Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 59 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm.. Dette lover ikke godt. Vi er over i en ny dag, og enda har ikke lygren hørt noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var forsiktig optimist etter møtet på onsdag, men for hver time som har gått i kveld blir jeg mer og mer bekymret over at det ikke blir en løsning jeg liker.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fremdeles foreligger ingen tilbakemelding, men jeg skal ringe Bård litt utover morningen og be om en status... Han er fullstendig klar over at det er svært uheldig å måtte vente på beslutningen lengre enn høyst nødvendig. Jeg kommer tilbake med info så snart jeg hører noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Får dårlige vibber når du sier du ikke har hørt noe. Dårlig tilbakemelding har vel vert et nøkkelord i denne saken.
    Ja ja, det er vel håp i hengende snøre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Slik jeg forstod det var ikke Bård ferdig med sin fremstilling før relativt sent i går kveld, så det er egentlig helt forståelig at de tar tid. Samtidig vet de jo at det sitter en del spente forbrukere med pengene sine i selskapet her og venter, og det tror jeg egentlig de er fullstendig klar over at er prekært at får svar i saken så tidlig som overhode mulig.

Jeg skal som nevnt kontakte Bård om ikke alt for lenge og be om status i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en følelse av at Bård kan stoles på her. Synes ikke det bør spekuleres i troverdigheten hans nå, inntil vi begynner å få en avklaring ihvertfall.

Men det er ennå mange mulige utfall her og det blir vanskelig å spekulere til vi har noe mer håndfast. Har en følelse av at det fort kan bli mandag og tirsdag i en sånn sak...

MEN! hva skjer med Ivar nå da. Er han anmeldt? Synes noe av det første Masterminds burde gjort var å anmelde denne karen og legge ved alt de har av bevis og indisier. Burde vel være nok til å få han i varetekt et par uker mens man prøver å få oversikt og eventuelt sporet opp hvor han har gjemt unna penger..? Det kan jo være kritisk, og jo mer tid som går jo verre er det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...de hadde visst hyret en egen gransker i saken, og slik jeg har forstått det skal Ivar anmeldes i dag. Vi får ta en vurdering etter vi ser utkommet i saken (dvs. når vi vet om dere får tilbake pengene), rundt de ulike aspekter i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...de hadde visst hyret en egen gransker i saken, og slik jeg har forstått det skal Ivar anmeldes i dag. Vi får ta en vurdering etter vi ser utkommet i saken (dvs. når vi vet om dere får tilbake pengene), rundt de ulike aspekter i saken.
    Var det tilbakemeldingene fra igår? Skal de ha møte idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at diskusjoner rundt denne saken kanskje delvis bør tas av lufta og evt ta det på en privat mail-liste med alle involverte. Kan jo være ting som dukker opp eller ting man vil diskutere som ikke bør omtales i full offentlighet...(?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det siste Bård sa var at de fremdeles var i møte rundt kl. 21.00 i går, så mye tyder nok på at møtet fortsetter i dag. Jeg har sendt Bård en SMS om å ta kontakt så snart noe nytt foreligger i saken, men ringer ham om ikke alt for lenge i alle tilfelle.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror ikke det er mulig å unngå offentlighet rundt denne saken nå, Tomle. Vi befinner oss tross alt på landets største nettside innen lyd og bilde. Visse ting kan selvsagt være mer passende at tas med de involverte, spesielt når ting konkretiseres i større grad.

Dette er jo også en viktig sak for AVforum og PowerBuy, som begge jo er kraftig skadelidende av at saken kommer "out of hand". Det er derfor viktig at vi i så stor grad som mulig holder kommunikasjonen tydelig og ikke minst holder dere fortløpende orientert. Jeg har jo en master i markedsføring og spesialisering i ledelse, og dette er en sak jeg definerer som en krisesak i sin rette form, og i slike saker er kanskje det viktigste av alt at folk føler at de blir skikkelig informert. Dette gjelder jo også forumet og våre lesere for øvrig, som veldig lett kan komme til å føle at vi ikke ønsker åpenhet rundt saken.

For øvrig kan jeg love dere at jeg skal stå på for dere til the bitter end - husk at AVforum er mitt hjertebarn, og at det er våre kjære brukere som har blitt svindlet under bruk av vår tjeneste. Det kjennes ikke spesielt godt, for å si det mildt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    EDIT: Jeg reiser altså på ferie i kveld, men det har ingen konsekvens for oppfølgingen da selvsagt PC og telefon blir med på lasset. Reiser etter normal arbeidstid i kveld, så saken følges opp utover dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg tror ikke det er mulig å unngå offentlighet rundt denne saken nå, Tomle. Vi befinner oss tross alt på landets største nettside innen lyd og bilde. Visse ting kan selvsagt være mer passende at tas med de involverte, spesielt når ting konkretiseres i større grad.
    Poenget mitt var at vi som part ikke har interesse av å gå ut med alt vi måtte ønske å diskutere og vurdere i forhold til at motparten også da kan enkelt se hva vi tenker på. Ikke sikkert det er lurt å spille med helt åpne kort i en sånn sak... Men vi får se hva utkommet blir fra styret etterhvert. Med negativt utfall der tror jeg ihvertfall at vi må ta en del diskusjoner i privaten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppdateringene, Lygren. Håper du klarer å kose deg på Mallorca
    på tross av denne saken -- du kan sikkert trenge litt avkobling nå.

Apropos dét: kan det sendes ut info på mail til de berørte så fort det
    kommer fram noe som helst konkret info i saken? Det er sikkert flere av oss
    som ville ha godt av å bruke helgen til noe annet enn å sitte og trykke "reload"
    på denne tråden...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg skal holde dere fortløpende orientert. Helt enig med det du sier der, Tomle, er utkommet fra Masterminds negativt får vi legge en slagplan noe mer diskrete.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at tiden løper litt fra oss i og med at du skal reise bort Lygren, kan du ta en telefon til Bård og sjekke status, evt. henvende deg direkte til styreformann?

Lars

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg reiser ikke før etter arbeidstid i kveld, så det har ingen betydning for oppfølgingen av saken, Lars. Jeg har allerede forsøkt å ringe samt lagt igjen beskjed hos Bård. Han har jo en del gjøremål i dag...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig sak dette....for alle involverte parter. Synd at sånne ting skal ødelegge for Powerbuy, som IMHO er et fantastisk tiltak/tjeneste fra Lygren/AVforum. Dersom Masterminds allerede har bestilt flatskjermene fra deres leverandør, så er vel de teknisk sett kundene av Powerbyet sin eiendom og kan ikke regnes med i et evn. konkursbo?

Veldig lett å være etterpåklok (og jeg har ikke fulgt med i tråden), men jeg går ut i fra at neste gang så blir ikke pengene overført til selger/butikk før skjermene faktisk er på vei til Atlas/kunde?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Utrolig kjedelig sak dette....for alle involverte parter. Synd at sånne ting skal ødelegge for Powerbuy, som IMHO er et fantastisk tiltak/tjeneste fra Lygren/AVforum. Dersom Masterminds allerede har bestilt flatskjermene fra deres leverandør, så er vel de teknisk sett kundene av Powerbyet sin eiendom og kan ikke regnes med i et evn. konkursbo?

Veldig lett å være etterpåklok (og jeg har ikke fulgt med i tråden), men jeg går ut i fra at neste gang så blir ikke pengene overført til selger/butikk før skjermene faktisk er på vei til Atlas/kunde?
    Problemet er at tvene aldri ble bestilt, slik har jeg forstått det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Master IT har "bestilt" skjermer betyr det ikke det samme som at skjermene er blitt Master ITs eiendom. Eiendomsretten på skjermene går over til Master IT den dagen de er betalt.

Skulle en leverandør (noe jeg ikke tror) ha sendt skjermer til Master IT vil disse nok bli stoppet og levert tilbake til leverandør, i henhold til loven om eiendomsrett / kredittkjøp m.m.

Det er litt "kompliserte regler" her, men for å si det enkelt, man eier ikke noe før det er betalt.

Så kan man etterpå diskutere hvem som eier hva og hvem som skal få penger fra hvem i en event. konkurs.

Side 24 av 59 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •