Bløffe på nypris - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 161
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    På seg selv kjenner man andre, Razor? :twisted:

For min del er det helt naturlig å oppgi det man i sin tid betalte for varen. Skal man som selger lete med lys og lykte etter lavest mulig pris på gjenstanden, får det være opp til kjøper. Som selger må man jo forholde seg til de faktiske forhold? Kan man legge frem en kvittering på beløpet, så må man jo forholde seg til dette!
    Om det senere blir påpekt at "X" koster "Y" antall kroner, så får det heller være opp til kjøper å argumentere med dette.

Enig med deg!! det finnes unntak men dette bør være hovedregelen. Om man selger med kvittering så vil det jo være feil å sette en annen sum en den som faktisk står på kvitteringen??!?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    På seg selv kjenner man andre, Razor? :twisted: .
    Vet ikke helt hva du sikter til der da.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å spore av så veldig ifra tråden men hva foreslår dere at jeg skal skrive hvis jeg skal selge min forsterker da? En Denon A11xv, som jeg gav 24 000 ny for hos HiFi Klubben, men som nå koster 32 000?

Dette var litt merkelig syns jeg men sånn er det faktisk.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Ikke for å spore av så veldig ifra tråden men hva foreslår dere at jeg skal skrive hvis jeg skal selge min forsterker da? En Denon A11xv, som jeg gav 24 000 ny for hos HiFi Klubben, men som nå koster 32 000?

Det skal ikke være lett å selge heller

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan vel bare skirve det;-)
    Nypris i dag er 32000kr, du ga 24000 da du kjøpte den.

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er nypris det selger ga for det da han/hun kjøpte det,sier seg vel selv det vel ?

Dvs den summen som står på kvittering

Hva ny pris i butikk pr idag er på produktet,får være opp til en evnt kjøper å finne ut av syns jeg.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syns jeg også. Men jeg lurer fælt på hvorfor jeg fikk den så billig.

Det var i allefall veldig morro for min del.

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syns jeg også. Men jeg lurer fælt på hvorfor jeg fikk den så billig.

Det var i allefall veldig morro for min del.

hehe ja da har du gjort en good deal :-D,ingenting som er bedre enn det,vel nesten ikke da:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Kommer av ordet NYpris..altså hva produktet koster å kjøpe nytt.
    Jeg gjentar: Hvor står denne regelen? Du kan vel ikke påstå at folk bløffer/jukser all den tid det ikke er noen spesifikke regler for dette!!!

Jeg synes, som de fleste (?) andre her at det er helt naturlig at selger oppgir listepris/innkjøpspris for produktet han i sin tid kjøpte som nypris. Det for være opp til kjøper å grave fram den billigste nyprisen i dag (eller for 7 år siden for den saks skyld...).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg gjentar: Hvor står denne regelen? Du kan vel ikke påstå at folk bløffer/jukser all den tid det ikke er noen spesifikke regler for dette!!!

Jeg synes, som de fleste (?) andre her at det er helt naturlig at selger oppgir listepris/innkjøpspris for produktet han i sin tid kjøpte som nypris. Det for være opp til kjøper å grave fram den billigste nyprisen i dag (eller for 7 år siden for den saks skyld...).
    Hallo!!! Det vi diskuterer her er gjenstander som selges nye hos forhandlere idag. Er gjenstanden så gammel at den ikke selges lenger så har man ingenting å gå ut ifra utenom kvittering fra selger. Hvis man kjøpte Benq 8720 projektoren da den kostet 55k ville man da gått ut med nypris på dette eller 13k som den faktisk koster nå. Hva hadde du sagt hvis du hadde kjøpt denne brukt idag for la oss si 25k gjennom en annonse i en avis (er faktisk ikke alle som har internett) fordi du gikk utifra at nyverdien på denne var 55k som selger hadde opplyst om. Hadde du ikke blitt forbannet hvis du så den i ett butikkvindu til 13k og fant ut at dette ikke var noe supertilbud men den faktiske nyprisen på projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke vet jeg hva din lokale hifi klubb har slags priser på sine produkter, men trodde nå di fulgte nettsidens priser over hele landet.
    Kan jo ikke dra tilbudspriser eller demobrukt inn i bildet her.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dem som mener at nypris er prisen selger eller eventuelt første kjøper betalte for varen da den var ny.

Komentarer som "denne cd-spilleren ble solgt for kr 2000 på en kenyansk nettbutikk`s konkurssalg i 2005" er det dummeste jeg hører. Må være unødvendig å holde seg oppdatert på alle verdens priser på alt en eiger og har.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper har vel også et ansvar, ikke bare selger. Det er greit å vise litt sunn fornuft når man skal handle og selge ting brukt. Personlig skriver jeg "nypris var xxxxxx", og setter en pris som står i stil med produktets veil. pris i dag.

Stort sett tror jeg folk er blitt ganske flinke til å sjekke slike ting siden det er dukket opp så mange prisguider på nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er greit å vise litt sunn fornuft når man skal handle og selge ting brukt. Personlig skriver jeg "nypris var xxxxxx", og setter en pris som står i stil med produktets veil. pris i dag.
    Ja, enig med deg der.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke nødvendigvis enig i at man trenger å oppgi hva man selv har betalt. Enkelte har kanskje gode rabatter eller kjøpt et produkt via en bekjent. Eller hva hvis man har fått et produkt (ikke at det er så vanlig)? Er produktet verdt mindre bare fordi førstegangskjøperen ikke har betalt full pris? Har man sett annonsen på AVtorget, betyr det også at man har tilgang til internett og da får folk jaggu ta seg bryet med å finne ut hva de synes et produkt er verdt.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da få være opp til selger hva han vill skrive i anonnsen sin , har solgt eit par produkter , og setter alti prisen jeg har på kvitteringen som ny pris , nå har ingen av mine solgte gjenstander vært frykteligt gammle eller hatt nevneverdig ned gang på prisen hos forhandler , det er MIN gjenstand som skal selges ikke kjøperen , om folk da vill kalle selger hykler så for all del kom deg på enn butikk å kjøp nytt , å slutt å klag

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    det er MIN gjenstand som skal selges ikke kjøperen , om folk da vill kalle selger hykler så for all del kom deg på enn butikk å kjøp nytt , å slutt å klag

Ja heller det enn å kjøpe d dyrere brukt.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes rett og slett at det skal stå på "Nypris" hva selger ga for det nytt og om han evt.kjøpte det brukt skal ha skrive hva han ga for det brukt.

Andre opplysninger burde stå i annonsen viss det er vanskelig og finne informasjon om varen.

Viss du handler noe her på AVTorget regner jeg med du har sjekket opp informasjon og priser før du legger inn noe bud på gjenstanden?

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Morsom tråd. Ikke mye medvind for Razor her!

Stiller meg i rekka med de fleste andre her. Det er kjøpers risiko å kjøpe brukt utstyr, og hva en ting er verdt brukt er det markedet som bestemmer (tilbud og etterspørsel). Sier ikke at det bør være fritt fram for selgere å prøve og lure andre, men man må som kjøper være obs på alle luringene som til enhver tid befinner seg på internett og ellers i verden.

- Nypris bør være det du en gang betalte eller det varen den gang kostet ny.

- Hadde det hett "nyverdi" ville jeg kanskje tenkt litt mer som deg. hmm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirjokke
    Hehe.. Morsom tråd. Ikke mye medvind for Razor her!

Stiller meg i rekka med de fleste andre her. Det er kjøpers risiko å kjøpe brukt utstyr, og hva en ting er verdt brukt er det markedet som bestemmer (tilbud og etterspørsel). Sier ikke at det bør være fritt fram for selgere å prøve og lure andre, men man må som kjøper være obs på alle luringene som til enhver tid befinner seg på internett og ellers i verden.

- Nypris bør være det du en gang betalte eller det varen den gang kostet ny.

- Hadde det hett "nyverdi" ville jeg kanskje tenkt litt mer som deg. hmm
    Er ikke her for å seile i medvind heller. Bra at du har d morsomt å koser deg.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •