Bløffe på nypris - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 161
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jeg får be om en liten ting, så kan jo dere som nettopp ble utnevnt til kontrolører starte en tråd om noe som jeg synes er farlig nær svindel. Nemlig de tusen forklaringer på manglende kvitteringer på utstyr som er 0 til 5 år gammelt. Så nettopp en fersk en som er fin, "Kvittering (ja/nei):Nei, mistet". Eller en litt eldre en: kan skaffes ved behov . Eller DVD-spilleren som var 3 mnd gammel: Kvittering (ja/nei):Nei", altså NEI. Hva er dette da? Og folk kjøper. Og om ikke dette er svindel, om det så koster 7 kr og 50 øre så er dette en sak for dere. Stå på karer!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det høres dumt ut!! Men jeg personlig er utrolig dårlig til å ta vare på kvitteringer.. De flyr på en måte vekk, svindel, niks.. men kvittering, niks!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan da umulig være vanskelig folkens. (Tar utg.punkt i Av torget). For det første er dette et sted for "entusiaster" som forhåpentligvis vet hva de driver med og er noenlunde oppdatert med produktene/prisene som befinner seg der ute. Samtidig er de som er på jakt etter et brukt produkt, opptatt av at det matcher deres øvrige oppsett. De fleste kjøp er vel noenlunde gjennomtenkt?De færreste av oss har vel råd til dyre impulskjøp. Når jeg ser på antall innlegg hver enkel her i tråden har skrevet, er det vanskelig for meg å tro at noen er SÅ blåøyd at de ser seg blind på nyprisen???

Bare min mening

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke være noe politi.
    Jeg bryr meg svært sjeldent om hva folk gjør på avmarked, men jeg sier hva jeg mener om det her.
    Skjønner ikke helt hvorfor noen blir så hårsår på dette temaet, men det er vel mange som ønsker å kunne lure andre uten at noen andre skal bry seg om det.?. :???:

Hva er det som er så vanskelig med å være ærlig?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Har du noen gang fått spørsmålet "Hva synes du?" når kona har vært hos frisøren??? ;-)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg ser ikke hvordan det kan være uærlig å skrive prisen man har betalt for produktet som nypris. Den prisen står på kvitteringa (hvis man har kjøpt tingen ny selv) og kan dermed dokumenteres. At produktet kan ha falt i pris siden da bør kjøper være oppmerksom på, som ved alle andre bruktkjøp.

Sett opp en avstemning om nypris-teksten bør endres.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Av en eller annen grunn er dette emnet en varm potet på AVforum. Av alle forum av denne typen er det kun her jeg har sett så mange bedrevitere og selvutnevnte prispolitinisser.

Om selger betalte 10000 NOK for produktet da han kjøpte det syntes jeg det er naturlig å sette dette som nypris selv om den ble billigere på et senere tidspunkt.

Jeg har selv vært utsatt for kommentarer/PM om "feil" pris da jeg skulle selge en Denon 3805. At klubben solgte sitt restlager til en billigere penge enn den kostet opprinnelig blåser jeg faktisk i, heller ei syntes jeg det aktuellt å dra frem prisene som ligger på lagersalg listen til Klubben som et utgangspunkt. Det er mulig det er tilfeldig men et par av de ovennevnte prispolitikonstabler hadde ikke nok penger den gang og man må jo begynne å lure om det er et forsøk på å presse prisen slik at man som selger er heldig å bli kvitt produktet til en lav pris. Jeg vil helst ha mest mulig igjen når jeg selger noe jeg.

Jeg titter innom avtorget flere ganger om dagen og så vidt jeg ser er det ikke mye som minner om svindel der. Noen produkter ligger ute med optimistiske priser men disse blir ofte ikke solgt.

Selv klarer jeg ikke helt å se problemet som så mange stresser seg opp over.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ikke bevandret i hifimiljøet og ikke gidder å ta deg tid til å sjekke ut hva produktet kostet nytt og hva ca markedspris bør ligge på, fortjener du å betale litt ekstra.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er du ikke bevandret i hifimiljøet og ikke gidder å ta deg tid til å sjekke ut hva produktet kostet nytt og hva ca markedspris bør ligge på, fortjener du å betale litt ekstra.
    Nemlig, det gjelder vel stort sett alt, gjør det ikke? Biler, båter, møbler, sykler.......

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Om jeg får be om en liten ting, så kan jo dere som nettopp ble utnevnt til kontrolører starte en tråd om noe som jeg synes er farlig nær svindel. Nemlig de tusen forklaringer på manglende kvitteringer på utstyr som er 0 til 5 år gammelt. Så nettopp en fersk en som er fin, "Kvittering (ja/nei):Nei, mistet". Eller en litt eldre en: kan skaffes ved behov . Eller DVD-spilleren som var 3 mnd gammel: Kvittering (ja/nei):Nei", altså NEI. Hva er dette da? Og folk kjøper. Og om ikke dette er svindel, om det så koster 7 kr og 50 øre så er dette en sak for dere. Stå på karer!
    For min egen del selger jeg en DVD spiller på av torget nå. Spilleren er 10 månder, men jeg har ikke kvittering. Det betyr ikke at jeg er en kjeltring for det. Har en meget god grunn, noe som også kan gjelde andre - har fått den i gave av svigers og samboeren, sjelden man for med kvittering da. Men maser jeg litt kanskje de finner den frem - altså kvittering ved behov. Fikk forøvrig en dvd spiller to år før det også i bursdags gave, fikk ikke med kvittering da heller gitt....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    For min egen del selger jeg en DVD spiller på av torget nå. Spilleren er 10 månder, men jeg har ikke kvittering. Det betyr ikke at jeg er en kjeltring for det. Har en meget god grunn, noe som også kan gjelde andre - har fått den i gave av svigers og samboeren, sjelden man for med kvittering da. Men maser jeg litt kanskje de finner den frem - altså kvittering ved behov. Fikk forøvrig en dvd spiller to år før det også i bursdags gave, fikk ikke med kvittering da heller gitt....
    Det er nettopp ditt eksempel som jeg alltid tviler på. Og kvittering ved behov? For noe tull. Selvfølgelig trenger en kvittering selv om DVD-spilleren funker fint den dagen du sender til kjøper. 3 mnd etter så får kjøper problemer og du svarer da følgende på tlf. henvendelsen: "du sa det ikke var nødvendig med kvittering". Men for å være en god selger så spør du din kjære svigers som svarer at den har hun kastet for lenge siden. Hvem skal da ta støyten?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid; Ang "kan skaffes ved behov".

Jeg kjøpte min projektor av noen som mest sannsynlig har kjøpt den direkte fra importør. Fikk ikke kvittering men varen var i perfekt stand. Jeg fikk beskjed om å kontakte selgeren ved projektorfeil, og når jeg selv skal selge projektoren må jeg skrive det samme "kan skaffes ved behov". Skjønner at man kan være skeptisk...

Og ofte finner man ikke den jæv** kvitteringa heller :? :|

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøperen som velger å kjøpe en relativt ny vare uten kvittering må ta støyten.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har jo også serienummer bak på de fleste produkter som blir registrert ved kjøp, og da har jo vanligvis butikken en ekstra kopi av kvitteringen (er ikke dette et krav nå om dagen?).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp ditt eksempel som jeg alltid tviler på. Og kvittering ved behov? For noe tull. Selvfølgelig trenger en kvittering selv om DVD-spilleren funker fint den dagen du sender til kjøper. 3 mnd etter så får kjøper problemer og du svarer da følgende på tlf. henvendelsen: "du sa det ikke var nødvendig med kvittering". Men for å være en god selger så spør du din kjære svigers som svarer at den har hun kastet for lenge siden. Hvem skal da ta støyten?
    Du kjenner meg godt skjønner jeg? Man skal være ganske forsiktig med å stemple andre uten å ha noen bakgrunn for det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man plaget av "jegkanfaenmegikkefinneting"-syndromet kan dere jo prøve å få litt system i rotet. Like greit så du slipper å betale for garanti/reklamasjons-jobber. Litt bittert hvis det beløpet er på noen tusen som du ikke har råd til fordi du kjøpte en veldig dyr og veldig bra TV f.eks.

:idea: Tip of the day: Perm til kvitteringer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjenner meg godt skjønner jeg? Man skal være ganske forsiktig med å stemple andre uten å ha noen bakgrunn for det.
    Følte du deg truffet? Innlegget mitt var ikke noen personlig karakteristikk av deg og din situasjon. Det var et av flere "worst case scenario". Og det er jeg som aldri kjøper noe uten kvittering. Jeg kan forstå hvis andre gjør det, men da til "rett pris". Altså kommer vi tilbake til om varen er verdt prisen igjen.

En annen situasjon som en kan komme opp i er tyvgods som selges uten kvittering. Da er det litt verre ved rep. hvis varen kommer fra et større parti, for da blir varene rutinemessig sjekket opp mot serienummer. Heldigvis.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte du deg truffet? Innlegget mitt var ikke noen personlig karakteristikk av deg og din situasjon. Det var et av flere "worst case scenario". Og det er jeg som aldri kjøper noe uten kvittering. Jeg kan forstå hvis andre gjør det, men da til "rett pris". Altså kommer vi tilbake til om varen er verdt prisen igjen.

En annen situasjon som en kan komme opp i er tyvgods som selges uten kvittering. Da er det litt verre ved rep. hvis varen kommer fra et større parti, for da blir varene rutinemessig sjekket opp mot serienummer. Heldigvis.
    Føler meg absolutt i truffet. Har full kontroll på minste innkjøp av "ikke matvarer" jeg har gjort de siste 6 årene, eneste glippen er de ting man for i gave. Man pakker ikke opp for så å spørre etter kvitteringen....

Jeg ser også scenarioet med stjålene varer, men viktig å se andre veien også.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Man har jo også serienummer bak på de fleste produkter som blir registrert ved kjøp, og da har jo vanligvis butikken en ekstra kopi av kvitteringen (er ikke dette et krav nå om dagen?).
    Mange butikker i Oslo området gir ikke ut kopier av kvitteringer sånn uten videre. En kvittering må vel regnes som et verdipapir og det er vel neppe noen automatikk i å få en ny hvis man roter bort orginalen. HiFi Center kjeden har hjulpet med kopier vet jeg så lenge du kommer med en gyldig begrunnelse.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg absolutt i truffet. Har full kontroll på minste innkjøp av "ikke matvarer" jeg har gjort de siste 6 årene, eneste glippen er de ting man for i gave. Man pakker ikke opp for så å spørre etter kvitteringen....

Jeg ser også scenarioet med stjålene varer, men viktig å se andre veien også.
    Første jeg tenker på er hva det kostet, deretter vil jeg ha bevis. Som f.eks kvittering. Men det er selvfølgelig mange veier å tenke på...

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •