Misbruk av kommentarfeltet på Avtorget - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er vitsen med å spørre og grave, når man ikke er interessert i å kjøpe produktet?

AVtorget:PLINIUS SA-250mk4

Og la nå selger avgjøre hvilke spørmål som skal besvares, og det er i hvert fall lite voksent å diskutere det i kommentatorfeltet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3255&cat=last7

litt fortvilet over bruken av komentarfeltet i min anonse også..
    jeg er HELT enig i at denne er overpriset utfra teknologien og oppgraderingspotensialet man får på kjøpet. Den funker jo klart fint i år.. men når kjøper forsøker oppgradere vil han føle at han har blitt lurt.. Hadde kanskje vært noe å opplyst om dette til kunder som ikke kan mye om data.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er sånn at man ikke kan komme med bud i kommentarfeltet så bør det stå det spesifikt i reglene. Nå står det at man ike kan kommentere prisen og med det forstår jeg at man ikke kan fortelle hvor dyrt man syns det er osv. Nå skal det også sies at det også står at det kun skal brukes til "spørsmål om tilstand osv." også da.

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan bli sure om man byr mindre enn ønsket pris. Det står i reglene at ønsket pris er den prisen selgeren binder seg til å selge ved, ikke den prisen man må by over.

Syns det er sykt mye syting og klaging på dette forumet her for ingenting. Men det er vel typisk norsk.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Syns det er sykt mye syting og klaging på dette forumet her for ingenting. Men det er vel typisk norsk.
    Enig........

Pluss at det er en god del selgere på torvet som er farlig nær svindel. Oppgir nypriser som er hentet fra Asbjørnsen & Moe eller noe slikt. Vil ikke nevne noen ved navn men det er jo bare å lese anonnser. Brukte produkter som legges ut til mer enn de selges for nye er et godt eksempel.
    Har aldri forstått rasjonale for at pris ikke kan "sies høyt" (dvs stå i anonnsen eller i kommentarfeltet).
    For noen produkter oppfattes det tydeligvis som en fornærmelse å få tilbud om halv pris. For andre produkter oppfattes det som som frekt å prøve å oppnå 10%. Skjønn det den som kan.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må vel forstå mye av dette som "korrekt forbruker informasjon" - og dét kan vel ikke være skadelig for noen. Om så er - kjør finn.no

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største grunnen til at jeg er innom avforum.no er for å lære av andres erfaringer og kunnskap, samt hjelpe andre på vei hvis jeg kan.

Derfor synes jeg at det er et større problem for avforum/avtorget at noen prøver å få helt urealistiske priser enn at noen kommenterer prisen på en normal måte da. Men helst via PM, det er jeg enig i.

HT

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at de fleste er edruelige når det gjelder prising av produkter. Vil jo være synd om potensielle selgere blir skremt vekk herfra pga redsel for å bli "hengt ut" i kommentarfeltene.

Selvfølgelig virker det rart dersom noe som har nypris på f.eks. 5k blir forsøkt solgt for 6k, men so what? Jeg prøver å finne ut nypris/alder og gjengs bruktprs på et produkt før jeg kjøper, men det har hendt at jeg har betalt mer enn jeg streng tatt synes en vare er verdt også, men det er MITT valg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corwin
    jeg er HELT enig i at denne er overpriset utfra teknologien og oppgraderingspotensialet man får på kjøpet. Den funker jo klart fint i år.. men når kjøper forsøker oppgradere vil han føle at han har blitt lurt.. Hadde kanskje vært noe å opplyst om dette til kunder som ikke kan mye om data.....
    Du og 17 andre syns den er overpriset. 18 andre syns at det er en helt grei pris. Er det riktig at du skal få lov til å ødlegge et salg med en priskommentar da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pcen er nå solgt. åverpriset elle ei:P hehe

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentarfeltet er vel best brukt til å stille spørsmål om annet enn pris. Hvis jeg skulle kjøpt noe og var i tvil på hva som var fornuftig pris hadde jeg istedet spurt på forumet hva andre mente var riktig pris. Dersom en ikke har peil så er vel det en mye bedre løsning... Blir litt dumt å rakke ned i annonsen, selv om enkelte salg kan virke voldsomt optimistiske...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du og 17 andre syns den er overpriset. 18 andre syns at det er en helt grei pris. Er det riktig at du skal få lov til å ødlegge et salg med en priskommentar da?
    Er feil å ødelegge ett salg da ja...
    Synes at hvis kjøper er i tvil så kan han spørre på forumet.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •