Bløffe på nypris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 161
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bløffe på nypris

Hvorfor bløffer folk på nypris når di selger en gjenstand brukt? Nypris er dagens pris eller den siste dagen gjenstanden ble solgt i butikk, ikke den dagen personen kjøpte det. Ser at di fleste som legger ut annonser på markedsplasser gjør dette, tom her inne på avtorget som så og si alle sjekker opp på dette eller vet d fra før.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen gjør det vel med hensikt om å tjene mer penger, mens andre ikke vet at varen faktisk har gått ned mye i pris. Ikke alle som holder seg oppdater om hva en ting de har kjøpt for lenge siden koster idag, de husker bare hva de betalte for den.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns da det ikke er mer en rimelig å skrive veiledende pris som nypris, man kan ikke til enhver tid holde seg oppdatert over prisutviklingen på alle komponenter...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ivertfall at di som blir påpekt d her inne bare sletter annonsen og legger den inn på ny med samme nypris i håp om at di skal få noen i fella si.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Syns da det ikke er mer en rimelig å skrive veiledende pris som nypris, man kan ikke til enhver tid holde seg oppdatert over prisutviklingen på alle komponenter...
    Og hva er veiliedende pris? Den prisen som gjenstanden hadde når den ble sluppet på markede? Snakker ikke om tilbudspris her men den "normale" prisen som alle forhandlere selger gjenstanden for. Di fleste som har dyrt av utstyr tror jeg vet hva gjenstanden koster ny idag, di skal jo sansynligvis kjøpe nytt og har sjekket ut hva di skal kjøpe.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er noe galt å oppgi hva du ga for produktet. Hvem følger med på prisutviklingen den siste dagen et produkt var i butikken? Prisen blir satt av hva folk er villige til å gi for produktet. Er det ingen som ønsker seg dette så la være å by på det. Noen selger kun hvis de mener de får fair value (hva nå det måtte bety). Hvis ikke beholder de det, enkelt og greit.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Synes ikke det er noe galt å oppgi hva du ga for produktet. Hvem følger med på prisutviklingen den siste dagen et produkt var i butikken? Prisen blir satt av hva folk er villige til å gi for produktet. Er det ingen som ønsker seg dette så la være å by på det. Noen selger kun hvis de mener de får fair value (hva nå det måtte bety). Hvis ikke beholder de det, enkelt og greit.

Mvh
    Hvis d står nypris så er d nypris hvis produktet fremdeles er for salg hos forhandlere.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er å bløffe å oppgi nypris , enkelte produkter har jo en sterkt
    fallende priskurve fra lansering til ny modell kommer . bare se på PJ de detter
    jo som stein ( mitt ex er Pana 900 fra 16k til 9,5 på et år )
    Regner med at de fleste her inne har et realistisk forhold til hva som er en fornuftig bruktpris på div produkter
    Etter noen år som bruker på forumet virker det som om AV torget jevnt over gjenspeiler et fornuftig prisleie . Noen unntak finnes selvfølgelig , men husk at brukt er kjøpers marked
    gubben

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er greit å nevne den nyprisen som står på kvitteringen. Det er jo tross alt det man har betalt for produktet.

Men har produktet sunket mye i pris må man jo tåle at noen kommenterer dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste er vel i stand til å søke opp pris i diverse nettbutikker?

Litt research må man som kjøper regne med!

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypris bør helst være den prisen som står på kvitteringen......... Prisdiskusjoner bør holdes i denne delen av forumet og ikke i salgsannonsetråden.

Mr_Spock; Husk at det ikke er lov til å diskutere pris i salgsannonsen her på AVforum uansett da...!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen man betalte er prisen som bør stå som nypris i annonsen. Så får det være opp til den enkelte og sjekke ut hva dagens pris er..Skjønner ikke helt problemet her.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Prisen man betalte er prisen som bør stå som nypris i annonsen. Så får det være opp til den enkelte og sjekke ut hva dagens pris er..Skjønner ikke helt problemet her.
    Enig med deg der, jeg har solgt en god del ting over avforum, og jeg opplyser som oftest hva jeg har betalt for produktet, har produktet falt nevneverdig i pris fra det jeg gav for det, så pleier jeg å skrive det i annonsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen

Ikke jeg heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også si meg enig i at det bare er naturlig at selger legger ut den prisen som står oppført på kvitteringen, de fleste oppegående brukerne av avforum sjekker jo dagens pris uansett. Så får det være opp til den enkelte å diskutere seg frem til hva man ønsker å betale, anser ikke dette som noen bløff. Bløff ville vært å skrevet en helt urealistisk pris, si at du selger bunnmodellen i en serie men setter opp prisen til toppmodellen, dette ville jeg sett på som en helt klar bløff. Faktum i denne sammenhengen er at produktet en gang i tiden har kostet prisen som føres opp og da vil ikke jeg se dette som en bløff.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Enig med deg der, jeg har solgt en god del ting over avforum, og jeg opplyser som oftest hva jeg har betalt for produktet, har produktet falt nevneverdig i pris fra det jeg gav for det, så pleier jeg å skrive det i annonsen.
    Riktig, hvis d har falt såpass mye i pris. En kjøper gir vel blanke i hva du har gitt, han ser bruktpris i forhold til hva produktet koster å kjøpe nytt. Er jo snakk om produkter som fremdeles kan kjøpes nye enda da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hvis d står nypris så er d nypris hvis produktet fremdeles er for salg hos forhandlere.
    Av ren nysgjerrighet, akkurat hvor står denne regelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Av ren nysgjerrighet, akkurat hvor står denne regelen?
    Kommer av ordet NYpris..altså hva produktet koster å kjøpe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypris kan også bety hva produktet KOSTET da det var nytt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ser ivertfall at di som blir påpekt d her inne bare sletter annonsen og legger den inn på ny med samme nypris i håp om at di skal få noen i fella si.
    På seg selv kjenner man andre, Razor? :twisted:

For min del er det helt naturlig å oppgi det man i sin tid betalte for varen. Skal man som selger lete med lys og lykte etter lavest mulig pris på gjenstanden, får det være opp til kjøper. Som selger må man jo forholde seg til de faktiske forhold? Kan man legge frem en kvittering på beløpet, så må man jo forholde seg til dette!
    Om det senere blir påpekt at "X" koster "Y" antall kroner, så får det heller være opp til kjøper å argumentere med dette.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •