Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 59 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var klart i går tidlig, jeg viste om det rundt kl. 12 hva utfallet ville bli - og jeg tok bare et par telefoner til mine gode venner hos de ulike distributørers økonomiavdelinger.

AVForum kunne gjort det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Det kan da ikke være noe tvil om at pengene har gått gjennom AVforum?

Om det advokaten her mener er riktig (ingen grunn til å tro noe annet?), så har nok AVforum en travel augustmåned foran seg.

Håper for alle brukere av AVforums del at dette ikke resulterer i at fler enn Master IT går konkurs...
    AVforum er ikke en egen enhet, men administreres av E. Lygren, eier av AVShop AS. Problemet her er at AVforum kan mene at dette er gjordt utenom AVShop (selv om den kraftige koblingen med AVShop kan brukes som et motargument).

Alt faller på hvor pengene ble satt inn av AVforum sine brukere. Er dette på AVShop sin konto er saken klar.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man sjekker kontoutskriften så er det ingen tvil om at pengene var innom AVForum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengene ble satt inn på AVForums konto

Hadde de blitt satt inn på en konto hos Masterxxx gruppen så ville saken vært helt annerledes.

AVforum - selv med sin utrolige og faktisk sjokkerende avtalen tror at en forbruker mister sine rettigheter ved å "trykke OK" e.l. på en slik avtale er helt for meg uforklarlig.

ModEdit: Fjernet personangrep og skriking.

Hadde vi bodd i USA så ville nok saken vært annerledes, men så lenge vi bor i Norge, Serveren er tilkoblet en Norsk IP adresse og pengene er betalt til en konto i Norge så er det faktisk KUN OG ENE OG ALENE NORGES LOVER SOM GJELDER.

At det går ann å tro / si noe annet er seriøst skremmende!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    AVforum tilby en løsning, men har langt fra midler til å dekke alle omkostningene. Det forstår nok de fleste.

Det er 2 mulige løsninger.

1. Tilby penger i kompensasjon. 10.000,-
    2. Tilby TV til sterkt redusert pris, da ca 7500,-

Det blir fort snakk om en utgift på en halv million, noe som er EKSTREMT mye penger for AVforum, som er et privat-eid firma med svært begrensede midler.
    Om AVforum ikke har midlene til å dekke dette (AVforum: les AVShop AS), må firmaet enkelt og greit kastes som insolvent.

Tilbudet om kompensasjon/løsning er noe hver eneste kreditor (hvert enkelt individ påmeldt PowerBuyet) må avgjøre om de finner akseptabelt.

Det er ingen grunn til at de påmeldte i dette PowerBuyet skal godta en kompensasjon på 10.000, om det tillater videre drift av AVShop AS, med fortsatt midler i selskapet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra dagen vi fikk vite at pengene var forhåndsbetalt begynte jeg å tenke på verst mulig resultat... og jammen endte vi ikke der. Men.. jeg fikk også en tanke om at kanskje i en verst mulig situasjon ville det være mulig å appelere til Samsung Nordic og om de kan sterkt sponse tv'en vi har bestilt..!? Kunne jo vært brukt til god profilering for Samsung også i en kjedlig situasjon...

Så i kombinasjon med omtale av andre kompensasjoner her ville det være mulig å komme ut på en noenlunde grei måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det noen som plutselig kjører noe "rart" mot min hotmail konto, er jo rart dette skjer nå (det er jo helt umulig å lese PM...)

Skulle gjerne ha fått svart alle de som har sendt meg epost!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    Fra dagen vi fikk vite at pengene var forhåndsbetalt begynte jeg å tenke på verst mulig resultat... og jammen endte vi ikke der. Men.. jeg fikk også en tanke om at kanskje i en verst mulig situasjon ville det være mulig å appelere til Samsung Nordic og om de kan sterkt sponse tv'en vi har bestilt..!? Kunne jo vært brukt til god profilering for Samsung også i en kjedlig situasjon...

Så i kombinasjon med omtale av andre kompensasjoner her ville det være mulig å komme ut på en noenlunde grei måte.
    Det kan du bare glemme. Samsung Nordic sitter antagelig å jubler av glede, da dette fra dag 1 var snakk om gråimport, noe som Samsung Nordic misliker så sterkt at de setter norsk lov til side og prøver hva de kan for å nekte privatpersoner garanti på apparater ikke formidlet via Samsung Nordic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Nå er det noen som plutselig kjører noe "rart" mot min hotmail konto, er jo rart dette skjer nå (det er jo helt umulig å lese PM...)

Skulle gjerne ha fått svart alle de som har sendt meg epost!
    Jeg kommer heller ikke inn på hotmail, så dette er nok ikke noe personlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Jeg kommer heller ikke inn på hotmail, så dette er nok ikke noe personlig...

God to know

Men ikke sett deres lit till Samsung e.l. -> Det er nok at eksempler der produsenten fraråder forbrukere til å ikke kjøpe gråimport!

PS. Er det til AVForum som privat foretak eller som AS dere har betalt pengene til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått inn 11 på en liste over deltakere på powerbuyet. Prøver fortsatt å sette opp en mailliste slik at folk kan få kontakt utenfor forumet her.

Send en privat melding med mailadressen din så skal jeg distribuere den i kveld eller i morgen tidlig, og evt oppdatere etterhvert. MERK at mail adressene vil bli vasket etterhvert for å forsikre seg 100% om at bare deltakere er med.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om AVforum ikke har midlene til å dekke dette (AVforum: les AVShop AS), må firmaet enkelt og greit kastes som insolvent.
    AVshop og AVforum er IKKE eid av samme person, så er det sagt.

Husk også at det kan være penger i boet også. I bestefall vil da folk ikke tape penger i det heletatt.

Forøvrig vil Lygren kommentere mer i denne tråden når flyet er landet på Mallorca i kveldingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja. Snakket med Lygren og fortalte om mine erfaringer når jeg så powerbuyet kom, bare for å gi en heads up liksom. Han sa at de ikke betalt noe som helst før absolutt alle hadde fått skjermene sine. Så det er jo bra.
    Dette er hentet fra en diskusjon på Hjemmekino. virker jo litt rart at man har betalt ut selv om man har fått advarsel om dårlige erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    AVshop og AVforum er IKKE eid av samme person, så er det sagt.

Husk også at det kan være penger i boet også. I bestefall vil da folk ikke tape penger i det heletatt.

Forøvrig vil Lygren kommentere mer i denne tråden når flyet er landet på Mallorca i kveldingen.
    Isåfall, hvor foreligger det org. informasjon om AVforum? Det finnes ingen entitet med dette navn i BrRegistrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er penger i boet så er det mange som skal ha før PowerBuy får sine penger...

Ta å se hvor du / dere har betalt pengene deres - det er her problemet / løsningen ligger!

Selv om pengene kun har vært her i en kort periode - så er det å regnes som en selger (tjener også penger på dette)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvendahl
    Dette er hentet fra en diskusjon på Hjemmekino. virker jo litt rart at man har betalt ut selv om man har fått advarsel om dårlige erfaringer.
    Kanskje Lygren sitter på flyet sammen med Ivar til Brasil as we speak?

PS. Selvsagt ment som ironi. Det er viktig med humor i disse tider

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sufor
    Hei alle.
    Jeg må nå komme med mitt første innlegg i denne saken.
    Jeg er og en som akkurat har "kjøpt" den dyreste tv jeg ikke har fått.
    Sitatet her var absolutt en grunn til at jeg meldte meg på dette powerbuyet.

"Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!"

Jeg har aldri akseptert overføring av penger til Master IT.
    Slik jeg ser det, så har vi blitt lurt av flere parter. Jeg har aldri godtatt at pengene skulle overføres til Master IT før TV'ene hadde blitt levert, nettopp pga. det du siterte Lygren.

Plutselig befant det seg 860.000 kroner på Master IT sin konto som jeg eller noen andre ikke visste om, uten at vi har fått forespørsel om vi gikk med på dette eller om vi ville trekke oss.

Om det er så lett å svindle i Norge, ja da flytter jeg heller vekk herfra for dette må være det verste jeg har vært med på.

1: Opprett et datterselskap av et større firma
    2: Lag en avtale med en gjeng a/v interesserte personer på et parti TV'er
    3: Si at produktene ikke kan bestilles før pengene er mottatt
    4: Få pengene inn på konto uten noen garanti for noen ting
    5: La firmaet gå konkurs og nekt og betale ut erstatning etter styremøte

Er det virkelig så lett?

Men at AVForum/PowerBuy avskriver seg alt økonomisk ansvar, det høres for lett ut. Vi har da vitterlig betalt pengene til PowerBuy, og ikke selger.

Det som, for meg, gjorde utslaget var nettopp dette:

"Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!"

Nå blir bonusen fra jobben neste måned virkelig ikke så positiv som den burde vært, den har en bismak fordi jeg ikke klarer å la være å tenke på at jeg har kastet 20.000 kroner rett ut av vinduet, til en liten svindler som klarte å lure oss alle.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall, hvor foreligger det org. informasjon om AVforum? Det finnes ingen entitet med dette navn i BrRegistrene.
    Jeg kjenner ikke til 100% hvordan det henger sammen, men AVshop og AVforum er ihvertfall to forskjellige firma, men med samme eier (PCperformance) etter det jeg har forstått. Hvilke knytninger disse firmaene har mot hverandre, vet jeg ikke. Lygren kan sikkert si mer når han kommer på nett i kveld.

Jeg forstår frustrasjonen til alle her, men prøv også å forstå at AVforum virkelig strekker seg langt ved å tilby økonomisk kompansasjon. Dette er heller ikke penger AVforum har tilgjengelig.

Husk også at tilbudet fra AVforum kommer som et tillegg til det som eventuelt er i boet. AVforum vil også kjøre knallhardt videre mot Master IT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til din info...

Det å si at det er å strekke seg langt for å hjelpe de som har tapt er rett og slett tull og tøys!

Det er overhode ikke hold i det som blir skrevet i det hele tatt. Fakta er at selskapet som eier kontoen de som kjøpte en skjerm / tv betalte beløpet inn på er ansvarlig for samtliges midler og det fult ut uten noen former for avkorting.

Om noen av dere lykkelige kjøpere kan fortelle meg hvem som står som mottaker av pengene så skal jeg kunne si deg hvem som sitter med det fulle og hele ansvaret!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å si at det er å strekke seg langt for å hjelpe de som har tapt er rett og slett tull og tøys!

Det er overhode ikke fakta i det hele tatt. Fakta er at selskapet som eier kontoen de som kjøpte en skjerm / tv betalte beløpet inn på er ansvarlig for samtliges midler og det fult ut uten noen former for avkorting.
    Ikke glem at AVforum OGSÅ er svindlet her.

Side 29 av 59 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •