Felleskjøp: Pioneer 50" 507XD - BEGRENSET ANTALL!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Felleskjøp: Pioneer 50" 507XD - BEGRENSET ANTALL!

Vi har registrert at AVforums mer tilfeldige felleskjøp har gått over all forventning den siste tiden. Vi er snart 20.000 svært kjøpesterke medlemmer her inne, og det skulle derfor bare mangle at vi sammen skal kunne presse priser på de mest spennende AV-produktene. Vi har luftet dette for noen av våre samarbeidspartnere og kommet frem til noen svært hyggelige varer til en del felleskjøp i tiden fremover.

Det som er viktig å understreke er at AVforum KUN er formidler av denne tjenesten, vi har INGEN produktansvar, det være seg f.eks. garanti/reklamasjon/support-ansvar. Brukeren forholder seg ene og alene til den forhandler vi velger for det konkrete felleskjøpet.

Videre er felleskjøpet bindende i det en har meldt seg på. En forplikter med andre ord å gjennomføre kjøpet i det en har meldt seg på. Vi lar påmeldingsfasen gå maksimalt en uke om gangen eller frem til vi har tilstrekkelig antall påmeldte. Får vi ikke tilstrekkelig antall påmeldte innen en uke starter vi på nytt, enten med samme eller et nytt produkt.

Vi vil bruke erfaringen vi får på disse første felleskjøpene til å utarbeide et bedre rammeverk for denne type transaksjoner, så her gjelder det å være konstruktive og komme med innspill til forbedringer hele tiden - det vil vi garantert ha behov for!

PRODUKTET:

Første felleskjøp ut er Pioneers 50" 507XA.

Type: 50" Plasma-TV
    Oppløsning: 1280x768
    Kontrast: 4000:1
    Lysutbytte: 1100 cd/m2

I tillegg følger det med et orignalt veggfeste eller bordstativ til skjermen.

Antall tilgjengelig, som også er minsteantallet for at vi skal kunne tilby varen til en tilstrekkelig god pris, er 10 stk. Levering vil skje fra valgfri Lefdal butikk, der en også kan avtale å få TVen sendt.

PRIS ER KR. 29.000.- LEVERT PÅ NÆRMESTE LEFDAL.

TVene er i følge Lefdal mest sannsynlig snarlig på lager, så det er bare å melde seg på! En melder seg på ved å svare "JA, JEG MELDER MEG PÅ" på undersøkelsen tilknyttet denne tråden. Når vi har 10 påmeldte sender vi ut mail til de aktuelle med info rundt videre ordreprosess. Det er viktig at dere da følger instruksene omgående og betaler for varen, ettersom de ikke kan sendes før alle ti påmeldte har betalt.

Link til produktet på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1121.

Da er det bare å melde seg på! Får vi ikke nok påmeldinger innen uken er omme velger vi enten et nytt produkt eller kjører denne TVen en gang til hvis antall påmeldte er i nærheten av minsteantallet, 10 stk.

FØRSTEMANN TIL MØLLA!

Newcomer Skripis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Whooops.

Trykket før jeg tenkte, se bort ifra ihvertfall en stemme.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette 450,- mer enn det denne modellen koster på Netshop denne uken?
    Netshop.no - pc data foto minne digital - Pioneer 50" Plasma PDP-507XA HDTV

EDIT: Sorry, Netshop selger XA-versjonen. XD-versjonen har også optisk digitalutgang. XD-versjonen har derimot ikke minnekortleser slik det står ovenfor, det den har er slot for CI (Dekrypterinssystem) og det er ikke akkurat det samme.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet på Netshop er XA-modellen som er nevnt i første innlegg.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser man får en optisk digitalutgang fra TV for 450,- ekstra.

Har sjekket bruksanvisningen for 507XD for å være 100% sikker og den har ikke minnekortleser.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette. Men hvordan var mulighetene for et felleskjøp på XA? Den går jo litt billigere, og den vesentlige forskjellen på disse er digitaltuneren - som man ikke får brukt i norge uansett.

Oppløsningen på 507 er forresten 1365x768, ikke 1280x768 som forrige generasjon hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et meget godt initiativ, men dessverre ikke av interesse for min del. Men håper selvfølgelig på at dette går bra, så det blir flere felleskjøp i fremtiden.

Foreslår 46-47" LCD med 1:1 pixel mapping (Samsung/LG f.eks.?) for fremtidig felleskjøp med tanke på bruk med HTPC

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung støtter vel ikke 1:1 pixelmapping? Vet sony gjør det på de bedre modellene dog

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Husk at selv om Netshop har tilbud, har de 1 på lager, da blir det liksom ikke like aktuelt... Her har varen PÅ LAGER... Når det gjelder minnekortinngang har nok Robertaas rett. Forskjellen fra XA er da i realiteten stort sett kun den optiske utgangen, med mindre plutselig en av digital-TV leverandørene velger å støtte mpeg2 (for da har en jo slot for dekoderkortet).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ehh, nå har netshop null på lager og tre på fjernlager...

Det er mulig vi kan få til en runde med 5 stk XA til rundt en tusenlapp lavere pris (ca. 29.000), men vi får først la det gå et par dager på denne modellen...

Neste produkt på agendaen en AX2, der blir besparelsen litt hyggeligere også... Mulig vi får til AX4 også, men pr. dato er tilgangen vanskelig.

Det gjelder å følge med!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert tiltak, men ikke all verdens god pris - dette er prisen man får hvis man handler i sverige og trekker bort kursen.

Mvh
    Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 blir for stort for meg.
    hadde det vært 427xa med litt rabatt hadde jeg hoppet på :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Supert tiltak, men ikke all verdens god pris - dette er prisen man får hvis man handler i sverige og trekker bort kursen.

Mvh
    Stig
    Mulig du kan få den såpass rimelig, men husk da at du ikke regner inn frakten og fortollingen. Her er det viktig å sammenligne epler og epler...

Nå er det jo en kjent sak at TVer har langt lavere margin enn en rekke øvrige produkter, derav lavere rabatt. Vi noterer at responsen så langt er noe laber, så får vi se hva vi drar opp av hatten neste gang... Nå er vi jo i litt prøve og feile periode, og markedet (dere) gir jo veldig raskt karakter i form av enten å kaste seg eller ikke kaste seg på...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...en annen ting er jo at kursen SEK vs. NOK nå er på 0,91, det er ikke lenge siden den var på 0,85 og bare ett år eller to siden den var nede på 0,80... Når en regner inn pris fra Sverige er det med andre ord viktig at en benytter den gjeldende valutakursen også...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...en annen ting er jo at kursen SEK vs. NOK nå er på 0,91, det er ikke lenge siden den var på 0,85 og bare ett år eller to siden den var nede på 0,80... Når en regner inn pris fra Sverige er det med andre ord viktig at en benytter den gjeldende valutakursen også...
    Er ikke mer enn noen dager siden jeg fikk mail fra technistore.se - da var prisen 33000,- sek - det er 80 spenn mer enn dette tilbudet - hentet i strömstad. Derfor føler jeg vel at man må litt lenger ned i pris før man gjør et "varp". Har hørt at Pioneer har problemer med å dekke etterspørsel for tiden - mulig det er grunnen til at man ikke får bedre pris....

Stig

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si fra om at hadde jeg vært dere, så hadde jeg sjekket med noen norske leverandører av skjermen også, og bedt om tilbud på 10 stk. Den digitale mottakeren som sitter i den svenske utgaven vil jo være ubrukelig og bare gi en ekstrakostnad på produksjonen av skjermen. Skal ikke se bort fra at noen av de norske klarer å matche prisen til Fyndbörsen. Hvis dere vil kan jeg ta på meg å sjekke ut hva Lefdal kan klare å levere 10 Pioneer 50" til..

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tiltak colgol !

Blir artig og følge med hva prisen ender på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjener avforum noe på dette? Hvis ikke kan jeg ikke forstå hvorfor prisen ikke er lavere. Gir ikke eksempler da det allerede er gitt flere.

Dette er ikke kritikk til avforum (hva er bedre enn at en side jeg faktisk bruker ofte tjener noen slanter), men heller kritikk til opnådd pris og da spes. de som har gitt denne prisen hvis dette virkelig er det beste de kan gi. (Merk: prisen er bra om man uansett skulle til å kjøpe denne varen)

Jeg foreslår også vote til neste gruppekjøp hvis det skal være i regi av avforum. Da kan man fort se at 20 pers er intr. i produkt X. Disse vil da trolig kjøpe det uansett hvor lavt avslaget er, for de er intr. uansett. Det samme kan vel ikke sies om et produkt man ikke vurderer å kjøpe inn, må større rabbatt til for at man skal bli hyped på noe man ikke trenger / har vurdert :P

Jeg foreslår forøvrig igjen størst mulig lcd tv (gjerne 46-52", 1920x1080, 1:1pix) med 1:1 pixelmapping til gruppekjøp. Monoblokker vil vel også være av interesse for mange av forumets medlemmer vil jeg tro, selv om jeg selv må prioritere tv siden jeg flytter inn i tom leilighet i Januar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AVforum vil ta noe betalt for å forestå disse felleskjøpene, det er klart. Vi kan ikke jobbe gratis med denne type arbeid. Dette er uansett snakk om svært lave beløp, ikke noe som har utslagsgivende effekt på prisene.

Hvis dere har eksempler på TVen til en lavere pris er det bare å slenge ut tilbudet, som i så fall må bekreftes med pris, tilgjengelig antall og leveransekostnad til sentralt lager Oslo.

Fyndbørsen har nå lagt til et gratis veggfeste til denne plasmaen, et standard feste som passer fint denne TVen, oppdaterer infoen.

Send også gjerne en forespørsel til Lefdal på 10x 507XA, be dem ev. oversende tilbud på disse TVene til admin@avforum.no.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å få rekvirert et tilbud snarlig, så får vi se hva de klarer å få til:-) Sender tilbudet til admin-mailen jeg da! (Du som får den sikkert lygren?)

Mvh
    Anders Prytz

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •