Nytt PowerBuy: Tatung 42" LCD-TV -ENDRET MODELL NÅ FULLHD!- - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, var ingen sølvramme på min heller... Like greit spør du meg, men...
    Oki. Syns den sølv biten fikk den til å se litt eksklusiv ut. Så veldig billig ut nå syns jeg. Med de HD klistremerkene osv.
    Men sikkert en bra tv i forhold til pris. Synd jeg ikke fikk testet den ordentlig.
    Vurderer å heller gå for en pv70.

E

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Klistremerkene drar jeg bare av, enig med deg at de ikke var spesielt eksklusive... Bildekvaliteten er imidlertid så langt upåklagelig til LCD å være, har ikke fått testen den skikkelig mot TV-signaler enda, men mot Playstation3 ser det bare helt rått ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått testet minTatung med forskjellige innganger. Har testet med Dreambox, PC, PC med DVB S2 kort og Playstation 3. På Playstation 3 syns jeg den ga meget bra bilder både på BlueRay og spill. DVD var ikke spesielt overbevisende.

På PC er jeg ikke fornøyd. I menyer flyter bokstavene litt ut og blir vanskelig å lese. Har prøvd alt av innstillinger, men får det ikke vekk uten at bilde ellers blir helt ubrukelig. Dette er på DVI.

Med DVB S2 kortet blir bildene meget bra på HD sendinger og bedre på SD sendinger enn på Dreambox, også BlueRay filmer fra PC blir meget bra.

Det største problemet er Dreambox bildene. De er faktisk så dårlige at jeg ikke kan leve med det, og det er jo faktisk det jeg kommer til å bruke TVen mest til. På studiosendingene på TV3 Championsleague ser det ut som studiogjestene har en maske som ikke følger helt med og i kampen så flyter fargene helt ut. Det er bevegelser i bildene den ikke takler, på reklame hvor bilde står helt stille så er det helt skarpt og fint. Jeg måtte faktisk koble over til PC og DVB kortet, men etter få minutter så begynte det å skrape i lyden og den ble svakere og svakere helt til den døde helt hen. Må dessverre bytte tilbake til min gamle CRT Loewe i pausen.

Jeg har ikke funnet det nødvendig å teste antennesignaler for det regner jeg med blir helt ubrukelig, men det bruker jeg ikke stort uansett.

Hvordan forholder jeg meg hvis jeg ønsker å returnere TVen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har du forsøkt å skru ned/av støyreduksjonskretsene?

Eventuell retur avtaler du direkte med selger, Tatung Norge, der du har fått mailadresse tilsendt med ordrebekreftelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eventuell retur avtaler du direkte med selger, Tatung Norge, der du har fått mailadresse tilsendt med ordrebekreftelsen.
    Nei, tror ikke jeg har prøvd det. Skal se om jeg finner ut av det i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem med etterslep på min dreambox. Dette ble borte når jeg slo av støyreduksjonsvalget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan slår du av støyreduksjonsvalget?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hva menyen het, men du hadde mulighet til å ha den på 1-6, på automatisk eller helt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt skuffet over at ikke du eller noen andre av de som benyttet seg av dette powerbuyet har kommet med en mer utfyllende beskrivelse av produktet. Jeg er som jeg har skrevet i tidligere tråd ikke fornøyd med TVen, men hadde håpet at erfaringene fra andre brukere kanskje kunne hjulpet meg med innstillinger osv. Jeg har feks ikke funnet noen innstilling for støyreduksjonskretser på min TV. Har letet igjennom menyer og instuksjonsbok uten å finne det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folk må nok først bruke litt tid med TVen, men generelt er det slik at alle må skrive en liten brukeromtale som del av denne avtalen, så det kommer nok!

Jeg skal finne frem til støyreduksjonskretsene og melde tilbake senere i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt TV'en i en ukes tid, og er fornøyd med kjøpet. Som Lygren sier, vil det ta noe tid før jeg får satt meg inn i hva TV'en har å tilby på funksjoner...f.eks. dette med støyreduksjonsfunksjonen visste jeg ikke noe om, og jeg finner heller ingenting om dette i manualen.

Har også hatt noe trøbbel med VGA-inngangen, men tror dette skyldes dårlig kabel, så må skaffe en ny. Ellers fungerer TV'en helt topp, og til den prisen vi fikk den for må jeg si at det var et svært godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke noen støyreduksjonsfunksjoner heller så denne menyen er jeg også interessert i å vite hvor ligger.

Ellers er TVen slik jeg tenkte den ville være. Veldig bra bilde i 1080P, både med xbox360 og PS3 (i spill) . Blu ray blir veldig støyete, men jeg vet ikke om dette er tven eller filmene som er slik. Blu ray er jo litt mer avslørende enn vanlig dvd, men trodde likevell ikke det skulle være så mye støy (snø).

DVI og Dsub har også fått kjørt seg. DVI i 1080P ga veldig bra bilde. Tekst ga litt stygge (windows miljø) , men det kan ha med innstillinger å gjøre. Det fungerte veldig bra å se film på denne måten. Film i 1080P ga veldig gode resultater. Dsub har jeg bare testet med sterkt komprimerte filmer i 1024*768 (pixler på signalet, ikke filmen). dette ga helt greie resultater dette også.

Oppskalering av Playstation2- og DVD-signaler syntes jeg blir gromsete. Det samme gjelder analoge tuner-signaler.

ting som hadde vært greit å ha:
    *kunne slå av og på indikatorLED. grønt lys er ikke kult når en ser film. jeg vet jo for pokker at TVen er på!
    *bedre oppskallerer
    *høyere kontrast (men hvem vil vel ikke ha det)
    *2 stk. audio inn for DVI og Dsub slik at de ikke må dele.
    * kjappere analog TVtuner. å skifte fra kanal til kanal tar for lang tid.

ting jeg er storfornøyd med:
    * digitalsignal i 1080P, gjerne 720P også, men hvem velger å kjøre hd-ready når man kan kjøre full hd
    *anntall innganger. skulle gjerne hatt en HDMI til, men klarer meg fremdeles med en.
    *EXIT knappen på fjernkontrollen. liker å fjerne volumbar og TVnavn fortere enn produsenten mente var passe, så denne knappen er en knupp!
    *bilde i bilde fungerer smertefritt, selv om det ikke kommer til å bli den mest brukte funksjonen.
    *Prisen. Dette ser jeg på som et veldig godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke fått mitt TV. Får ikke svar fra powerbuy mail adresse eller "Directbuy". Noen som har lignende erfaringer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Mulig Tom hos Tatung har tatt seg en langhelg, ser nesten slik ut... Alle TVene er sendt, men det var en som ikke var hjemme ved leveringstidspunktet. Du kan jo henvende deg til Anovo på Kjeller, tror det var der TVene ble sendt fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile bra service!

Jeg har bare lovord å si om Tom ihvertfall. Han ordnet opp med en gang jeg sendte mail til han! Onsdag kveld kl 18, fikk svar to timer senere. Sånt liker vi! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lite godt å si om dette ... Satt i en time med Anovo som sa de skulle klare å levere, men ikke hørt noe etter det. Svært vanskelig å komme frem til rett person der, de var nesten ikke klar over at de hadde levering av disse TVene virket det som. Tom har ikke vært tilgjengelig i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvgi
    Satt i en time med Anovo som sa de skulle klare å levere, men ikke hørt noe etter det.
    Det var da trist. Enig i at de folka som sitter på Anovo er utrolig uprofesjonelle. Jeg må ærlig innrømme at jeg tvilte på om jeg skulle få TV'en et par timer en dag jeg også. Så ringte Tom meg opp. Et kvarter etterpå ringte Anovo og sa at de hadde en pakke til meg, og en halvtime senere kom budmannen med pakka på døra! Anbefaler deg å la Tom fikse opp for deg. Han kan sende en mail til logistikkansvarlig Bjørnar på Anovo, og da bruker ting å skje ganske raskt. Lykke til! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvgi
    Jeg har veldig lite godt å si om dette ... Satt i en time med Anovo som sa de skulle klare å levere, men ikke hørt noe etter det. Svært vanskelig å komme frem til rett person der, de var nesten ikke klar over at de hadde levering av disse TVene virket det som. Tom har ikke vært tilgjengelig i det hele tatt...
    Var nok kanskje litt rask her, men det var irriterende å ikke få tak i noen som visste noe. TV står nå hjemme og skal testes i løpet av kvelden natta! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogga
    Hvordan slår du av støyreduksjonsvalget?
    Finner heller ikke denne funksjonen. (kjempe fint om du kunne poste nøyaktig hvor dette valget er animanix)

Noen Fonter i windows blir til tider smørt utover til høyre. Et eksempel er alt som står "quota" i grått her på forumet er vanskelig å lese.

Mange av meny valgene er grået ut (regner med at det er fordi jeg bruker DVI inngang).

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

...
    1. Det må skrives en omtale på AVnytt.no. Denne trenger ikke være veldig lang, men må inneholde litt rundt dine erfaringer med TVen, gjerne sett opp mot din forrige TV.
    ...
    Jeg venter spent på brukererfaringene i forbindelse med dette, men finner ingen på Avnytt.no.

Det er vel på tide å skrive noen ord nå

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •