Felleskjøp via jetcarrier.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Felleskjøp via jetcarrier.com

Jeg har en ide om et felleskjøp der produktene ikke er det viktigste merkelig nok..

Når man handler fra USA så koster det endel i frakt, særlig hvis det dreier seg om tunge ting, f.eks høytalere, bass elementer eller forsterkere.

Hva med et "Jetcarrier"-felleskjøp, der flere går sammen og kjøper forskjellige produkter fra samme eller flere leverandører i USA og sender det til en Jetcarrier adresse i USA. Med Jetcarrier så kan man frakte 300kg innenfor en viss størrelse for kun kr 895,- inkl mva med sjøfrakt.

Mer info: JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA

Hvis f.eks Avforum opprettet en konto/adresse hos Jetcarrier så kunne de som blir med på et slikt felleskjøp bestille produkter til denne adressen.
    Noen butikker i USA sender heller ikke utenlands, så med denne måte å gjøre det på så kan man også handle fra disse.

Det er et gebyr for 75,- for sampakking hos Jetcarrier for hver pakke til samme adresse, så dette kommer i tillegg for hver bestilling. Til gjengjeld så er mva inkl i fraktprisene til Jetcarrier så det kommer kun mva på produktene når produktene tolles inn i Norge.

Bakdeler med import fra USA:
    Bortsett fra en slik samkjøring av bestillinger kan bli noe arbeid så er vel et problem frakt i
    Norge siden alt kommer til en adresse i Norge og må videresendes derfra.
    Men det kunne vi jo løst med å sende i postoppkrav for å dekke frakten i Norge.

Et annet problem er at noen butikker i USA godtar kun amerikanske VISA kort.

Enda et problem er jo garanti og frakt i forbindelse med reklamasjon.

Forslag til produkter:
    PartsExpress f.eks har gratis frakt på bestillinger over $100, dermed koster det
    ikke noe å få det sendt til Jetcarrier i USA heller, noe som gjør det ekstra gunstig med bestillinger derfra eller fra andre som har gratis frakt.

Elementer:
    TC Sounds (TC-5200)
    Disse fra på tilbud til $299 for 4 stk, før de ble utsolgt.
    TC Sounds (TC-1000)
    Disse er jo populære

Parts ExpressAYTON RSS390HF-4 15" HIGH FIDELITY SUBWOOFER
    FirelordMathias har bestilt et slik til sitt subprosjekt i DIY seksjonen.
    I 12" utgave:
    Parts ExpressAYTON RSS315HF-4 12" HIGH FIDELITY SUBWOOFER

Subforsterkere:
    Welcome to O Audio
    O Audio kommer med en 300W versjon av den 500W forsterkereren vi har et felleskjøp gående nå, og som vises på hovedsiden deres. Den vil koste $149.
    Kommer i feb. Tror den vil passe bra til db500 elementer nevnt over.

Parts ExpressAYTON HPSA1000-R 1000W RACKMOUNT SUBWOOFER AMPLIFIER
    1000W som har det meste, rackbasert, støtter 220V
    FirelordMathias har bestilt denne også til DIY suben så det blir gøy å høre
    hans erfaring med denne.

Rørforsterker:
    Parts Express:NUERA 3403PP-A STEREO TUBE INTEGRATED AMPLIFIER
    2x35W ? Støtter 220V, noe som er viktig for komponenter fra USA..

Alt av høytalere er vel aktuelt.
    Eks: Fant Klipsch RF-83 til $1700, finner ikke linken akkurat nå.

Det var noe mer jeg hadde tenkt å få med her, men klokken er litt for mye så det får bli i morgen.

mvh
    HT

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    ...........Parts ExpressAYTON RSS390HF-4 15" HIGH FIDELITY SUBWOOFER
    FirelordMathias har bestilt et slik til sitt subprosjekt i DIY seksjonen.....................Parts ExpressAYTON HPSA1000-R 1000W RACKMOUNT SUBWOOFER AMPLIFIER
    1000W som har det meste, rackbasert, støtter 220V
    FirelordMathias har bestilt denne også til DIY suben så det blir gøy å høre
    hans erfaring med denne.....HT
    Det for dere vite 12 januar vist alt går etter planen. Gleder meg til reslutatet!
    HT: Eg blir kanskje med på den 300w bashen, skal lage musikk sub med tiden

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er helt klart en mulighet å kjøre samlekjøp fra USA via Jetcarrier. AVforum tar seg gjerne av administrasjonen også, men her er det en del momenter som må avklares. For alle typer innkjøp fra utlandet foreligger det en viss risiko, det være seg alt fra skader på varene under transport til faktisk svindel. Vi bør derfor holde oss til store og kjente forhandlere, selv om disse normalt sett kan koste noe mer.

Samtidig er det jo selvsagt ikke reklamasjonsmulighet på produkter fra USA på samme måte som her i Europa. Defekte produkter må derfor inn til betalt reparasjon, noe en bør ha i bakhodet. Produkter som f.eks. TVer er derfor lite egnet (koster MYE å reparere), mens høyttalere, som ofte det er veldig greit å få reparert, kan være en attraktiv greie.

Hvis dere allerede har erfaring med noen av DIY-produktene som er listet opp kunne vi jo gjort et forsøk på et slik produkt i første omgang da... Hvilken forhandler har dere benyttet tidligere?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun brukt Welcome to O Audio i forbindelse med felleskjøpet av BASH 500W subforsterker. Men jeg kjenner flere som er fornøyd med PartsExpress så de bør være aktuelle. TC Sounds lager jo svært populære elementer, men jeg mener å ha lest om noen negative erfaringer med de i forbindelse med frakt eller betaling. Men de bør være aktuelle synes jeg.

De produktene jeg tror kan være aktuelle for endel er :
    O Audio sin nye 300W BASH forsterker $149, kommer i Februar.
    Sammen med TC Sound sitt 10" element db-500, $100
    totalt $249.
    Hvis TC Sounds kjører tilbud på det elementet igjen så kommer det
    på 299/4 for et element, altså ca $75, $206 med forsterker.
    Dette tror jeg er en kombinasjon på nivå med SVS PB-10.

Ellers er det bare å foreslå leverandører og produkter som Lygren sier.
    Mulighetene her er jo mange.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag til vare det kan være lurt å ta inn på denne måten:
    Amazon.com: Buttkicker BK-LFEKit Low Frequency Effect Kit with Amplifier: Electronics

Buttkicker kittet, er ganske tungt. "Switchable between 120 volts or 240 volts for worldwide usage, providing 1,100 watts at 4 ohms, and 2,100 watts at 2 ohms "..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TC Sounds lager jo svært populære elementer, men jeg mener å ha lest om noen negative erfaringer med de i forbindelse med frakt eller betaling. Men de bør være aktuelle synes jeg.
    Jeg kan skrive under på at TCSounds ikke er de letteste å ha med å gjøre når det gjelder internasjonale forsendelser. Omtrent umulige å få svar på email. Når jeg kjøpte mine to TC-2000 15", så var også planen min å bruke JetCarrier, men så viste det seg i ettertid at de bare sendte (direkte) til den adressen som PayPal-kontoen var registrert på... Dermed ble altså nærmere 40 kg med elementer sendt med flyfrakt hit til Norge, ikke spesielt billig...

Dette var i november i fjor. Mulig de har innført andre rutiner nå. Hovedproblemet mitt var i alle fall å få svar på mailene mine. Skrev vel ca 5 stk uten å få svar.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mitt forslag til vare det kan være lurt å ta inn på denne måten:
    Amazon.com: Buttkicker BK-LFEKit Low Frequency Effect Kit with Amplifier: Electronics

Buttkicker kittet, er ganske tungt. "Switchable between 120 volts or 240 volts for worldwide usage, providing 1,100 watts at 4 ohms, and 2,100 watts at 2 ohms "..
    Jeg hadde faktisk tenkt å bestille dette settet helt til jeg spurte Amazon om forsterkeren. Den de selger i dette settet er desverre kun 120 volt versjonen:

"Product Description
    1 BK-LFE, 1 BKA-1000-4A, 1 BK-CMAK and wiring kit. 120V version, for North American use only. "

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg hadde faktisk tenkt å bestille dette settet helt til jeg spurte Amazon om forsterkeren. Den de selger i dette settet er desverre kun 120 volt versjonen:

"Product Description
    1 BK-LFE, 1 BKA-1000-4A, 1 BK-CMAK and wiring kit. 120V version, for North American use only. "

Amazon.com: ButtKicker BKA1000-4A Power Amplifier: Electronics

Hmm.. Du må altså kjøpe forsterkeren seperat da for å få den forsterkeren som er switchable..

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var slik jeg forstod det da jeg kontaktet amazon.com, men jeg tror det er andre butikker der borte (i USA) som tilbyr settet med en forsterker som støtter 240 volt. Husker desverre ikke hvilke i farten, men jeg mener å huske at de hadde priset settet noe høyere.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interresant! jeg skal etterhvert ha den 500w bash forsterkeren fra o audio ihvertfall.
    Pappa er sånn smått på utkikk etter subb så kansje jeg hadde klart å overtale han til å kjøpe 10" 500 elementet og den 300w bash forsterkeren...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er eg med på. Må ha masse elementer og forsterker med tiden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi har dette under vurdering, her er det en hel del vurderinger som må gjøres først... Her foreligger det både "politiske" og praktiske vurderinger, men vi skal prøve å jobbe frem en løsning snarlig! Litt av problemet er jo at forhandlerne der borte ikke ønsker å selge til Europa, og da blir det lett til at AVforum blir svarteper hvis vi forbigår dette ønsket og kjører opp volumene via våre sider. Samtidig er det jo viktig for oss at våre brukere står i fokus, det er tross alt derfor vi eksisterer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har dette under vurdering, her er det en hel del vurderinger som må gjøres først... Her foreligger det både "politiske" og praktiske vurderinger, men vi skal prøve å jobbe frem en løsning snarlig! Litt av problemet er jo at forhandlerne der borte ikke ønsker å selge til Europa, og da blir det lett til at AVforum blir svarteper hvis vi forbigår dette ønsket og kjører opp volumene via våre sider. Samtidig er det jo viktig for oss at våre brukere står i fokus, det er tross alt derfor vi eksisterer.
    Ja, dette hørest bra ut. Hadde vert fint om dere fant ut noe lurt noe.
    Masse gode produkter i usa.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang eller som en test kunne man jo konsentere seg om produkter som man ikke får tak i på vanlig måte i Norge, som f.eks TCsound elementer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er nok en lur vinkling... Vi kommer plutselig tilbake med noe her, er helt klart en fordel å kunne sette slike innkjøp i bedre system.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang eller som en test kunne man jo konsentere seg om produkter som man ikke får tak i på vanlig måte i Norge, som f.eks TCsound elementer.
    Jepp...

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt off topic og definitivt et newbie spørsmål. Det er sikkert spurt om før også. Men men..

Er det ikke mulig å bruke en forsterker du kjøper fra usa? Feks en HK med 110v 60hz. Får en ikke kjøpt overganger som løser dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Kanskje litt off topic og definitivt et newbie spørsmål. Det er sikkert spurt om før også. Men men..

Er det ikke mulig å bruke en forsterker du kjøper fra usa? Feks en HK med 110v 60hz. Får en ikke kjøpt overganger som løser dette?
    joda, du får kjøpt omformere fra 110 til 220v..

Får til og med kjøpt som omformer fra 12v til 220v, så du kan feks. bruke en laptop lader i en bil..

Ellers, ontopic:
    Jeg er interessert i felleskjøp av TC Sounds, men jeg må bare si det som det er:

Mange ting vil ikke lønne seg på felleskjøp, med mindre man får rabatt pga. mengde på kjøp!

Jeg tror Elemental Designs kan gi ca. 15% ved kjøp av rundt 10 elementer. Jeg har snakket med de før, når jeg vurderte Infinite Baffle, noe jeg egentlig har slått fra meg igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vil bare advare litt mot jetcarrier, jeg handlet to bærbare pc'er fra USA for noen år siden, begge de to forsvant i løpet av frakten. Jeg fikk to pakker med kleshengere. Det viste seg da at forsikringen ikke var på beløpet, men etter antall kilo så jeg skulle få igjen ca 35 kroner for to bærbare til ca 10k stykket den gangen. Dette var en helt annen deal enn det som jeg hadde fått beskrevet. De dekket til slutt den ene men den andre fikke jeg ikke noe for da de ikke hadde penger som de sa den gangen. De skulle deriomt ta kontakt og refundere for den andre hvis det kom noen investorer i firmaet. Dette er mange år siden og de har blitt kjøpt opp eller slått seg sammen med noen etter det. Poenget mitt er at dere burde sjekke forsikringsbetingelsene nøye jeg gjorde ikke det og tapte 10k som student.

MVH

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0