Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 59 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra med tilbakemelding Lygren.

Jeg synes ikke vi kan klage så mye på noen dager forsinkelse. Husk at de oppgir sin leveringstid basert på det de vet når Powerbyet legges ut. Selve ordren plasseres først når alle deltakerne har innbetalt, og dette er et tidspunkt leverandøren ikke kan kontrollere.

Når vi da nærmer oss ferie, vil en uke fra eller til i bestillingstidspunkt kunne bety mer enn en uke fra eller til i leveringstid. Jeg har akkurat kjøpt en haug med møbler, og der var forskjellen i leveringstid 8 uker basert på om ordren ble lagt før eller etter 15/6. Litt runde må vi kunne være.

Det som er værre er treghet i responsen. Nå ser det imidlertid ut som om bård har funnet en plass med dekning, så da bør det kunne bedres noe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper den at det kan ta lengre tid pga. firmware, men jeg kjøper ikke det at de ikke kan opplyse oss hvor ordren befinner seg hen i verden etter utallige forespørsler.

Newcomer LarsP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding lygren, du gjør en kjempejobb. :smile:
    Pulsen min sank et par hakk nå.

Håper på en skikkelig oppdatering ang. leveringstidspunkt på mandagen. La oss håpe ventetiden snart er over.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da har jeg snakket med Bård Hjelmsen, som er daglig leder i Masterminds og Master IT. Han sier at forsinkelsen skyldes firmware, der de har ønsket å forsikre seg om at firmware er tilstrekkelig oppdatert for å slippe 45 sinte kunder og tilhørende kostnader. Han er imidlertid på ferie, og ikke tilbake før mandag, og da skulle han følge opp saken...

Vi har nok rett og slett havnet i litt feil tid her, spørsmålet er hvor stort poeng det er å begynne å kreve tilbakebetalt før mandagen, der Bård altså er tilbake på jobb...

Igjen, hvis disse gutta hadde vært ute etter å svindle folk hadde de ikke tatt telefonen og åpenbart vært behjelpelige i saken...

Jeg fortsetter selvsagt å purre på Ivar utover dagen og morgendagen, men det spørs om vi uansett må vente til mandag for noen endelige avklaringer.

Forsinkelser er noe dritt, men nå har vi i det minste fått et par forklaringer;

1. Firmware
    2. Fellesferie

Punkt 2. er litt mindre holdbart som unnskyldning enn punkt 1., men da er det i det minste sannsynliggjort at forsinkelsen er reell, ikke bare noe tull de har kommet opp med...
    Takk for god oppfølging fra din side, lygren. Jeg savner imidlertid fremdeles konkret informasjon om status på ordren. Hva er det forsinkelsen består i? Har bestillingen blitt lagt inn senere, eller er det leveransen fra produsent som er forsinket? Og hvor lang forsinkelse snakker vi om? Jeg synes godt daglig leder for et firma kan følge opp en sak litt bedre enn dette, selv om han er på ferie. Vi er alle tjent med at vi får TV'er med siste firmware slik at vi slipper irriterende bugs, så jeg regner med at de fleste godtar senere leveranse. Det koster vel daglig leder kun et par telefoner for å kunne gi oss den informasjonen vi trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Kjøper den at det kan ta lengre tid pga. firmware, men jeg kjøper ikke det at de ikke kan opplyse oss hvor ordren befinner seg hen i verden etter utallige forespørsler.
    Enig. Det må kunne gå ann for de å ta en liten telefon til Samsung for å forhøre seg om 860.000 kroners orderen man har inne, når det sitter 45 kunder å bare venter på svar. Pulsen min sank et par hakk den også, men den er fortsatt over normalnivå...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og det er jeg absolutt enig i... De er virkelig i feriemodus begge disse karene, det er ikke samme arbeidsmoral jeg forfekter (dukker det opp noe viktig, tar jeg det selvsagt om jeg måtte være aldri så mye på ferie), men det får så være... Ivar sier for øvrig at han har brukt masse tid på å finne ut av alt da, så heeelt feriemodus er de jo ikke i... Samtidig er det jo mye mulig leverandøren også har ferie, og da blir det straks litt vanskeligere med oppdateringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie eller ikke ferie. Har de tid til å prate med deg, lygren, så har de til til å ta en telefon til Samsung også. Mer komplisert enn det er det ikke.

Vi ble forøvrig lovet "FULL OPPDATERING" snarlig. Og det at en Bård bekrefter det samme som en Ivar, at tvne er på vei, er vel ganske langt fra noe som kan kalles en full oppdatering.

Synes du gjør en flott innsats lygren, men informasjonen du får fra MasterIT gutta er ikke noe å skryte av.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg også snakket med Ivar, og de kunne melde at shipmenten var noe forsinket, men at denne var ventet inn i løpet av mandagen til Master IT. Etter denne er mottatt skulle Master IT gjøre det de kunne for å få sendt den ut omgående, samt tatt kontakt med de som har valgt avhenting for å avtale sted for dette.

Det er også mulig det foreligger en konkret tilbakemelding allerede i løpet av morgendagen, dere holdes uansett kontinuerlig oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takke for info, godt med noe konkret ang. forsendelse. Forventet ankomst hos Master IT mandag er greit nok for min del hvis de er kjappe med å få sendt videre slik at vi får leveranse mot slutten av neste uke.

Tolker det som at dette med firmware faktisk er avklart da, siden forsendelsen nå er på vei.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noe mer konkret, men bygger ikke opp håpet ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å endelig få høre noe konkret, ja!

Synes Lygren fortjener ros for å ha fulgt opp våre tidvise paranoide bekymringer (meg selv inkludert) på en god måte gjennom å mase på Master IT / Masterminds.

Når det er sagt, er jeg også blant dem som trodde at pengene ikke ble overført før levering var klar, ref. det omtalte innleg #17 i denne tråden:

...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!

Vi kan diskutere tolkninger til vi blir blå i panna, men jeg tror uansett det er verdt å se på hvordan betaling/forskudd skal gjøres i FRAMTIDA på såpass store ordre.

Slik jeg ser det er risikoen to-delt, det vil si:

1) Det er risikofylt for Master IT å bestille TV'er for en million uten at man er sikker på at man får betalt. Hva hvis leverandør blir forsinket, kundene trekker seg og man står der med femti TV'er og en gigantisk faktura?

2) Det er risikofylt for Powerbuy-folket å forhåndsbetale for en såpass dyr vare hos en forhandler som man ikke vet om har finansiell stabilitet/ likvide midler (jf. risikoen for konkurs i et AS).

Muligens kan dette løses ved at man deler opp betalingen i flere deler, f.eks. ved at leverandør får halvparten når ordren går og den resterende halvparten ved levering. På den måten opprettholder man forhandlers økonomiske incentiver til å få fortgang i leveringen (incentiver som bortfaller ved full forskuddsbetaling).

Vet ikke om hvor praktisk dette er, men jeg slenger nå tankene mine ut i cyberspace likevel...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det skal sies at Master IT ikke fikk overført beløpet før de bekreftet at TVene var "på vei", altså ikke omgående. Vurderingen rundt når beløpet skal overføres er jo selvsagt relevant, men ikke alltid så enkel som en skulle tro.

Fyndbørsen, som omsetter flere hundre millioner årlig er det jo svært liten risiko å overføre penger til i forkant, mens det på mindre firmaer som Master IT jo kan være en liten risiko. Samtidig er det jo slik at de beste prisene ofte kan komme fra de mindre etablerte selskapene i markedet, da de store er mer "produsentstyrt" og må forholde seg til nettopp dette for å sikre fortsatt leveranse. I så måte er på ingen måte svaret avgitt, for på denne TVen var det faktisk slik at Master IT var den helt definitivt billigste, rimeligere enn selv Fyndbørsen i Sverige (og her får en jo tross alt norsk reklamasjonsrett...). Samtidig er det jo slik at de små forhandlerne gjerne er avhengig av betaling i forkant for å kunne legge ordrene mot sine leverandører, som ofte ikke vil gi kreditt i størrelsesorden 1 mill.

Når videre Master IT hadde levert to runder tidligere, var min vurdering at vi hadde tilstrekkelig erfaring for å forsvare overføring, nettopp fordi at forhandleren ikke ville få til dette PowerBuyet uten. Så lenge de først bekreftet at leveransene var i "orden" (noe som viste seg å være delvis korrekt, litt forsinket ble det jo, men slik kan det alltid være), og ikke minst grunnet det faktum at de mest sannsynlig ikke hadde fått til dette PowerBuyet uten forhåndsbetaling.

Nå får vi uansett regne med at ting ordner seg, så får vi gjøre en ny vurdering ved neste korsvei hvordan betalingene skal foregå... Stort sett tror jeg en må regne med at betalingene går rett til selger, men ved helt nye forhandlere kan vi vurdere å holde på pengene de par-tre første rundene...

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba Lygren, godt med tette oppdateringer nå som det nærmer seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart mandag!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også snakket med Ivar, og de kunne melde at shipmenten var noe forsinket, men at denne var ventet inn i løpet av mandagen til Master IT. Etter denne er mottatt skulle Master IT gjøre det de kunne for å få sendt den ut omgående, samt tatt kontakt med de som har valgt avhenting for å avtale sted for dette.

Det er også mulig det foreligger en konkret tilbakemelding allerede i løpet av morgendagen, dere holdes uansett kontinuerlig oppdatert.
    lygren,

Håper du kan gi oss en oppdatering i morgen (mandag). Det hadde vært supert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, i morgen bør jo TVene være klar for utsendelse i følge Master IT, så jeg regner jo absolutt med å kunne komme med en positiv statusoppdatering snarlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært gull om den oppdateringen kom forholdsvis tidlig i morgen, så jeg rekker å låne meg bil Venter i spenning..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mandag!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vel Master IT ha noe info!?

Side 12 av 59 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •