samsvar med hva en dommer måtte komme til i sin konklusjon. Samtidig må en jo prøve å vurdere rimeligheten i det hele også. AVforum har hele tiden opptredt i god tro, og faktisk blitt svindlet på samme måte som dere. Jeg har nylig sagt opp min stilling som produktsjef i Spaceworld Norge for å jobbbe med AVforum på fulltid, og jeg skal love dere at dette skjæret er stort og skarpt for undertegnede. Det virker nesten som folk tror at AVforum er et stort konsern med en drøss ansatte........ AVshop AS er for øvrig en helt annen bedrift, og det er ikke slik at AVforum bare kan hente penger derfra etter eget forgodtbefinnende. Jeg LOVER dere at jeg strekker meg så langt der er mulig uten at AVforum og firmaet PC Performance ANS (som eier AVforum) samtidig forsvinner. Det er også korrekt at dette er et ANS, altså et ansvarlig selskap, der jeg må selge huset for å gjøre opp for dette hvis det skulle falle en rettskraftig dom i min disfavør (jaja, har bodd i liten leilighet før, overlever vel det igjen...). Det gjør jeg som nevnt UTEN at jeg har fått en jurist til å vurdere saken, rett og slett fordi jeg synes det hele er helt for jxxxxx for de dette angår. Når folk tenker på hvor vanskelig det er å spørre kona om 7500 for å dekke dette problemet synes jeg en samtidig skal stikke fingeren i jorda og vurdere saken i sin helhet. Jeg ber ikke om sympati eller å bli stakkarsliggjort, men ærlig talt, noen ganger er det faktisk lov å be om at folk tenker seg om to ganger før en vrir om kniven, eller kanskje enda mer billedlig, sparker en mann som ligger nede for telling.

Nå respekterer jeg samtidig selvsagt de som måtte forholde seg til denne saken på et platonisk nivå og hevde den retten de måtte mene å ha i saken, noe som selvsagt er helt greit (mye mulig jeg hadde gjort det samme i tilsvarende tilfelle, fullt mulig...). Da er altså måten vi løser denne saken på å møtes i forliksråd/retten, med hver vår advokat, så får rett og slett dommeren avgjøre utkommet. Kommer vi først til det aksepterer jeg det, selvsagt, men ønsker jo å gjøre alt jeg kan for å ikke måtte havne i en slik situasjon mot over 40 av forumets brukere og lesere. Det er virkelig "worst case" for min del.

Vi har for øvrig fått flere gode og konstruktive innspill fra forumets medlemmer her. Et veldig godt tips fra "tedkj" er å forhøre oss med noen av de større distributørene her til lands om de kan være villige til å levere en TV via en forhandler som er villig til å gi oss en relativt hyggelig kredittid, til en redusert pris. Dette mot selvsagt at bli akreditert som del av løsningen. Dette skal jeg ta tak i på mandag, og ringe de mest aktuelle distributørene. Hvis noen av disse distributører har lyst å ta kontakt med en fortvilet AVforum-eier allerede i dag, feel free, send mail til admin@avforum.no. Jeg vil gjøre alt som står i min makt for å redusere tapet til den enkelte, og da er alle forslag til løsningen velkommen! Vi er kanskje litt ute å kjøre nå, men AVforum er et stort nettsted med mange besøkende, og jeg skal garantere at effekten av å hjelpe til i en sak som dette vil langt overgå det meste av annen markedsføring en kan foreta seg til prisen.

Jeg har samtidig opprettet kontakt med en egen advokat nå som skal hjelpe meg i saken mot Master IT AS og Masterminds AS. Spørsmålet er om vi har rett til å anmelde selskapet som mellommann bl.a., noe advokaten vil hjelpe oss med... Nå er dessverre ikke advokater spesielt rimelig, men slik saken har utviklet seg nå ser jeg ingen annen løsning.

Nå må jeg jobbe med dokumentasjonen folkens, puhhh, tror dette må være en av de kjipeste tingene jeg har vært gjennom i jobbsammenheng, og det bare noen mnder etter jeg sa opp min faste og sikre jobb i Spaceworld... Makan...

Hei Lygren,

Hvem jeg er er faktisk ikke vesentlig, hvor jeg jobber er også totalt uvesentlig, jeg er kun en liten ubetydelig forbuker - om du vil kalle det det. (Og nei, Master IT e.l. skylder meg ingen penger - jeg har ingen krav mot hverken de eller deg eller har noe uoppgjort med noen jeg vet om)

Jeg har hverken noe imot deg eller hva du gjør, ikke noe imot noen som bruker dette fora eller noen andre mennesker for å ha det klargjort. PowerBuy er en bra tjeneste -> om det blir arrangert riktig!

Eneste jeg ikke liker er at man fraskriver sitt ansvar og plikter!

Om det skal vise seg at AVForum / PCPerformance har retten på sin side - og - så lenge dette er som som kommer frem gjennom de riktige kanalene (Som gjennom en dom eller et forlik i forliksrådet [eller via forhandlinger med de ulike partene med advokater tilstede]) er det noe som IKKE kan glede meg mer!

Samme gjelder om det skulle vise seg at forbrukerene har rett!

Om Ivar B blir satt inn for laaang periode er det noe som ikke bryr meg om, da jeg tror denne personen aldri kommer til å stoppe å gjøre det han gjør.

Uansett hvem som vinner / hva utfallet blir -> så har begge parter lært noe og jeg håper at man faktisk både som leverandør og som kunde aldri fraskriver seg sitt ansvar og plikter.

Men jeg må få lov til å si - Business er Business - Aldri prøv å få sympati e.l. med å refere til familie / barn / hjem. Man vet godt hva man går inn på og det er noe man skal holde unna alle former for diskusjoner (selv om det kan påvirke levememåten). Tenk på alle de som faktisk har slitt for å få råd til å kjøpe disse skjermene - tenk på alle de som har forsaket "hjem" / ferier for dette -> spart lenge, geldet seg til dette og så "mistet alt". Så slutt å be om sympati for din egen skyld. Det blir faktisk for dumt!

Uansett hvem som til slutt får rett - så vil utfallet være et rettferdig utfall for alle partene - så lenge det er kommet frem på riktig måte!

Ha en god kveld!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi får bare se hva som dukker opp her. Hvis noen er villige til å hjelpe oss alle slik at vi kan tilby levering av TVen uten noe pristillegg er jo det en løsning, under forholdene, jeg mener er veldig god (selv for de som måtte ha kjøpt seg en annen TV - da får en heller bare selge denne TVen, det er jo en svært populær TV og prisen en har betalt er jo på ingen måte dårlig)... Nå får vi jo bare se om dette scenarioet lar seg gjennomføre, men ideen er absolutt god! Jeg må igjen bare få takket for denne type konstruktive innspill, tedkj, en blir gjerne selv litt blind på begge øya når en har dette hengende over seg!

Det bør imidlertid ikke drøye så alt for lenge å få noe slikt på plass, da det jo gjerne også kan være litt leveransetid på TVene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Changling, jeg er enig med deg at det blir for dumt å be om sympati i en slik sak, og derfor sier jeg at jeg nettopp ikke ber om det. Samtidig er det jo ikke noe poeng at vi alle legger ut våre historier om hvor viktig dette er for den enkelte av oss, det vil jo være forskjellig for alle. Jeg har selvsagt full forståelse for at det for en 18-åring som har spart siden konfirmasjonen kan være minst like ille å tape 20.000 som det er for undertegnede å tape det jeg ender opp med.

Det som uansett nå er viktig er at jeg får satt i gang prosessen mot boet til Master IT AS, som jeg kommer til å jobbe i hele natt med, og selvsagt også komme til et konkret forslag til løsning for den enkelte. Jeg jobber på spreng for å kunne tilby en best mulig løsning i denne saken for den enkelte, som etter mitt syn i størst mulig grad bør skånes mot hele saken mot Master IT AS, som jeg tror både kommer til å bli langdryg og vanskelig å forholde seg til. Jeg har samtidig dessverre visse begrensninger rent økonomisk som jeg bare må forholde meg til...

Dere får bare vente i spenning, det dere vet så langt er jo i det minste at mest sannsynlig ingen taper alle pengene sine, og opp i det hele er jo det absolutt ikke en alt for ugrei nyhet bare det...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør imidlertid ikke drøye så alt for lenge å få noe slikt på plass, da det jo gjerne også kan være litt leveransetid på TVene.
    Forhåpentligvis er dette noe jeg vil ha etpar svar på allerede sent mandag, tidlig tirsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Changling, jeg er enig med deg at det blir for dumt å be om sympati i en slik sak, og derfor sier jeg at jeg nettopp ikke ber om det. Samtidig er det jo ikke noe poeng at vi alle legger ut våre historier om hvor viktig dette er for den enkelte av oss, det vil jo være forskjellig for alle. Jeg har selvsagt full forståelse for at det for en 18-åring som har spart siden konfirmasjonen kan være minst like ille å tape 20.000 som det er for undertegnede å tape det jeg ender opp med.

Det som uansett nå er viktig er at jeg får satt i gang prosessen mot boet til Master IT AS, som jeg kommer til å jobbe i hele natt med, og selvsagt også komme til et konkret forslag til løsning for den enkelte. Jeg jobber på spreng for å kunne tilby en best mulig løsning i denne saken for den enkelte, som etter mitt syn i størst mulig grad bør skånes mot hele saken mot Master IT AS, som jeg tror både kommer til å bli langdryg og vanskelig å forholde seg til. Jeg har samtidig dessverre visse begrensninger rent økonomisk som jeg bare må forholde meg til...

Dere får bare vente i spenning, det dere vet så langt er jo i det minste at mest sannsynlig ingen taper alle pengene sine, og opp i det hele er jo det absolutt ikke en alt for ugrei nyhet bare det...

Da er vi helt enige - og da nevner man aldri slike ting mer!

Men for å tilfredstille min egen nyskerrighet - hvem betalte du pengene til? Var det til Ivar eller Master IT -> Tenker på om Ivar forfalsket et ordrebekreftelse med sitt eget konto nr.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det var Master IT AS, ettersom vi benyttet samme konto som på de to foregående felleskjøpene.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom. at jeg (så langt) har studert juss i fire år tenkte jeg at jeg også kunne fremme noen synspunkter på den legale biten her. Eller nærmere bestemt hvilket ansvar Avforum har overfor deltakerne i powerbuyet.

Som andre har sagt tidligere vil det i første omgang avhenge av om Avforum omfattes av forbrukerkjøpsloven ( er de "selger" eller ikke?)

Det springende punkt her er som andre har påpekt en tolkning av lovens §1, 4.ledd:

Sitat:
    § 1. Alminnelig virkeområde

Representant som opptrer i næringsvirksomhet er solidarisk ansvarlig med selgeren for dennes forpliktelser dersom ikke forbrukeren blir gjort uttrykkelig oppmerksom på at representanten bare opptrer som mellommann og ikke er solidarisk ansvarlig med selgeren. Ansvaret gjelder ikke når selgeren selv opptrer i næringsvirksomhet.

For å ta hovedregelen først: ("Representant som opptrer i næringsvirksomhet er solidarisk ansvarlig med selgeren for dennes forpliktelse") Siden AVforum tar et visst formidlingsgebyr må man kunne si at avforum driver næringsvirksomhet i dette tilfellet . De har som en (del)hensikt å tjene penger på powerbuyet. Således er de i utgangspunktet solidarisk ansvarlig (dvs. har et like stort ansvar for oppgjør overfor kundene) som selger har (MasterIT).

Men, og det er et stort men: Unntak følger fra denne regelen gjelder hvis " forbrukeren blir gjort uttrykkelig oppmerksom på at representanten bare opptrer som mellommann og ikke er solidarisk ansvarlig med selgeren". Hvis AVforum har gjort det klart overfor deltakerene i powerbuyet at de kun fungerer som en formidler og at de ikke påtar seg noe ansvar for varen som sådan, er de således ikke kjøpsrettslig ansvarlig overfor deltakerne.

Etter å ha lest vilkårene for powebuyet synes det for meg klart at AVforum har tatt klart forbehold om at det er MasterIT som er selger og er ansvarlig for varen/kjøpet og at Avforum kun fungerer som formidler.

Det at Avforum da tjener penger som formidler har i dette tilfellet ingen betydning (jf. at dette unntaket gjelder selv om "representanten opptrer i næringsvirksomhet).

Det synes derfor klart for meg etter dette at AVforum ikke har noe ansvar etter forbrukerkjøpsloven.

Det betyr ikke at AVforum ikke kan være ansvarlig etter andre lover. Særlig er det den nå så berømte post 17 hvor det blir sagt at pengene ikke skal forskuddsbetales videre til MasterIT som kan gjøre et ansvar etter andre lover aktuelt. Det er klart at AVforum har brutt denne forutsetningen og således brutt de forutsetninger/avtaler som lå til grunn for powerbuyet. En vurderingen etter avtaleloven kan meget vel føre til at AVforum kan holdes ansvarlig, men dette er langt fra sikkert da dette er en mye mer skjønnsbasert lov, og dermed mye vanskeligere på forhånd å si hva utfallet av en rettslig tvist ville bli. Man må evt. finne frem i tidl. rettavgjørelser som er relevante for denne saken, men jeg har ikke tilgang på lovdata her så det kan jeg dessverre ikke sjekke....

Uansett; jeg synes faktisk AVforums tilbud er rimelig godt og jeg er langt fra sikker på om dere kommer bedre ut hvis dere går til rettslige skritt mott Avforum. Advokater er tross alt ikke lavtlønnede akkurat......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, da må det være veldig en ganske stor negativ balanse hos Master IT (med tanke selskapets betalingsproblemer) selv med denne
    "kapitalinnsprøytningen" fra AVForum...

Men du får vell full oversikt over dette på mandag fra det foreløpig regnskapet som blir fremlagt i skifteretten - kan være gøy lesning for de som måtte ønske det om du la ut deler av dette på dette forumet.

Da er det ikke mer som kommer fra meg i denne omgang, bare at jeg håper at alle parter får løst dette og at man har lært noe.

Ha en god kveld og en riktig god helg til alle.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten; Chinling; når det gjelder det eksemplet ditt med bilkjøp osv. så er det åpenbart at det er bilselgeren og ikke kameraten som skylder kjøper penger. Kameraten er kun fullmektig og har ikke gått ut over sin fullmakt og kan således aldri bli part/ ansvarlig i saken....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at dette har blitt diskutert ført, men hvordan ville denne saken ha stilt seg dersom enkeltpersoner hadde forskuddsbetalt for disse TVene, og så hadde selskapet blitt slått konkurs? Regner vel egentlig med at forbrukere må stille ganske sterkt i slike situasjoner? Pengene er jo ikke "brukt" til noe, så de kan jo ikke være "borte"? Nå har det vel disse pengene blitt tappet ifra selskapet, men da må jo det kjøres sak mot disse personene som har tappet det.. Har det vært lignende saker tidligere en kan vise til?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da måtte kjøperne forholdt seg til boet til firmaet som er gått konkurs og prøvd å få penger ut derifra. Hvilken prioritet et slikt krav ville hatt i forhold til andre krav i boet vet jeg for lite om til å ville uttale meg om, men hvis boet er tomt/tappet pga. av dette underslaget er det jo ingen penger å hente og alle ville gått tomhendte hjem....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, forbrukerne står utvilsomt veldig sterkt i denne saken, så her er spørsmålet egentlig hvor mye av pengene som er brukt på enten dårlig eller illegal drift. Uforsvarlig dårlig drift kan en holde daglig leder / styreleder personlig ansvarlig for, mens illegal drift jo må etterforskes og eventuelt inndrives hvis dette lar seg gjøre.

Jeg er uansett nå i dialog med advokat rundt hvordan dette bør gjøres mht anmeldelse av forholdet. Her er det jo uansett slik at forholdet rundt Master IT AS må anmeldes, spørsmålet er bare hvem som har anmelderretten. Som mellommann er det ikke garantert at vi har retten til å anmelde i denne saken.

Jeg får høre hva advokaten har å si, jeg har oversendt vedkommende deler av dokumentasjonen nå (tar mye tid å samle alt i en sammenstillet og forståelig form) og regner med å høre noe i løpet av morgendagen.

Ettersom Master IT AS i følge daglig leder Bård ikke er lagt noen ordre mot leverandør mener jeg at det overførte beløpet stiller i en helt annen liga enn boet for øvrig (de har jo faktisk ikke utført den ordren vi er enige om, ergo er beløpet ikke godkjent som overført til firmaets "bøker"/normale økonomi), men det blir opp til advokaten å kommentere.

Det beste for alle parter hadde selvsagt vært å hente ut pengene fra Master IT, men jeg ønsker ikke at folk skal føle dette som eneste løsning, her jobber vi altså parallelt med flere løsningsmuligheter. Ingen er overlatt til seg selv i denne saken!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Da måtte kjøperne forholdt seg til boet til firmaet som er gått konkurs og prøvd å få penger ut derifra. Hvilken prioritet et slikt krav ville hatt i forhold til andre krav i boet vet jeg for lite om til å ville uttale meg om, men hvis boet er tomt/tappet pga. av dette underslaget er det jo ingen penger å hente og alle ville gått tomhendte hjem....
    Ja, er det tomt er det jo det, men en har altså da fremdeles muligheten til å holde daglig leder / styreleder personlig ansvarlig hvis driften er under enhver kritikk (noe jeg synes dette absolutt ser ut til å tegne seg til), ev. hvis det lar seg gjøre å inndrive det illegale som har foregått (er vel kanskje lite sannsynlig, er det først svindlere som er involvert vet de vel hvordan de får gjemt unna midlene)...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Det kan virke som drømmescenarioer, men man skal ikke legge under en stein hvor mye PR en stor distributør/outlet kan sitte igjen med for ca 300.000 om man kommer til en enighet rundt scenario 2, og ting gjøres på en skikkelig måte.

Jeg jobber iallefall med å fremstille et forslag ovenfor mine kontakter hos div. distributører for å se om vi ikke kan få en snarlig og positiv løsning på denne uheldige situasjonen.
    Hva mente du egentlig her? At en distributør skal "sponse deler av tapet?
    Hva skal distributører som leverer til forhandlerleddet og sikkert 95% av forumets brukere ikke har noen som helst tilknyttning til med denne typen PR?

-----

Har lest mye av denne tråden, og slik jeg ser det gjør Lygren hva han kan for å ordne opp i en veldig lei sak for både forumets brukere og eiere. (og jeg som trodde jeg hadde en dårlig start på ferien for tre uker siden med regnvær)

Med litt is i magen, og noen dager til tror jeg mye vil ligge på bordet.
    Jeg har ingen vanskeligheter å skjønne at det kan "klikke" for hver og en. Hadde nok selv vært dritforbannet selv.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er det tomt er det jo det, men en har altså da fremdeles muligheten til å holde daglig leder / styreleder personlig ansvarlig hvis driften er under enhver kritikk (noe jeg synes dette absolutt ser ut til å tegne seg til), ev. hvis det lar seg gjøre å inndrive det illegale som har foregått (er vel kanskje lite sannsynlig, er det først svindlere som er involvert vet de vel hvordan de får gjemt unna midlene)...
    Ja, det er selvsagt en mulighet, men det spørs vel hvor mye det er å få tak i fra svindleren som du selv påpeker. Er det forresten klart at han er anmeldt nå?

Husker jeg imidlertid riktig så var det ikke han som var daglig leder for firmaet (eller var det det?). I så fall kan det jo være en viss mulighet for å gå på dden som var det (at han trakk seg når alt begynte å rase sammen spiller jo i så henseende ingen rolle.)
    Imidlertid ser jeg ikke for meg at det heller er noen enkel sak å få tvunget gjennom, og en kan i verste fall risikere å bli bundet opp i rettsaker i årevis for å fastslå om vilkårene for slik inndrivelse er tilstede.
    En får bare håpe at noen ser seg tjent med å påta seg ansvaret (i moderselskapet) for å unngå en masse negativ publisitet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Uansett; jeg synes faktisk AVforums tilbud er rimelig godt og jeg er langt fra sikker på om dere kommer bedre ut hvis dere går til rettslige skritt mott Avforum. Advokater er tross alt ikke lavtlønnede akkurat......
    Her er vi av samme oppfattning (i og for seg med resten av din utredning også). Ha bare litt is i magen, selv om dette kan være vanskelig med skuffede koner i bakgrunn ol, og se hva de neste 2-3 ukene bringer. Nå skal bo-revisor og bostyret se hva som er igjen av midler. Det skal vel etter alle solmerker også forsøkes å drive inn beløpet som er underslått av denne "Ivar B." Ha litt is i magen, ikke gjør ting mer kritisk enn de er.

Synes i grunn synd på alle parter på "AVForum siden" og ønsker dere lykke til. Lygren har vel fått en av tidenes dårligste starter på en ferie.... Ser jo det på tidene han svarer på her inne også. Lykke til alle sammen!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, bare for å fortsette på den tråden ang. å få penger ut av et konkursbo:
    1. Det ble betalt inn 8xx.000 kr til MasterIT i Juni (?).
    2. La oss si at Master IT bruker de pengene til å dekke gjeld hos Leverandør B. Gjeld som ikke har *noe* med det aktuelle kjøpet å gjøre.

Hvordan står forbrukerne da med tanke på få igjen de pengene som har blitt brukt til noe annet enn det de var tenkt til? Kan de kreve å få tilbakebetalt pengene ifra Leverandør B f.eks.?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg føler med deg også Lygren og regner med at du har det tungt. Antar at ikke ferien ble helt som planlagt...

Når det gjelder evt kompensasjon til bestillere fra avforum så tror jeg kanskje det kan være like greit å drøye inntil en 3-4 uker for forhåpentligvis å få mer fullstendig oversikt før et endelig forslag til (midlertidig) løsning legges frem. Spiller ikke så mye rolle for min del ennå, bare at det er en vilje en kan stole på hos noen parter ihvertfall til å følge opp dette.

Men, gir meg ennå ikke helt på noe jeg skrev tidligere. Gitt at denne saken får et oppslag av en viss størrelse i f.eks Aftenposten, med stikkord som entusiaster, Samsung, toppmodell og tragedie.... Jeg kan ikke forstå at noen i Samsung ikke kan se et markedsføringspotensiale i å trå støttende til med f.eks tilbud om kjøp til f.eks netto til de involverte og med eksponering i en oppfølgingsartikkel rundt dette i en stor avis, Samsung løser krisen... Det hadde ikke behøvet å koste dem mye engang. Mener bare at ingen muligheter bør være uprøvd. Men antar at de vil være mest mottakelige etter at en artikkel om saken har vært på trykk, og tror det er fint om vi får med noen gunstige stikkord i en sånn artikkel...

Uansett, du får prøve å roe ned i dag og nyte sol og bad. Antar det blir noen tøffe dager utover i neste uke.

Side 36 av 59 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •