Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 59 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å ha tålmodighet er ikke det vanskeligste. Problemet er at det er vanskelig å forstå at det skal være så forbannet vanskelig å spore en ordre i 2007, ferie eller ikke ferie. Det kan da ikke koste de mer enn en telefon eller noen tastetrykk...... for et seriøst firma ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer denne tven denne uka:-D , neste uke:???: eller neste mnd:cry: ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Ivar har gitt beskjed om at "Full oppdatering kommer om ikke lenge" litt tidligere i dag, men de sier at de sliter litt med ferieavvikling også bakover i systemet...

Jeg har FULL forståelse for at det begynner å bli virkelig tøft å smøre seg med enda mer tålmodighet, men igjen; vi er midt i fellesferien og kun 3 dager over angitt leveransetid pr. dato. Det er viktig å forholde betenkelighetene knyttet mot fakta, ikke tiltenkte worst-case scenarioer...
    Dette holder ikke, lygren. Du må også ta ansvar her, siden dere har sendt våre penger videre før TV'ene er mottatt, noe du tidligere i denne tråden bedyret at dere IKKE skulle gjøre. Jeg synes det nå bør kunne gå an å kreve helt konkret informasjon om hva som er status på ordren og når vi kan forvente TV'ene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det nytter selvsagt ikke å la frustrasjonen gå utover meg. Jeg har selvsagt ALDRI garantert for at pengene skulle stå på vår konto for all tid, det sier seg selv. Det jeg har sagt et at vi skulle avvente erfaring med forhandleren før de fikk overført penger, og to PowerBuys levert etter avtale er selvsagt tilstrekkelig erfaring. Jeg ber deg vennligst lese de betingelser du har undertegnet før du begynner å ta dette utover oss, for der kommer du ingen vei.

Jeg krever selvsagt konkret info, har endog skjelt ut MasterIT for manglende oppfølging, så det skal du ikke være redd for. PowerBuy er jo et relativt ferskt system, og vi har selvsagt ingen verdens ting å tjene på at leveranser blir forsinket slik som dette!

Uansett, oppdateringer kommer så snart de foreligger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har sendt en melding til MasterIT nå og bedt om omgående avklaring. Har de ingen oppdatert status i løpet av morgendagen får de kontakte hver enkelt og avtale refusjon av pengene. Veldig dumt selvsagt, for da går jo hele PowerBuyet i vasken, men samtidig, en kan jo ikke forvente at folk sitter og venter til evig tid heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nytter selvsagt ikke å la frustrasjonen gå utover meg. Jeg har selvsagt ALDRI garantert for at pengene skulle stå på vår konto for all tid, det sier seg selv. Det jeg har sagt et at vi skulle avvente erfaring med forhandleren før de fikk overført penger, og to PowerBuys levert etter avtale er selvsagt tilstrekkelig erfaring. Jeg ber deg vennligst lese de betingelser du har undertegnet før du begynner å ta dette utover oss, for der kommer du ingen vei.

Jeg krever selvsagt konkret info, har endog skjelt ut MasterIT for manglende oppfølging, så det skal du ikke være redd for. PowerBuy er jo et relativt ferskt system, og vi har selvsagt ingen verdens ting å tjene på at leveranser blir forsinket slik som dette!

Jeg synes det bør være lov vise litt frustrasjon når du i innlegg #17 i denne tråden sier at beløpet ikke sendes videre før TV'ene er mottatt. Hvis det ikke var dette du mente, burde du ha formulert deg annerledes. Regner allikevel med at du gjør det du kan, og at du som du sier kommer med informasjon når du vet noe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er for øvrig lite poeng at 45 ilsinte karer ringer Ivar hos MasterIT nå, det løser lite. I løpet av morgendagen får de enten avklare situasjonen eller begynne å refundere pengene omgående.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemelding fra deg, Lygren. Det hjelper for meg at du har latt de forstått alvoret. Hadde de bare kommet med litt info så hadde sikkert tolmodigheten vært tilstede også. Alle skjønner jo at ting ikke alltid går som planlagt....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Master IT

lygren, hvordan var det powerbuy først kom i kontakt med Master IT egentlig? Ser liksom ikke for meg at AVforum har kontaktet et så lite selskap som nesten ingen har hørt om for å gjennomføre et powerbuy, så det var vel ikke Master IT som først tok kontakt i forkant av det første powerbuyet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Master IT tok kontakt med oss i første omgang der de fylte ut søknadsskjema med diverse data om firmaet/omsetning osv. Som nevnt er jeg rimelig sikker på at dette ikke er noe urent spill, husk at Masterminds står som moderselskapet her, og ikke minst at daglig leder i Master IT er samme som Masterminds. Hvis de hadde foretatt seg noe ulovlig her, er det daglig leder som jo står 100% ansvarlig, og vedkommende er altså den samme som moderselskapet.

Hvis en skal være virkelig paranoid kan en jo tenke seg at de slår Master IT konkurs og bruker pengene de har fått inn fra PowerBuy til å dekke gjelden til kreditorene for å slippe å måtte ettergi pant i bolig etc., men ærlig talt, vi har jo ingen grunn til å verken tro eller anta dette utover det faktum at de er trege med tilbakemeldingene nå midt i fellesferien.

La oss alle stikke fingern i jorda og ta en titt på realitetene i saken så langt;

-Antatt leveransetid 3-4 uker. Vi er nå på 4 uker og noen dager.
    -Fellesferie gjør det vanskelig å gi konkrete tilbakemeldinger, og rutinene for nettopp dette er ikke spesielt gode hos MasterIT. Dette kan nok i stor grad tilskrives litt liten erfaring i webmarkedet, som jo krever omgående oppdatering.
    -AVforum mottar stadige tilbakemeldinger, det er altså ikke stille fra butikken (noe en jo absolutt skulle anta om det ikke var snakk om rent spill).

Altså, SOV GODT i natt, basert på FAKTA er altså MEST SANNSYNLIG det værste som kan skje i denne saken at TVene allikevel ikke kan leveres. Irriterende selvsagt, men langt mindre alvorlig enn tap av pengene.

I morgen skal vi altså ha en skikkelig oppdatering fra Master IT, hvis ikke vil vi på vegne av kjøperne kreve betalingen omgående tilbakebetalt ved at de tar kontakt med den enkelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dine fakta lygren, og vi får håpe det ikke er så ille, og kanskje det mest sannsynlig ikke er det.

Uansett finnes det flere fakta, og det er spesielt det faktum at noen har tatt i mot en bestilling (og betaling!) på 860.000kr, lovet levering innen fire uker, for så å dra på tur i skogen der han tydeligvis ikke har noen dekning på telefonen, midt i det som skulle være leveringsperioden! I tillegg har han ikke overlatt noe informasjon eller ansvar for ordren til noen andre.
    To ting kan dermed være tilfellet her.
    Enten er det noe som ikke er som det skal, eller så er vedkommende med ansvaret stokk dum. Hvilket betyr at uansett om vi får tvene våre eller ikke så er dette litt trist, og folk har grunn til å være frustrerte.

Selv om jeg utvilsomt er blant de frustrerte så hjelper det som sagt ikke å spekulere så mye mer akkurat nå, før vi får noe konkret informasjon.

Så venter spent på oppdatering i morgen, så får vi ta det der i fra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ivar, som er vår kontaktperson, har jo vært tilgjengelig. Det er sjefen, Bård, som er på skogstur og utilgjengelig... Uansett er jeg helt enig med deg at dette er klønete håndtert av Master IT, men nå får vi bare få fortgang i prosessene slik at vi får en endelig avklaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele denne episoden gjør meg meget skeptisk til "powerbuys" her på dette forumet i fremtiden.

Får nå se, om vi ikke får et 100% ordentlig svar imorra på hvordan ting ligger an, så ville jeg aldri brukt Master IT som en leverandør lenger, om jeg styrte på forumet her.

Dette er for dårlig. Enkelt å skylde på ferieavvikling selvfølgelig. Hvorfor ikke bare ta seg sammen og forklare folk? Da kanskje man kan vinne tilbake litt respekt.

edit: Det siste jeg skrev var rettet til eventuelle personer fra Master IT som muligens leser dette en gang i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vet ikke hva dere andre synes jeg men jeg har ikke lyst til å få pengene refundert ....
    Hvis Master IT klarer å levere så mener jeg at vi skal kjøre løpet ut !! Vel og merke innen for rimelighetns grenser... Men vi skal alle være klar over en ting: så sant Master IT bestillte for 4 uker siden så er det faktiskt Samsung Norden på Lysaker som det stå på nå ......

Jeg er enig med lygren at ting tar tid nå når det er ferie men samtidig så mener jeg at så lenge det er folk på jobb på Master IT så bør vi kunne få en VIRKELIG status og ikke bare "De er på vei".

Stå på lygren! ...og ikke godta "De er på vei" det kunne jeg fortelle deg. De er ett sted mellom samlebåndet i Slovakia og norge :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en så stor ordre så burde det kansje være rom for å slå av 500 kr/tv på prisen pga forsinkelser...

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsinkelsen skyldes at vi skulle få siste firmware, så er det bedre med litt forsinkelse enn å få en tv som krever firmware oppgradering med en gang. Jeg blir nok mer skuffa av å få gammel firmware (1000-1013) enn å få den 1 uke senere enn estimert. Det er sikkert mange som skal bruke den med PS3 (24p) og uten Movieplus.

Vi må også huske på at det er en stor ordre av 46" så det er kan ta litt tid, da det er sikkert mange som venter disse modelene fra Samsung.

Men ingen info gir usikkerhet, vi får håpe på et svar idag slik at adrenalin nivået synker.

Newcomer LarsP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg har hatt et adrenalinnivå over det normale de siste dagene, men jeg tror alikevel at det ordner seg. Det er fellesferie (ikke bare i Norge), samt at denne ordren er meget stor for et "lite" selskap som MasterIT. Vil tro at firmwaresaken kan ha forsinket bestillingen ytterligere.
    Jeg krysser fingrene på at vi får noe mer informasjon i løpet av dagen i dag, evt i morgen.

Jeg venter heller en uke eller tre til, fremfor å få refundert pengene slik at jeg må på ny jakt etter TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVordan oppdateres egentlig firmvaren på tv hvis dette skal bli nødvendig?
    Har jo planer om PS3 da,,

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi får den siste versionen:

Noe slikt

T-TLPPEUMD-2000
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLS_TR_1011
    MAY 22 2007
    13:04:57

Så skal ikke det være nødvendig, men i følge dette forumet:

Samsung LEM86/7 thread - AV Forums

gå til de siste siden og bla deg fremover.

Noen bytter tv´ene og får nye tv´er med ny firmware og noen har fått oppgradert sine tv´er.

Etter det jeg har lest så har ingen gjort dette selv via serviceporten på tv´en, da man ikke kan oppgradere T-BDPMPEUS- firmwaren så enkelt. og det skal være der PS3 feilen ligger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg snakket med Bård Hjelmsen, som er daglig leder i Masterminds og Master IT. Han sier at forsinkelsen skyldes firmware, der de har ønsket å forsikre seg om at firmware er tilstrekkelig oppdatert for å slippe 45 sinte kunder og tilhørende kostnader. Han er imidlertid på ferie, og ikke tilbake før mandag, og da skulle han følge opp saken...

Vi har nok rett og slett havnet i litt feil tid her, spørsmålet er hvor stort poeng det er å begynne å kreve tilbakebetalt før mandagen, der Bård altså er tilbake på jobb...

Igjen, hvis disse gutta hadde vært ute etter å svindle folk hadde de ikke tatt telefonen og åpenbart vært behjelpelige i saken...

Jeg fortsetter selvsagt å purre på Ivar utover dagen og morgendagen, men det spørs om vi uansett må vente til mandag for noen endelige avklaringer.

Forsinkelser er noe dritt, men nå har vi i det minste fått et par forklaringer;

1. Firmware
    2. Fellesferie

Punkt 2. er litt mindre holdbart som unnskyldning enn punkt 1., men da er det i det minste sannsynliggjort at forsinkelsen er reell, ikke bare noe tull de har kommet opp med...

Side 11 av 59 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •