PowerBuy: Samsung M86/M87 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nok en mandag klasker deg i ansiktet når du kvikner til etter en deilig helg..

Hadde vært snablig med en statusoppdatering fra fyndbörsen for å lette på uka!

God eller dårlig, alt nytt er godt nytt når man venter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig med banditten her. Burde nærme oss en dato for når tv'ene ventes inn og er klart for shipping til Norge i det minste

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig mye å gjøre frem til mandag, så jeg er nesten bare glad til at den ikke kommer enda. Men mandag er jeg veldig sugen på å teste den... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vi ikke litt skeptiske nå?!
    Tror ikke folk trenger å uroe seg for garantispm.
    Både Samsung og Fyndbörsen er store seriøse aktører som helt sikkert tar seg av tv'en om det er noe galt.
    Sjangsen for at det er noe galt er jo også minimal da Samsung har drevet med LCD i en god tid nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto det som at han som nevnte det, siktet til den andre posten om at en nettbutikk hadde den til 16600. Men kan være jeg tolket feil da...

Uansett, som du sier så er begge til å stole på. Har handlet hos fyndbørsen siden 1998 uten problemer. Men jeg syntes det er rart om samsung selger tver med mindre garantier. Er det noe fra bekreftet hold? Intill videre ser jeg på det som rykter...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum
    Men jeg syntes det er rart om samsung selger tver med mindre garantier. Er det noe fra bekreftet hold? Intill videre ser jeg på det som rykter...
    Det handler vel mest om at en produsent ønsker å ivareta en viss kontroll over prising i de forskjellige markedene de opererer i. Hvis en 3. parts aktør kjøper deres produkter i et billigere marked (f.eks. Asia) for å selge med fortjeneste i et dyrere marked (f.eks. skandinavia), så skjer dette gjerne mot produsentens vilje. Produsenten gjør det de kan for å redusere denne varens verdi gjennom for eksempel å ikke yte noen form for garanti, da det i prinsippet er et "pirat" produkt.

Men over til selve powerbuyet, jeg begynner også å bli litt utålmodig nå. Hadde ved påmelding sett for meg at et slags worst case scenario var at jeg kunne måtte vente helt til 17. mai "helga" før den skulle komme. Nå er vi snart der, og vi har fortsatt ikke sett noen tegn til at varene en gang er på vei til forhandler i sverige. Kan jo ikke gå og vente helt til jul heller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med det er for sent å henge seg på denne ? skal kjøpe en M87 40"

noen som aner når den kommer i butikken forresten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står hvertfall på sidene til hifi-klubben at den er tilgjengelig i nettbutikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge prisguide.no så har 13 av 19 butikker nå fått denne skjermen på lager. Det er riktignok mange av disse butikkene som deler lager, men likevel.

På tide med en oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fatlaces
    regner med det er for sent å henge seg på denne ? skal kjøpe en M87 40"

noen som aner når den kommer i butikken forresten ?
    Waaay, to late. Men er du heldig kommer det en runde til. I denne omgang var det jo bare M86.

Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Det handler vel mest om at en produsent ønsker å ivareta en viss kontroll over prising i de forskjellige markedene de opererer i. Hvis en 3. parts aktør kjøper deres produkter i et billigere marked (f.eks. Asia) for å selge med fortjeneste i et dyrere marked (f.eks. skandinavia), så skjer dette gjerne mot produsentens vilje. Produsenten gjør det de kan for å redusere denne varens verdi gjennom for eksempel å ikke yte noen form for garanti, da det i prinsippet er et "pirat" produkt.
    Når du sier det sånn, så hørtes jo det fornuftig ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump.

Lygren? Hva sier svenskene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dere oppdateres så snart det er noe nytt i saken... Jeg har bedt om oppdatering, men de ser vel ikke noe stort poeng i å repetere det de allerede har sagt. Vi får bare krysse fingrene, det bør jo absolutt skje noe der borte i løpet av denne eller neste uke da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fyndbørsen har nå meldt tilbake at TVene mest sannsynlig kommer inn i løpet av neste uke. Av Sveriges fordeling av TVer vil Fyndbørsen være svært høyt prioritert. Antall TVer levert til markedet pr. dato er i følge Samsung/Fyndbørsen SVÆRT begrenset, så selv om visse nettbutikker nå kan vise til positiv lagerstatus er dette mest sannsynlig speilet fra et fåtall leverandører som har meget begrenset tilgang (og dermed setter en relativt høy pris). Igjen så er dette et spørsmål og pris, og normalt sett vil vi nok ikke se såpass lang leveransetid, men på dette konkrete produktet som har blitt ekstremt populært verden over, må vi altså leve med å vente litt til... Belønningen er bedre pris.

Samtidig skal vi nok tenke oss gjennom to ganger før vi kjører i gang en runde på et såpass "hot" produkt på PowerBuy ved neste anledning, samtidig som det jo tross alt har gitt oss *relativt* (husk alt er relativt, leveransen er begrenset i hele markedet) tidlig tilgang, samt en svært hyggelig pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også en mer eller mindre kjent sak at Samsung har en tendens til å være treige med å levere etterpurte produkter.

Da jeg nylig kjøpte meg ny LCD-skjerm til pcen, en samsung 22" 226BW, tok det en måned pga treig levering til leverandørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at dette skulle ta noen uker, og det har det også gjort. Det er helt ok. Det som ikke er fullt så ok er at nå begynner ganske mange nettbutikker å få den på lager, også i Sverige (!). Jeg hadde forstått det slik at Powerbuyet var prioritert høyt hos Fyndbörsen, og at de i kraft av å være Sveriges største leverandør ble prioritert av Samsung. Dette ser nå ut til å ha vært riv ruskende galt... Fortsatt står prisen seg mot de norske nettbutikkene som har den på lager, men med mindre prisene på fyndborsen.se er uten moms, så selger de dem LANGT rimeligere på hjemmesiden... 14.244 Norske kroner er vesentlig mindre enn 15.800, og hvis fraktprisen var 1.556 kroner per TV, så skulle jeg gladelig påtatt meg det oppdraget selv. 60.000 kroner er mye penger, kunne sendt dem i container til Australia et par ganger for den summen...

Dette er jo ikke Lygren eller noen andre sin feil, jeg synes bare at vi har fått forsvinnende lite info, og nå ser det også for meg ut som at prisen er mye høyere enn på deres egen webside. Priser går ned hele tiden, og jeg forventer ikke at den skal være lavere enn den kommer til å være om et halvt år. Men det begynner å bli ganske surt hvis prisen har rukket å gå ned borti 10% før jeg i det hele tatt får den levert... Derfor skulle jeg gjerne hatt litt informasjon, og jeg håper virkelig at det kommer noe info ganske kjapt.

Dette er IKKE ment som kritikk, jeg måtte bare "få det ut"...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet enn en ny pris her er vel uakseptabelt?

Det er vel strengt tatt latterlig at vi har en samlet ordre på 40 tver, til en pris som faktisk er OVER prisen de selger den for per stk..

Det virker veldig sansynlig, i motsetning til hva som tidligere har blitt forespeilet, at vi alldeles ikke har noen prioritet. Hverken innen pris eller levering.

-

Virker som fyndborsen har bitt over mer enn de kan svelge..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Så når jeg føler at jeg har gjort en ganske godt kjøp så er det feil?
    Hvor ille kan det være?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ut for meg som om fyndbørsen nettopp endret prisen fra 16k til 20k svenske kroner, så kan nok hende det har vært noe feil i prisen der

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nå må folk roe seg ned her, dette minner snart om hysteri. Prisene på Fyndbørsens nettbutikk er selvsagt uten MVA. De har nylig lansert en ny plattform der de ikke har alt på plass pr. dato.

En gledelig nyhet for øvrig; de klarer mest sannsynlig å sende 15 TVer allerede i morgen slik at de første 15 som bestilte får levert snarlig. De resterende får også levert så snart TVer dukker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at jeg var blant de 15 første. Er det mulig å få bekreftet? Det er hvertfall veldig positivt at det er noen på vei snart.

Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •