Logitech Harmony 1000? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 261
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Går det an å endre frakten? Jeg krysset av for frakt, men kunne vel egentlig tenke meg å hente den på alnabru.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, vil jo ha den så fort som mulig, en dag ekstra med posten er jo leeenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, plutselig 22stk.. hehe..
    Hva skjedde med netshop?! var de ikke interesserte i å matche prisen lengre?!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bilder og brukererfaringer fra Sverige:
    Minhembio.com - Galleribilder innehållande Logitech Harmony 1000
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ååååh.. nå gleder jeg meg jo ennå mer.. ser utrolig gjennomført ut!
    Må begynne å finne meg et passende bakgrunnsbilde til denne da

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv også innteresert i denne fjernkontrollen.

Men jeg har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.
    Hvordan vil denne fungere på undermenyer på TV, DVD spiller, DVD HD opptaker og Denon receiver.

Ønsker en fjernkontroll som erstatter den org. til de forskjellige komponentene, er litt redd det bare blir en til som fyller stuebordet.

Om det er noen som har erfaring og kjenner til dette, vil jeg sette pris på svar.
    mvh
    nølle:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Er selv også innteresert i denne fjernkontrollen.

Men jeg har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.
    Hvordan vil denne fungere på undermenyer på TV, DVD spiller, DVD HD opptaker og Denon receiver.
    Helt uproblematisk. Enten ligger alt klart i drivere du finner på nett under installasjonen, eller så lærer du fjernkontrollen opp med direkte "hold original-kontrolleren bak harmonyen og trykk knappen du skal lære".

På 895 (som jeg selv har) kan man lage en drøss med under-sider på hver komponent, og dermed få med de mest uvanlige tastene fra f.eks en receiver-fjernkontroll som normalt har drøssevis med knapper.

forstår frustrasjonen din utifra at det du så på bildene fra det svenske forumet er de såkalte "activities", altså standard makroer (en makro er en rekke av instanser som skal skje, logisk nok, etter hverandre). "Titta på DVD" er altså en slags hurtigknapp som f.eks slår på tv, velger rett input på tv, slår på receiver, velger rett inngang, etc etc etter eget ønske.

Bildene over er altså kun av det som på Harmony kalles "activities".
    Det er null problem å sette opp fjernkontrollen med både "activities" som gjerne er veldig WAF-vennlige, men også ha kontroll på "device-nivå", der du kan rote rundt i menyene på en htpc, en receiver, eller dvd-spilleren (f.eks).

Det som er skummlet med harmony-kontrollene er at de støtter så mye annet automasjonsutstyr at man plutselig får lyst på X10-dimmere osv i etterkant

Ellers er det jo opptil brukeren selv hva han foretrekker av funksjonalitet.

*Harmony 895 ligger godt i hånda og kan brukes i blinde med en hånd, men er litt begrenset i "egen grafisk design".

*Harmony 1000 er en tohåndskontroll med fokus på grafikken i skjermen og krever da at du som oftest ser hva du holder på med. Den har til gjengjeld større muligheter for eget design, noe som er kult.

*Rent kontrollmessig kan du gjøre akkurat det samme med begge kontrollerne, og de støtter de samme tingene.

(Et par detaljer å tenke på når man skal velge fjernkontroll.)

Geniale disse PowerBuy'ene. Ønsker alle lykke til med perfeksjoneringen av kontrollerene når dere får de! Husk tipset jeg skrev i en tidligere post her; programer 100% ferdig før dere lar dama/kona teste! De tåler ikke ulogiske menyer eller ting som ikke funker. Skal dere forsvare prisen må den være så nære perfekt oppsatt som mulig fra dag1 (dag1 er når dere forteller dama at innkjøpet er gjort, innkjøp = dag1-xdager, antall dager programmering =x )

DrE

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike det altså... Sitter på vakt her nå og surfer litt rundt.. Har sinnsykt lyst å trykke på den "powerbuy"-greia for å fiske til meg en harmony 1000. Men er vel ikke helt sikker på hva madammen vil si til nok ett stk gadget som hun kaller slikt.... Hmmmmmmm...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Steike det altså... Sitter på vakt her nå og surfer litt rundt.. Har sinnsykt lyst å trykke på den "powerbuy"-greia for å fiske til meg en harmony 1000.
    Hehe, sliter litt selv, men bor i Sverige så det er jo uaktuelt. Hvis ikke det kommer noe töffere innen et par måneder, blir det nok slik en på meg også. Synes den virker utrolig töff, praktisk og rå.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Steike det altså... Sitter på vakt her nå og surfer litt rundt.. Har sinnsykt lyst å trykke på den "powerbuy"-greia for å fiske til meg en harmony 1000. Men er vel ikke helt sikker på hva madammen vil si til nok ett stk gadget som hun kaller slikt.... Hmmmmmmm...
    Du må jo fortelle henne hvor let denne kommer til og gjøre hverdagen, at hun kan se Hotel Cesar med bare ett tastetrykk... Tror en del fruer rundt omkring begynner og bli gal fordi det ligger 5 kontroller foran de på bordet. Lettere for alle med bare en kontroll, spesielt når den er såpass brukervennlig.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Helt uproblematisk. Enten ligger alt klart i drivere du finner på nett under installasjonen, eller så lærer du fjernkontrollen opp med direkte "hold original-kontrolleren bak harmonyen og trykk knappen du skal lære".

På 895 (som jeg selv har) kan man lage en drøss med under-sider på hver komponent, og dermed få med de mest uvanlige tastene fra f.eks en receiver-fjernkontroll som normalt har drøssevis med knapper.

forstår frustrasjonen din utifra at det du så på bildene fra det svenske forumet er de såkalte "activities", altså standard makroer (en makro er en rekke av instanser som skal skje, logisk nok, etter hverandre). "Titta på DVD" er altså en slags hurtigknapp som f.eks slår på tv, velger rett input på tv, slår på receiver, velger rett inngang, etc etc etter eget ønske.

Bildene over er altså kun av det som på Harmony kalles "activities".
    Det er null problem å sette opp fjernkontrollen med både "activities" som gjerne er veldig WAF-vennlige, men også ha kontroll på "device-nivå", der du kan rote rundt i menyene på en htpc, en receiver, eller dvd-spilleren (f.eks).

Det som er skummlet med harmony-kontrollene er at de støtter så mye annet automasjonsutstyr at man plutselig får lyst på X10-dimmere osv i etterkant

Ellers er det jo opptil brukeren selv hva han foretrekker av funksjonalitet.

*Harmony 895 ligger godt i hånda og kan brukes i blinde med en hånd, men er litt begrenset i "egen grafisk design".

*Harmony 1000 er en tohåndskontroll med fokus på grafikken i skjermen og krever da at du som oftest ser hva du holder på med. Den har til gjengjeld større muligheter for eget design, noe som er kult.

*Rent kontrollmessig kan du gjøre akkurat det samme med begge kontrollerne, og de støtter de samme tingene.

(Et par detaljer å tenke på når man skal velge fjernkontroll.)

Geniale disse PowerBuy'ene. Ønsker alle lykke til med perfeksjoneringen av kontrollerene når dere får de! Husk tipset jeg skrev i en tidligere post her; programer 100% ferdig før dere lar dama/kona teste! De tåler ikke ulogiske menyer eller ting som ikke funker. Skal dere forsvare prisen må den være så nære perfekt oppsatt som mulig fra dag1 (dag1 er når dere forteller dama at innkjøpet er gjort, innkjøp = dag1-xdager, antall dager programmering =x )

DrE
    Vil takke for en utfyllende innfo, det med å vente til programeringen er gjennomført før man forteller om den nye innvesteringen er nok smart ja.

mmm. kanskje jeg kan kjøre den el.markisen med H 1000 også, så slipper jeg en fjernkontroll til!!

Hvor ofte må slike fjernkontroller lades ? eller har dere dem stående i laderen den meste av tiden ?
    mvh
    Nølle

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops, der ble kjøpet lukket for ytterligere påmeldinger!? Jeg håper nå at det ikke blir noen leveringsproblemer for max grensen var i utgangspunktet 100 stk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det ble visst brått tomt gitt, og jeg hadde jo selvsagt glemt å regulere maksantallet som AVshop hadde gitt beskjed om... Heldigvis ordner det seg for de som har bestilt, så da er det bare å få betalt inn ASAP, vil levering skje snarlig (varene er på lager hos selger).

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det betalt.:-D Får se hvor raske de er til å levere nå da...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom varen er på lager drøyer leveringen ikke lenger enn til vi har fått registrert innbetalingene, som jo ikke bør da mange dagene så lenge folk foretar seg de i løpet av dagen i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betaler inn i kveld... er desverre ikke hjemme sammen med den fantastiske bank-kode-maskinen før det

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Det blir vel ikke mulighet å kjøre powerbuy på små ting som RF-Extenderen?
    Syns egentlig den er litt smådyr, iforhold til hva den gjør..
    Avshop har den på tilbud til 399,- (satt ned fra 999,- tror jeg). Det er jo ikke galt.

Så håper jeg alle betaler inn kjapt, så jeg får hentet fredag

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengene er på vei, angrer på at jeg trykket av for frakt, men det er for sent å angre på nå. Håper alle er like raske og at det ikke er noen som drøyer.

Hadde det vært en ide å bruke Paypal til slike ting? Da kommer jo pengene inn på konto til mottakeren samme øyeblikk som du trykker send. Med nettbank går det jo et døgn, og det er leeeenge det.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det ble visst brått tomt gitt, og jeg hadde jo selvsagt glemt å regulere maksantallet som AVshop hadde gitt beskjed om... Heldigvis ordner det seg for de som har bestilt, så da er det bare å få betalt inn ASAP, vil levering skje snarlig (varene er på lager hos selger).
    Hvor mange var det som fikk bli med på Pbet til slutt? Så det stod 35 stk maks, men var det dette maksantalle du hadde glemt å endre?

<sukk.> Fikk ikke bli med.. Menmen.. får klare meg med 895.. Er ikke dårlig den heller, men ikke riktig like fancy.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvor mange var det som fikk bli med på Pbet til slutt? Så det stod 35 stk maks, men var det dette maksantalle du hadde glemt å endre?

<sukk.> Fikk ikke bli med.. Menmen.. får klare meg med 895.. Er ikke dårlig den heller, men ikke riktig like fancy.
    Er frekk og svarer for Lygren.

Det var 24stk som fikk, men maksgrensa stod som 100.

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •