Nytt PowerBuy: Tatung 42" LCD-TV -ENDRET MODELL NÅ FULLHD!- - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 117
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gran
    Hallo, jeg fikk en V42EMGI for 3 dager siden. jeg er ikke imponert over bilde når jeg bruker signalet fra canal digital tuneren.
    Jeg hadde en panasonic 42" plasma inntil jeg fikk denne. siden jeg hadde hørt en del skryt av bildekvaliteten på denne tatungen, og jeg trodde bildekvaliteten i allefall skulle være like bra som plasmaen som jeg hadde før.

Jeg har prøvd de innstillingene som jeg finner på fjernkontrollen og i menyen (kanskje er det jeg som er helt grønn på instillingen av tv) men jeg får ikke det samme detaljenivået som på plasmaen.

er det noen instillinger jeg kan ha oversett?

Jeg håper noen kan gi meg et tips eller to, ellers vurderer jeg å returnere tv'n.

-granhus
    Direkte sammenlignet med en Panasonic-plasma kan du nok ikke forvente "hakeslipp" av en LCD, det være seg denne eller hvilken som helst annen... LCDen har visse fordeler, det har også plasmaen, og foretrekker du sortnivå og dynamikk i bildet fremfor LCD TVens ekstreme skarphet og detaljnivå (spesielt denne med 1080P selvsagt) er det kanskje best å holde deg til plasmaen... Dette er to helt ulike teknologier, hver med sine styrker og svakheter... Til vanlig TV-titting i et opplyst rom er det mange som foretrekker LCD, mens de som ser mye på film nok har mer igjen ved innkjøp av en plasma-TV...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mates TVen med SD-materiale, så blir ikke bildet særskilt bra nei. Til det er ikke den interne billedbehandlingen god nok.
    Men skal den primært brukes sammens med gode høyoppløste kilder med overføring i TVens native oppløsning, så får du god valuta for pengene.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å lese omtalene disse TVene får jeg. Håper noen av dere som har kjøpt bruker både media center og er glad i fotball

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njaal[NOR]
    Gleder meg til å lese omtalene disse TVene får jeg. Håper noen av dere som har kjøpt bruker både media center og er glad i fotball
    Haha - trodde det var feil med TV da vi fikk to håpløse mot oss i går! Det viste seg at det ikke var etterslep eller andre problemer, kun en uheldig keeper!

Tatung Nordic

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Direkte sammenlignet med en Panasonic-plasma kan du nok ikke forvente "hakeslipp" av en LCD, det være seg denne eller hvilken som helst annen... LCDen har visse fordeler, det har også plasmaen, og foretrekker du sortnivå og dynamikk i bildet fremfor LCD TVens ekstreme skarphet og detaljnivå (spesielt denne med 1080P selvsagt) er det kanskje best å holde deg til plasmaen... Dette er to helt ulike teknologier, hver med sine styrker og svakheter... Til vanlig TV-titting i et opplyst rom er det mange som foretrekker LCD, mens de som ser mye på film nok har mer igjen ved innkjøp av en plasma-TV...
    Nå har jeg prøvd både dvd og CD-tuner. Bilde ble en anelse bedre ved avspilling av dvd.
    Vil det bli bedre hvis jeg kobler dvd-spilleren til med hdmi? Jeg har en Pioneer dv696 som takler 1280i.
    Går det ann å gå fra tuneren til dvd-spilleren og videre til tv med hdmi kabel, for å få bilde opp til 720 eller 1280? Og vil dette gi skarpere bilde?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kjør 720p opp fra 696en du, det bør gi et skarpt og godt bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør 720p opp fra 696en du, det bør gi et skarpt og godt bilde...
    Kan du gi meg ett litt mer utfyllende svar ut i fra spørsmålene mine? Jeg forstår at HD oppløsninger er å foretrekke på dette fjernsynet.
    Men kan dvd-spilleren skalere opp scart-signalet fra parabolen for å gi meg et skarpere bilde når jeg ser på parabolen (canal digital tuner).

Beklager at jeg spør og graver, men jeg kan ikke koble alle disse ledningene selv. Jeg må forklare dette til de som skal gjøre det for meg. Dette av fysiske årsaker. Så det er greit å vite nøyaktig hvor alle ledningene skal.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi meg ett litt mer utfyllende svar ut i fra spørsmålene mine? Jeg forstår at HD oppløsninger er å foretrekke på dette fjernsynet.
    Men kan dvd-spilleren skalere opp scart-signalet fra parabolen for å gi meg et skarpere bilde når jeg ser på parabolen (canal digital tuner).

Beklager at jeg spør og graver, men jeg kan ikke koble alle disse ledningene selv. Jeg må forklare dette til de som skal gjøre det for meg. Dette av fysiske årsaker. Så det er greit å vite nøyaktig hvor alle ledningene skal.
    Jeg har bare kjappt lest igjennom på DV-696AV-S Pioneer DVD-spillere - Blu-Ray, DVD & Profesjonelt så skal du bare koble spilleren med HDMI til TV'en så skal du få et mye bedre bilde.
    Og har forståelse for at noen ganger her på forumet ender det opp med at vi prater over hodet på hverandre på grunn av ulik kompetanse på området

Og nei tror ikke din DVD spiller kan skalere TV-bildet for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er lagt noen planer for HD på kabeltv nettet eller kommer man til å få et problem med bandbredde?
    Kommer til å trenge et sweet signal inn på Tatungen skjønner jeg.

E

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da står TVen oppe, det første jeg skal sjekke er selvsagt at 1080P fra min Playstation3 fungerer smertefritt... Kommer plutselig tilbake!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Noen som vet om det er lagt noen planer for HD på kabeltv nettet eller kommer man til å få et problem med bandbredde?
    Kommer til å trenge et sweet signal inn på Tatungen skjønner jeg.

E
    Ja det kommer: HD-sendingar frå Canal Digital - teknofil.no

Sitat Opprinnelig postet av Tatung
    Haha - trodde det var feil med TV da vi fikk to håpløse mot oss i går! Det viste seg at det ikke var etterslep eller andre problemer, kun en uheldig keeper!

Tatung Nordic
    hehehe stryk uheldig, sett inn udugelig

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da var TVen testet såvidt det er, og den HAR støtte for 1080P rett inn, så da var det i boks... Helt konge på Playstation3 med andre ord!

Menyene er jo relativt enkle i oppbygningen da, men ettersom tuneren ikke vil bli brukt og dermed svært sjelden menysystemet, betyr det egentlig ingen ting...

Designet er også relativt greit, helt matt sort. Jeg hadde nok synes en blank sort hadde vært litt smekrere, men det får så være... Jeg var uheldig og kom borti noe på veien opp trappa og dermed fikk jeg et par små riper, og da er det jo egentlig like greit at den er matt igjen...

TVen avslører ALLE mangler i bildet, så det er nok å foretrekke en digital tuner på denne skulle en tro... Selv BluRay kan en skimte artifakter på, så her avsløres alt.

Til spilling har den lynrask respons, så der scorer den virkelig høyt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kan vi venta å få levert våre, vi som får den tilsendt. Har ikke fått noe sporingsnummer eller noen andre opplysninger om at den er sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har gått gjennom alle innstillingene på nytt og fikk ett betydelig klarere bilde (ikke perfekt, men ok).
    jeg satte ARC til FULL og det var hele forskjellen. den hadde stått på AUTO eller PANORAMISK.

Jeg vurderer fortsatt å levere TV tilbake. Ganske enkelt fordi jeg plutselig fikk 18000 å bruke på TV. Er det vits å kjøpe ny? Eller vil kvaliteten på analog signal være den samme som tatungen?

Hvilket TV ville dere kjøpt i prisklassen 16 - 20.000? (Gjerne i PM, siden dette er litt off topic)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å kjøpe noe med en egen tuner da? som DVD-opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har gått gjennom alle innstillingene på nytt og fikk ett betydelig klarere bilde (ikke perfekt, men ok).
    jeg satte ARC til FULL og det var hele forskjellen. den hadde stått på AUTO eller PANORAMISK.

Jeg vurderer fortsatt å levere TV tilbake. Ganske enkelt fordi jeg plutselig fikk 18000 å bruke på TV. Er det vits å kjøpe ny? Eller vil kvaliteten på analog signal være den samme som tatungen?

Hvilket TV ville dere kjøpt i prisklassen 16 - 20.000? (Gjerne i PM, siden dette er litt off topic)
    Noen som kan poste deres oppsett på Tatungen etter kalibrering?
    Venter spent på denne tven nå

Mvh.
    E

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Skuff Skuff Skuff Nei Nei Nei!

Jepp da var tatungen ankommet!
    Ble meget skuffet da jeg pakket opp tven og så at de hadde skippet stålplatene over og under! Var jo det som fikk tven til å se en smule eksklusiv ut. Bestemte meg engetlig der og da at tven skulle i retur. Men ikke før jeg hadde fått teste hva alt oppstyret var om.
    Koblet opp tven til min dreambox og min Denon 1920 for å teste både tv og dvd via hdmi.
    Skudde på tven og det som møtte meg var svart skjerm!!
    Baklyset på skjermen er dødt. Hvis jeg lyser på den med lommelykt ser jeg bildet i bakgrunnen! Med andre ord DOA!!! Og dette er ikke et slikt snopt lite produkt som det man bare slenger i bilen og kjører til Elkjøp med.
    Med andre ord, ikke et godt førsteinntrykk av Tatung!

Hvor skal jeg nå hendvende meg for å få noen til å komme å hente tven?
    Hvis jeg skal få en ny tv av samme modell er det mulig å få den med stållistene? Har dere andre fått med denne?

Mvh.
    Eirik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kontaktinfo til Tatung skal du ha fått i din ordrebekreftelse. Du får sende en mail til powerbuy@avforum.no hvis du ikke klarer å finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktinfo til Tatung skal du ha fått i din ordrebekreftelse. Du får sende en mail til powerbuy@avforum.no hvis du ikke klarer å finne ut av det.
    Fikk kontakt med Tom i Directbuy. Han skulle fixe opp med retur.
    Hadde gledet meg til å kose meg i påsken med denne. Liten nedtur.

Fikk du også en modell uten den sølv rammen?

E

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, var ingen sølvramme på min heller... Like greit spør du meg, men...

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •