FELLESKJØP: 5 stk XTZ 8.16 8" subwoofer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her. Nå er jeg sugen på en liten sub
    Holder stand en liten stund til, men det blir ikke så lenge er jeg redd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg ut av felleskjøpet. Har fått tak i en brukt 10".

Torbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg også ut. Klarte ikke vente så var og hentet denne hos Surround igår.

Men folkens, til informasjon. Denne fyller ut to små stativhøyttalere, men selv til slikt bruk må jeg ha volum på nesten max for å høre bassen. Den verken rumler eller lager mer trøkk i stua på 22kvm. Kan være mangel på kalibrering eller plassering som gjør det så er litt tilbakeholden med å si at dere bør kjøpe en kraftigere.... Men som stallfyll for stativhøyttalere må jeg si at den fyller ut lydbildet mer enn stativhøyttalerne gjør alene... Så til den prisen har jeg fått et mye bedre lydbilde selv om rumling og trøkket uteblir...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med 12 tommeren, det åpnet seg en helt ny verden når jeg fikk plassert den bedre.
    Der den sto først, ble den faset ut i forhold til frontene. Den sto og jobbet som bare det, elementet bevegde seg voldsomt men det var lite lyd.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bletch
    Melder meg også ut. Klarte ikke vente så var og hentet denne hos Surround igår.

Men folkens, til informasjon. Denne fyller ut to små stativhøyttalere, men selv til slikt bruk må jeg ha volum på nesten max for å høre bassen. Den verken rumler eller lager mer trøkk i stua på 22kvm. Kan være mangel på kalibrering eller plassering som gjør det så er litt tilbakeholden med å si at dere bør kjøpe en kraftigere.... Men som stallfyll for stativhøyttalere må jeg si at den fyller ut lydbildet mer enn stativhøyttalerne gjør alene... Så til den prisen har jeg fått et mye bedre lydbilde selv om rumling og trøkket uteblir...
    Eksperimenter litt med plasseringen, fase og crossover så vil du nok oppleve en helt annen subwoofer.
    Først finn ut om den spiller høyest med fase på 0 eller 180. Den innstillingen som gir høyest lyd skal brukes. Har du satt høyttalerne til small? Isåfall, gjør det. Sett crossover på fullt på subben, og til 80hz på forsterkeren. Prøv å plasser subben i nærheten av et hjørne, helst ved en bærende vegg/yttervegg. Du burde da ha et godt utgangspunkt på videre kalibrering.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Skal sjekke dette grundigere ikveld. Håper jeg bruker lang tid på dette. Er jo kjedelig om alt fungerer med engang. Hva skal jeg da gjøre? Ellers, satte crossover til 80 på receiver og High på sub. Var usikker hva jeg syntes var best av mellom 70-100 men endte på 80...
    Prøvde også å sette frontene til Small, men følte de ble vel skarpe (er ikke innkjørt enda) og at jeg mistet de "lyse" basstonene. Kun den mørke bromlingen og skarp diskant... Skal leke litt med fase som du sier og plassering ikveld...
    Ellers har jeg faktisk ikke kjørt autooppsett på Denon receiveren enda. Mulig volum rett og slett er for lavt på sub-utgangen?

Må til slutt si; For en fantastisk verden dette er. Har tidligere hatt et Grundig "kompaktanlegg" til 2000 fra Elkjøp. Denon, Dali og XTZ er noe annet ja.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bletch
    Takk for tips. Skal sjekke dette grundigere ikveld. Håper jeg bruker lang tid på dette. Er jo kjedelig om alt fungerer med engang. Hva skal jeg da gjøre? Ellers, satte crossover til 80 på receiver og High på sub. Var usikker hva jeg syntes var best av mellom 70-100 men endte på 80...
    Prøvde også å sette frontene til Small, men følte de ble vel skarpe (er ikke innkjørt enda) og at jeg mistet de "lyse" basstonene. Kun den mørke bromlingen og skarp diskant... Skal leke litt med fase som du sier og plassering ikveld...
    Ellers har jeg faktisk ikke kjørt autooppsett på Denon receiveren enda. Mulig volum rett og slett er for lavt på sub-utgangen?

Må til slutt si; For en fantastisk verden dette er. Har tidligere hatt et Grundig "kompaktanlegg" til 2000 fra Elkjøp. Denon, Dali og XTZ er noe annet ja.
    Mister du de øvre basstonene kan du sette opp crossover litt. Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøre autooppsett på Denon'en snarest.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det. Takk for hjelpen.