Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Vell, det er gøy lesing - med tanke på fra total fraskrivelse av noen former for ansvar til å komme med en "løsning" fra AVfourms side.

Viser vell at de ikke har så total mangel av ansvar.....

Nå må dere ikke glemme at det er en menneskelig skjebne i dette her foruten dere som har betalt penger til AVforum. Det er Ivar - han er nok en motorisk svindler og har sikkert noen problemer med sin fornuft / evner.

Han blir nok satt inn og får FyFy fra domstolen.

Glem alt rundt MasterIT og Ivar & Co. - Det har ingen ting med dere å gjøre og dere bør heller ikke tenke på dette! AVforum er de som bør tenke litt rundt dette - ingen andre!

Bare ikke glem at dere skal ha tilbake alle deres penger... Uten noen former for avkorting! Dere husker godt hvem dere har betalt disse til og ikke glem det!

Som sagt 20.5K er mye penger for mange mange mange mennesker i Norge.
    Nå var det vel 20k da men eller 20.6K for min del (600kr i frakt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ingen andre enn at jeg har sett meg lei på at man blir lurt og ført bak lyset.

En forbruker / person i Norge har et basis vern - det er norges lover - ingen kan gi en forbruker dårligere betingelser enn hva norges lover gir oss. Selv om man "går inn på en slik avtale som PowerBuy" er kan man ikke miste sine basis rettigheter.

Ingen kan fraskrive seg et ansvar i saker som gjelder dette - Dette er salg / formidling av salg og må ikke tolkes på andre måter enn at AVforum faktisk er en forhandler (Det er disse som mottar pengene).

Hadde brukerene betalt alt til Master IT så ville saken ha vært meget annerledes men det er nå ikke tilfelle og saken er ganske klar.

Kunde "kjøper" en "tjenese" av -> AVforum -> Som kjøper en vare fra en tredjepart. Handlen mellom AVForum og tredjeparten er noe som kun de to involverte parter har noe med. Kunden skal kun forholde seg til AVForum - da disse er mottaker av penger for varen / tjenesten.

Dette er å regne som et kjøp og da ikke mot trejeparten men mot mottakeren av pengene i førstledd fra forbrukeren.

Jeg har i tidligere innlegg skrevet hvordan dette skulle vært gjort om AVforum ikke skulle kunne lastes.

I tillegg må det nevnes (sikkert for Nte gang) - AVForum overførte pengene de hadde tatt imot før de hadde fått varene som var et brudd på en av forutsettningene for at mange ble med på dette! Det var det mange trodde var deres sikkerhet, da med tanke på avtalen som de har fått fremlagt.

(AVforum kan ha blitt presentert falske leveringsdokumenter etc. - som vil tale til AVForums fordel)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må heller ikke glemme - Dette er en tragisk hendelse for AVForum! Dette er sikkert mye penger for de også, det må man ikke glemme!

La de få tenke seg litt om så bør det ikke drøye alt for lenge før dere får en løsning dere kan være fornøyde med!

Dette er nok et resultat av manglende erfaring og kunnskap - som har fått alt for store konsekvenser!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner problemet med post nummer 17. Men det satt litt til side:

Men er AVforum teknisk sett en forhandler? Er ikke det egentlig bare et forum med et kontonummer som sørger for å samle penger og videreformidle det hele?

Er det virkelig slik at med en gang de har tatt i pengene så stiller de ansvar for ALT uansett hva de måtte forbeholde seg om i kontrakten/betingelsene?

Jeg spør fordi jeg selv har handlet gjennom (et annet) powerbuy, og jeg vil kun ha rene fakta, ikke evn. synsing basert på tolkninger/antagelser for personer som ikke har korrekt kunnskap rundt slik juss. No offence, men Chingling du går ganske hardt og skråsikkert ut med dine kommentarer, og da bør du vel også kunne referere til noe lovverk/paragrafer rundt dette for oss som ikke kjenner dette så godt. Helst også få det på bordet om du har relevant kompetanse for å svare 100% på dette. At du bare er nok en person som ikke ønsker å bli ført bak lyset, gir ikke dine uttalelser spesielt mye mer ryggrad.

Det er tross alt ganske mange som er frustrerte og ønsker skikkelige avklaringer......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV Forum formidler ikke bare dette. De tjener gode penger på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvordan skal vi få koblet politiet inn i dette?

Jeg lurer siden tiden også er en faktor her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket nettopp litt på master it...det viser seg å være 5 betalingsanmerkninger på dem. Med andre ord så burde man ha vært litt forsiktig med å betale dem 880 000 kr i forskudd!!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    AV Forum formidler ikke bare dette. De tjener gode penger på det.
    Direkte eller indirekte?

Direkte kan jeg neppe tenke skal være så voldsomt lukrativt når man ser hvor presset prisene er på enkelte power-buy produkter. Og spesielt ikke når man ser "fallhøyden" når det går galt....slik som nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Men er AVforum teknisk sett en forhandler? Er ikke det egentlig bare et forum med et kontonummer som sørger for å samle penger og videreformidle det hele?

Er det virkelig slik at med en gang de har tatt i pengene så stiller de ansvar for ALT uansett hva de måtte forbeholde seg om i kontrakten/betingelsene?

Jeg spør fordi jeg selv har handlet gjennom (et annet) powerbuy, og jeg vil kun ha rene fakta, ikke evn. synsing basert på tolkninger/antagelser for personer som ikke har korrekt kunnskap rundt slik juss. No offence, men Chingling du går ganske hardt og skråsikkert ut med dine kommentarer, og da bør du vel også kunne referere til noe lovverk/paragrafer rundt dette for oss som ikke kjenner dette så godt. Helst også få det på bordet om du har relevant kompetanse for å svare 100% på dette. At du bare er nok en person som ikke ønsker å bli ført bak lyset, gir ikke dine uttalelser spesielt mye mer ryggrad.

Det er tross alt ganske mange som er frustrerte og ønsker skikkelige avklaringer......
    Så lenge AVForum får pengen til sin konto så er de teknisk sett en forhander! Skulle dette ikke være noe de ønsket, måtte de ha drevet med klientkontorer hos advoakter eller depositumskonti (eller LC / Remburs etc.) i banker.

Man kan så sprørre seg - skal man la dette gå utover AVForum og dets medarbeidere, det kan jeg ikke svare deg på.

Men ja, det er helt klart at AVForum har et problem her med tanke på pengene som gikk inn og ut av sin konto - og avtalen de har henvist brukerene til (Man akn ikke tegne avtaler ovenfor mennesker som stiller forbrukeren med dårligere betingelser enn hva loven faktisk sier).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kan si at personer i selskapet har fortalt oss at saken er politianmeldt, og at det vist nok ikke bare er Ivar, men kanskje flere som er involvert. Det var det politiet sin jobb å finne ut.

Om den virkelig er anmeldt eller ikke vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet !

Brukeren er også utestengt fra AVforum på livstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Jeg fjernet sitatet ditt, Chingling.

Kan en administrator eller moderator få fjernet dette innlegget med en eneste gang?????

Selv om noen kan ha gjort dette for tøys så må slik ALDRI forkomme!!

FJERN DET MED EN ENESTE GANG

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direkte eller indirekte?

Direkte kan jeg neppe tenke skal være så voldsomt lukrativt når man ser hvor presset prisene er på enkelte power-buy produkter. Og spesielt ikke når man ser "fallhøyden" når det går galt....slik som nå.
    Direkte. Det finnes tre scenario her:

1) AVforum har håpet å tjene -meget- gode penger ved at Master IT har gitt en særdeles (urealistisk) pris på produktet, og alltid hatt til hensikt å begå underslag.

2) AVforum har ca 85.000 i profitt. Dette er estimert utifra at Nordic Electronics (hxxp://www.nordicelectronics.net) kan formidle et parti 45 av disse TV'ene til en pris av 17.800 NOK pr. sett via Samsung Slovakia. Leveringstid 4-6 uker.

3) AVforum har mindre enn 85.000 i profitt, og har fått en ganskje kjedelig pris av Master IT, som kanskje heller ikke har hatt til hensikt å begå underslag.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve å klargjøre litt her, har noe kunnskap fra nærmest et halvt studieår med forretningsjuss. Er ingen fasit, men jeg vet mange er enige i mine tolkninger. En viktig ting til å nevne - lover er utsatt for tolkning, det er ikke til å unngå. " Det er de gode argumenter som vinner," sa min meget dyktige foreleser. Har tatt noen forutsettninger - dette er i såfall klart nevnt.

Det man tar utgangspunkt i er Forbrukerkjøpsloven av 2002. Loven er å finne på Lovdata - Forbrukerkjøpsloven

§ 1. Alminnelig virkeområde

Loven gjelder forbrukerkjøp, hvis ikke noe annet er fastsatt i lov.

Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet.

Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Representant som opptrer i næringsvirksomhet er solidarisk ansvarlig med selgeren for dennes forpliktelser dersom ikke forbrukeren blir gjort uttrykkelig oppmerksom på at representanten bare opptrer som mellommann og ikke er solidarisk ansvarlig med selgeren. Ansvaret gjelder ikke når selgeren selv opptrer i næringsvirksomhet.

Loven gjelder bytte av ting så langt den passer.
    Avforum kan her komme unna med at de kun er mellommann, men er det ikke tatt et mindre beløp for formidlingen av PowerBuy'et? Det gjør meg meget tvilende.

Et essenseielt spørsmål her da er tidligere praksis - hvem utsteder fakturaen til kjøper? Nå må jeg dessverre begi meg ut på spekulasjoner, men jeg skal prøve å drøfte begge sider.

Hvis dette er Master-It som står på fakturaen er jeg sikker på at man skal forholde seg til dem og man sitter igjen med et krav i boet. Ren spekulasjon da er at dem igjen blir fakturert av avforum for en provisjon for videreformidlingen. De tidligere salg via PowerBuy vil garantert bli lagt til grunn rundt dette punktet ved en eventuell dom.

Står det avforum på fakturaen, er saken en helt annen. Da er avforum ansvarlig ettersom man ikke kan avtale dårligere vilkår en loven (feks så gir ikke "el-dal as" 5 år reklamasjonsrett på vaskemaskiner, noe som strider mot loven) gir. Nå betviler jeg egentlig at avforum utsteder faktura, så dette ser jeg ikke som sannsynlig.

§ 3. Ufravikelighet. Lovvalg

Det kan ikke avtales eller gjøres gjeldende vilkår som er ugunstigere for forbrukeren enn det som følger av loven her.

Det kan ikke avtales at rettsreglene i en stat utenfor EØS skal anvendes på en kjøpsavtale som har nær tilknytning til EØS-statenes territorium, dersom forbrukeren ved dette får en dårligere beskyttelse enn etter loven her.
    Jeg har ikke videre tenkt på å dra meg inn i denne diskusjonen, men har bare lyst på å sette lyset på at det kan være flere løsninger her enn Chingling nevner. Jeg er ikke på noen måte farget av noen part her, men prøver å vise at det her er andre løsninger.

Hva det gjelder reklamasjon, så gjør du det til den du fikk faktura av HåkonN. Det er vel det juridiske dokumentet du har på kjøpet. Hva det gjelder gråimport tv'er solgt gjennom Master-It, mister disse kjøperene sin 5 års reklamasjons rett i det minuttet tingretten åpner konkurs. Da er kun internasjonal reklamasjon igjen.

Håper for all del Lygren for en fin ferie uten alt for mange bekymringer sammen med familien (jeg kan trøste med at min familie har hatt langt tyngre svindlere å gjøre med, det kan jeg love - så jeg vet hvordan det er). Og ja, jeg tror Lygren/avforum gjør sitt for å få pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi har noe å tjene på å spekulere.

La Lygren få lest, og tenkt seg om, så kommer det nok et svar ut på kvelden.

Dette er bare en meget uheldig situasjon, som vi må få en løsning på. Slik jeg ser det, ligger ballen hos AVforum akkurat nå.

Vi får ta det derfra, og koble inn advokat for å hjelpe oss med hvordan vi skal gå frem, om loven er uklar.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spekulasjoner i AVforums fortjeneste har lit for seg her, så vennligst la det ligge. Forøvrig er det ikke i nærheten av de beløpene som er nevnt her.

Lygren vil nok snart kunne svare på mange av spørsmålene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En faktura kan endres i etterhånd, men regnskapsmessig er den faktiske fakturamottaker den som har sendt pengene for dekking av en reskontro.

Er jo bare å spore hvem som har betalt inn pengene til Master IT.

Jeg er helt sikker på at AVForum skal komme med en løsning.

Uansett, dette har vært en kjip sak!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en sak med flere sider, på den ene siden Master IT AS, Mastedmind Holding AS etc, den andre siden "PowerBuy" og den tredje siden "DEG" som kunde.

Tenk deg følgende:

Du skal kjøpe deg en bil. Du kjenner en venn som er veldig flink til å forhandle frem gode avtaler på biler (Si at det er hans jobb). Du gir så denne vennen beskjed om at du ønsker at han skal skaffe deg en bil, du gir han penger. I tiden som går tenker du - Nei så fint det skal bli å få seg en ny fin bil.

I mellomtiden har din venn funnet en helt super bil, han gjør avtale med forhandleren for bilen at han skal få den om en uke og din venn betaler beløpet for bilen.

Det går en uke og ennå en uke, men ingen bil dukker opp. Du får så høre at han som solgte bilen til din venn ikke lenger er i drift (han har lagt ned) og det er ikke noen penger å hente der.

Hvem er det som da har ansvaret? Du eller din venn som gjorde den faktiske handlen?

Det er din venn som sitter med det hele og fulle ansvaret. (Alt at betaling og hva slags bil som du ønsket etc. er gjort skriftelig og alt rundt det er helt i sin skjønneste orden).

Hvem er det som skylder deg penger?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    ....og avtalen de har henvist brukerene til (Man akn ikke tegne avtaler ovenfor mennesker som stiller forbrukeren med dårligere betingelser enn hva loven faktisk sier).
    Jeg ser du bruker dette argumentet... og høres riktig ut. Men har AVforum egentlig tegnet en slik avtale? De har jo bare sagt at rettighetene gjelder, men de gjelder mot Master IT, ikke AVforum. Det er i allefall slik jeg har tolket formålet med Powerbuy.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også sikker på at AVforum vil komme med en løsning til oss.

Har forståelse at AV forum kanskje ikke har midler til dette nå...

Hva med en kompensasjon nå på 10K og resten litt etterhvert over feks ett år?

Vi kan bidra til å holde kvalitetsnivået på forumet høyt slik ad AVforum kan tjene mer penger på annonsering/reklame og flere (sikrere) runder med Powerbuy. Har full tillit til at AVforum kan få til dette..
    De får ta sin del av ansvaret her når de har opptrådt så uansvarlig og ikke i henhold til de betingelsene som vi har godkjent..

Avforum må selv kreve inn det de klarer fra boet og evt andre i ettertid. Jeg forholder meg KUN til AVforum...

Personlig har jeg ikke lest noen betingelser og fraskrivelse av ansvar av di jeg kom inn i dette etter at fristen hadde gått ut... (mitt første inlegg var nr 103)

Side 32 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •