PowerBuy: Samsung M86/M87 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Ny tv = ny garanti

jepp, var det jeg mente også.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    jepp, var det jeg mente også.
    Husk at man må skille mellom garanti og relamasjonstid.

Garanti er noe produsenten gir og den er ikke lovregulert av verken Norsk eller Svensk lov.
    Hvis man får en ny TV etter 2 år er det ikke sikkert at produsenten vil gi deg 2 år med garanti på den erstatnings-tven. Her kommer det ann på hva som står i avtalen til produsenten.

Når det gjelder rekalmasjonsrett stiller det seg litt anderledes.
    Hvis man får en ny TV etter 2 år skal rekalmasjonsretten starte på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Husk at man må skille mellom garanti og relamasjonstid.

Garanti er noe produsenten gir og den er ikke lovregulert av verken Norsk eller Svensk lov.
    Hvis man får en ny TV etter 2 år er det ikke sikkert at produsenten vil gi deg 2 år med garanti på den erstatnings-tven. Her kommer det ann på hva som står i avtalen til produsenten.

Når det gjelder rekalmasjonsrett stiller det seg litt anderledes.
    Hvis man får en ny TV etter 2 år skal rekalmasjonsretten starte på nytt.

Hmm, ok. Så opp til hva som står i en eventuell avtale, ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med angrerett som man vanligvis har på postordre ting (14 dager), gjelder den, eller har fyndbørsen noe bedre tilbud slik som elkjøp sin 30 dagers angrerett?

Ikke det at jeg tror jeg kommer til å angre på tv'n, men greit å ha noe å bruke dersom det er småfeil (pixelfeil f.eks) som samsung mener ikke er dekket av garantien eller "innenfor akseptable grenser".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst les betingelsene (som du har bekreftet å ha lest ved påmelding) zathan. Ingen angrerett fra kjøp i utlandet med mindre dette er eksplisitt informert rundt i selve Powerbuyet eller avtalt med selger i forkant... Det ville også kostet en haug med penger å sende TVen i retur til Sverige. Da er nok en bedre løsning å selge TVen videre (et par defekte piksler bryr de færreste seg om).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da var alle innbetalinger registrert (39 stk), så får vi alle bare vente i spenning på oppdatering i leveransestatus!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde egentlig med det at man skal betale innen 24 timer? Kan da umulig være bankene som er så trege. Syns hvertfall det er dårlig gjort ovenfor alle andre om det er noen som ikke har klart å holde denne fristen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tror det aller fleste har betalt innen fristen, men en del banker er utrolig treige... Den siste betalingen ble nok lagt for sent, men.

Nå hadde nok leveransene i dette tilfellet uansett ikke gått noe raskere selv om vi hadde fått inn pengene i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok riktig det, er trossalt MANGE tver som skal leveres. Og det er manko på denne tven i hele europa. Så om vi måtte vente en dag til trur jeg ikke har så mye å si. Får bare håpe fyndborsen.se blir prioritert. Hadde vært nice om vi fikk tven i løpet av mai mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt forespeilet en leveringstid på cirka 2 uker, og da forventer jeg at det er i nærheten av det. Hvis ikke den skulle dukke opp i løpet av mai måned, så blir jeg mektig irritert.... 40M87 er jo allerede i butikkene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Har blitt forespeilet en leveringstid på cirka 2 uker, og da forventer jeg at det er i nærheten av det. Hvis ikke den skulle dukke opp i løpet av mai måned, så blir jeg mektig irritert.... 40M87 er jo allerede i butikkene...

QUOTE FRA: "Bekreftelse på bestilling av Samsung 40M86 40-toms 1080P LCD-TV" mailen du først fikk.

"Leveringstid er normalt 1-2 uker, men ved vareleveranser fra utlandet
    kan det også gå så mye som 3-4 uker."

M87 og M86 er jo to forskjellige tver, samme spec, men forskjellig utseende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    QUOTE FRA: "Bekreftelse på bestilling av Samsung 40M86 40-toms 1080P LCD-TV" mailen du først fikk.

"Leveringstid er normalt 1-2 uker, men ved vareleveranser fra utlandet
    kan det også gå så mye som 3-4 uker."

M87 og M86 er jo to forskjellige tver, samme spec, men forskjellig utseende.
    Om 4 uker så er vi fortsatt i mai måned, kompis Fyndbörsen forespeilet oss cirka 2 uker, men jeg vet at det står opptil 4 i betingelsene. Men det jeg sier er at hvis det går lenger enn det, så begynner det å bli lenge nok å vente, for å si det litt forsiktig. Hvis jeg hadde blitt gjort oppmerksom på at det skulle være mer enn 4 ukers levering, så hadde jeg ikke slått til. Da hadde jeg heller gått i butikken og kjøpt en m87, eller noe annet. Har flyttet inn i min første egne leilighet, og har ikke TV fra før. Overlever med laptopen noen uker, men mer enn en måned kan bli tøft å svelge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg bare siterte..det kan gå til slutten av mai mnd liksom vel, jeg har vanlig CRT tv, jeg overlever iallefall. For meg er det verdt å vente for 2000 kr spart.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg tror ikke vi kommer så langt med å spekulere i worst case her folkens, vi får bare krysse fingrene for at leveransen skjer snarlig. I informasjonen til dette felleskjøpet indikerer vi imidlertid 2 uker TIL SVERIGE, og da ytterligere trolig rundt en uke inn til lager i Norge og noen dager ut til den enkelte kjøper. Det er i så måte viktig at en har de riktige forventninger. Fordelen er jo åpenbar: en glimrende pris på en glimrende TV, så får vi leve etter regelen at den som venter på noe godt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Venter forgjeves? :P

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En arbeidskollega fikk sin M87 i går og han fortalte at PIP fungerte meget dårlig. Videre fortalte han at skjermen hadde et meget skarpt bilde, så den måtte kalibreres før har blir fornøyd. Han sammenlignet denne med Fine art skjermen til Grundig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de fleste norske nettbutikker nå har en bekreftet dato 04/05-07 på denne tven nå..... *HÅPE, HÅPE* :-D at fyndborsen.se får inn tver da også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PIP driter jeg en laaang piiip i
    Må jo uansett skaffe en ekstern turner om noen måneder uansett...

Men er utrlig keen på å se hvordan sortnivået er siden de som har tv'en sier det et meget bra og alle andre er skeptiske

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint å fått den til Monaco Grand Prix i slutten av mai hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Hva skjedde egentlig med det at man skal betale innen 24 timer? Kan da umulig være bankene som er så trege. Syns hvertfall det er dårlig gjort ovenfor alle andre om det er noen som ikke har klart å holde denne fristen.
    Kan ikke svare for alle de andre her, men jeg valgte i alle fall å vente til etter mailen kom ved PBets slutt med å betale. La inn overføringen i nettbanken ca. 8 timer etter mailen ble sendt ut, dvs. godt innenfor 24 timers fristen. Like vel tok det banken ca. 40 timer å få pengene overført.

Det er jo klart at nå i etterpåklokskapens lys så skulle jeg ha overført pengene ved påmelding. Men jeg skulle være lur og vente på mailen i tilfelle denne inneholdt noen slags KID nummer eller annen informasjon som skulle være relevant for meg å føre på innbetalingen. Jeg var på det tidspunktet ikke klar over at "Ordre nr. ###" var unikt per betaling osv. Var bare for å lage så lite administrativt rot som mulig for lygren at jeg ventet på mailen, med det endte vel opp med å bare skape rot isteden.

Jeg ringte til banken for å kjefte/finne ut mer om dette, og da fikk jeg fortalt at overføringer ut til en annen bank hadde en tidsramme på 1-3 døgn. Jeg hadde aldri regnet med noe slikt i dagens samfunn.

Men uansett, nå ser det ut til at alle pengene er kommet inn og alt, så da er det vel bare å legge alt dette bak oss og heller bare glede oss til TVen kommer i hus.

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •