Bløffe på nypris - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 161
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet blir jo da at det som sagt ikke skal være noen form for pris diskusjon i kommentar feltet plus, dette kan kjøper sjekke selv. Dessuten, hva er vitsen med å være onkel politi? Tror ikke de fleste her inne driver ondsinnet handel, og da blir da opp til kjøper å sjekke nåværende pris. Har man ikke vett nok til å sjekke prisen på produktet nytt før man kjøper så fortjener man nesten ikke bedre...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til slutt minner vi om den eminente tråden kalt for Produkt -og prisjakt. Den er for å diskutere priser, noe som kommentarfeltet i salgsannonsene ikke er.
    Takk.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen da ser jeg ikke noe problem med å kommentere det i en egen tråd i produkt og prisjakt forumet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker da om å IKKE bruke kommentarfeltet under annonsene til diskusjoner rundt pris på produktene som er annonsert i den spesielle annonsen du er uenig i nypris med.
    Teskje er sendt.:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Tør jeg spørre om du mener hva du kan forvente å få for den, ikke hva den selges for nå? En stor forskjell i mange sammenhenger.
    Beklager treigt svar her...
    Det jeg mente var at jeg ville satt min bruktpris noe under det den selges for nå, og nypris til det jeg hadde kvittering på.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Beklager treigt svar her...
    Det jeg mente var at jeg ville satt min bruktpris noe under det den selges for nå, og nypris til det jeg hadde kvittering på.
    Det høres ganske enkelt normalt ut. Det er da kjøper blir fornøyd. Og selger får solgt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til slutt minner vi om den eminente tråden kalt for Produkt -og prisjakt. Den er for å diskutere priser, noe som kommentarfeltet i salgsannonsene ikke er.
    Takk.
    Ja det det er vel slik det skal være.

Men jeg setter pris på at visse "leker politi" og kommenterer hvis bruktprisen er høyere enn nypris. Er ikke så lett å holde seg oppdatert Det er jo også slik at det er en del gjengangere på bruktforumet - da mener jeg produkter - kan være greit å vite at en Vincent 331 gikk for 4k for en uke siden.

Hadde selv tålt å bli kommentert hvis jeg hadde en altfor høy bruktpris.

Er selv tilhenger av å heller ha en fornøyd kjøper enn å tyne ut mest mulig. Er altså ingen kremmer hehe Men kjøper gjerne så billig som mulig
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ja det det er vel slik det skal være.

Men jeg setter pris på at visse "leker politi" og kommenterer hvis bruktprisen er høyere enn nypris. Er ikke så lett å holde seg oppdatert Det er jo også slik at det er en del gjengangere på bruktforumet - da mener jeg produkter - kan være greit å vite at en Vincent 331 gikk for 4k for en uke siden.

Hadde selv tålt å bli kommentert hvis jeg hadde en altfor høy bruktpris.

Er selv tilhenger av å heller ha en fornøyd kjøper enn å tyne ut mest mulig. Er altså ingen kremmer hehe Men kjøper gjerne så billig som mulig
    Dette er jeg helt enig i! :-D
    Men det er mange som ikke er det, fordi de heller vil lure en som synes det er mye å følge med på, enn å gjøre noe ærlig handel. :-?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Dette er jeg helt enig i! :-D
    Men det er mange som ikke er det, fordi de heller vil lure en som synes det er mye å følge med på, enn å gjøre noe ærlig handel. :-?
    Kan dere ikke sette opp en bruktprisguide i egen tråd da? Da er jo alle problem løst. Slipper vi diskusjoner i annonsene. Enklere kan det vel ikke gjøres.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere ikke sette opp en bruktprisguide i egen tråd da? Da er jo alle problem løst. Slipper vi diskusjoner i annonsene. Enklere kan det vel ikke gjøres.
    Eller selger kan oppgi en riktig pris på egenhånd kanskje?

Dette har blåst seg opp til å virke som at det er et massivt problem.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Eller selger kan oppgi en riktig pris på egenhånd kanskje?

Dette har blåst seg opp til å virke som at det er et massivt problem.
    Massivt problem er vel å ta i, men en kan jo følge reglene på forumet, deretter godta at det jeg betalte for varen som ny er og blir nyprisen. Og med det så er det ikke dermed sagt at jeg krever over "dagens veiledende pris". Du må kunne se på "Ønsket pris" også, for å vurdere verdien opp mot salgspris. Tross alt den somm gjelder. Godtar du dette så er saken grei. Uansett så kjører tydeligvis jeg mitt løp og du ditt. Ikke noe å gjøre med det.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp, over 150 inlegg om temaet "bløffe på nypris" :shock: , skal se om jeg ikke får lirt av meg noen tanker og meninger også...

Trodde det i vår "frie" del av verden var markedet som bestemer både ny pris og brukt pris, og at hele ansvaret for å komme frem til pris og gjøre de gode nye og brukt kjøpene på AVtorget og andre utsalgs steder ligger hos kjøper.

I AV og Hifi verdenen brukes ofte pris som et ytelses og kvalitets stempel, selv om det er reelt eller ikke.
    Det det koster å utvikle og produsere et produkt er mange ganger ganske forskjellig fra den prisen som kunden må betale over disk.

Det å kjøpe seg "status symboler" og bygge opp et hus alter er det vel noen som gjør i mer eller mindre grad mens andre bruker sansene sine og finner de indre kvalitetene på AV og Hifi produkter på andre måter.

Så lenge selger velger å oppgi en ny pris i salgs annonsen, og den prisen en eller annen gang virkelig har eksistert, enten som "historisk-veiledende- Listepris", "pris angitt på salgskvitering" eller "utsalgspris i butikk pr. i dag" , så er vel dette rundt å bløffe om ny pris et ikke eksisterende tema.

som en liten digresjon og ser man f.eks på div CRT projektorer på Avtorget, ligger oppgitt nypris ofte på svimlende 200 000-250 000 kr på 8" modeller fra begynnelsen av 90 tallet. Dette har jeg aldri sett noen rekasjoner på, selv om helt nye CRT modeller i dag som oftest yter mye bedre og har garantert 3 stk nye rør osv ligger på fra 170 000-200 000 kr AVshop.no.

For andre teknologier der salgspris varierer veldig med tidsaksen, synes jeg det er helt greit å angi nypris for f.eks BenQ 8720 med den prisen den hadde da Gorm testet den i Hjemmekino, og det den går for ny i dag, enten det står 12899 eller 50 tusen på kvitteringen.

Det ville vel være litt rart om man skulle forvente at selger skal lete opp den laveste historiske salgspris eller nypris tilbudet produktet selges for i dag, dette må da vel være kjøpers oppgave å sjekke opp, samt å vurdere om produktet er verd kjøpesummen.....

Er det virkelig noen som mener at selger svindler kjøper, hvis kjøper selv neglisjerer å gjennomføre en pris undersøkelse først, og kjøper et brukt produkt som det senere viser seg at at brukt prisen på kjøps tidspunktet var høyere en nyprisen og dermed var en litt dårlig handel.
    Så bevisstløs i gjernings øyeblikket er det vel ikke lov å være for en kjøper å være, og har dette skjedd, så må det i mine øyne være en god innvestering med intensiv undervisning i livets skole for kjøp og salg, som kan komme godt til nytte senere.

Det at noen vil rette nypris i selgers annonse og angir en mer riktig og oppdatert pris, det får så være, men jeg mener det er helt opp til selger som eier annonsen og produktet som skal selges å ta dette til etteretning. Det blir veldig galt i mine øyne å kalle vedkommende en svindler hvis han velger å slette og legge inn annongsen på nytt pga nypris opplysningene i kommentar feltene. Det er tross alt prisen selger og kjøper blir enige om til slutt som gjelder.

Det som jeg setter høyest som viktig informasjon som må være riktig i en salgs annonse og ved kommunikkasjon, spørsmå og svar mellom kjøper og selger, må være å få frem riktig teknisk tilstand til produktet, og hvordan det yter eller har skader sammenlignet med tilsvarende nytt produkt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra innlegg, ask4me2!

Frode

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ... Er det virkelig noen som mener at selger svindler kjøper, hvis kjøper selv neglisjerer å gjennomføre en pris undersøkelse først, og kjøper et brukt produkt som det senere viser seg at at brukt prisen på kjøps tidspunktet var høyere en nyprisen og dermed var en litt dårlig handel.
    Så bevisstløs i gjernings øyeblikket er det vel ikke lov å være for en kjøper å være, og har dette skjedd, så må det i mine øyne være en god innvestering med intensiv undervisning i livets skole for kjøp og salg, som kan komme godt til nytte senere. ...
    Amen brother!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt, men veldig godt og lett forstått innlegg.
    Way to go!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på om noen har vært borti denne situasjonen:

Selger har satt en nypris på en "dings", henviser til en veiledende pris på en produsents "uoppdaterte" (gammel side - produktet har gått ut av produksjon) nettside. Nettsiden ble antagelig laget lenge før produktet kom i salg og er kun ment som forhåndsreklame.

Selger har oppgitt at det følger med kvittering, når kjøpet gjenomføres, viser det seg at kvitteringen viser til en pris som er 25% (eller mer) lavere enn det selger oppga.

Videre oppdager du i etterhånd ved lesing på en del forum at produktet aldri ble solgt til veiledende pris. Dette var kjent av "alle" som den gang, produktet var i salg, "jaktet" pris på produktet.

Du kanskje til og med finner gamle innlegg av den aktuelle selgeren, hvor han skryter av at han kjøpte sin "dings" til 30% under "veiledende" pris......... hehe

Hva synes du om dette? Forsvinner følelsen av å ha gjort en god deal? Føler du deg lurt? Eller sjekker du slikt først og takker nei til handelen?

Som eksempel kan vi vel ta en receiver, 2 år gammel - kostet 20k ny (veiledende pris), kvittering på 14990,- og selger skal ha kr 13k for den????
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er surt Mr_Spock, jeg har selv opplevd nesten det samme. Jeg kjøpte en Yamaha receiver for 4k da den kosta 6k ny, men så på kvitteringa at selgeren hadde fått den med ansatt-rabatt for ca. 3700kr. Det oppsto et øyeblikks harme i det jeg oppdaget dette, men jeg følte jeg hadde gjort en grei handel uansett og valgte heller å berømme selgerens kremmerevner

At selgeren henviser til en pris som produktet aldri har blitt solgt for og som ikke heller står på kvitteringen tyder på at han ikke er av den mest ærlige sorten. Det vil alltid være slike sleipe kremmere der ute. Løsningen er kanskje å ha litt is i magen og unngå impulskjøp som kan vise seg å være bomkjøp*

*Livets skole har gitt meg noen slike lekser

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det selges produkter som selgeren har "rotet" bort kvitteringen for kanskje å skjule prisen(?). Dårlig måte å skru opp prisen på.

Det er også typisk at forholdsvis nye produkter som har lav intropris etterhvert blir satt opp pga økt salg. Deretter selges de for noen hundrelapper under gammel pris som den ble kjøpt for. Har f.eks. sett mange monoblokker blitt solgt siste tiden for gammel nypris. Stinker lang vei, så kjøp heller noe annet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det selges produkter som selgeren har "rotet" bort kvitteringen for kanskje å skjule prisen(?). Dårlig måte å skru opp prisen på.

Det er også typisk at forholdsvis nye produkter som har lav intropris etterhvert blir satt opp pga økt salg. Deretter selges de for noen hundrelapper under gammel pris som den ble kjøpt for. Har f.eks. sett mange monoblokker blitt solgt siste tiden for gammel nypris. Stinker lang vei, så kjøp heller noe annet.
    Jeg fikk en OPPO spiller i bursdagsgave sist år? Skal jeg gi bort den da? Nå solgte jeg denne for en hyggelig pris - for både kjøper og selger. På kvitteringen står prisen svigefar betalte for den, han er ansatt der den ble kjøpt - skal det være nypris da?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg fikk en OPPO spiller i bursdagsgave sist år? Skal jeg gi bort den da? Nå solgte jeg denne for en hyggelig pris - for både kjøper og selger. På kvitteringen står prisen svigefar betalte for den, han er ansatt der den ble kjøpt - skal det være nypris da?
    Nypris er jo det kjøper eventuelt må ut med hvis han/hun skal kjøpe i en vanlig butikk...

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •