Nytt PowerBuy: Tatung 42" LCD-TV -ENDRET MODELL NÅ FULLHD!- - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er del av avtalen. Vi skal sende ut en purring på dette med det første, jeg må jo få skrevet min også... Jeg fikk faktisk ikke TV-signal før noen dager siden, men det problemet har vel ikke andre hatt i like stor grad?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå har jeg skrevet en kjapp "brukererfaring" datert 10. april i denne tråden. ser ikke vits i å kommentere TVen før noen forteller hvordan man kan justere støyreduksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    nå har jeg skrevet en kjapp "brukererfaring" datert 10. april i denne tråden. ser ikke vits i å kommentere TVen før noen forteller hvordan man kan justere støyreduksjonen.
    Jeg har samme problemet ...
    Begynner å lure på om jeg har fått samme TV som de andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvgi
    Jeg har samme problemet ...
    Begynner å lure på om jeg har fått samme TV som de andre.
    begynner å lure jeg også..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har nå endelig fått testet litt og skal snart får skrevet en liten brukeromtale på AVnytt...

Jeg finner heller ingen mulighet for å slå av en eventuell støyreduksjon, men da benytter jeg en ekstern GET-boks eller Playstation3. Jeg ser imidlertid så langt ingen større problemer med etterslep på GET-boksen, så jeg antar at det heller ikke er noe større behov for å slå av en funksjon jeg ikke tror er der i utgangspunktet...

Jeg har en mistanke om at det er TVens tuner som er svak for de av dere som har etterslep, og da kan en jo trøste seg med at den interne tuneren kommer til å utgå om veldig kort tid over det ganske land i alle tilfelle.

Videre har TVen fra fabrikk ALT for mye brightness, både i form av bakbelysning, men selv med bakbelysningen kraftig reduserert (ned til 1/4 omtrent), må brightnessen en del ned for å unngå for kraftig hvitt. En sitter altså ikke igjen med like mye lysutbytte som en kanskje kunne tenke seg etter at en har korrigert for hvitgengivelsen... Jeg har ikke noe problem med dette, men i en helt opplyst stue bør en nok ty til "Dynamisk"-instillingen og heller kjøre tilbake til sin private, mer korrekte instilling når lysforholdene tillater dette.

Videre har TVen mulighet for å stille RGB hver for seg, det er jo positivt, og er generelt svært spartansk og enkel i menyutformingen. Glimrende for min del, som egentlig bare trenger en "monitor", men noen kan nok tenke seg litt flere dilledallefunksjoner. Samtidig er det jo bare tull med type "100Hz", "3D noise reduction", "Dynamic black" osv. som mange øvrige LCD og plasma-TVer skilter med. Skrur du på en eneste en av disse henger jo bildet samme hvor god TV du har, dette gjelder selv på Pioneer og Panasonics plasmaer (der panelet jo har <1ms oppdatering, så det er utelukkende elektronikken som ikke henger med).

Jeg må nok si at jeg foretrekker bildet fra Pioneer 50-tommers plasmaen min på TV, der når faktisk ikke Tatung Pioneeren til knærne en gang. Det gjør for øvrig ikke noen øvrige LCDer jeg har sett, bare så det er sagt... Til film har plasmaen enda større fortrinn ettersom sortnivået spiller enda mer inn.

Samtidig er TVen glimrende til Playstation3en min, og når den samtidig er helt OK til TV, passer den fint til mitt formål; en kombinert TV og mediaskjerm.

For øvrig er ikke lydkvaliteten noe å skryte av synes jeg, var rimelig tynt det som kom ut av den understående høyttaleren gitt... Mulig jeg klarer å tyne noe mer ut av den lydmessig, men sånn tilsynelatende låter stemmene litt pipete og diffuse...

Før øvrig må jeg legge til at til prisen, 11.500.-, synes jeg Tatungen så langt gir god valuta sammelignet med alternativene som ligger 4-5-6000 høyere i pris...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterslep?

Noen som har testa noen av Tatung modellene på fotball sending?
    Tenker da i forhold til etterslep!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet en omtale på AVnytt.no nå. Om det er noe som folk lurer på så er det bare å kommentere, så oppdaterer jeg fortløpende.

Har fremdeles ikke sett noe til støyfjerningsfunksjon, håper noen har greie på dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...en veldig god og detajert omtale, consilium. Jeg deler vel egentlig de fleste av dine erfaringer, men har ikke rukket å teste den godt nok. Den egner seg best som en TV til spillkonsoll eller en digital tuner. På BluRay synes jeg også det så greit ut, men. Sånn i forhold til sortnivå var den ikke sååå mye dårligere enn øvrige LCDer, men helt siste generasjon fra Sharp, Sony og Samsung (spesielt den helt sist M86/87) ligger nok et stykke foran. Plasma ligger den milevis bak, bare så det er sagt...

Uansett, det er nok (dessverre) tydelig at en får litt hva en betaler for. Her får en da 1080P-oppløsning, 1:1 støtte (men da noe begrenset ettersom PC gir litt ghosting, selv om jeg på Playstation3en min så lite til slikt (har ikke testet den på PC)) og god skjermrespons (så aldri noe nevneverdig lag, selv ved hurtige bevegelser på Playstation3en). Samtidig er ikke prosesseringen hvis en da ikke bruker 1:1 tilstrekkelig god, men igjen, viktigheten av nettopp det avtar ettersom digital-TV kommer for fullt! Riktignok bør en da kjøre HDMI, ettersom de analoge inngangene/konverteringene/prosesseringen ikke er veldig god.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal legge ved et bilde som viser hva jeg mener med ghosting i løpet av dagen. Hadde vært moro å få kjørt TV'en opp mot en ekstern videoprosessor, men har dessverre ikke tilgang til en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Skal legge ved et bilde som viser hva jeg mener med ghosting i løpet av dagen. Hadde vært moro å få kjørt TV'en opp mot en ekstern videoprosessor, men har dessverre ikke tilgang til en.
    Bra omtale der ja
    "Sportssendinger er en fryd å se, med nesten ingen etterslep."
    Dette er HD fra pc?
    Har du noen erfaringer fra analoge eller digitale tv sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg glemt å nevne. Jeg på et opptak fra fotball-VM i 720p60, og et klipp i 1080i60. Kan godt være at man merker etterslep når man ser på standard PAL-oppløsning som oftest skyldes dårlig bitrate, men da er det ikke TV'ens skyld. Har merket at TV2 Sport sender kamper i VBR med bitrater rundt 6.5 Mbps., ingen tegn til etterslep. Kilden er en Dreambox koblet opp mot TV'en med RGB over SCART.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror TV'en hadde blitt ekstremt mye bedre om Tatung hadde tatt en "Oppo" og integrert en skalerings- og deinterlacingsbrikke fra et anerkjent selskap som Faroudja. Panelet gjør en grei jobb, er bare elektronikken som feiler mener jeg.

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe denne tven, men klarer ikke helt å bestemme meg.
    Den vil bli mest brukt sammen med en htpc, litt pc spilling og en fremmtidig ps3. og heller mindre til vanlig tvtitting.

Jeg har lest i noen tester at denne lcd'n sliter, som så mange andre, med å skalere opp tv og lavoppløslig materiale, men jeg lurer på:
    Dersom jeg bruker htpc til å spille av feks. en dvd via dvi og kjører 1080p, vill ikke da pc'n ta seg av oppskaleringen og derfor gi et bedre bilde en foreksempel hva en dvd spiller med scart vil gjøre?

Jeg ser også at noen merker at tekst i 1080p via dvi sklir ut og blir uklar, er det noen som har prøvd om dette kun gjelder DVI? kanskje prøve en DVI -> HDMI eller VGA?

Kan noen av dere hjelpe meg å bestemme meg :P
    Er Tatung 42" full hd et bra valg? eller bør jeg velge noe annet til samme pris?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olegodo
    Jeg vurderer å kjøpe denne tven, men klarer ikke helt å bestemme meg.
    Den vil bli mest brukt sammen med en htpc, litt pc spilling og en fremmtidig ps3. og heller mindre til vanlig tvtitting.

Jeg har lest i noen tester at denne lcd'n sliter, som så mange andre, med å skalere opp tv og lavoppløslig materiale, men jeg lurer på:
    Dersom jeg bruker htpc til å spille av feks. en dvd via dvi og kjører 1080p, vill ikke da pc'n ta seg av oppskaleringen og derfor gi et bedre bilde en foreksempel hva en dvd spiller med scart vil gjøre?

Jeg ser også at noen merker at tekst i 1080p via dvi sklir ut og blir uklar, er det noen som har prøvd om dette kun gjelder DVI? kanskje prøve en DVI -> HDMI eller VGA?

Kan noen av dere hjelpe meg å bestemme meg :P
    Er Tatung 42" full hd et bra valg? eller bør jeg velge noe annet til samme pris?

Jeg har selv Tatungs 42" Full HD-tv...og bruker den til HTPC/MediaCenter,Spilling,Tv-titting(analog),streaming fra web osv :P Og jeg kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med bildet på alle kilder jeg har koblet den til Det er i allefall IKKE et dårlig kjøp til den prisen....jeg angrer ikke et sekund

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Skal du bruke TVen primært mot progressive kilder i høy oppløsningen er den jo et meget godt kjøp til prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Skal du bruke TVen primært mot progressive kilder i høy oppløsningen er den jo et meget godt kjøp til prisen...
    Som olegodo spør så er jeg også interessert i kvaliteten på tekst:
    Sitat Opprinnelig postet av olegodo
    flere som har opplevd dette? :???:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet dette ikke er en teknisk tråd, men det er såpass mange som har skrevet meninger og erfaringer, så slenger opp noen spørsmål her!

Jeg ser den ikke scorer så bra på analoge kilder, dette passer meg perfekt, da jeg aldri ser på TV, her går det kun i PS2/3, DVD og BD, om jeg har forstått det rett er det da denne virkelig presterer ?!

Syns jeg så et sted at det ikke er så lurt å bruke denne i et mørkt rom (?), stort ankerpunkt for meg, spiller og ser film kun i mørket!
    Er mange som sier man ikke trenger fullHD når det er snakk om "små" størrelser som 42", jeg sitter ~3M unna, er det kanksje like greit å kjøpe 42" deres i 720P? Samtidig sparer jeg cash også.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •