Bløffe på nypris - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 161
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nypris.. Det jeg ga for varen hvis jeg kjøpte den ny i butikk..

Ved brukt så bør en nevne hvor mye en ga for den brukt, så sant den ikke var i butikk salg når en kjøpte den brukt.. Da nevnes veilledene pris i den perioden en kjøpte den brukt!..

Eller sjekk det opp selv du som kjøper.. Stol kun på deg selv.. Personlig stoler jeg ganske mye på folkene inne på AVforum..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ingen sak. Så lenge selgeren som nevnt tidligere ikke setter en direkte feil pris (prisen til en dyrere vare i samme serie f.eks), men prisen vedkommende kjøpte varen for, så er det ingen ting å si på det.

Som Marantz skriver har folk som sjekker AVtorget allerede tilgang til nettet og dermed all mulighet til å sjekke priser på egen hånd. Man skal ikke sy puter under armene på folk! Hvis du er ute etter noe brukt så bør du være innstilt på å gjøre litt innsats for å avgjøre hva som er verdt å satse på. Hvis du ikke føler at du kan avgjøre slikt selv bør du få hjelp av noen som kan eller handle hos en seriøs forhandler (til nypris, hva nå enn forhandleren setter den til ).

Har du gått på en smell tidligere som er årsak til dette utspillet Razor? Synd for deg, men ta det som en mann og lær av det Jeg har gjort noen idiotiske kjøp selv, men jeg har innsett det og lært av det slik at det slipper å gjenta seg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hallo!!! Det vi diskuterer her er gjenstander som selges nye hos forhandlere idag. Er gjenstanden så gammel at den ikke selges lenger så har man ingenting å gå ut ifra utenom kvittering fra selger. Hvis man kjøpte Benq 8720 projektoren da den kostet 55k ville man da gått ut med nypris på dette eller 13k som den faktisk koster nå. Hva hadde du sagt hvis du hadde kjøpt denne brukt idag for la oss si 25k gjennom en annonse i en avis (er faktisk ikke alle som har internett) fordi du gikk utifra at nyverdien på denne var 55k som selger hadde opplyst om. Hadde du ikke blitt forbannet hvis du så den i ett butikkvindu til 13k og fant ut at dette ikke var noe supertilbud men den faktiske nyprisen på projektoren.
    Synes dette var et svært søkt eksempel, Razor!
    Tror du skal lete ganske lenge før du finner noe tilsvarende, og dermed faller det på sin egen urimelighet.
    Uten dermed å si at dette er enestående? Men antakelig mer sjeldent enn hønsetenner. ;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Ikke for å spore av så veldig ifra tråden men hva foreslår dere at jeg skal skrive hvis jeg skal selge min forsterker da? En Denon A11xv, som jeg gav 24 000 ny for hos HiFi Klubben, men som nå koster 32 000?

Dette var litt merkelig syns jeg men sånn er det faktisk.
    Litt off-topic men den koster forsatt 24 998. Det er den oppgraderte A11XVA som kostet (muligens) 32 000, nå 28 998.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Har du gått på en smell tidligere som er årsak til dette utspillet Razor? Synd for deg, men ta det som en mann og lær av det Jeg har gjort noen idiotiske kjøp selv, men jeg har innsett det og lært av det slik at det slipper å gjenta seg.
    Nope, har aldri gått på en smell innen AV produkter. Men undres bare over di som skal selge brukt tilnærmet butikkpris og noengang høyere. Men avtorget er vel en av di plassene hvor bruktprisene somregel er ganske bra, er jo noen nettsteder hvor prisene rett og slett er helt på tryne.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, har aldri gått på en smell innen AV produkter. Men undres bare over di som skal selge brukt tilnærmet butikkpris og noengang høyere.

Hm, nå har ikke alle produkter samme pris i alle butikker har de vell?? En kan ha kjøpt noe dyrere ett sted en produktet hadde kostet ett annet sted, eller billigere..!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, nå har ikke alle produkter samme pris i alle butikker har de vell?? En kan ha kjøpt noe dyrere ett sted en produktet hadde kostet ett annet sted, eller billigere..!
    Nei d er sant, men di pleier somregel å ligge noenlunde likt, er jo noen som henger langt etter da.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting på bruktmarkedet er verdt det folk er villige til å gi for det, så enkelt er det. Hvis du har lyst til å kjøpe noe på AVtorget men synes selgeren skal ha for mye for det har du tre alternativer:

1. Prute. Det ligger ikke i vår norske natur men det er verdt et forsøk
    2. Betale det selger ønsker (hvis du har råd)
    3. Lete etter noen som selger det du skal ha billigere

Direkte svindel er det selvfølgelig bra at folk er oppmerksomme på, men at noen er optimistiske i forhold til hva de kan få for tingene de selger er ingen forbrytelse og skader ingen.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Litt off-topic men den koster forsatt 24 998. Det er den oppgraderte A11XVA som kostet (muligens) 32 000, nå 28 998.
    Sorry for at jeg sporer av igjen, men takker, min er den oppgraderte, så uansett gjorde jeg et godt kjøp, mulig selger slo inn feil?
    Den er oppgradert, fordi den viser ikke 720p men 1080p, noe som min tv desverre ikke støtter, så jeg må kjøre svideo og hdmi til tv, og bytte mellom hvilken kjilde jeg kjører inn.. ;D:evil:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis man kjøpte produktet brukt, og ikke har kvittering?
    Er det da meningen å skrive høyeste pris man kan finne?

Jeg synes det er nok av anonser hvor selger åpenbart prøver å lure en eller annen kjøper til å kjøpe produktet for mer enn det koster nytt (eller omtrent samme som nypris) spesielt gjelder det ved salg av projektorer og annet utstyr som faller svært fort i pris.

Personlig er det sjelden jeg gidder bry meg, har hendt at jeg har sendt en PM bare for å få ut litt irritasjon

Jeg synes at det er dagens pris som skal stå i nypris feltet, da dette er nypris.
    ikke nødvendig vis billigste nettbutikk, men butikkpris.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pris er det som jeg betalte for den når jeg kjøpte "dingsen" ny. Og det står på kvitteringen. For det kan jo ikke være det som "du" betalte for den et år etter på januarsalget hos Elkjøp. Det er såre enkelt.
    Ny pris ved evt. bruktkjøp er det samme: det som jeg betalte for den når jeg kjøpte den brukt. Og har jeg ikke vett i huet til å få med kvittering ved kjøp så er det mitt problem. Såre enkelt det også..
    Er brukte gjenstander under den alderen som tilsier at det er garanti og/eller reklamasjon ennå, så bør vel både selger og kjøper være enige om at orginal-kvitteringen skal medfølge, eller i det minste en kopi av den i de tilfeller det står flere gjenstander på den. Uten kvittering; null garanti/reklamasjon. Såre enkelt...
    Er ny og bruktprisen synkende ser jeg det som fornuftig av kjøper å sjekke dagens pris. Det skulle man også lot seg gjøre såre enkelt i dagens opplysnings-samfunn....

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ny pris er det som jeg betalte for den når jeg kjøpte "dingsen" ny. Og det står på kvitteringen. For det kan jo ikke være det som "du" betalte for den et år etter på januarsalget hos Elkjøp. Det er såre enkelt.
    Ny pris ved evt. bruktkjøp er det samme: det som jeg betalte for den når jeg kjøpte den brukt. Og har jeg ikke vett i huet til å få med kvittering ved kjøp så er det mitt problem. Såre enkelt det også..
    Er brukte gjenstander under den alderen som tilsier at det er garanti og/eller reklamasjon ennå, så bør vel både selger og kjøper være enige om at orginal-kvitteringen skal medfølge, eller i det minste en kopi av den i de tilfeller det står flere gjenstander på den. Uten kvittering; null garanti/reklamasjon. Såre enkelt...
    Er ny og bruktprisen synkende ser jeg det som fornuftig av kjøper å sjekke dagens pris. Det skulle man også lot seg gjøre såre enkelt i dagens opplysnings-samfunn....
    Synes ikke dette er så "såre enkelt" :???:

Så hvis du kjøpte den dyrt ny, så kan du gjøre hva du kan for å lure en potensielt ny kjøper, men fikk du den billig brukt så må du oppgi hva du betalte for den, ikke ny pris

Ser ikke på det som riktig.
    Nypris er nypris, ikke hva man gav for den for 1år siden eller i går.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Nypris er nypris, ikke hva man gav for den for 1år siden eller i går.
    Ser ikke noen vits i å klage da? Hvis jeg setter det jeg betalte for den, ny eller brukt, så får iallefall kjøperen en fair sjanse til å vurdere hva han vil gi for den. Så hva andre gjør bryr meg mitt i ryggen, for skal jeg kjøpe noe så er jeg i stand til å sjekke dagens nypris og vurdere den opp mot dagens bruktpriser. Det er såre enkelt det. Iallefall for meg.

Og bare for å forklare: det er IKKE DEG jeg "tar" Britax. Det er kun mitt klinkende klare standpunkt jeg vil ha frem.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal selge noe brukt setter jeg nypris til det beløpet jeg betalte for varen. Om nyprisen har gått opp eller ned blir opp til kjøper å finne ut. Uansett så setter jeg bruktprisen godt under det produktet koster å kjøpe i butikk slik at kjøper ikke skal føle seg lurt
    Om det er en brukt vare jeg skal selge videre bruker jeg dagens veil. pris som nypris. Dette synes jeg virker rett og rimelig og er nok noe de fleste her på avforum gjør.
    Når det gjelder bruktprisene på avtorgetså synes jeg de som oftest er mye mer realistiske enn prisene på f.eks finn.no og qxl.no. Noen ganger har jeg sett selgere annonsere både på finn.no og avtorget der prisen har vært satt høyere på finn.no. Merkelig fenomen dette, men det er vel håpet om å tjene litt ekstra på en uvitende sjel som råder

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man setter jo også alder på produktet... Er man sånn passe oppegående så ser man nypris og alder i forhold til hverandre.

Jeg setter nypris til det jeg kjøpte produktet for. Og står det at produktet er 20 år gammelt så må man jo ta det til betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med Razor i det meste han skriver. Hvorfor ikke skrive den aktuelle prisen på produkt x? Da jeg skulle selge min DVD spiller, gikk jeg naturligvis inn på hifi centerets hjemmesider og så på hva produktet kostet nytt. Det satt jeg så opp som pris i annonsen.

Så kan jeg trekke fram et annet eksempel, som både jeg og Razor bemerket. (Stemmer ikke det Razor) En kar som skulle selge en Pioneer plasma 42". Nypris veil er 20000, denne karen skulle ha 23000 brukt, er det riktig confused:. Nypris var i flg han 28000, det stemmer sikkert det, men ikke med dagens pris.

Jeg ser at de fleste vil oppgi den prisen de ga for det aktuelle produktet som de skal selge, det får være opp til enhver å vurdere dette. Men jeg synes at det er riktig å informere om dagens pris på produktet.

Dette kan nok diskuteres fram og tilbake, og vi vil ha like mange meninger som det er brukere av avforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Jeg er helt enig med Razor i det meste han skriver. Hvorfor ikke skrive den aktuelle prisen på produkt x? Da jeg skulle selge min DVD spiller, gikk jeg naturligvis inn på hifi centerets hjemmesider og så på hva produktet kostet nytt. Det satt jeg så opp som pris i annonsen.

Så kan jeg trekke fram et annet eksempel, som både jeg og Razor bemerket. (Stemmer ikke det Razor) En kar som skulle selge en Pioneer plasma 42". Nypris veil er 20000, denne karen skulle ha 23000 brukt, er det riktig confused:. Nypris var i flg han 28000, det stemmer sikkert det, men ikke med dagens pris.

Jeg ser at de fleste vil oppgi den prisen de ga for det aktuelle produktet som de skal selge, det får være opp til enhver å vurdere dette. Men jeg synes at det er riktig å informere om dagens pris på produktet.

Dette kan nok diskuteres fram og tilbake, og vi vil ha like mange meninger som det er brukere av avforum.
    Jeg har sett d, står der ennå til samme pris. Kjøper man produkter som tv og projector så må man regne med ett katastrofalt tap med å selge d brukt igjen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten

Jeg fatter ikke problemet, skal du kjøpe noe sjekk opp prisen hva det kostet\koster.. Så får du selv avgjøre om du synes produktet er vært prisen de skal ha for den.. Kan det være så vanskelig da? :twisted:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de fleste her. Det skal ikke være opp til selger å grave rundt på nettet for å finne info om laveste pris når han/hun vet hvor mye som ble betalt. Om kjøper føler prisen er for høy er det jo bare å prute, eller styre unna.

Åpenbar svindel blir selvsagt noe helt annet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett d, står der ennå til samme pris. Kjøper man produkter som tv og projector så må man regne med ett katastrofalt tap med å selge d brukt igjen.
    Er dette en hobby du har, å irritere deg over andre personer eller? Hvis prisen er feil.. Så dropp å kjøpe.. så enkelt er det egentlig, faktisk!!

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •