Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 59 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1168
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De to første rundene med Master IT ble betalt etter at TVene var levert. På denne siste runden var det også planen, men ettersom det kom såpass mange påmeldte var det i følge Master IT (Ivar da selvsagt, luringen) et så stort beløp at Master IT måtte få dette beløpet forhåndsbetalt for å kunne levere. Han hevdet samtidig at leveransen da trolig ville komme raskt når først innbetalingen var foretatt. Jeg oppfattet både Master IT og Masterminds AS (som er der faktisk Ivar er ansatt), som et seriøst selskap, og ikke minst siden de allerede hadde levert to runder i forkant. Pengene ble derfor overført. Husk også at Ivar tydeligvis er en dreven svindler, han er en mester i å opparbeide seg tillit. Han virket svært så tillitsfull overfor meg, og ikke minst fulgte han opp de to foregående PowerBuyene eksemparisk, der han endog dekket frakt ut til hentekundene da han på den første runden ble noe forsinket.

En kan selvsagt si at dette ikke var spesielt lurt i etterkant, men formålet var altså å sikre levering, jeg har jo ingen egen gevinst i å overføre pengene tidlig.

Et helt avgjørende grunnlag for denne tjenesten er jo at vi ikke skal påta oss finansiell risiko, derav betingelsene som svært tydelig understreker dette. AVforum tjener jo ikke mye penger på disse transaksjonene, og skulle vi tatt finansiell risiko ville jo ikke prisene vært det de er. Dette er også bakgrunnen for hele PowerBuy, at vi skal hente inn gode tilbud, samle inn penger og sende disse videre.

Vi kommer nok til å endre praksis rundt betaling etter dette, samt selvsagt sørge for å holde oss til enda større aktører med bedre ryggrad... En lærer så lenge en lever.

Hvis det først kommer til at Masterminds Holding ikke dekker dette tapet, men henviser kundene til et eventuelt konkursbo i Master IT er det du sier for øvrig relevant, HåkonN. Det får vi i så fall rådføre oss med bobestyret rundt på alles vegne. AVforum vil selvsagt involvere seg i denne prosessen på vegne av PowerBuys brukere, men hvordan den enkelte skal forholde seg til denne prosessen kommer vi i så fall tilbake til.

Inntil videre antar og regner jeg med at Masterminds står for de svært tydelige signaler de har avgitt; at de skal rydde opp overfor disse helt uskyldige forbrukerne som har benyttet sine oppsparte midler til å kjøpe seg drømme-TVen. Jeg kan jo selv tenke meg hvordan det føles dette her folkens, men har har dere altså AVforum med dere til siste slutt i det minste, det er bedre enn om hver enkelt hadde måttet stå opp mot forhandleren alene. Det er jo også lettere for oss å presse på, både i form av at vi representerer en vesentlig mediaportal, men ikke minst at vi har mulighet til å presse på med en samlende stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Setter pris på at vi står samlet. Jeg skvatt litt da du tidlig i denne prossessen henviste at vi som enkeltpersoner måtte følge opp dette hver for oss mot Master IT.

Men krysser fingre og tær for at dette går i orden. Hvordan reagerer vi på et eventuelt lavere tilbakebetalt beløp fra Masterminds enn de 20 500 som er innbetalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Setter pris på at vi står samlet. Jeg skvatt litt da du tidlig i denne prossessen henviste at vi som enkeltpersoner måtte følge opp dette hver for oss mot Master IT.

Men krysser fingre og tær for at dette går i orden. Hvordan reagerer vi på et eventuelt lavere tilbakebetalt beløp fra Masterminds enn de 20 500 som er innbetalt?

Vær glad og lykkelig for at det event. blir det utfallet... (Bedre med noe enn ingenting?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en interessant opplysning at Ivar er ansatt i Masterminds og ikke Master IT, hvis midlene er trukket ut av Master IT gjennom morselskapet så har vi en mye sterkere sak vil jeg tro.

Lars

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg også tro, da ansatte i Masterminds er har vært med på forretningen og ikke Master IT alene. Vil tro at Mastermind har økonomisk ansvar for hva sine ansatte gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsBarstad
    Det var jo en interessant opplysning at Ivar er ansatt i Masterminds og ikke Master IT, hvis midlene er trukket ut av Master IT gjennom morselskapet så har vi en mye sterkere sak vil jeg tro.

Lars
    Hva mener du med "hvis midlene...." -> Hvor har noe slikt kommet frem?

Lygren -> Vet du / har du info om hvordan "Ivar" har svindlet Master IT?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg snart vi må kunne få noe info, det er jo dette som har vært problemet i hele denne prosessen, få tilbakemeldinger, ikke fra deg Lygren, men i fra Ivar (forståelig nok da) og Bård. Kunne nå iallefall tatt en telefon og sagt slik ståa var, at ingenting er avgjort ennå f.eks.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror vi inntil videre ikke bør spekulere noe videre her... Som nevnt er altså innstillingen vi har fått fra Masterminds at de skal rydde opp. Vi har ikke hørt noe annet, så da får vi heller ta disse tingene hvis de allikevel ikke rydder opp.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er for øvrig fullt mulig at Bård er opptatt med å anmelde Ivar i dag, slikt tar sikkert litt tid hvis en skal legge frem masse papirer osv... Vi får bare anta at det skyldes noe slikt inntil videre, selv om jeg nok godt kunne tenke meg at han holdt meg/dere enda tettere oppdatert, SMS funker jo faktisk greit det også. Samtidig er jo dette en omfattende prosess, og det faktum at de kalte inn til styremøte såpass tidlig tilsier jo på ingen måte at de forsøker å utsette avgjørelsen/prosessen, snarere tvert imot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man er jo faktisk iflg. loven pliktig til å avholde et ekstraordinært styremøte umiddelbart når noe slikt intreffer, spesielt med tanke på om det har noe å si for selskapets handleevne - Noe annet ville faktisk vært straffbart.

Så jeg vil ikke si at det er hverken betryggende eller ikke betryggende (heller mer til denne siden)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, det er veldig lett å begrunne skepsis i en slik sak, Chingling, så det er fullt ut berettiget, men samtidig må vi jo håpe at det faktisk er en viss form for hold i det de legger ut om. Jeg tror nok lett Masterminds kan klare å komme seg unna i denne saken, rent økonomisk, men et selskap som altså er såpass avhengig av sitt rykte i markedet har langt mer enn 850.000 å tape på å velge den retningen overfor private, totalt uskyldige, konsumenter. Det er noe helt annet med øvrige kreditorer, som jeg forstår du har kjennskap til, de har bedrevet profesjonell handel med bedriften og således tatt en kalkulert risiko.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville selskapet ha ordnet opp i dette kunnde det vært gjort veldig enkelt -> Mastermind Holding gir hver av dere en skjerm i gave e.l. - UTEN å nevne et ord om Master IT / Innbetalt beløp. (Skulle dette skje, vil andre kreditorer av Master IT kreve dette omgjort og med hjemmel i loven vil domstolen kreve varene tilbakelevert i forbindelse med forfordeling av kreditorer).

En slik avgjørelse ville ikke tatt mange minuttene å bli enige om (Er tross alt bare fire eier av Mastermind Holding og de fleste kan vel treffes pr. telefon). Og ville de fått "dyr men positiv PR" så ville dette vært en rask sak å avgjøre.

Sett utifra et økonomisk synspunkt, så tviler jeg på at Mastermind Holding kan dekke dette tapet (Spørs jo self. hvor stort underslaget i Master IT har vært -> dette er en meget viktig faktor). Mastermind har absolutt intet økonomisk ansvar ovenfor Master IT enn hva de har betalt inn i aksjekapital som er på 100K (Minimumskravet i flg. norsk lov). [Er jo lov å håpe at det eksisterer en avtale mellom de to selskapene som sier at Mastermind står ansvarlig for alle forpliktelser som Master IT har opparbeidet seg]

Sett utifra en oppførselsmessig synspunkt, så ville jeg heller kanskje valgt å tolke det Mastermind v/ DL har klart å si igjennom hele denne saken ikke ville vært det jeg valgte å feste min lit til (Les - kompensasjon, les - Firmware oppgradering etc.). Kan jo bare nevne at DL i Master IT trakk seg rett før / midt i denne prosessen... Det er jo veldig betryggende for et positivt utfall (Alle har vell hørt ordataket om rottene og det synkende skipet).
    I tillegg ville jeg vell heller ikke vært så veldig optimistisk når de ikke en gang (som vi vet) gir noen former for tilbakemelding?

Men intet nytt er godt nytt?

(Men all ære til Mastermind / dets eirere om de velger å bistå de som har vært frem til nå uheldige i denne saken)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, vi får bare se hvordan sluttresultatet blir her, er enig med deg at avgjørelsen burde vært mulig å fatte relativt raskt hvis de først ønsket å gjøre det på denne måten... Vi får, som nevnt, bare legge vår lit til at det de faktisk sier har en viss form for kredibilitet. Det var tross alt daglig leder og styreleder i Masterminds vi hadde møte med, de bør jo absolutt ha en viss tyngde i dette selskapet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, vi får bare se hvordan sluttresultatet blir her, er enig med deg at avgjørelsen burde vært mulig å fatte relativt raskt hvis de først ønsket å gjøre det på denne måten... Vi får, som nevnt, bare legge vår lit til at det de faktisk sier har en viss form for kredibilitet. Det var tross alt daglig leder og styreleder i Masterminds vi hadde møte med, de bør jo absolutt ha en viss tyngde i dette selskapet.
    Hadde vært kjempebra for roen i sjelen å få en litt mer konkret oppdatering om status før vi går inn i helgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo allids si at man ønsker å komme til en løsning og gjøre opp for seg, men slik er jo ikke alltid realitetene! Og selv om DL og SF har en "betydelig tyngde" i en slik avgjørelse, betyr det absolutt ingen ting, om de ikke har penger til å bistå de uheldige partene her, ei faktisk vilje -> man kan jo si så mye rart når man er presset. Det er jo helt klart trenden til hva DL har sagt gjennom denne prosessen.

Dere kan jo gjette hvorfor ikke sidene til Master IT fungerer (Kan vell ha noe med manglende betaling å gjøre - men det er jo bare en ren gjetting fra min side...) [Om det hadde vært en noe som var relatert til systemfeil så er det jo veldig rart at de andre sidene som blir generert gjennom Webmercs systemet ikke er nede]

Mitt råd er, ta tapet som en mann / kvinne og heller bli positivt overrasket om man skulle få noe tilbake fra denne hendelsen!

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chingling: har du noe konkret positive ting vi kan gjøre hvis svaret blir negativt ? i stede for å gi opp som du nesten antyder vi skal gjøre hvis det blir negativt.

Newcomer LarsP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvorfor vi ikke har sett noe referat fra styremøtet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med advokat er vell faktisk det eneste dere kan gjøre, så vil dere der blir forklart hva og hvordan dere skal forholde dere til denne saken. Jeg tviler forbrukerrådet kan hjelpe dere her om dere ikke har noen ordrer / betalingsdokumenter etc. å fremlegge... (LES)

Jeg anbefaler dere ikke å mase / hyle på Mastermind -> det tror jeg ikke hjelper.

Om svaret blir negativt fra Mastermind så er det en ting man kan gjøre, men det ønsker jeg ikke å legge frem på nåværende tidspunkt (Dette er noe som jeg mener og etter å ha rådført meg ulike steder vil være det nærliggende å gjøre). (For ordensak - dette er ikke noe som innebærer noen former for aktiviteter som er uttenfor norsk lov - bare for å ha avklart dette)

Send meg envt. PM...

Newcomer AdrenalineX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli en hj... helg hvis vi ikke får greie på noe snart:twisted:

Hva er neste steg folkens?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan da umulig bruke så lang tid på å bestemme seg? De har sikkert mange ting å diskutere, men det er av mindre interesse for vår del. Gi oss et svar da f... f.... :evil:

Side 25 av 59 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •