Hvilke produkter til felleskjøp!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 205
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Hvilke produkter til felleskjøp!?

Vi har så langt satt i gang felleskjøp på Pioneer 506XA og Yamaha RX-V2700. Dette har så langt ikke hatt en spesielt imponerende respons, dvs. et par påmeldte på plasmaen og ingen så langt på receiveren.

Vi vet jo at våre 20.000 medlemmer kjøper masse AV-utstyr, spørsmålet er hvilket utstyr vi kan gå sammen for å spare penger på...?

Benytt denne tråden til å komme med forslag til produkt, og ta GJERNE kontakt med forhandleren dere normalt sett kunne tenke dere å handle og be om beste pris på 5-20 stk. Tilbudet ber du forhandleren sende admin@avforum.no, så tar vi saken videre!

Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde ikke vært en ide å gå for litt rimeligere produkter som mange trenger?
    Gode kabler, kalibreringsverktøy osv...

Tommy

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve å få en god gruppe pris på de nye blu-ray og HD DVD spillerene som kommer til norge rett rundt svingen?

Etter aktiviteten her på forumet å dømme så virker det som om det er interesse for HD

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Tropheus jeg...
    Trenger ikke være produkter i 10 tusen kroners klassen..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter dette jeg også! det er ikke alle som bare kan "kaste seg med" et 10000+++ prosjekt! men når det er snakk om et par tre lapper så ordner det seg på en måte

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, vær konkrete... Finnes en million produkter, hjelper lite med en prisindikasjon.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en god universal fjernkontroll? Det ligger vel i et prisleie mange kan slå seg på. Ellers ble det jo nevnt Radioshack i en annen tråd her på forumet. Dette er vel produkter det kan bli et visst kvantum på. Tror jeg....

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok nøkkelen til felleskjøp må være forholdsvis store besparelser på "kurante" produkter. Hvis det er snakk om noen få prosent avslag synes vel folk det er like greit å handle/prute selv - ofte også med en måneds returrett.

Uansett - noen forslag;

Multifjernkontroller (Logitech ell.)
    Squeezebox og/eller andre mediebokser
    Best mulig HDMI DVD-spiller (maks 2-3 k), før rabatt

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med WinMLS og kjør et gruppekjøp på en softwarepakke som passer til oppsett av for eksempel hjemmekino.

Jeg tror også det kan virke litt mot sin hensikt å kjøre gruppekjøp på såpass dyre produkter som tilhører et presset marked. Her er det stor konkurranse fra før og det er vanskelig å se at det man kjører gruppekjøp på faktisk er et gruppekjøp og ikke "et fordekt varehus" i og med at rabatten blir såpass liten.

Jeg tror trikset er å finne produkter som folk kan kjøpe på impuls (relativt rimelige), og som selger såpass lite at de tilhører kategorier med rimelig høy fortjeneste (noe plasma og receivere definitivt ikke gjør), altså produkter med litt mer nisjepreg enn det aller mest mainstream på markedet.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at kabler og diverse mindre ting hadde slått ann. Platespillere? :-D

Men hva er egentlig meningen med felleskjøp? Er det fordi man prøver å fa rabatter, eller ?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Midgard Oberon 4.1 og 6.1? ...ettersom vi har en aktiv "IS" på forumet! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, tror at det som gjorde akto sitt felleskjøp så populært var at det var en billig ting, ca 200 kr, som absulutt alle medlemmene kunne nyttiggjøre seg. Så tullet det litt på seg og ble nærmest selvforsterkende slik at når mange ville ha det så ville enda flere ha det....

Når man begynner å snakke om AV-Receivere, TV'er etc så blir plutselig "kundegrunnlaget" mye mindre fordi det til en hver tid alltid vil være en begrenset andel av medlemmene som skal kjøpe det akkurat nå. Men snakker man om kjøp der man trenger 10-20 interesserte så burde jo det være innenfor det som er mulig å skaffe interesserte til. Problemet er imidlertid som jeg ser det at prisene disse fellestestkjøpene opererer med ikke er så veldig gode. Det virker som det alltid er noen som har googlet frem en lik eller bedre pris i en nettsjappe en eller annen plass. Det er muligens vanskelig å konkurrere med "butikken på nettet" på pris.

Skal man få til felleskjøp med store volum må det antakelig være en forholdsvis rimelig ting som alle har bruk for. Det være seg spesielle DVD'er, lydtrykksmåler etc. Ting som koster under 1000,- tror jeg. I det man begynner med store, dyre ting blir plutselig pris veldig viktig og da er man i konkurranse med hele verden før man vet ordet av det.

...tror jeg... ;-)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter forslaget om en GOD multifjernkontroll.
    Det må sefølgelig være endel å spare på felleskjøpet, ellerså er jo liksom hele vitsen borte...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at mindre kostbare produkt kunne vore mykje meir aktuelle. He dessverre ikkje råd til å kaste meg på felleskjøp til 30000,-

Men aktuelle produkt for meg kunne vore:
    Hd-dvd spelaren som du snakka om i ein annan tråd lygren
    Eit skikkeleg kalibreringsverktøy av eit eller anna slag(her har eg ikkje peiling)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et innlegg i debatten:

Først og fremst: Et godt tiltak av lygren.

Enig med Wintermute. Volumprodukter sier jo "alle" som forhandler at det er så lite avanse på. Norge er vel også egentlig kjent for å være et av de landene der elektronikk er billig.

NB: Legg merke til de felleskjøp som hittil harvært en suksess, og som inkluderer produkter man ikke så lett får tak i her i Norge (Ambra, Hypex, XTZ).

For eksempel er Tyskland er et land der Denon og andre hjemmekinoprodukter er billigere enn her hjemme. Men så var det det da; Ønsker man å drive parallellimport?

Hvilke andre fora har hatt suksess med fellesinnkjøp og hva kan man lære?

Recordere.dk - Community for digitale video recordere & TV har man organisert utalige fellesinnkjøp. Se her: Recordere.dk - Fælleskøb ®

Anbefaler at man skummer gjennom produktene, prisene og antall påmeldinger. Legg også merke til datoene. Dvs. man har rett timing. Timing er at man får tak i produktene tidlig. Da er som regel veiledende pris høy, og et felleskjøp er således å oppfatte som mest gunstig. Etter en stund starter priskrigen og gode felleskjøp er vanskeligere å få til...

AVforum har nettopp startet med organiserte fellesinnkjøp og vil på sikt kunne få til samme suksess som på det refererte forumet.

Sånn sett er det viktig at forumets brukere aktivt benytter den åpning lygren nå har gjort ved å spørre brukerne om hva som er av interesse.

Forslag:

- Denon 2930 eller 3930 hadde vært interesant. Om man tør (ref. Hifiklubben)
    - Kabler (signal- og høyttalerkabler) er det nok stor avanse på uansett merke. Her kan det jo være interesse. Ulempen er at det er så mange merker å velge i. Hva med Kimber 8TC og deres signalkabler?
    - Et kvalitetslerret: Ser for meg at dette er noe mange brukere kunne hatt godt å investert i (inkldert meg selv). Ulempen er dog igjen at det er mange ulike typer, ulik gain og størrelser. Ikke det, et grått rammelerret er vel noe mange kunne tenke seg?

PS: Som nevnt av mange allerede: En HD-DVD spiller f.eks. fra Toshiba (XE2?) her alle ingredienser til et godt felleskjøp:

- Dyrt
    - Vanskelig å få tak i
    - Populært

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med diverse diy fra utlandet? Finnes jo mye gøy på partsexpress og andre steder.. For eksempel høyttaler elementer og sub forsterkere(hvis det er mulig å få de med 230v).

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om en god multi-fjernkontroll.
    Feks en god deal på noe ala denne: Harmony Remote Products > Logitech® Harmony® 1000 Advanced Universal Remote

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er akkurat den diskusjonen jeg hadde tenkt å bringe frem. Synes det er veldig fint at AVForum oppmuntrer til et samlet felleskjøp man også kan spare noen mynter på.. Akto sitt felleskjøp var en veldig god ide, men for min del stoppet det bare ved at produktet ikke hadde noen interresant verdi for min del.

TV-er og Receivere i disse prisklassene var nok litt for ambisiøse, men ideen bak felleskjøp fungerer fortsatt..

Det blir teit av meg å foreslå Midgard Oberon blokker - bare fordi jeg kommer til å kjøpe et par snart - men jeg blir gjerne med på et felleskjøp av dem hvis det skulle være saken!

• Lyd / Bilde kalibrerings DVD
    • høyttalerkabler
    • signalkabler
    • spikes / terminering

Noen sånne småting man gjerne kjøper på impuls, eller kanskje vurderer å kjøpe inn.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - Denon 2930 eller 3930 hadde vært interesant. Om man tør (ref. Hifiklubben)
    Det er mulig de prøver seg, men det er jo strengt ulovlig å forsøke å forhindre slik import for å ungå konkurranse i eget marked.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for mange gode innspill, synes spesielt Tigers tilbakemelding var veldig nyttig. Jeg tror på ingen måte at forutsetningen for suksess ligger i prispunktet på produktet, men at det gjelder å finne produkter det etterspørsel og tilbud samsvarer. Jeg tror generelt at effekten blir bedre hvis vi får tak i helt nye produkter, f.eks. JVCs nye HD1 1080p projektor til en fordelaktig pris. Her vil imidlertid trolig antallet begrense seg til typisk 5-10 stk. Samtidig finnes det selvsagt rimeligere produkter der etterspørselen er langt høyere, og vi kunne klart å dra inn ordrer på hundrevis.

Ettersom vi pr. dato ikke har verdens mest avanserte systemer for å håndtere disse felleskjøpene er det et ønske at antall produkter ikke blir så enormt, det har vi rett og slett ikke kapasitet til å håndtere.

Jeg tror en HD-DVD kunne fungert bra, og ikke minst en BluRay, f.eks. den nye Panasonic opptakeren.

Ettersom vi ikke selv pr. dato har kapasitet til å hente inn tilbud fra øst og vest er vi helt avhengige av at dere selv tar kontakt med ulike tilbydere og forespør kvantumstilbud på produkter dere mener er interessante. Tilbudene ber dere forhandlerne sende admin@avforum.no, som vi vurderer og tar videre hvis det er interessant.

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •