Misbruk av kommentarfeltet på Avtorget - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trenger vi kommentarfeltet i det hele tatt? Kan ikke de som lurer starte en tråd om gjenstanden?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    MEN, skal man kommentere prisen på et produkt, bør man absolutt ha tunga rett i munnen!!
    Feil - man skal IKKE kommentere pris - ref. Lygrens innlegg lengre opp.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Jeg mener at det er helt greit med et kommentarfelt her inne.. Synes det er viktigere at kommende, "uvitende" entusiaster skal slippe å kjøpe katta i sekken, enn at drevne ringrever skal tjene penger med veil. priser fra en drømmeverden og prisantydninger deretter.

MEN, skal man kommentere prisen på et produkt, bør man absolutt ha tunga rett i munnen!!
    Hvis man finner frem hit og samtidig finner annonsene på avtorget tror jeg ikke man er uvitende. Finnes det noen eksempler man kan trekke frem der noen har blitt lurt til å betale drømmepriser?

Fra tid til annen har jeg sett at noen har blitt lurt til å kjøpe utstyr som enten er defekt eller har andre mangler. Men da er vi inne på et annet tema.

Personlig syntes jeg vi i dagens "trygge og gode Norge" har nok mennesker som driver med en eller annen form for selvpålagt overvåkning og kontroll av andre. Vi trenger det i alle fall ikke her på avforum.

Som tidligere nevnt i flere poster i denne tråd. Send en PM til admin om du finner noe som ser muffens ut.

Sånn ser i alle fall jeg på det......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt tilfelle?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...3083&cat=last7

Syns sånt er kjipt syns jeg, ødelegger salg.

Kanskje bare en rød, feit varsel over alle salgsannonser typ "Hva like produkter tidligere har blitt solgt for, mao. nye prisanbefalinger til selger, er ikke tillatt i tråden og kan taes på PM/mail/telefon!" eller noe? Ikke flink med der men bare en liten idé.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en advarsel?
    At moderator eller guruene hadde muligheten å gi medlemmer som trår over streken ett straffekryss. 3 stk betyr 1 ukes utstengelse. 3stk til 1mnd...

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til en annonse jeg hadde ute for litt siden.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/12938/cat/12

Hørte ikke noe mer fra QPvision, som la inn den første kommentaren. Hm, mystisk, var han ikke ute etter å kjøpe? Og hvis ikke, hvorfor da denne kommentaren?

Høytalerne var forøvrig hentet og betalt to dager etter, fikk selvsagt prisantydningen. Faktisk var det stor interesse for disse, og lite pruting...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Trenger vi kommentarfeltet i det hele tatt? Kan ikke de som lurer starte en tråd om gjenstanden?
    Enig med deg, Snickers-is. Ser ikke noe problem med å fjerne kommentarfeltet. Man har jo PM, E-mail og til og med en kategori kalt "Produkt -og prisjakt", så saken er jo grei den.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Kan man ikke bare fjerne hele kommentar feltet, slik att pm eller mail er eneste komunikasjonsmulighet eller alterntivt gjøre dette om til ett valg man får når man legger opp en anonnse.
    Som dette for eksempel
    ønsker du kommentarfelt til denne annonsen JA NEI
    Støtter denne idéen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er helt greit med kommentator felt, hvis det brukes til å få frem eventuelle uklarheter rundt salgs anonsen som kan være av felles interesse.

Litt dumt for selger å måtte svare 20 ganger med PM på det samme spørsmålet, hvis det mangler en liten men viktig detalj i salgs annonsen som ikke kom med fra starten.

Hadde jeg f.eks vært interessert i å kjøpe de to CV center høytalerene, kunne jeg hatt lyst til i kommentator feltet å spurt denne selgeren om han hadde original embalasjen. Dette fordi da kunne eventuelle kjøpere som ikke det ville lønnes seg geografisk osv, vurdert litt om risikoen forbundet med transport, om man burde hente disse høytalerene selv eller la selger sende de med posten godt beskyttet i original embalasjen osv.

Har aldri solgt noe på på AVtorget selv (ennå), så jeg har ingen egen erfaring med "følelsen" selger får med slike sabotasje kommentatorer mangte skriver om her. Det er vel på mange måter frustrasjonen forbundet med dette, denne tråden egentlig handler om.
    Har i middlertid kjøpt ganske mye gjenom AVtorget etter hvert, og eventuelle håpløse kommentarer i disse annonsene, synes jeg bestandig faller tilbake på komentatoren selv og ikke virker degraderende på produktet eller selgeren sjangse til å selge det for den prisen som er satt eller det selger lar den gå for etter litt prutting på PM.

De fleste som lurker rundt i AVTorget er vel såpass pris bevisst og vet godt selv hva man vil gi for de produktene man er interessert i, så det at noen glemmer seg og diskuterer pris i komentator feltene, synes jeg ikke er noe stort problem, i alle fall.

Noe jeg imiddlertid savner i AVtorget, er at karakter giving på køpere og selgere ikke fungerer helt tilfredstillende, man kan ikke kommentere og dele erfaringer om mer enn ett kjøp fra samme selger osv, og hadde dette systemet vært oppegående og virket, ville man kunne fjernet noe av usikkerhet rundt seriøsitet osv, både for kjøper og selger og kanskje til og med fått minimert det at samme kjøpere ikke henter eller gjør opp for seg osv. Dette sammen med kontroll rundt medlems navn og IP adresse, kan gjøre det litt vanskeligere for enkelte useriøse aktører som det desverre finnes noen av.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Nytt tilfelle?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...3083&cat=last7

Syns sånt er kjipt syns jeg, ødelegger salg.
    Da er det vel bare å rapportere da..;-)

edit: Jeg gjorde det for deg! Det er meget irriterende med nisser som skal diskutere pris i kommentatorfeltet, og det t.o.m. uten i det hele tatt være interessert i å kjøpe produktet.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Tydeligvis delte meninger om dette, lukter jeg en poll? Får vi se litt demokrati i praksis?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ask4me2 nevner, så kan det i enkelte tilfeller være mangelfulle opplysninger som selger kan være nødt til å svare på flere ganger pr. PM/mail. Dette er vel ikke noe problemer for kjøper? Selgeren derimot lærer fort å fylle inn de nødvendige data for å slippe å svare på 10.talls med PM/mailer. Synes også det må gå an å redigere annonsen i ettertid, da det kan være noen, (les:meg), som er litt senil og glemmer enkle ting.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kommentarfelt må vi ha, det er tross alt praktisk i mange sammenhenger. Når det samtidig er fullt mulig å både slette og redigere alle kommentarer for selger ser jeg egentlig ikke det helt store problemet, da med unntak av misbruk fra spammere som vi uansett kaster ut hvis de ikke skjerper seg. Her må folk bare være flinkere til å redigere uønskede kommentarer, samt gi beskjed til oss om brukere som ikke forholder seg til regelverket, så tar vi affære.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Redigering av annonsen i ettertid blir det aldri noe av, Wizkid, vi har hatt STORE problemer med det ved at uenigheter mellom kjøper og selger ikke lar seg løse ettersom annonsen er redigert på f.eks. tilstand. Kommentarfeltet funker jo fint til å oppdatere rundt endringer i annonsen da, og da har vi også en kontroll og oversikt over tidspunkter osv. i tilfelle uenighet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tenkte jeg ikke på gitt. Kanskje like greit å ikke redigere da ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kommentarfelt må vi ha, det er tross alt praktisk i mange sammenhenger. Når det samtidig er fullt mulig å både slette og redigere alle kommentarer for selger ser jeg egentlig ikke det helt store problemet, da med unntak av misbruk fra spammere som vi uansett kaster ut hvis de ikke skjerper seg. Her må folk bare være flinkere til å redigere uønskede kommentarer, samt gi beskjed til oss om brukere som ikke forholder seg til regelverket, så tar vi affære.
    En stund siden jeg har solgt så jeg husket ikke/visste ikke at selger kunne redigere kommentarfeltet. Hvis selger kan dette er det ikke noe problem med kommentarfelt etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig frekkt.

Noen av dere synes sikkert det er merkelig at jeg ikke har fjernet disse vanvittige kommentarene til salgsannonsen min, og til en viss grad kan jeg vel være enig. Men jeg har valgt å la de ligge som et eksempel til skrekk og advarsel selv om det muligens går ut over slagsprosessen.

Ut fra all skrivingen her på forumet føler jeg vel også at jeg på denne måten kan sende en liten :evil: til de som satte i gang dette sirkuset. Jeg må si at jeg ble rimelig forbanna første gang jeg leste kommentarene. Hvorfor skal disse ødelegge salget? Har de rett til det? og i såfall hvorfor? Hvorfor har vi regler mot slikt og hvorfor må noen trosse disse?

Jeg håper de tre første forfatterene med totusenoggudhvethvormange innlegg har lært noe av dette. Dersom reciveren blir solg er dere tilgitt :-D

Ett tips til dere som driver dette forumet er å legge ut rettningslinjene godt synlig. Mulig jeg er rar men jeg strever med å finne de....ops:

jens123: Takk for at du sa ifra om reglene.

per egil: Takk til deg som flyttet denne diskusjonen vekk fra min salgsannonse.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg har ihvertfall veldig vanskelig med å la syke annonser passere. Har sett diverse ting bli forsøkt solgt til ganske hårreisende priser innpå her, og for å være ærlig blir jeg ganske pissed når jeg ser det. Er greit nok ikke noen Finn.no tilstander her og det kan man kanskje takke komentarfeltet for? En annen ting burde jo være at små redigeringer av annonsen burde være mulig. Om man legger inn et produkt til f.eks en litt høy pris og ønsker å redusere den så hjelper det lite å skrive om dette i komentar feltet da halvparten ikke gidder å trykke på linken din engang fordi prisen er for høy i utgangspunktet.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmm jeg har ihvertfall veldig vanskelig med å la syke annonser passere. Har sett diverse ting bli forsøkt solgt til ganske hårreisende priser innpå her, og for å være ærlig blir jeg ganske pissed når jeg ser det.
    ????? - markedspris er et greit begrep å forholde seg til. Hvordan kan du / noen andre bestemme hva som er riktig pris mellom kjøper/selger?

Kjøper har helt klart et eget ansvar for å sjekke pris etc., og hvis noen feks. ønsker å betale store summer for produktet må jo dette være helt greit.

Hva med "gode kjøp" - du mener kanskje også at "noen" burde advare selger om at dette er "alt for billig" - eller fungerer det kun den andre veien?

Caveat Emptor

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    ????? - markedspris er et greit begrep å forholde seg til. Hvordan kan du / noen andre bestemme hva som er riktig pris mellom kjøper/selger?

Kjøper har helt klart et eget ansvar for å sjekke pris etc., og hvis noen feks. ønsker å betale store summer for produktet må jo dette være helt greit.

Hva med "gode kjøp" - du mener kanskje også at "noen" burde advare selger om at dette er "alt for billig" - eller fungerer det kun den andre veien?

Caveat Emptor
    Kan tenke meg du hadde vært strålende fornøyd om du hadde kjøpt et produkt brukt til 10000,- så funnet det nytt noen dager etterpå til 9000,- For trossalt, du var jo fornøyd på tidspunktet av kjøpet?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •