Nytt PowerBuy: Tatung 42" LCD-TV -ENDRET MODELL NÅ FULLHD!- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer å kjøpe denne tv`en, men er usikker på hvordan den takler vanlige tv-signaler.

I en test, TEST: Tatung V42EMGI - LCD - Dingz : Dingz Test , så kom tv`en relativt dårlig ut.

Jeg har planer om å bruke tv`en tilkoblet en vanlig digital parabol tuner, men bør jeg da kjøpe en annen modell?

Greit at prisen er god, men det hjelper jo lite hvis egenskapene er så som så....

Veldig i tvil nå.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lenge til det digitale bakkenettet et ferdig utbygget. da blir tuneren ubrukelig uansett tenker jeg.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig digital paraboltuner bør gi signaler som denne TVen takler fint. Når det refereres til "analog" i slike tester menes det gjerne vanlige antennesignaler (VHF/UHF).

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er prisen Inkl mva?
    Jeg også leste den teste på dingz.no Og det som skremmer meg mest er etterslep, forsi jeg ser mye på fotball og da kommer etterslep veldig godt frem. Men prisen var bra.
    Her er en test til som er mer positiv: Billig og bra skjerm - IDG.no

Her er en video av skjermen... det gir jo et godt bilde av hvordan skjerme er(ironi).
    www.NORWAYLIVE.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prisen er inkl. mva, ja...

Det er klart, sammenlignet med TVer til doble prisen mangler denne noe, kanskje spesielt mht støyreduksjon. Samtidig er det en glimrende TV til spillkonsoller (les: PS3), der en kan kjøre 1920x1080 rett inn. I tillegg får jo samtlige digitalt TV innen 2008, så behovet for god analog prosessering blir stadig mer begrenset.

For min del er det viktigste at selve panelet har god oppdatering, at oppløsningen er 1920x1080 slik at TVen slipper skalering samt at farger og kontrast er OK. Jeg kjøpet aldri en LCD-TV med 1000:1 on/off for å se på nevneverdig med film, det bruker jeg uansett plasmaen eller projektoren til...

Jeg har altså bestilt meg en av disse, så får vi se om den er min PS3 verdig... Jeg bruker da til info GET digital-TV og har dermed begrenset behov for en god analog tuner... TVen blir da stående i "Hjemmekinoen", da til bruk mot PS3/XBOX360 samt noe TV. Til film kjører jeg i gang BlackWing2en min...

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Prisen er inkl. mva, ja...

Det er klart, sammenlignet med TVer til doble prisen mangler denne noe, kanskje spesielt mht støyreduksjon. Samtidig er det en glimrende TV til spillkonsoller (les: PS3), der en kan kjøre 1920x1080 rett inn. I tillegg får jo samtlige digitalt TV innen 2008, så behovet for god analog prosessering blir stadig mer begrenset.

For min del er det viktigste at selve panelet har god oppdatering, at oppløsningen er 1920x1080 slik at TVen slipper skalering samt at farger og kontrast er OK. Jeg kjøpet aldri en LCD-TV med 1000:1 on/off for å se på nevneverdig med film, det bruker jeg uansett plasmaen eller projektoren til...

Jeg har altså bestilt meg en av disse, så får vi se om den er min PS3 verdig... Jeg bruker da til info GET digital-TV og har dermed begrenset behov for en god analog tuner... TVen blir da stående i "Hjemmekinoen", da til bruk mot PS3/XBOX360 samt noe TV. Til film kjører jeg i gang BlackWing2en min...
    For det første må jeg bare nevne at det er vel kun et fåtall av oss som har plasma/LCD og en prosjektor. Det begrenser seg både med penger og damer som setter stopper for slikt. Har i dag en 42" Plasma som da må ta veien ut av stua for evt denne LCD'en, og krever av min TV at den skal være bra til å se på TV/FILM/XBOX360. Men bruker i dag HTPC med Floppy DVT/C kort for å se TV/FILM så skaleringen blir det opp til nVidia Pure Video og ta seg av.
    Så etter hva du sier da, så er dette en helt OK/BRA TV om man bruker digitale(Full HD-TV) signaler?

Njaal

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, mest sannsynlig (har ikke sett den selv, baserer meg på testresultater og specs) en god TV med skikkelig behandlede signaler i utgangspunktet... Prosessering koster, spesielt analog støyreduksjon. Til film duger den sikkert også greit, det er ikke det jeg sier, men når en har en Pioneer plasma og en såpass god projektor som BlackWing2 til rådighet er det jo ikke så rart at denne da kommer i siste rekke når det kommer til film...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder etterslepet i bildet så skyldes dette støyreduksjonen. Deaktiver denne, og etterslepet er borte.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tatung

Hei Folks,

tester er sjelden objektive - selv om vi som leverandører bruker de til det de er verdt! Det viktigste her er å få en tilbakemeling fra et mijljø som bruker en TV utover det å slå av og på! Tror ingen her vil bli skuffet over denne TV! Uansett så har dere normal angrefrist! Så det er bare å trå til! Husk at det er MAXS 10 vi selger til medlemmer av Forumet!

Tatung Nordic

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er mest skeptisk til er kontrasten som er spesifisert til 1000:1. Det høres litt lite ut, og i og med at det ikke er mulig å få sett apparatet i forkant må man jo stole på spesifikasjoner og tester. Det med angrerett er selvfølgelig vel og bra, men man vil jo helst slippe å benytte denne. Det er jo tross alt en del ekstra styr, og det koster noen hundrelapper i returfrakt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    1000:1 er samme som du har på de fleste apparater i dag, de andre verdiene er bare inflatert, såkalt "dynamisk" kontrast (som er en totalt tulleverdi spør du meg)... Med andre ord er faktisk 1000:1 relativt "bra" til en LCD å være... En kan jo ikke være for opptatt av kontrast hvis en går for LCD heller mener jeg, den er jo helt klart best til vanlig TV og konsollbruk, mens plasmaen er en vinner til film... Da er jo spørsmålet hvor mye en bruker TVen til de ulike aktivitetene, og vurdere hva en skal kjøpe ut i fra det...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle er det snakk om mest vanlig TV-bruk med IP-TV (fiber) som signalkilde. Dekoderen er jo digital, men den har bare analoge utganger (RGB over SCART som den beste, har ikke komponent). Jeg har per i dag ingen signalkilder med digital utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt bruk vil mer eller mindre kun være vanlig tv, via digital parabol.

Har eget kinorom med projektor som tar seg av film/konsoll.

Vil denne tv`en være et riktig valg til bruk som "vanlig tv-bruk", i en normalt opplyst stue (store vinduer)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...til prisen mener jeg absolutt det, mrmattis... Analoge utganger på den digitale dekoderen er helt OK, oyvindk, det er selve prosesseringen av PAL-signalene denne TVen ikke scorer maksimalt på... Hvis den mates med relativt oppegående signaler, som jo er tilfellet fra en digital dekoder, blir bildet også mest sannsynlig relativt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hvordan denne yter i forhold til Panasonic PV60, til vanlig tv bruk via digital parabol i en normalt opplyst stue?

Hadde vært greit å sett dem side ved side, da de er relativt likt priset, men kjører 2 ulike teknologier (lcd/plasma).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kan tenke meg:

+en del bedre skarphet
    +bedre mot konsoll, spesielt PS3 der du kan kjøre 1920x1080 med 1:1 piksel

-dårligere dynamikk, spesielt synlig på mørke scener i film
    -plasmaen kan fremstå noe mer "organisk"

Begge teknologiene har altså fordeler og ulemper, så en må nesten bare vurdere hva en setter størst pris på...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns denne virker interessant, men det er et par avklaringer jeg kunne tenkt meg.

- Det snakkes om den innebygde digitale tuneren, men kan ikke se denne nevnt i spsifikasjonene til V42EMGI, bar V42MAGI. Er det en forveksling her, eller gjelder det for begge?
    Kan denne eventuelt benyttes som paraboldekoder for Canal Digital? Også for HD-sendingene fra CD?

- Så det ble påpekt viftestøy i en test, og at Tatung sin representant har påpekt feil på en del apparater. Kan dette oppfattes som at TVene er bortimot støyfrie når denne feilen er elimin ert, eller er det uansett et støynivå som kan være sjenerrende (for noen)?

Hadde spesielt satt pris på om Tatung sin representant kunne svart på dette, men andre som vet svaret gjør også nytten ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg kan svare på det første, det siste overlater jeg til Tatung...

Vi byttet modell fra V42MAGI til EMGI, og modellen vi kjører på nå har IKKE digital tuner, kun analog (men til gjengjeld 1080P). På denne modellen må du altså benytte ekstern tuner, som etter mitt syn er like greit ettersom det mest sannsynlig blir byttet til mpeg4-sendinger om ikke alt for lenge, og dermed vil en ikke få benyttet de interne løsningene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Tatung V37MCGI hjemme til test. Kan ikke si annet en at jeg ble utrolig imponert av bildekvaliteten på denne tven. Dette var mitt første møte med LCD-TV og jeg var veldig spent på hvordan denne var i forhold til min panasonic 28 CRT. På digitale signaler over rgb-scart var Tatungen helt glimrende å se på. Mye bedre enn min gamle crt.
    Returnerte denne med tungt hjerte pga. en ulevelig høy knittrelyd fra backlight som ødela hele opplevelsen. Dette skal nå være ordnet opp i å da kan jeg ikke annet en å anbefale Tatung sine skjermer. Man får mye skjerm for pengene m.a.o.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Syns denne virker interessant, men det er et par avklaringer jeg kunne tenkt meg.

- Det snakkes om den innebygde digitale tuneren, men kan ikke se denne nevnt i spsifikasjonene til V42EMGI, bar V42MAGI. Er det en forveksling her, eller gjelder det for begge?
    Kan denne eventuelt benyttes som paraboldekoder for Canal Digital? Også for HD-sendingene fra CD?

- Så det ble påpekt viftestøy i en test, og at Tatung sin representant har påpekt feil på en del apparater. Kan dette oppfattes som at TVene er bortimot støyfrie når denne feilen er elimin ert, eller er det uansett et støynivå som kan være sjenerrende (for noen)?

Hadde spesielt satt pris på om Tatung sin representant kunne svart på dette, men andre som vet svaret gjør også nytten ;-)

Hei,

Denne TV V42EMGI har en ren analog Tuner! Altså; du må benytte dekoder fra CD! Men med nye HD dekoder fra CD får du helt rå bilder! V42MAGI har også digital Tuner, og vil sannsynligvis funke med CD! Men den er ikke testet og godkjent av CD - noe du uansett må forsikre deg om uavhengig av hva du kjøper av TV! V42EMGI har full HD 1080P (skal du kjøpe PS3 og se HD film med formatet bluray får du en opplevelse du aldri har sett før) V42MAGI har 720P skallering - altså ikke full HD!

STØYPROBLEMET ER BORT!

Tatung Nordic

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •