Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser du bruker dette argumentet... og høres riktig ut. Men har AVforum egentlig tegnet en slik avtale? De har jo bare sagt at rettighetene gjelder, men de gjelder mot Master IT, ikke AVforum. Det er i allefall slik jeg har tolket formålet med Powerbuy.
    Hvilke rettigheter? Man kan jo ikke fraskrive en forbruker sine rettigheter?

Det er kun dette jeg ikke kjøper.

Brukeren har jo tegnet en avtale med AVForum å få en skjerm / TV. (Det er jo hit pengene har gått).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå tar jeg helg, formen er ikke den beste og jeg skal slappe av med en god gammel James Bond (Jakob Bånn i Bøtte for de som også mener det) av "merke" Dr. No med min samboer - ellers tror jeg at jeg nok eneboer snart...

Tar en titt innom nå og da

OG FOR GUDS SKYLD - Hold diskusjonen unna personangrep eller andre former for trussler mot de ulike partene.

Man skal ALDRI gjøre noe annet enn hva som er innenfor loven og husk ALDRI BRUK NOEN FORMER FOR VOLD ELLER TRUSLER MOT NOEN! SELV DE SOM HAR GJORT DEG VONDT / HOLD DEG FOR NARR!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva det gjelder reklamasjon, så gjør du det til den du fikk faktura av HåkonN. Det er vel det juridiske dokumentet du har på kjøpet. Hva det gjelder gråimport tv'er solgt gjennom Master-It, mister disse kjøperene sin 5 års reklamasjons rett i det minuttet tingretten åpner konkurs. Da er kun internasjonal reklamasjon igjen.
    Når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig ikke fått noe faktura på kjøpet (powerbuy på Pioneer 50" via Fyndborsen), men jeg har fått en elektronisk bekreftelse. Den så slik ut:

Sitat Opprinnelig postet av Mail fra AVforum
    ORDREBEKREFTELSE POWERBUY
    Dato: 25/07/2007
    Forsendelsesmåte: HENTES
    Kundens navn: Håkon XXXXX
    Adresse: XXXXX
    XXXXX
    Vare: Pioneer PDP-508XD 50-toms plasma-TV
    Antall: 1
    Valgte alternativer for varen
    (f.eks. kabel/lerret osv.): 1 stk. Pioneer PDP-508XD 50-toms plasma-TV Kr. 27500
    1 stk. Universal veggbrakett Kr. 700

S U M : Kr. 28200
    TOTALT Kr. 28200
    Totalpris: 28200
    Forhandler: Fyndbørsen (Sverige)
    Adresse: Fyndbørsen AB
    Gamla Nissastigen 17
    314 41 Torup

Sverige
    Tlf: +460345-20049
    Mail: info@fyndborsen.se
    NB! Alle henvendelser rundt reklamasjon, retur, support og annet skal
    tas direkte med forhandler! Faktura/garantibevis er enten vedlagt
    varen eller sendes ut i etterkant fra forhandleren.

Hvis du har registrert at du skal hente varen,
    kan det nå gjøres det på følgende adresse:
    Atlas Spedisjon
    Smalvollveien 52
    0667 OSLO
    Åpningstider: 08.00 - 15.45
    NB! Vennligst ikke kontakt lageret pr. telefon, da øker kostnadene for alle parter.
    Vennligst skriv ut og ta med denne bekreftelsen når du skal hente ut varen.
    Slik jeg tolker dette, er Fyndborsen min forhandler av dette produktet, og jeg får også får (fulgte muligens med?) et garantibevis/faktura på. Sannsynligvis står det da Fyndborsen på denne, selv om jeg har overført pengene via AVforum sin konto. Jeg vet ikke om slike ting er relevant, men skal jeg tolke deg riktig så kan det være det...

Forøvrig takk for god oppklaring Msport. Det er helt klart at det ikke alltid er så enkelt å avgjøre slike saker, og dette er helt klart et vanskelig (og ikke minst kjedelig) situasjon å havne opp i for alle parter.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    En faktura kan endres i etterhånd, men regnskapsmessig er den faktiske fakturamottaker den som har sendt pengene for dekking av en reskontro.

Er jo bare å spore hvem som har betalt inn pengene til Master IT.
    Her snakker man utelukkende forbrukerkjøpsloven. Å blande inn bokføring og regnskapstekniske detaljer her, er som å blande snørr og barter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen her som vet om det har seg slik at hvis et større selskap eier et mindre selskap, og det mindre selskapet går konkurs, kan de da velge å ikke gjøre opp for seg slik Masterminds har gjort?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan de

Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    Er det ingen her som vet om det har seg slik at hvis et større selskap eier et mindre selskap, og det mindre selskapet går konkurs, kan de da velge å ikke gjøre opp for seg slik Masterminds har gjort?
    De trenger absolutt ikke gjøre opp noen ting. Dersom de gikk inn med f.eks 100.000 kr, og ikke har stilt med noen sidesikkerhet, så kan ikke mer enn de 100k (som da allerede er i firmaet) gå tapt for dem. Det er hele poenget (eller et av dem) med å ha et moderselskap og flere mindre selskaper. Holdingselskaper står også uten ansvar for mer enn innskutt aksjekapital / evt. sidesikkerhet men dette er mer brukt ifm å plassere om penger.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Hvilke rettigheter? Man kan jo ikke fraskrive en forbruker sine rettigheter?

Det er kun dette jeg ikke kjøper.

Brukeren har jo tegnet en avtale med AVForum å få en skjerm / TV. (Det er jo hit pengene har gått).
    Jeg kan bare snakke for meg selv, og slik jeg har tolket det. Men det klare inntrykket jeg har fått fra Lygren & Co (dvs AVforum) når jeg godtok å være med på Powerbuyet, er at JEG (eller VI i powerbuyet) handler skjermen fra firma X, men at AVforum arrangerer det hele med felles betaling og levering. Alle regler med kjøpslov (norsk/evn. svensk for Fyndborsen sin del) og garanti gjelder i aller høyste grad, men skal selvfølgelig gå via butikken som selger disse skjermene til "oss". Altså har jeg IKKE fått noe "dårligere" avtale enn om jeg hadde handlet fra butikk X alene, men jeg har fått en bedre pris siden "vi" handlet sammen.

Problemet som har oppstått nå er selvsagt at loven muligens kan tolkes slik at AVforum kan ses på som en forhandler siden de har formidlet pengene via sin egen konto (evn. også tatt en mindre kompansasjon for dette). Og at dette da er et problem uavhengig av hvor mange ganger AVforum har påpekt at de ikke har noe ansvar utover arrangeringen av det hele.

I og med at AVforum så tydlig har fraskrevet seg alt ansvar og beskrevet sin oppgave i denne transaksjonen så tydlig, mener jeg at det kanskje ikke er så clear-case som enkelte skal ha det til. Det jeg ser som kanskje den største tabben fra AVforum sin side, er at de har trosset post nr. 17 og overført pengene før varen er på vei. Lygren virker derimot til å være veldig imøtekommende her, og ikke minst løsningsorientert.

Det blir spennende å følge med på denne saken fremover....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Fjernet personlige opplysninger.

Men jeg vil oppmode dere til å bare kikke... ikke brenn noen bruer med å sende meldinger til den ene eller andre...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skhaheim
    Edit: Fjernet personlige opplysninger.

Men jeg vil oppmode dere til å bare kikke... ikke brenn noen bruer med å sende meldinger til den ene eller andre...
    Det er vel kanskje greit å holde navn utenfor dette til det faktisk er 100% sikkert hva som er skjedd?

Jeg er egentlig 100% for å henge ut folk som svindler andre, men ikke før det faktisk er bevist at de er skyldig i det de har gjort. Navn på et forum kan ha ganske dramatiske ringvirkninger for den det gjelder om det av en eller annen grunn skulle vise seg å være feil.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    Risikerer kun inskutt aksjekapital. Med mindre de ikke har gitt sikkerhet for noe - feks stilt pantesikkerhet for et lån. Da må skyldig beløp dekkes opp.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi håper alle på en god løsning for alle i denne saken. men IKKE post navn på involverte, åpenlyst. Konsekvensene kan i verstefall bli fatale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke post #17 blitt brutt, så hadde vi ikke hatt noe trøbbel.

Og som sagt fra min side, og flere, så var det utsagnet grunnen til at jeg og andre meldte oss på dette.

Bruddet av det utsagnet var tabben som utløste hele spetakkelet. Jeg aksepterte å forhåndsbetale AVforum/powerbuy, ikke Master IT.

Jeg forhåndsbetaler ALDRI til firmaer jeg ikke har god kjennskap til.
    Jeg leste mange tråder her på AVforum før jeg stolte på AVforum, og krysser fingrene for at jeg gjorde riktig, at de vil løse mistaket som førte til denne situasjonen.

Dette er selvfølgelig veldig uheldig, og tviler ikke på alt er gjort i beste hensikt fra AVforum, men om ting gjøres anderledes enn det som er lovet, så er ansvaret forflyttet (mener jeg, og jeg er ingen jurist, så loven får andre ta seg av).

Men nå avventer jeg Lygren, og regner med det skjer mye, at mange telefoner og diskusjoner allerede pågår i avforums ledelse og partnere på hva som skjer.

Når info videre kommer, så får vi se hva som kan gjøres.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et raskt søk på nettet, viser det seg at det navnet er av flere forbundet med en storsvindler. Han er diskutert helt tilbake i 2003 i forbindelse med konkursen av Topline AS.

At Masterminds AS har startet et datterfirma med en slik ansatt (daglig leder?) som muligens er en "kjent" svindler lukter litt svidd.

Etter et enkelt søk kom også dette opp:

Masterminds Oslo AS
    Vitaminveien 1 A
    0409 Oslo
    Kontaktperson: Ivar XXXX
    E-post: ivar@masterit.no
    Telefon: xxxxx
    Hjemmeside: Masterminds as

Masterminds AS har litt forklaring å gjøre her IMO.

Modedit: Jeg fjernet telefon-nummeret jeg, Håkon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta kontakt med advokat..

Jeg vil bare råde alle sammen til å ta med advokat så raskt som over hode mulig til de partene som har vært involvert i dette.
    De fleste har råd til en advokat og har de ikke det så kan de skaffe det via fri rettshjelp-ordningen som vi har i dag.

Fri rettshjelp - gratis advokatbistand i hele Norge

Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet som har oppstått nå er selvsagt at loven muligens kan tolkes slik at AVforum kan ses på som en forhandler siden de har formidlet pengene via sin egen konto (evn. også tatt en mindre kompansasjon for dette). Og at dette da er et problem uavhengig av hvor mange ganger AVforum har påpekt at de ikke har noe ansvar utover arrangeringen av det hele.
    Hvorfor er det et problem? så klart er det AVforum som har ansvaret her..

Er det da min skyld at vi har tapt over 80 000 kr eller er det Powerbuy?

Jeg hadde jo aldri blitt med på dette hvis det ikke hadde vert for den ekstra forsikringen om pengene i innlegg 17

Og når avforum ikke holder seg til avtaler som igjen gjør at pengene går tapt er det vel dems feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen tragisk side ved denne saken er at hvis det ikke blir en minnelig løsning på saken, så kan dette med powerbuy, som var i ferd med å ta av, være gjort ubotelig skade på, noe som er trist for oss forbrukere og AVforum da dette må sies å være et genialt konsept.

Så selv om vi som kjøpte tv ender som taperne i denne saken, så blir nok AVforum de som blir mest lidende på lang sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    En annen tragisk side ved denne saken er at hvis det ikke blir en minnelig løsning på saken, så kan dette med powerbuy, som var i ferd med å ta av, være gjort ubotelig skade på, noe som er trist for oss forbrukere og AVforum da dette må sies å være et genialt konsept.

Så selv om vi som kjøpte tv ender som taperne i denne saken, så blir nok AVforum de som blir mest lidende på lang sikt.
    Det er noe som heter "klok av skade", så håper alle lærer noe av denne saken til slutt.
    Post #17 skulle ha vært fulgt, kan ikke bedriften utføre handelen uten forhåndsbetaling, så får man finne en annen bedrift.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #17 beviser vel lett at AVforum er ansvarlige.

Selveid er veleid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var trist. Jeg kjenner godt en av de han som startet Masterminds og var daglig leder fra 2003 (han er vel fortsatt en av eierne av firmaet) En meget hyggelig kar, og ettersom han fortsatt er eier fikk jeg lyst til å sende han en e-post og fortelle hvor skuffet jeg er over at Masterminds AS ikke tar ansvar for datterselskapet.

De burde raskt ordnet opp med Master ITs kreditorer, og så heller satse på at denne "Ivar" karen kunne betale tilbake noe av det han har underslått.

De står jo selvfølgelig fritt til å løse saken på den måten de har gjort, men det er en lite sympatisk fremgangsmåte. De har omsetning og kapital til å løse det på en for kreditorene mer fordelaktig måte. Og utlegget kan de jo forhåpentligvis få noe igjen av fra svindleren, samt fordelaktig reklame både i media og i diverse forum.

Nå blir det jo tilsvarende negativ reklame, og konklusjonen de har kommet frem til mener jeg er feil.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

I og med at AVforum så tydlig har fraskrevet seg alt ansvar og beskrevet sin oppgave i denne transaksjonen så tydlig, mener jeg at det kanskje ikke er så clear-case som enkelte skal ha det til. Det jeg ser som kanskje den største tabben fra AVforum sin side, er at de har trosset post nr. 17 og overført pengene før varen er på vei. Lygren virker derimot til å være veldig imøtekommende her, og ikke minst løsningsorientert.

Det blir spennende å følge med på denne saken fremover....
    Ja Lygren har etter min mening vert imøtekommende. Det setter jeg _stor_ pris på. PowerBuy er et genialt konsept, men har hatt sin alle første barnesykdom. Håper Lygren klarer å ordne opp i dette, på en eller annen måte slik at både powerbuy kan fortsette, og vi blir fornøyde.

Jeg på min side har ikke kontaktet noen advokat enda, for jeg har tiltro til at Lygren ordner opp i dette.

God Natt.
    Njaal

Side 33 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •