Misbruk av kommentarfeltet på Avtorget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 91
    Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Misbruk av kommentarfeltet på Avtorget

Dette er misbruk av kommentarfeltet.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/13055

Pga dette legger jeg ikke inn fullstendige annonser her når jeg skal selge noe, men linker heller til finn.no.

Folk som ikke er interessert i å kjøpe behøver heller ikke legge igjen dumme kommentarer her, de kan evnt sende pm om det er nødvendig. Jeg opplevde nettopp at det samme skjedde meg selv, hvor noen - som ikke skulle kjøpe - kom med en "hjelpsom" og uriktig kommentar på hva produktet jeg solgte tidligere hadde kostet. Produktet fikk jeg forøvrig stor respons på, og solgte på 2 dager, til prisantydning. Dette frister meg ikke til å bruke dette som salgsforum noe mer...

Så vær så snill, ikke ødelegg avtorget på denne måten, for det er faktisk det dere bidrar til å gjøre. Om du vil prute, finnes det langt klokere og smidigere måter å gjøre det på!

Og bare for å svare antiloop, som med sine 2505 innlegg her på forumet burde vite bedre; nei, Denon avr 3805 har aldri blitt solgt for 6500.-. Det ble satt ned til ca 8500 rundt da 3806 kom. Og om en eller annen nisse solgt sin 3805 for 49,50 i forrige uke, så behøver man allikevel ikke ødelegge salget for andre som har litt mer enn et snev av forretningssans.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er fint at noen opplyser om at en pris frx er noe eller ALT for høy hva all verden er galt med dette.
    Men feil opplysninger å usakelige kommentarer er noe annet

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sitere Jens123:

"Men det står jo klinkende klart i reglemanget at spørsmål om pris skal stilles over Pm og mail."

Synes dette er et godt og særdeles viktig poeng i forhold til "kvalitetssikringen" av AVtorget som salgsforum. Det blir ikke bedre enn vi gjør det til, vettu. Og jeg tror ikke det blir bra når folk skremmes bort derfra på denne måten...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Annonsøren kan jo bare slette uønskede meldinger også...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare fjerne hele kommentar feltet, slik att pm eller mail er eneste komunikasjonsmulighet eller alterntivt gjøre dette om til ett valg man får når man legger opp en anonnse.
    Som dette for eksempel
    ønsker du kommentarfelt til denne annonsen JA NEI

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Kan man ikke bare fjerne hele kommentar feltet, slik att pm eller mail er eneste komunikasjonsmulighet eller alterntivt gjøre dette om til ett valg man får når man legger opp en anonnse.
    Som dette for eksempel
    Enkelt & greit !

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    eller alterntivt gjøre dette om til ett valg man får når man legger opp en anonnse.
    Som dette for eksempel
    Dette synes jeg var en god ide.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Dette synes jeg var en god ide.
    Ditto!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentar feltet kan til tider være svært nyttig men ofte blir det brukt av personer som leser "selges" som "gis bort".

Nå gadd jeg ikke lese hva som stod i den aktuelle annonse men har lagt merke til trenden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig i at dette er en uting. Hvis prisantydningen er over "markedspris" sier det seg selv at den ikke blir solgt. Problemet er da når prisen er riktig og personer som egentlig ikke er interressert i å kjøpe kommer med uriktige opplysninger. Dette skremmer jo bort potensielle seriøse henvendelser.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel vært tatt opp en gang tidligere.

Siden du peker/bruker en enkel annonse som eksempel, i tillegg til å klandre antiloop for å kanskje legge inn en unødvendig kommentar, tør jeg å våge å si såpass:

Annonsen dette dreier seg om, er defintivt ikke verdt prisen, kontra hva slike har gått for tidligere her. Og utsalgspris på slutten. Som sagt, det kan være en prisantydning - og folk må selvfølgelig ha mulighet til å komme med sine bud. Jeg synes seks tusen er et godt utgangspunkt for denne, så kan budene virre litt i overkant av denne summen.

Jeg synes det er fint med kommentarfelt, så selv de som ikke er interessert, faktisk kan kommentere om prisen kan være noe for mye eller et kupp. Annonsøren står fritt i å slette kommentarer, så sant medlemmer holder kommentarer på et seriøst nivå, ser jeg ikke på dette som et stort problem...

Dersom selger ikke ønsker kommentarer, kan han oppfordre i annonse til å ta alt av kommentarer og lignende over epost/pm.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager at jeg satte en sum i kommentarfeltet, jeg satte også et spørsmålstegn ved den summen jeg skrev fordi jeg ikke var sikker. De fleste brukerne (de faste i hvertfall) er meget prisbeviste og vet hvilke priser slike enheter har som markedsverdi på AV torget. Da synes jeg det er greit å legge inn en kommentar til selger/kjøper som et hint til hva en kan få igjen..

Per Egil: Du har selvsagt rett i at prisen var 8500,- for AVR 3805 og ikke den summen jeg trodde det var..ops:

Newcomer olester sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare fint at folk kan si ifra hvis prisen er for høy. Om det ødelegger for de som annonserer så er jo det synd for dem, men kanskje de setter en mere fair pris neste gang. Jeg blir provosert når jeg ser noe som er priset flere tusen over det som er en naturlig brukt-pris, det er rett og slett frekt. Greit nok at hvis prisen er 500 under nypris, så blir varen neppe solgt, men mye går for mere enn hva det er verd...

Må ikke finne på å fjerne kommentar feltet. Det har stor nytte for både selgere å kjøpere.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olester
    Det er jo bare fint at folk kan si ifra hvis prisen er for høy. Om det ødelegger for de som annonserer så er jo det synd for dem, men kanskje de setter en mere fair pris neste gang. Jeg blir provosert når jeg ser noe som er priset flere tusen over det som er en naturlig brukt-pris, det er rett og slett frekt. Greit nok at hvis prisen er 500 under nypris, så blir varen neppe solgt, men mye går for mere enn hva det er verd...

Må ikke finne på å fjerne kommentar feltet. Det har stor nytte for både selgere å kjøpere.
    De som selger må da for guds skyld få lov til å sette hvilken pris som helst uten at en gjeng med gniere skal fortelle dem at de er frekke.

Er prisantydningen for høy får han uansett ikke solgt produktet. Alle som legger ut en annonse her ønsker jo å oppnå best mulig pris. Om noen ønsker å bla opp de nødvendige kronene så får det bli kjøpers problem at han gjorde en dårlig deal og ikke alle andres.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    De som selger må da for guds skyld få lov til å sette hvilken pris som helst uten at en gjeng med gniere skal fortelle dem at de er frekke.

Er prisantydningen for høy får han uansett ikke solgt produktet. Alle som legger ut en annonse her ønsker jo å oppnå best mulig pris for produktet. Om noen ønsker å bla opp de nødvendige kronene så får det bli kjøpers problem at han gjorde en dårlig deal og ikke alle andres.
    Bra sagt. Prisen er jo IKKE for høy hvis han får solgt den,er knd int. å kjøpe til den prisen så er jo det en fair sak.
    Det er ikke ulovlig å gjøre god butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med de som er for et valgfritt kommentarfelt. De gangene jeg har solgt er det alltid noen jævler som ikke er interessert i produktet som driver å kommenterer prisen.
    Jeg er selvfølgelig interessert i å få mest mulig for det jeg selger. Hvem er ikke det? Har noen problemer med pris, er det ikke værre enn at de kjøpe noe annet. Det er ingen som blir tvunget til å kjøpe produktet. Og det er jo forskjell på hvordan produkter er behandlet og brukt osv.
    Har sett at det har blitt tendenser til krangling på avtorget pga priskomentarer og det er ikke bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nå sier jo retningslinjene klart og tydelig at folk ikke skal kommentere pris, så er det gjengangere der sender dere bare en melding om det til en av oss, så gir vi vedkommende en advarsel. Kommentarer rundt pris, som jo er å regne som en forhandling, tar på PM, ikke som kommentar. Det er absolutt ikke frekt å sette den prisen en ønsker, markedet vil selv avgjøre om prisen er for høy eller ikke ved at varen enten selges eller ikke gjør det...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke AVTorget er særlig "salgsvennlig". Men det kommer vel av at brukerne her stort sett har peiling på elektronikk, hele tiden søker på priser, er oppdatert, osv., og det er jo greit. Samtidig synes jeg det er en tendens til at dersom man har eid en gjenstand i et år, så får man så og si ikke noe igjen for den (halv pris kanskje). For dem som ikke er millionærer er det kanskje da ikke så morsomt å selge.

Så det er helt klart kjøpers marked. Sure, prutende kjøpere er noe av det verste jeg vet om. Samtidig er det vel naturlig å være en skeptisk kjøper - det blir en slags stillingskrig om hva prisen skal være, for kjøper vil naturlig nok ha den billigst mens selger vil naturlig nok ha mest igjen for gjenstanden. Jeg tror dog som regel at kjøper blir mest fornøyd med den endelige prisen her på torget.

En annen ting her er at folk finner jo priser på ting i Tyskland og Sverige siden man er så ekstremt prisbevisst. En tredje ting er at selgere er i forskjellige situasjoner. Dersom en selger selger en forsterker latterlig billig fordi han må bli kvitt den fort fordi han skal flytte eller lignende; skal det da danne presedens for hvor mye andre skal kunne ta for tilsvarende gjenstand senere? "Den gikk jo for 4000,- for et par uker siden"?
    Eller dersom en forsterker kan importeres svinebillig fra Japan eller Tyskland eller Sverige, mens selger kjøpte den i Norge - skal da selger "lide" for det?

Skal man få noe igjen for ting, må man kanskje annonsere på finn.no. Men der har vel på den annen side folk ikke peiling på elektronikk, og vil kanskje spørre hvorfor forsterkeren din skal koste 6000,- når man får en med tusen watt på Elkjøp til en tusenlapp....

OK, jeg har vel ikke noen gjennomgående rød tråd her, dette var bare noen usammenhengende tanker jeg slengte ut...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kompetente kjøpere har sine styrker og svakheter for selger ja, så det er nok riktig at det er en viss type utstyr som farer lett her... Har f.eks. solgt Midgard blokker og et DreamScreen lerret på svært kort tid og til hyggelig pris, mens en knallfet bærbar HTPC jeg følte jeg nesten ga bort ikke hadde langt fra samme respons...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg mener at det er helt greit med et kommentarfelt her inne.. Synes det er viktigere at kommende, "uvitende" entusiaster skal slippe å kjøpe katta i sekken, enn at drevne ringrever skal tjene penger med veil. priser fra en drømmeverden og prisantydninger deretter.

MEN, skal man kommentere prisen på et produkt, bør man absolutt ha tunga rett i munnen!!

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •