Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 59 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg foreslår at vi forholder en eventuell diskusjon rundt powerbuy/avforum privat.

Jeg har snakket med en som muligens kan lage et forum, det er ikke noe jeg sitter med kompetanse på selv.

Dette kan da ta litt tid, så andre med bekjente eller egen kunnskap til å få satt opp et forum med innlogging kun for oss kjøpere (og eventuelt andre ressurspersoner), hadde det vært bra.

Jeg tror vi som gruppe står sterkt om vi får kommet i gang med diskusjoner og tiltak ut fra hvilket scenario som dukker opp etter kunkursbo.

Hva som må gjøres mot Masterminds/MasterIT og eventuelt Powerbuy bør vi diskutere utenfor offentligheten. Brente broer er unødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adnan
    Ja...jeg VIL VITE om Ivar er blitt politi anmeldt enda!!! Han skal ikke få slippe unna så lett!! Er det ingen man kan henvende seg til ang. dette....lygren har jo dratt på ferie.
    Det er vel bare de som har blitt forulempet. Dvs. Master IT og Masterminds som kan anmelde ham?

Når ikke Lygren er tilgjengelig er rette personer å spørre daglig leder/styre i disse 2 selskapene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Masterminds er klar over hvilken snøball med dårlig reklame som vil begynne å rulle om denne saken kommer ut av deres hender.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sikkert endel allerede viste, så har politiet taushetsplikt så jeg kunne ikke få det utlevert når jeg ringte dem. Noen på MasterMinds må kunne svare på det.

Kanskje vi skulle lagt inn en egen politianmeldelse ?, eller blir det galt, da han har svindlet oss indirekte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren burde jo har anmeldt han for lenge siden. Det jeg sitter å lurer på nå er om lygren har overført 880.000kr til Ivar uten å ha noe kjøpskontrakt eller noe.

Ser etter forum løsninger jeg og, men er ingen ekspert, så ikke forvent noe.

Men hva med han advokaten som var med lygren? kan ikke han bistå? Hjelper lite at 44 liksomavdokater skal gjøre opp en profesjonell mening her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INGEN av dere som har betalt PowerBuy penger kan anmelde Master IT eller Ivar B. Det er ikke dere som har hatt dialogen og pengen dere har betalt har gått til PowerBuy og ikke Master IT. Dere er ikke part i saken - da med tanke på Master IT / Mastermind.

En anmeldelse hjelper uansett som sagt absolutt ingen ting (er bare kjekt å få satt en kriminiell bak noen tykke dører i en periode).

Ivar er nok borte for lenge siden - ellers er han ganske dum.. (Skal ikke se bort i fra at han er seriøst blåst i hodet - men det var det sterkeste jeg kommer til å kommentere et menneske).

OG vet vi egentlig alt som har foregått hos Master IT? NEI - vi har ingen konkret informasjon. Eneste som sitter på dette er nok Lygren og Master ITs ledelse.

Gå sammen og følg rådet jeg har gitt noen av dere - er eneste som kan være noe å håpe på om ikke julenissen i fob. Mastermind dukker opp med penger eller skjermer (Og glem det med God og Dårlig PR - de har også blitt lurt og kan skylde på mange ulike faktorer og husk at man kan bli satt til ansvar om man sprer "sjikanerende" innhold om parter)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ikke alle i powerbuyet har uttrykkelig akseptert overføring av penger før levering vil jeg tro at avforum må dekke tapet til deltagerne i powerbuyet.
    Betingelsene sier:
    Sitat Opprinnelig postet av PB Betingelser
    AVforum fungerer KUN som en formidler av denne tjenesten, og tar IKKE noen form for ansvar for produktet, det være seg alle typer forhold, økonomiske såvel som praktiske, da f.eks. garanti/reklamasjon/support/levering eller andre lovpålagte eller øvrige rettigheter du har som forbruker. Du forholder deg ene og alene til den forhandler/selger som velges til det konkrete PowerBuyet. Ved PowerBuy fra utenlanske forhandlere er det den gjeldende forhandlers betingelser som gjelder (du kan som hovedregel ikke regne med at utenlandske forhandlere følger norsk forbrukerkjøpslov), der du må ta kontakt med den gjeldende forhandler for informasjon om gjeldende betingelser i forkant av påmelding. Du har ved påmelding av PowerBuyet AKSEPTERT den gjeldende forhandlers (innenlandsk eller utenlandsk) betingelser.
    Her står det klart og tydelig at AVforum ikke er økonomisk ansvarlige. Dette må alle som melder seg på PB akseptere.

Jeg skal sende en SMS til Lygren og høre om det foreligger mer info, om han ikke sitter på flyet as we speak.Jeg kjenner forøvrig ikke til når han skulle reise.

Når det er sagt, har jo Lygren gjort alt han kan for å hjelpe til i denne situasjonen. Og inntil det foreligger et svar fra Masterminds, synes jeg det har lite for seg å diskutere videre saksgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på personen som har blåst 80.000 på 4 TV'er til familien...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Betingelsene sier:

Her står det klart og tydelig at AVforum ikke er økonomisk ansvarlige. Dette må alle som melder seg på PB akseptere.

Jeg skal sende en SMS til Lygren og høre om det foreligger mer info, om han ikke sitter på flyet as we speak.Jeg kjenner forøvrig ikke til når han skulle reise.

Når det er sagt, har jo Lygren gjort alt han kan for å hjelpe til i denne situasjonen. Og inntil det foreligger et svar fra Masterminds, synes jeg det har lite for seg å diskutere videre saksgang.

Å gud for noe vrøvl

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har brukerene betalt penger til?

Hvem har sendt pengene fra seg før varene var levert?

Kan man inngå avtaler som stiller fobruker i dårlige vern enn hva norges lover gir en forbruker????????????????????????????????????????? ?????????????????

Slutt å fraskriv ansvar her og slutt å kom med "ros og skryt" før dere faktisk har fått deres penger tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så enkelt å svindle folk i Norge. Det overrasker meg og da skjønner jeg hvorfor man skal unngå å forhåndskjøpe ting på nettet.

Ivar er nok en smart fyr og skal vedde for at dama hans plutselig ble noen tusen kroner mer verdt den dagen han mottokk pengene fra oss...:?

Er det noen som har mer info på Ivar? Heter han virkelig Ivar?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joschram
    Ifølge betingelsene til powerbuy er ikke avforum ansvarlig, men i post nr 17 i denne tråden opplyser lygren at penger ikke blir overført til Master IT før tv'ene er levert.

Dersom ikke alle i powerbuyet har uttrykkelig akseptert overføring av penger før levering vil jeg tro at avforum må dekke tapet til deltagerne i powerbuyet.
    Du har helt rett. Jeg har en advokat med bedriftsjus som fagfelt innen familien, og han har sett gjennom saken utifra informasjonen som ligger på forumet, samt informasjon jeg har fått fra privatpersoner som har vært berørt av saken, og det ligger et meget klart og udiskutabelt økonomisk ansvar på AVforum i denne saken, men KUN om pengene har vært innom AVforum.

For å forhindre nettopp slike "svindel" episoder finnes det strenge rammer for alle foreninger og bedrifter som "formidler" midler, om det er penger eller varer.

I tillegg er det to punkter som yttligere setter AVforum i en meget tight spot;

1) De tjener penger på dette.
    2) De gikk ut og garanterte at penger ikke ble overført før man stod med TV'ene levert.

Med forbehold i punkt 2 tar lygren seg i å si "til det er opparbeidet inntrykk hos en solid leverandør". Det hjelper imidlertid lite når det er gjordt så dårlig research i forkant av transaksjonen.

Her tror jeg enkelt og greit at AVforum ble så blendet av sin egen potensielle fortjeneste i prosjektet, at de valgte å sidestille visse "krav" til sikkerthet de måtte ha, og dermed risikerte sine medlemmers penger i det håp om at alt skulle gå smertefritt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har brukerene betalt penger til?

Hvem har sendt pengene fra seg før varene var levert?

Kan man inngå avtaler som stiller fobruker i dårlige vern enn hva norges lover gir en forbruker????????????????????????????????????????? ?????????????????

Slutt å fraskriv ansvar her
    Jeg prøver ikke å fraskrive ansvar her, men referer bare til reglementet.
    Når det er sagt, kjenner ikke jeg til detaljene i denne saken. Det er derfor Lygren må "nøste" opp alle detaljene.

Saken er uansett svært uheldig for alle parter (uten Ivar)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, her gjør AVforum en kjempe jobb! (Les - all ros)

Vi informerer brukere av våre tjeneseter akkruatt på slutten av dagen (Les - Når utfallet var klart tidlig i går, hvordan kunne selskapets leverandører vite dette i går???? [eller tidligere])

Vi holder håpet oppe (Les - De var svært instilt på å få en bra løsning for alle parter her)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til hjemmekino

Jeg blir bare tirst når jeg ser at det ikke er bare oss som har blitt svindlet!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info i saken:

Det er dessverre avgjort at det ikke kommer penger ut fra Masterminds/Master IT. Veldig skuffende, men det er realiteten. Hva som skjer med boet, og hvor mye som kan hentes ut derfra, er ikke klart enda, men det er klart at eventuelle midler vil komme de berørte til gode.

Uansett vil AVforum tilby en løsning, men har langt fra midler til å dekke alle omkostningene. Det forstår nok de fleste.

Det er 2 mulige løsninger.

1. Tilby penger i kompensasjon. 10.000,-
    2. Tilby TV til sterkt redusert pris, da ca 7500,-

Det blir fort snakk om en utgift på en halv million, noe som er EKSTREMT mye penger for AVforum, som er et privat-eid firma med svært begrensede midler.

AVforum beklager nok engang det inntruffne, men håper det er mulig å løse dette på en "levelig måte".
    Forøvrig MÅ AVforum sjekke hvordan det praktiske skal løses, og håper på litt tålmodighet fra alle berørte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Du har helt rett. Jeg har en advokat med bedriftsjus som fagfelt innen familien, og han har sett gjennom saken utifra informasjonen som ligger på forumet, samt informasjon jeg har fått fra privatpersoner som har vært berørt av saken, og det ligger et meget klart og udiskutabelt økonomisk ansvar på AVforum i denne saken, men KUN om pengene har vært innom AVforum.

*snip*
    Det kan da ikke være noe tvil om at pengene har gått gjennom AVforum?

Om det advokaten her mener er riktig (ingen grunn til å tro noe annet?), så har nok AVforum en travel augustmåned foran seg.

Håper for alle brukere av AVforums del at dette ikke resulterer i at fler enn Master IT går konkurs...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les mine tidligere innlegg...

Men jeg gjentar til det uendelige, man kan IKKE gå inn i avtaler som lar en forbruker stille svakere enn hva norges lover tilsier.

Om AVForum skulle hatt sin rygg fri for kommende problemer ville vært at de hadde opprettet en klientkonto hos en advokat eller bank.

Til de av dere som har fått min epost, så ta å les den en gang til - så skjønner dere nok at det er mye som ikke stemmer.

-Fritt fortalt "Something smells rotten in the Kingdom of Norway"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Nei, her gjør AVforum en kjempe jobb! (Les - all ros)

Vi informerer brukere av våre tjeneseter akkruatt på slutten av dagen (Les - Når utfallet var klart tidlig i går, hvordan kunne selskapets leverandører vite dette i går???? [eller tidligere])

Vi holder håpet oppe (Les - De var svært instilt på å få en bra løsning for alle parter her)

Denne tanken slo meg også. Hvorfor kommer denne infoen så sent på en Fredag.?? Dette er info de helt sikkert kunne kommet med tidligere på dagen og kanskje i går.

En annen ting jeg lurer på er hva som kan skje med boet og det som eventuelt måtte vere av verdier der frem til mandag? er det noen som har kontroll med det som er habil? Kan boet bli tappet før bobestyrer er kommet på banen?. har liten erfaring med konkurser så jeg bare spør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle.
    Jeg må nå komme med mitt første innlegg i denne saken.
    Jeg er og en som akkurat har "kjøpt" den dyreste tv jeg ikke har fått.
    Sitatet her var absolutt en grunn til at jeg meldte meg på dette powerbuyet.

"Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!"

Jeg har aldri akseptert overføring av penger til Master IT.

Side 28 av 59 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •