Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 59 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat dette var jeg veldig redd for skulle skje!!!
    Nå er jeg mildt sagt forbanna...løgn etter løgn fra MasterIT, og nå dette! Er det noen som er flinke på jus her? Har vi noen som helst mulighet til å få igjen pengene våres?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det like før jeg begynner å gråte...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis først selskapet legges ned er nok rekkefølgen slik:

1. Ivar anmeldes for underslag, blir arrestert, og politiet vil jo forsøke hente inn så mye penger som mulig

2. Selskapets kreditorer krever sitt, derav den enkelte kunde, som må melde inn kravet sitt til boet

3. Masterminds løser saken ved å ta over "problemet" og løse saken for alle kjøperne. Det er dette jeg håper de vil gjøre...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...folkens, ikke begynne å grine før jeg har hatt møte med dem da! Vi får jo virkelig håpe at Masterminds AS, som jo er heleier av Master IT AS, ønsker å holde sitt gode navn og rykte og løse denne saken for dere!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa jo tidligere at Masterminds var ansvalig for Master IT. Er det fremdeles tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig trist folkens, jeg har fulgt tråden hele veien. Føler virkelig med dere nå.

Dette er vel kroken på døra for powerbuys fra avforum også kanskje? Ingen heldig situasjon for avforum dette, selv om kjøperene har krysset av for betingelser som fraskriver enhvert ansvar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Betingelsene sier klart og tydelig at AVforum ikke tar noen økonomiske eller annet ansvar for beløpene, og at den enkelte kjøper ene og alene forholder seg til selger. Disse betingelsene har en bekreftet ved å melde seg på.

Nå har jeg snakket med Bård, og det viser seg at Ivar har begått underslag i selskapet. Dette er selvsagt svært uheldig for alle involverte parter.

Kl. 15.00 i dag skal jeg møte med Master IT og de to største kreditorene der jeg skal diskutere denne saken så godt jeg kan.

Det er viktig at folk forstår at PowerBuy som system kun er et mellomledd mellom selger og kjøper, og at vi selvsagt gjør vårt beste for at folk ikke skal bli lurt. Samtidig kan vi selvsagt ikke ta ansvaret for denne type beløp, det har vi verken økonomi eller inntekter nok til å forsvare. Derav de betingelser som foreligger.

Vi hadde gjennomført to PowerBuys med Master IT i forkant av denne saken, og var i god tro da vi gjennomførte det tredje. Vi hadde ingen grunn til å tro at selskapets ansatte bedrev underslag. Det vi har sagt er at vi ikke skulle overføre pengene før vi hadde en god porsjon erfaring med selskapet, noe vi mener at var tilfelle da to PowerBuys var levert.

Hver enkelt kjøper må dermed følge opp saken selv så godt en kan også, men jeg skal selvsagt gjøre mitt aller beste for å begrense det tapet dere måtte ha som følge av dette.

BEKLAGER FOLKENS, DETTE VAR DET SISTE VI ØNSKET AT SKULLE SKJE!
    Hva er status på selskapt, er det slått konkurs, har det midler tilgjengelig? Bård har vel også et ansvar her ettersom han etter mitt skjønn har gitt osv uriktige opplysniger. Han har vel ført deg direkte bak lyset i en lengere periode?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >2. Selskapets kreditorer krever sitt, derav den enkelte kunde, som må melde inn kravet sitt til boet

Hvis dette blir tilfelle så må vi gjøre det sammen for å få litt makt bak kravet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, dette er på ingen måte heldig for AVforum, men vi får prøve å gjøre vårt beste her alle parter.

Masterminds eier Master IT, som er et datterselskap. Dette kan derfor slås konkur uten at Masterminds må dekke tapet. Hvor mye midler som ligger disponibelt får jeg vel vite i møtet kl. 15.00 i dag...

Selskapet er pr. dato ikke slått konkurs, så det er fullt mulig en kontrollert avvikling blir tilfellet der den enkelte får oppgjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må DU være på ballen Lygren, istedenfor å bruke tid på avgrense ditt ansvar i forbindelse med PowerBuy så må du jobbe for å få til en løsning mot Master IT, og så vil evt. runde med Avforum / PowerBuy komme når støvet har lagt seg.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. 15.00 i dag skal jeg møte med Master IT og de to største kreditorene der jeg skal diskutere denne saken så godt jeg kan.
    Jeg ser gjerne at du tar med en advokat i dette møtet, på vegne av de påmeldte i powerbuyet. Det er vesentlig at vi så tidlig som mulig får gjort de riktige tingene for å sikre våre interesser, og da må vi ha noen som kan det juridiske i dette til fingerspissene.

Dersom PB/Avforum ikke selv kan dekke kostnaden ved en slik advokat foreslår jeg at de påmeldte spleiser på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betingelsene sier klart og tydelig at AVforum ikke tar noen økonomiske eller annet ansvar for beløpene, og at den enkelte kjøper ene og alene forholder seg til selger. Disse betingelsene har en bekreftet ved å melde seg på.

BEKLAGER FOLKENS, DETTE VAR DET SISTE VI ØNSKET AT SKULLE SKJE!

Jeg meldte meg på ene og alene fordi det stod tidligere at penger IKKE ble overført før TV'ene var på vei.

Jeg hade lest om Master IT før jeg meldte meg på, men pga at pengene skulle bli holdt tilbake så tok jeg allikevel sjansen.

Dette lygren, forventer jeg at avforum forfølger til siste slutt for oss alle!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne sagt mye nå, men for folk som ønsker å få en bedre forståelse av hva som har skjedd her, og ikke minst en forståelse av hvem denne Ivar er, og hva slags person, samt bakgrunn han har, så vil jeg anbefale å lese tråden om Master-it på hardware.no:

Forum -> MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk? - Diskusjon.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg skal selvsagt gjøre alt som står i min makt til å løse dette på en best mulig måte, Lars. Det er uansett svært lite poeng å la dette gå utover meg, det hjelper på en måte liksom ingen verdens ting... Når det gjelder å avskrive oss det økonomiske ansvaret ligger det til grunn for hele konseptet, og når flere brukere hevder vi står ansvarlig for midlene må det nesten kommenteres, det forstår du sikkert når det er snakk om dette totalbeløpet.

Når det gjelder advokat har du kanskje rett i det, OXO, men på så kort frist har nok svært få advokater mulighet (og jeg ønsker heller ikke å utsette møtet), med mindre en advokat melder seg frivillig til å møte i Vitaminveien 1A kl. 15.00 i dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er på ingen måte heldig for AVforum, men vi får prøve å gjøre vårt beste her alle parter.

Masterminds eier Master IT, som er et datterselskap. Dette kan derfor slås konkur uten at Masterminds må dekke tapet. Hvor mye midler som ligger disponibelt får jeg vel vite i møtet kl. 15.00 i dag...

Selskapet er pr. dato ikke slått konkurs, så det er fullt mulig en kontrollert avvikling blir tilfellet der den enkelte får oppgjør.
    Vi får håpe at Master IT kan rydde opp her...Når det gjelder Masterminds så er det sikkert lurt av dem å rydde opp. Jobber selv i et stort selskap i it-bransjen som bruker dem til kurs, så det vil være fint for dems omdømme at de tar ansvar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selvsagt gjøre alt som står i min makt til å løse dette på en best mulig måte, Lars. Det er uansett svært lite poeng å la dette gå utover meg, det hjelper på en måte liksom ingen verdens ting... Når det gjelder å avskrive oss det økonomiske ansvaret ligger det til grunn for hele konseptet, og når flere brukere hevder vi står ansvarlig for midlene må det nesten kommenteres, det forstår du sikkert når det er snakk om dette totalbeløpet.

Når det gjelder advokat har du kanskje rett i det, OXO, men på så kort frist har nok svært få advokater mulighet (og jeg ønsker heller ikke å utsette møtet), med mindre en advokat melder seg frivillig til å møte i Vitaminveien 1A kl. 15.00 i dag...
    Sjekk PM!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren

Helt enig i at dere skal stå økonomisk ansvarlig, og synes at det kan tas selvkritikk for at du/dere skriver at pengene overføres ikke før det er tilstrekkelig med erfaring med bedrifen. Hva er da tilstrekkelig??

Nå håper jeg at vi skal få løst denne saken, skulle fått tak i navnet på denne Ivar karen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den noen som har politianmeldt denne Ivar fyren enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren. Jeg har tilgang på advokat, sjekk mail

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OXX sjekker allerede, han har visst også tilgang. Send meg tlf-et ditt på mail, så ringer jeg deg også! TAKKER FOR ALL HJELP FOLKENS!

Side 18 av 59 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •