Misbruk av kommentarfeltet på Avtorget - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommentatorfeltet burde kunne brukes til å advare mot "åkerpriser" dersom prisen er satt kunstig høy for å håpe å lure det aktuelle produktet på en stakkar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Jeg synes det er fint at noen opplyser om at en pris frx er noe eller ALT for høy hva all verden er galt med dette.
    Men feil opplysninger å usakelige kommentarer er noe annet

Kunne ikke vært mer enig. Jeg har sett noen annonser med helt horrible priser, og dette er ikke et sted hvor vi vil at folk skal lures eller? Og komme med saklig og riktig informasjon om tidligere og eksisterende nypriser, betraktninger på marked o.l er kun et gode synes jeg. Grådige og sleipe selgere kan holde seg til qxl eller finn... Hvis forsterker X-100 annonseres til 10000, og den kan fås ny til 8, hvorfor er det galt å si fra? Er vel åpenbart hvorfor enkelte er kraftig i mot dette....
    Synes kommentarfeltet er flott jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Kommentatorfeltet burde kunne brukes til å advare mot "åkerpriser" dersom prisen er satt kunstig høy for å håpe å lure det aktuelle produktet på en stakkar.
    Dersom prisen er satt for høyt så vil ikke produktet selges. Det er kjøperens ansvar å sjekke markedsverdien. Dvs. det finnes ikke noe som heter for høy salgspris dersom det er en kjøper som er villig til å betale. Dette er en av grunnsteinene i fri markedskraft.

Si du er ute på tur en dag og tilfeldigvis ser et hus med "Visning, til salgs" skilt. Spontant uten å egentlig være på jakt etter hus, så tusler du inn og tar en titt. Prisen selger forlanger er langt over husets verdi i dine øyne.
    Går du da ut igjen og setter opp et skilt som sier "Advarsel, dette huset er altfor dyrt!" på plenen...???

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du setter ikke opp et skilt på plenen, du går selvsagt inn på forumet for "hus kjøpere" og legger ut en notis der om hvor høyt huset var priset! På samme måte som du har muligheten til her! Skal man få kontroll på dette med kommentarer under salgsannonser må dette "fjernes"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvordan du kan mene at det å legget ut et AV produkt med bilde og korrekte og relevante opplysninger kan kalles for å "lure det aktuelle produktet på en stakkar."

Kjøper må selv vurdere ut i fra pris, egen økonomi osv og ta initiativet til å foreta en slik handel. Har f.eks ennå ikke opplevd at det dumper ned for dyre audio og video produkter hjemme, uten at man selv har tatt noe initiativ til det.....:roll:

Høres nesten ut som om noen her inne tror at avtorget virker som en bokklubb, der produktene tyter inn hvis man har glemt å avbestille månedes litt for høyt prisede produkt.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3255&cat=last7

litt fortvilet over bruken av komentarfeltet i min anonse også..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er slik at vi kan kommentere når annonsen bevist prøver å lure folk.... som feks nypris er helt feil, tekniskedata eller alder osv er direkte feil.

Ellers så har verken du, jeg eller noen andre noe med hva slags ønskepris som blir satt i en annonse. Det er opp til annonsøren om han vil prøve å selge et produkt dyrt, og det er opp til "meg" å vurdere å kjøpe til den prisen. Ikke ødelegg for selger når han har alt på det rene!

Er produktet som er vanskelig å få tak i, så kan det godt hende at jeg hadde kjøpt det for litt overpris bare for å være sikker på å få produktet og for å spare litt i forhold til ny pris.....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3255&cat=last7

litt fortvilet over bruken av komentarfeltet i min anonse også..
    Rapporter prisdiskusjon i kommentatorfeltet til Høvdingen! Det har du kanskje allerede gjordt?

edit: Det hadde du gjordt ser jeg nå. Det er en uting å diskutere pris slik det ofte blir gjordt på AVtorget, mangel på folkeskikk vil jeg kalle det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Rapporter prisdiskusjon i kommentatorfeltet til Høvdingen! Det har du kanskje allerede gjordt?
    jupp

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra! "Prispolitiet" må lære at de ikke har lov til slikt svada.

Høres nesten ut som om noen her inne tror at avtorget virker som en bokklubb, der produktene tyter inn hvis man har glemt å avbestille månedes litt for høyt prisede produkt.....
    hahaha! Knallkommentar ask4me2!
    :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Skjønner ikke helt hvordan du kan mene at det å legget ut et AV produkt med bilde og korrekte og relevante opplysninger kan kalles for å "lure det aktuelle produktet på en stakkar."

Kjøper må selv vurdere ut i fra pris, egen økonomi osv og ta initiativet til å foreta en slik handel. Har f.eks ennå ikke opplevd at det dumper ned for dyre audio og video produkter hjemme, uten at man selv har tatt noe initiativ til det.....:roll:

Advarsler kan jo gis i kommentatorfeltet dersom det nettopp mangler korrekte og relevante opplysninger. Samt ved relativt høy pris vs nypris. (eks noen oppgir nypris til en svadanettbutikk hvor produktet koster 20000,- mens det samme koster 10000,- andre steder) Alt er selfølgelig opp til hver enkelt, og er hver enkelts ansvar å tilegne seg den kunnskapen om man vil kjøpe eller ei. Slike annonser er det heller ikke mange av her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advarsler kan jo gis i kommentatorfeltet dersom det nettopp mangler korrekte og relevante opplysninger. Samt ved relativt høy pris vs nypris. (eks noen oppgir nypris til en svadanettbutikk hvor produktet koster 20000,- mens det samme koster 10000,- andre steder) Alt er selfølgelig opp til hver enkelt, og er hver enkelts ansvar å tilegne seg den kunnskapen om man vil kjøpe eller ei. Slike annonser er det heller ikke mange av her på forumet.
    var vel ikke akk tilfelle i din komentar i min anonse

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    var vel ikke akk tilfelle i din komentar i min anonse
    Haha

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste med AVtorget er likevel de som dumper masse crap til salgs på toppen av mine salgsannonser, slik at de forsvinner ut fra hovedsiden

Seriøst: Jeg har selv vært prispoliti ved en (1) anledning, og det viste seg at jeg tok feil... Prispolitifunksjonen kan være nyttig hvis det er faktafeil om nypris, men synsing om foreslått prisnivå er bare tull. Og etter min oppfatning er det noen gjengangere som bare MÅ kommentere på pris, noe som bare er kverulering. Antar det er disse som stemples som misbrukere av kommentarfeltet, og i så fall er jeg helt enig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil er an-nonsens.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig, blir bare tullete...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad Tiger og lygrens innlegg under: nå tar AVtorget HELT av, med annonser for biler, fjernstyrte båter og Gameboys :-(

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et blaff...får vi håpe.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg håper å unngå en flodbølge av brukskunstselgere og desslike som søker eksil fra finn.no til annonsekostnadsparadiset AVtorget.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør meg ikke noe om det kommer kunder fra finn.no inn hit så lenge det er AV basert. Dog PC deler hadde heller ikke gjort meg noe for den saks skyld. PC,mp3,netverk etc begynner å bli mer å mer spleiset sammen med brunevarer. Dessuten er det en bruker som gjør et salg eller kjøp av f.eks en PC her er det ikke umulig han/hun kommer tilbake senere med et AV produkt?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •