Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 59 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får du fatt i han Lygren??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, det er viktig at ting ikke tar helt av nå... Pressen er nå også på saken, har nylig snakket med en reporter fra en landsdekkende avis som henter inn informasjon. Vedkommende er også i kontakt med Masterminds.

Ettersom det ikke er i vår interesse å sverte Masterminds inntil videre er det viktig at vi forholder tonen her inne moderat frem til et svar foreligger, da det i motsatt fall kan benyttes (selv om dette er et chat-forum, journalisten bør selvsagt verifisere all informasjon han måtte finne her) i en sammenheng som ikke er formålstjenelig for en eventuell refusjon.

Det bør heller ikke diskutere "hva som skal gjøres" før vi har fått alle fakta på bordet.

AVforum vil stille opp i hele denne saken forløp og gjøre ALT som står i vår makt for å begrense tapet for den enkelte kjøper. Løsninger på denne type problemer krever imidlertid en hel masse megling og diskusjon partene mellom, og det er derfor viktig at vi ikke brenner noen broer før tingene er på plass.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Changling, jeg setter pris på din deltakelse i tråden, men "råd" før fakta foreligger tror jeg virker mot sin hensikt i denne type saker. Her må alle fakta på bordet før en bør velge angrepsmåte.

Eksempler på spørsmål som må avklares:

1. HAR faktisk Masterminds tenkt å gjøre opp for denne saken som de har tydelig signalisert at de har tenkt å gjøre?

2. Hvis IKKE, HVOR mye penger ligger igjen i Master IT, og i hvilken rekkefølge stiller kravet til den enkelte forbruker? Normalt sett stiller jo forbrukere meget sterkt i slike saker.

3. Hvis det IKKE foreligger noen penger, eller annen mulighet til å holde Masterminds ansvarlig for denne transaksjonen, er det mulig å komme frem til en minnelig løsning med selskapet allikevel?

Det er selvsagt punkt 3 som er mest omfattende i denne saken, men alle tre punkter bør utføres før en begynner å diskutere "alternative" løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg trygg på at avforum gjør hva som kan gjøres i denne saken.
    Og er helt enig at vi må være veldig forsiktig med å ikke gjøre noe som kan slå negativt ut for masterminds før en eventuell løsning foreligger. Dette er som tidligere nevnt en god mulighet for masterminds til å snu dette til en positiv sak for eget firma. Den muligheten må IKKE ødelegges.

Men støtter allikevel diskusjoner (utenfor offentligheten) om videre gang, om dette ikke skulle løse seg på en bra måte, slik at vi raskt kan komme på banen med andre lovlige virkemidler/løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er kun bassert på et endelig utfall av hva som skjer med Master IT og den sfæren.

Jeg råder ingen til å gjøre noe som helst hverken ulovlig nå eller siden - bare vent til utfallet og så kan man event. gjøre hva jeg har rådet noen til å gjøre (Er vell egentlig ikke et råd heller, er bare å stokke litt om på tankeprosessen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig med KoKo her.....neste steg bør muligens planlegges! Hvor lenge bør man vente på et svar? Vi ble jo nesten lovet et svar etter styremøte igår, så personlig så syntes jeg ikke at det ser så lyst ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg snakket med Bård igjen, og punkt 1. bortfaller dessverre. De legger Master IT ned og ønsker i utgangspunktet ikke å gjøre opp for seg overfor kjøperne. Dette er selvsagt mulig å diskutere med styrelder i Masterminds, men avgjørelsen var altså at de ikke ønsket dette.

Da gjenstår det å få avklart punkt 2., altså hvor mye penger som gjenstår i firmaet. Det oppnevnes bobestyrer til mandag, og da skal jeg informere ham om dette kravet, der jeg mener at hele transaksjonen bør kanselleres. Master IT har jo faktisk ikke lagt TVene i bestilling i det hele tatt.

Dette blir dessverre saksgangen, så får vi ta punkt 3 så snart punkt 2 er avklart. Under punkt 3 inngår selvsagt eventuelle kreative innspill fra AVforum. Vi har jo som selskap svært begrensede midler, men ønsker jo så langt det lar seg gjøre å prøve å hjelpe dere så godt vi kan. Det er i så måte viktig at ikke broer brennes rundt prosessen som sådan, men at alle parter forholder seg så rolige som mulig frem til alle forslag og muligheter foreligger.

BEKLAGER DETTE PÅ DET STERKESTE FOLKENS, HER HAR VI ALLE BLITT UTSATT FOR SVINDEL!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var desverre det jeg fryktet!

Det er tvilsomt om det er noen penger igjen i selskapet (i allefall etter hva jeg har forstått / hørt).
    (Og de har uansett ikke noe ansvar foruten de pengene de har satt inn som aksjekapital)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker noen ting:

1. Lygren sender umiddelbart en liste med navn/mailadresser til alle involverte slik at vi kan kommunisere sammen utenfor det offentlige fora

2. Fremskaffer info på status på Ivar. Er han anmeldt nå, hvem har saken eventuelt osv. Ikke minst hvor befinner Ivar seg?

3. Kopi av all kommunikasjon Powerbuy har hatt med Masterit

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var den positive tilbakemeldingen etter all den ventinga...
    Jeg synes at vi bør fokusere på punkt 3 i lista til Lygren!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi skal komme tilbake med en "informasjonspakke" snarlig, Tomle (i løpet av helgen) som vi sender ut til den enkelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er veldig interessert i å vite om Ivar er politi anmeldt. Hvis ikke han er det, så vil jeg vite hvorfor han ikke er det!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ivar B" har vært hos Politiet ved flere anledninger tidligere, det har aldri skremt han særlig ser det ut som!

Det vil heller ikke hjelpe noe økonomisk om da man ikke finner et større beløp av kontanter hjemme hos han som så kan tilskrives dette aktuelle forholdet.

Men man vil i det minste føle seg litt bedre...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...nå må jeg reise, flyet går snart, men jeg kommer til å komme tilbake så snart jeg har landet og fått koblet med opp på nettet igjen! Jeg tar IKKE helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi skal komme tilbake med en "informasjonspakke" snarlig, Tomle (i løpet av helgen) som vi sender ut til den enkelte.

Du kan i det minste sende en av oss en liste over brukernavnene til alle her som har deltatt i kjøpet. Så kan vedkommende sørge for at alle får tilsendt retningslinjer på pm for hvor ikkeoffentlig diskusjon skal foregå.

i løpet av helgen holder ikke her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter på noen epost adresser - send meg en pm så kan jeg godt formidle disse

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    "Ivar B" har vært hos Politiet ved flere anledninger tidligere, det har aldri skremt han særlig ser det ut som!

Det vil heller ikke hjelpe noe økonomisk om da man ikke finner et større beløp av kontanter hjemme hos han som så kan tilskrives dette aktuelle forholdet.

Men man vil i det minste føle seg litt bedre...

Jeg er interessert i å vite om han er blitt gjort til syndebukk, eller om det faktisk er slik at han har svindla selskapet. Og en svindler bør/skal meldes til politiet. Jeg vil ihvertfall føle meg bedre hvis han ble anmeldt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: La Lygren og AVforum avgjøre hvem som skal gjøre hva. Ihvertfall inntil videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig at alle rammede blir informert her!
    Lygren. Jeg forventer, og forlanger at du sender ut en liste over brukernavn, før du setter deg på noe fly! Send de gjerne på pm til meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler virkelig med dere som er blitt utsatt for denne svindelen. Jeg hadde nok gått med selv hadde ikke vært for at jeg var for utålmodig til å vente så lenge.

Edit: Her på AVforum holder vi oss for gode til å oppmuntre til ulovligheter.

Side 26 av 59 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •