oslo hifisenter...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up oslo hifisenter...

er det noen som har noen erfaringer med oslo hifisenter ? ( ligger i vika, oslo).

saken er at jeg har har levert inn forsterkeren min for 3 gang og hver gang tar det ca 2 mnd å få den igjen. Problemet har vært diverse,
    mest lang ventetid på deler og det er forsåvidt greit nok, ikke noe de kan gjøre noe med egentlig men hjelper ikke meg som kunde uansett, er og blir skadelidende..

Men....når jeg ringer for ørtende gang og spør hvordan det går, og de sier de skal sjekke opp og ringe tilbake til meg dagen etter og jeg ikke hører noe, blir jeg rimelig forbanna :evil: :evil: (mrk dette er etter 1,5 mnd venting)

Er det bare jeg som får vannvittig dårlig kunde service i den butikken eller er dette vanlig fra dem ?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ihvertfall kreve en låne reciever, det står i kjøpsloven. Hvis det tar over en uke å reparere en ting kan du kreve det. Eller kan du heve kjøpet. Det gjorde jeg med subben min da det tok over 4 mnd før jeg til slutt ga opp reparasjonen og hevde kjøpet.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så du vet det, ved feil på produkt har selger 3 forsøk på å reparere før man kan kreve nytt produkt eller pengene tilbake. Da er det siste sjanse for OHC.....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHC er jo ikke kjent for god kundeservice. Hadde jeg vert deg hadde jeg hevet kjøpet og brukt pengene mine i en butikk som skjønner verdien av god kundeservice.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er beryktet for å la sine kunder prøve produktet hjemme med "kjøp med full bytterett"... som slettes ikke er det samme som returrett...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har like episoder jeg også. Første gangen var med en forsterker ( ikke kjøpt der ) den var inne på service i 3mnd.. ikke noen tilbakemeldinger og bare rot..

Andre gangen var det et element i senteren min som hadde røket ( 3 mnd etter kjøp ) de tok den inn og hadde den leeenge, jeg betalte og fikk den igjen med AKKURAT samme problem. Ble selvfølgelig forbannet og dro ned, da fikk jeg fortalte dem hva jeg mente om slik kundebehandling var det en som tok affære han ga meg en pakke med en ny senter og tok selv dem gamle!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Bare så du vet det, ved feil på produkt har selger 3 forsøk på å reparere før man kan kreve nytt produkt eller pengene tilbake. Da er det siste sjanse for OHC.....

stemmer dette altså ?
    finnes det noen link på nett hvor dette står ? (google sikkert ops: )

nå er garantien på forsterkeren gått ut og reparasjon blir dekket av reklamasjon, så vidt jeg har forstått, vet ikke om det spiller noen rolle ?

sitter med en følelse av at jeg er "viktig" nok for dem, mulig jeg tar feil der ...kommer nok ikke til å handle der igjen eller anbefale dem til mine kompiser ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einser
    ...kommer nok ikke til å handle der igjen eller anbefale dem til mine kompiser ihvertfall
    Er nok et godt valg det...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Du kan ihvertfall kreve en låne reciever, det står i kjøpsloven. Hvis det tar over en uke å reparere en ting kan du kreve det. Eller kan du heve kjøpet. Det gjorde jeg med subben min da det tok over 4 mnd før jeg til slutt ga opp reparasjonen og hevde kjøpet.
    gjelder dette også hvis det er under reklamasjonsperioden (innen 5 år) så vidt jeg kan se av det jeg finner på Forbrukerportalen - ForbrukerrÃ¥det pÃ¥ nett ?

glemte å skrive det men spurte om å få låne en forsterker 2 gangen jeg leverte inn min...men det kunne jeg ikke få...:evil: :evil: :evil:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en del rot ved kjøp, og senere reparasjon av min receiver. Jeg betalte på forhånd med Giro, men det var mye rot som førte til at det tok et par uker mener jeg å huske, før de faktisk sendte den.
    Må nevne at jeg dog fikk tilbud om avslag på kabler p.g.a. dette, men det ble aldri noe av (akkurat det var min egen feil).

Så måtte den til reparasjon en tid etterpå, og det tok riktig nok ikke to måneder, men fem uker i mitt tilfelle. Da jeg leverte den inn, spurte jeg om det var mulig å få med en erstatnings-receiver så lenge, men det hadde de ikke mulighet til (de visste jo at det ville ta over en uke).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt riktig det som hevdes om reparasjonsforsøk og låneprodukter. Forbrukerkjøpsloven sier selger har to avhjelpsforsøk for samme feil, som innebærer at dersom produktet blir sendt inn den trejde gangen for samme feil (og da er det nøyaktig samme feil, ikke symptom som gjelder), kan kunden heve kjøpet. Bytte av produkt gjelder også som avhjelpsforsøk, så har man byttet produktet to ganger for samme feil kan man heve kjøpet. Dersom produktet sendes inn og verkstedet finner forskjellige feil hver gang, kan produktet i teorien repareres i det uendelige uten at forbruker har noen rettigheter til å heve kjøpet. Dette skjer som regel ikke da det blir dyrere for leverandøren å reparere produktet gang på gang enn å erstatte produktet til forhandler slik at kunden får nytt produkt, så ofte er det slik at man får nytt produkt etter forskjellige feil 4 ganger.

Låneprodukt har man heller ikke KRAV på sånn uten videre. Man har krav på låneprodukt dersom det ikke volder selger urimelige kostnader og dersom det å være uten forsterker volder kjøper urimelig ulempe eller noe i den dur, og de fleste forhandlere/selgere vil anse det å måtte åpne en ny salgspakke for å gi kunden et låneprodukt for en urimelig kostnad hvis det f.eks. er snakk om en forsterker som koster mange tusen. Det kan også argumenteres for at en forsterker/receiver ikke er et produkt kunden er avhengig av i hverdagen og godt kan klare seg uten en viss periode uten å lide nød.

Uansett, har forsterkeren vært inne til rep. i 2 måneder er det utvilsomt hevingsgrunnlag. En vag retningslinje på hva som er akseptabel rep. tid er ca. 4-5 uker, men den er ikke fastlåst, så forhandler kan krangle dersom han ikke har gode avtaler med sin leverandør og ender opp med en urimelig kostnad.

Nå ble dette litt rotete, men det meste står greit forklart i forbrukerkjøpsloven på Lovdata. Forbrukerportalen.no (forbruker(villeder)rådets nettside) er helt ubrukelig og lyver stort sett om det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, Marasmus :-D prøvde å se litt på lovdata men synes ikke det var så lett å finne noe der :???:

i dette tilfellet ble det byttet strømforsyning først, så en dsu og nå vet jeg ikke hva de bytter, har ikke fått noe info så...

"forsterker/receiver ikke er et produkt kunden er avhengig av i hverdagen og godt kan klare seg uten en viss periode uten å lide nød." blir vel opp til hver enkelt å vurdere, men er nok enig i at det ikke står om livet nei :-D

"Uansett, har forsterkeren vært inne til rep. i 2 måneder er det utvilsomt hevingsgrunnlag."

Kan jeg med loven i hånd heve kjøpet og få tilbake pengene ?? tror ikke akkurat oslo hifisenter går med på det uten videre....

mrk at forsterkeren ikke er ny og at reparasjon er gjort på reklamasjon og ikke garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikker som holder seg innenfor lovens rammer får man som regel nytt produkt hvis produktet har vært inne til service i over 1 mnd og det ikke ser ut til at produktet returneres med det første. Tror jeg ville kranglet litt med butikken og enten tatt saken til FTU (forbrukertvistuvalget) eller kommer til enighet om noe med butikken dersom det ikke ble en kjapp løsning på problemet. Tror ikke låneprodukt er en akseptabel løsning lenger. Pleier å hjelpe når man truer med FTU.

Ja, du kan gå til butikken med loven i hånd og kreve heving, jevnfør forbrukerkjøpsloven:
    ----------------------
    § 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.
    -------------------------------

Høres ut som det er en skikkelig tverr kremmertype som driver den butikken

Strømforsyning først og så en DSU? DSU og ikke PSU? Hva er DSU? Kan det være leif for PSU, slik at den allerede har vært inne for samme feil to ganger?

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også dårlige erfaringer med Oslo HiFi Center i dronning maudsgate. Leverte i sin tid en HK AVR 85 til oppgradering. Leverte den inn å ba dem ringe med når den var ferdig. Tiden gikk og hørte ikke noe. Ringte å purret etter 1 mnd. Da fant de ikke ut hvor forsterkeren var?! Ba dem ringe meg opp igjen, men ingen ting skjedde. Ringte så tilbake etter 2 uker igjen, men da var det vist en del de ventet på.
    Etter over 2 mnd med masing og ringing var den ferdig...

Dette er uakseptabelt fra en slik butikk. Dårlig service, holder ikke hva de lover og masse rot.

Fikk ikke engang prisavslag.

Jeg har ikke lagt igjen en krone på Oslo HiFI Center etter det. Kommer ikke til å gjøre det heller.

Hifi klubben har ivertfall hatt god service de gangene jeg har hatt probemer.

Tilbake til ditt problem... Jeg ville ringt å masa hver dag, du kan jo ta kontakt med forbrukerrådet også, send dem en mail og hør hva de har å si om saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marasmus

Strømforsyning først og så en DSU? DSU og ikke PSU? Hva er DSU? Kan det være leif for PSU, slik at den allerede har vært inne for samme feil to ganger?
    det stod DSU på lappen jeg fikk, men kan jo være en feil...HVIS jeg noensinne ser forsterkern min igjen, skal jeg spørre hva som var feil ihvertfall...

ser jo at det er flere som har litt dårlige erfaringer hos denne butikken, trodde faktisk at det det var en ok butikk men der tok jeg nok feil...

Balko, har mailet forbrukerrådet, venter på svar...
    rakk ikke å ringe i dag, men skal nok ringe og snakke litt med dem i morgen ja, får håpe jeg klarer å holde en nogenlunde saklig tone:twisted: og ikke kjefte alt for mye...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marasmus
    Ikke helt riktig det som hevdes om reparasjonsforsøk og låneprodukter. Forbrukerkjøpsloven sier selger har to avhjelpsforsøk for samme feil, som innebærer at dersom produktet blir sendt inn den trejde gangen for samme feil (og da er det nøyaktig samme feil, ikke symptom som gjelder), kan kunden heve kjøpet. Bytte av produkt gjelder også som avhjelpsforsøk, så har man byttet produktet to ganger for samme feil kan man heve kjøpet. Dersom produktet sendes inn og verkstedet finner forskjellige feil hver gang, kan produktet i teorien repareres i det uendelige uten at forbruker har noen rettigheter til å heve kjøpet. Dette skjer som regel ikke da det blir dyrere for leverandøren å reparere produktet gang på gang enn å erstatte produktet til forhandler slik at kunden får nytt produkt, så ofte er det slik at man får nytt produkt etter forskjellige feil 4 ganger.

Låneprodukt har man heller ikke KRAV på sånn uten videre. Man har krav på låneprodukt dersom det ikke volder selger urimelige kostnader og dersom det å være uten forsterker volder kjøper urimelig ulempe eller noe i den dur, og de fleste forhandlere/selgere vil anse det å måtte åpne en ny salgspakke for å gi kunden et låneprodukt for en urimelig kostnad hvis det f.eks. er snakk om en forsterker som koster mange tusen. Det kan også argumenteres for at en forsterker/receiver ikke er et produkt kunden er avhengig av i hverdagen og godt kan klare seg uten en viss periode uten å lide nød.

Uansett, har forsterkeren vært inne til rep. i 2 måneder er det utvilsomt hevingsgrunnlag. En vag retningslinje på hva som er akseptabel rep. tid er ca. 4-5 uker, men den er ikke fastlåst, så forhandler kan krangle dersom han ikke har gode avtaler med sin leverandør og ender opp med en urimelig kostnad.

Nå ble dette litt rotete, men det meste står greit forklart i forbrukerkjøpsloven på Lovdata. Forbrukerportalen.no (forbruker(villeder)rådets nettside) er helt ubrukelig og lyver stort sett om det meste.
    Du er nok litt for unyansert når det gjelder Forbrukerkjøpsloven.

Når du sier at varen må ha "nøyaktig samme feil", vil jeg si det er litt upresist. Det brukes ikke ordet "feil" i loven, men "mangel". Og mangel foreligger dersom produktet ikke virker slik det er tenkt. Altså: "kort forklares (mangel) som at varen ikke er som den skal være etter avtalen". Det er ikke noe krav til at det er den samme lille feilen som må ryke en tredje gang før kunden har krav på å heve eller få omlevert. Hvordan skal forbrukeren bevise det, at det er den nøyaktige samme ledningen som løsnet som sist. Denne bevisbyrden hadde blitt helt urimelig.

I tillegg er det forbrukeren som bestemmer om varen skal repareres eller omleveres, IKKE selger! Med mindre dette er av vesentllig ulempe for selger. Me vesentlig ulempe kan nevnes f.eks høy pris. Her har Stortinget, etter min mening, gjort en skikkelig blunder med å ikke sette en beløpsgrense for hva som menes med vesentlig høy verdi. Det virker som om Lovgiver kun venter på en rettspraksis her. Det kan ta laaang tid, og er ikke til fordel for forbrukeren. Ta f.eks skillet mellom "simpelt tyveri" og "tyveri" i straffeloven. Der er det gitt en konkret beløpsgrense. Over og under 15k kr...

Det som er nevnt i kommentarene til loven, er at med vesentlige høye verdier kan nevnes bil, båt eller MC. Det betyr at man ikke kan kreve ny bil dersom man oppdager at bremseskivene er ødelagt etter 14 dager. Det butikken ofte gjør er å si at "å, nei. Denne koster 3000kr. Det er vesentlig verdi". Det er også skrevet i kommentarene om at "vesentlig ulempe" for selger er f.eks varer som ikke er serieproduserte eller faller veldig raskt i pris. Eks. en mobiltelefon kan selger ikke dekke seg bak loven å si at dette medfører vesentlig tap for bedriften.

Når det gjelder lånegjenstand så er det i allefall IKKE selger som bestemmer om det er til vesentlig ulempe for forbrukeren å være uten sin vare. Da kunne jo selger ALLTID ha hevdet dette. Men igjen har dette noe ned pris å gjøre. Dersom din Rolex til 180k blir hos urmakeren i mer enn en uke, ja så kan du neppe kreve å få lånt en Rolex i mellomtiden. Men at du har krav på å låne en klokke er jo selvsagt. Her kommer jo også skjønn inn i bildet. Man er neppe i krise dersom man må levere fra seg sitt nyinnkjøpte vaffeljern Så noe låneprodukt her vil kanskje bli noe søkt.

Men å kreve at du må innfinne deg med å være helt uten musikk og radio pga av at forsterkeren er til reperasjon? Her er min oppfatning at du klart har krav på et tilsvarende låneprodukt. I ditt tilfelle burde du ha fått tilbud om å låne en av deres demo-produkter. Reklamasjonsfeil på et produkt de har i butikken må jo ikke dekkes av butikken selv. I så tilfelle hadde det vært en mengde konkurser på bilforhandlere, som ofte må kalle inn flere hundre biler som har feil. Dette dekker selvsagt Volvo og BMW.

Min oppfordring:

Be om ny forsterker i morgen eller hev kjøpet. Dersom det medfører riktighet slik du beskriver, er butikken langt utenfor det som er dine rettigheter som forbruker.

Jeg har kjempet mange slag med de store el-kjedene, og dersom man står på og argumenterer med loven i hånd, går det som regel bra.

Lykke til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som svs!-man har vært borti dette før :-D

"Be om ny forsterker i morgen eller hev kjøpet. Dersom det medfører riktighet slik du beskriver, er butikken langt utenfor det som er dine rettigheter som forbruker.
    "
    alt jeg har beskrevet medfører riktighet = er sant :-D

mrk at forsterkeren ikke er ny og at reparasjon er gjort på reklamasjon og ikke garanti. "

Kan jeg da fortsatt heve kjøpet selv om det er gått over garantiperioden ?
    Hvis dette er tilfelle, antar jeg at det beregnes et verditap slik at jeg ikke får igjen alle pengene.

Noe som forundrer meg er at butikken ikke skjønner at slike ting som jeg (og tydeligvis også andre) opplever fra dem er med på å fjerne kunder, ikke vet jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, svs!-man har peiling. For øvrig ingen forhandlere som lar forbrukeren velge omlevering. Alt repareres dersom det er lønnsomt. Paragrafen (§ 29) som tilsynelatende tillater kjøper å velge omlevering ble ganske rævkjørt under den berømte støvlettsaken som gikk til høyesterett i fjor.

Einser kan uansett heve kjøpet på forsterkeren med utgangspunkt i reklamasjonsretten, og skal da ha kjøpssummen refundert. Anbefaler deg å forberede en skriftlig klage i brevs form som du kan levere dersom de nekter deg å heve. En kopi av brevet sender du til Forbrukerrådet som hjelper deg videre til FTU. Forbrukerportalen.no har en ganske kjekk "Klikk og klag"-funksjon som hjelper deg å skrive brevet

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, ja det har blitt noen feider, ja. Bare som et lite eksempel, så røk vår Whirlpool vaskemaskin i sommer. Den var 3 år gammel. Jeg ble bedt om å levere vaskemaskinen til et serviceverksted og etter mye "om og men" kunne jeg hente en lånemaskin. Men da var jeg vanskelig, ble det sagt.

Jeg var ikke enig. I loven står det klart at reprasjonen skal skje kostnadsfritt. Det er ikke kostnadsfritt dersom jeg må kjøre vaskemaskinen selv, og hente en lånemaskin. Hva hvis jeg var 80 år, forklarte jeg service-verkstedet, hvordan skulle DET ha foregått når vaskemaskinen sto i annen etasje? Loven gjelder vel for alle?

Etter at sjef for ditt og sjef for datt ringte meg opp, ringte til slutt en sjef fra Whirlpool Norge. Alt skulle ordne seg. Det skulle komme to personer om noen få timer, hente vaskemaskinen fra annen etasje, bære en lånemaskin opp og ringe meg så fort maskinen var ferdig reparert. Så det nyttet! Egentlig krevde jeg ny maskin, men det hadde jeg i visst nok ikke krav på i følge sjef fra Whirlpool.

Etter 1,5 uke kom de samme to "guttæne" fra Expert tilbake. Det var bestemt at vi skulle få en HELT NY vaskemaskin fra Whirlpool!!! De hentet lånemaskinen og satte den splitter nye (med nye 5 år reklamasjon) på plass

Så som vi sier i Fredrikstad:

"En´te gi dæ!!!"

Og når det gjelder garanti; så glem hele ordet "garanti". Dette har ingen ting med dine rettigheter å gjøre. Vi har 2 år og 5 års reklamasjonstid i Norge. Hovedregelen er 2 år, men produkter som er ment å vare vesentlig lenger har 5 år. Dette gjelder alt av brune- og hvitevarer. Det nye er 5 år på mobilelefon også. Tv og stereo er 5 år.

Garanti gjelder kun dersom butikken kan gi en garanti på noe som går utover hhv 2 - eller 5 år. Loven gjelder uansett hva en butikk måtte mene om garanti. Så: garanti er et ord butikken bruker. Reklamasjon er hentet fra loven, og som går foran hva en butikk måtte synes.

Det jeg lurer på er hvorfor det ikke er 5 år reklamasjon på projektor. Det skal det jo være. Mulig at det og praktiseres, men det gjelder jo ALDRI for pæra!?

Det er slått fast fra Høyesterett at dersom en slitasjedel i et produkt som i utgangspunket har 5 års reklamasjon, skal det gjelde for hele produktet. Dette etter sak med en videospiller, hvor en slitasjedel ble ødelagt. 5 år gjaldt også på den delen.

Pæra i projektoren er jo en del av projektoren! Uten den blir jo ikke bildet "projisert" og man sitter med en kasse med masse ubrukelig elektronikk dersom pæra går... Så jeg mener at man har 5 års reklamasjon på HELE projektoren.

Helt enig med forrige innlegg. Skriv det skriftlig slik at du har dokumentasjon i ettertid, så får vi håpe vi ikke ser deg på NRK FBI
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig at du har fem års reklamasjon på hele produktet. Det er derimot ingen mangel at pæra ryker etter så og så mange timer, og derfor får du den heller ikke byttet på reklamasjon. Samme gjelder batterier i bærbare datamaskiner. Kapasiteten kan reduseres kraftig innen 6 måneder er gått, som avhenger av bruken, men det er fortsatt ingen mangel. Samme om du kjøper et eple i butikken. Det har du i utgangspunktet to års reklamasjon på, men om eplet råtner før det har gått to år er det ingen mangel osv. Forskjell på slitedeler og forbruksvarer. Eksempelvis vil det være 5 års reklamasjon på en harddisk i en datamaskin, siden det er en slitedel og ikke en forbruksvare. Kom gjerne med motargumenter

Det er heller ikke fem års reklamasjon på mobiltelefoner - ennå. Kjennelsen i tingretten i saken Help kjører mot Nokia gjelder kun i det spesifikke tilfellet. Saken må nok ankes videre og gå igjennom i høyesterett før man kan hevde at det er fem års reklamasjon på mobiler. Er en god tråd om det i forumet på Amobil.no hvis man er interessert. Blir litt off-topic, kanskje.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •