Nytt PowerBuy: Panasonic PV70 42-toms plasma-TV - 12500.- - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 100
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BASE
    Ser det blir reagert på at det blir en prisdiskusjon. Syns igrunn det er meget relevant, ettersom man sparer 500,- ved å bli med på Powerbuyet. Syns 500 kr er penger jeg, men trodde ærlig talt det var mer jeg ville spare på dette. Da er det på en måte ikke så mye Power i det, selv om vi er en bunch som handler sammen.
    Altså, AVShop hadde selvsagt aldri solgt TVene så billig dersom ikke PowerBuyet hadde blitt gjennomført.. Regner med at de har kjøpt inn noen ekstra for å tjene inn igjen litt av det tapte pga. den lave prisen som PowerBuyet ga.. Det er jo prisen hos de andre nettbutikkene du skal sammenligne med, og ingen av de seriøse norske butikkene ligger nærmere enn 1000,- i pris.. det er et veldig bra avslag i dagens pressede pris-situasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kanskje flere (inkl meg) reagerte litt på er at Tiger lenger oppe skrev "Nettdata har ikke satt endelig levering. Det har dette Powerbuyet". Dette tolket jeg slik at AVshop hadde TVene på lager for umiddelbar levering når Powerbuyet ble avsluttet. Og når det igår såg ut til å gå uti neste uke før de ble sendt så følte kanskje flere av oss litt "smålurt"? Men dette er nå tilgitt siden AVShop har ordnet opp med raskere levering, det var kjempegode nyheter på kvelden
    Jeg tolket også dette dithen at skjermene nesten var klare for utsendelse. Men om vi mottar skjermene neste uke, så er det sikkert greit. Noen som har fått sporingsnummer fra avshop?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har i hvertfall jeg fått sporingsnummeret. Da er det bare å glede seg, og håpe at den er bedre enn min "gamle" Pioneer 507.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, nå har i hvertfall jeg fått sporingsnummeret. Da er det bare å glede seg, og håpe at den er bedre enn min "gamle" Pioneer 507.
    Ringte du selv for å få dette? Eller fikk du mail? Har bestilt henting på lager, men enda ikke hørt noe her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått beskjed fra Avshop at lageret ringer deg så fort den ankommer lageret. Vi som skal hente får ikke sporingsnr.

Er redd jeg ikke får tv'en før helgen, krise

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til AVshop og har fått sporingsnummer, ser ut til at den kommer rett over helga

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som ikke har hørt noe fra AVshop?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Den har gått opp 1000 kr i løpet av dagen på denne nettbutikken, så kan være her han har handlet...?
    MASTER-IT / PANASONIC 42" plasma TV TH-42PV70EH
    Det stemmer at det var der jeg handlet ja. Trodde ikke det var noen hemmelighet, det har vært diskutert i prisdiskusjonstråden for dette produktet. Det var heller ikke meningen å lage noen forsurende stemning, så jeg beklager hvis noen oppfattet det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har i hvert fall jeg fått min tv, og jeg bor langt ute på bondelandet, så jeg regner med at alle dere i/rundt Oslo har fått den også?

Hva synes dere? Jeg er foreløpig veldig fornøyd! Fint bilde selv med mine elendige analoge signaler fra Canal Digital. Det kommer en irriterende piping/during når jeg skrur opp kontrast og lysstyrke og slikt en del, men det håper jeg virkelig er noe som gir seg etterhvert. Andre som opplever dette?

Har forstått det som at plasma-tv'er må kjøres inn i 200 timer. Jeg har nå satt kontrast, lysstyrke, farge og skarphet godt under middels. Holder dette? Eller er det noe annet jeg må skru av eller på eller justere?

Håper dere andre får deres tv snart også!

Mvh MoJo

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt skjermen via PB men har samme skjerm. Jeg er kjempefornøyd, og det der med image retention har jeg egentlig lagt til side for det er egentlig ikke et reelt problem på denne skjermen slik jeg benytter den. Kjører med "Normal"-mode og kontrast på 70% og resten på 50%. Mao. stikk i strid med alle anbefalinger om å kjøre den i "Cinema" og maksimalt 50% på alle andre innstillinger for bilde.

Det der med duringen i lyse partier er ikke et problem hos meg, men hver bruker vil nok reagere ulikt på det. Muligens da hver skjerm har ulik egenskap, men også fordi rommet / lyden fra andre kilder påvirker opplevelsen av brumming.

NB: Kjørte egen "Break-in" via egenkomponert PowerPoint presentasjon (hvit, grønn, rød, gul, rosa, gul, grå, osv. med skiftende slides hver 30. sekund) via PC i 10 timer før jeg ga blaffen i videre innkjøring. Har fungert glimmerende så langt. Satte også TV-en på "snøkanal" hver kveld etter bruk i 30 minutter for å være sikker. Har sluttet med det nå da jeg ikke lenger ser såkalt image retention. Godt å ha en flatskjerm man kan slappe av med uten å tenke på "Burde jeg skifte kanal nå for å unngå innbrenning..."

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har ikke kjøpt skjermen via PB men har samme skjerm. Jeg er kjempefornøyd, og det der med image retention har jeg egentlig lagt til side for det er egentlig ikke et reelt problem på denne skjermen slik jeg benytter den. Kjører med "Normal"-mode og kontrast på 70% og resten på 50%. Mao. stikk i strid med alle anbefalinger om å kjøre den i "Cinema" og maksimalt 50% på alle andre innstillinger for bilde.

Det der med duringen i lyse partier er ikke et problem hos meg, men hver bruker vil nok reagere ulikt på det. Muligens da hver skjerm har ulik egenskap, men også fordi rommet / lyden fra andre kilder påvirker opplevelsen av brumming.

NB: Kjørte egen "Break-in" via egenkomponert PowerPoint presentasjon (hvit, grønn, rød, gul, rosa, gul, grå, osv. med skiftende slides hver 30. sekund) via PC i 10 timer før jeg ga blaffen i videre innkjøring. Har fungert glimmerende så langt. Satte også TV-en på "snøkanal" hver kveld etter bruk i 30 minutter for å være sikker. Har sluttet med det nå da jeg ikke lenger ser såkalt image retention. Godt å ha en flatskjerm man kan slappe av med uten å tenke på "Burde jeg skifte kanal nå for å unngå innbrenning..."
    Takk for raskt svar! Jeg må innrømme at jeg er livredd for innbrenninger, ikke fordi jeg har noen erfaringer med det (dette er min første flat-tv), men fordi jeg for mange år siden hørte om dette problemet og ble livredd... ops:

Men mye har nok skjedd på dette området de siste årene, ja. Blir vel mer varm i trøya etterhvert, men foreløpig tør jeg knapt se på tv'en...

Hva er image retention? En mild form for innbrenning?

Er det forresten mulig å sette tv'en på snøvær over natta for å få disse 200 timene til å gå fortere? Eller må det være bilde for at det skal telle?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Image retention = f.eks. at en logo fra NRK henger igjen en gitt stund etter at du har skiftet til en annen kanal.

Innbrenning = f.eks. at en logo fra NRK vil vise ALLTID når du skifter til en annen kanal.

Med andre ord så er IR en "mild form for innbrenning".

Det er sikkert mulig å sette TV'n på snøvær over natta, men dersom du benytter en kanal uten signal (=snøvær) vil PV70 med default-innstillinger skru seg av etter en gitt tidsperiode. Det er veldig bra. da vil du "vaske ut" skjermen og kan forlate stua vel vitende at skjermen skrur seg av selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er sikkert mulig å sette TV'n på snøvær over natta, men dersom du benytter en kanal uten signal (=snøvær) vil PV70 med default-innstillinger skru seg av etter en gitt tidsperiode. Det er veldig bra. da vil du "vaske ut" skjermen og kan forlate stua vel vitende at skjermen skrur seg av selv.
    Dette var jo en kjekk funksjon. Da kan man jo bare skifte til en snøkanal hver kveld og så rett og slett gå og legge seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chritigu
    Flere enn meg som ikke har hørt noe fra AVshop?
    Jeg bor i Oslo og har ikke fått info om at den har kommet. Dette er spesielt irriterende da jeg fikk mail fra AVshop om at den var rett rundt hjørnet kl 12:30 i formiddag.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mojo777
    Dette var jo en kjekk funksjon. Da kan man jo bare skifte til en snøkanal hver kveld og så rett og slett gå og legge seg...
    Jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da har AVshop jobba ræva av seg, og har bl.a. byttet leverandør på en del av TVene... Samtlige TVer går da ut i dag, og folk får vel også sporingsnummer skulle en tro. TVene bør også være klare for henting fra lageret i løpet av morgendagen, dere får da beskjed så snart dette er i orden.

Hva skjer?????????

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Alle skal ha blitt kontaktet, hvis ikke ringer du lageret på 22887040. Alle TVene skal være klare for avhenting nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Alle skal ha blitt kontaktet, hvis ikke ringer du lageret på 22887040. Alle TVene skal være klare for avhenting nå.
    Da må jeg nok ringe de, men takk!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten78
    Hva skjer?????????
    Vi fikk vår levert idag ihvertfall Førstinntrykk er at det ikke er den helt store forskjellene fra PV60en rent ytelsesmessig. Største forskjell er ett penere design, men også menyen er heldigvis forbedret, billedmessig ser jeg som sagt ingen større forskjell fra PV60 (har kun testet via parabol foreløpig)

Ser også at vi har fått 42PV70F og ikke 42PV70E som bestillt men regner med det i praksis er samme TV!?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket sporingsnummeret mitt nå når jeg kom hjem fra jobb nå nettopp.Den har kommet på lager her i Trondheim kl 4 idag ca,men har ikke hørt noe fra tollpost.Står:"Advisering sendt til kunden" bak den linja der det står at den er kommet på lager Trondheim.Hva betyr det?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •