Import av HD DVD-spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Ellers så hadde amazon.com HD-A1 til $349.99 i går kveld hvertfall.

ToCa
    De som annonserer på Amazon.com sender dessverre ikke til Europa, kun innenfor USA.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror det er bedre å satse på Amazon.com via JetCarrier (som gir oss en US-adresse og sender varene videre til Norge)... Spørsmålet er hvilken modell det bør satses på. Prismessig ser det ut til at de nye modellene vil havne om lag på samme nivå som dagens, 499 og 799 veil og tilhørende rabatter som gir pris på rundt 350-400 USD for A2 og 550-650 USD for AX2. Fordelen med AX2 er altså 1080p output og ikke minst HDMI 1.3. Men ettersom den har HDMI 1.3 spørs det nok om vi må vente til en godt stykke utpå nyåret om vi skal gå for denne...

Derfor er kanskje A2 den mest aktuelle kandidaten? Får vi den til rundt 400 USD havner pris på om lag 3250.- inkl. mva før vi har begynt å regne frakt/fortolling. Frakt kan jeg tenke meg havner på en 3-600 USD for 10 stk spillere, men det må en jo få eksakt pris på selvsagt, da mellom en 150 og 300 pr. spiller. Toll blir vel ikke mer enn en 5-60 pr. spiller. I tillegg vil det jo være litt administrasjonsjobb for AVforum og speditøren, men vi skal selvsagt ikke ha mer enn å dekke kostnadene.

En typisk priskalkulasjon vil da være noe i nærheten av:

Spilleren: 3250.-
    Frakt/fortolling: 300.-
    Administrasjon/spedisjon: 300.-
    SUM: 3850.-

I tillegg kommer jo eventuell frakt hvis en ikke kan hente spilleren i Oslo, gjerne en 150.-. Totalt 4000.- inkl. frakt eller 3850.- hvis en henter. Da mangler en fremdeles adapteret, sist jeg kjøpte tok jeg det på 110VA fra Clas Ohlson til 600.-. Mulig det holder med det rimeligste på 20VA til 270? Går en for det største er altså pris rundt 4450-4600 avhengig om en kan hente i Oslo eller ikke. Er det bra nok? Den europeiske versjonen ligger vel på 6,5k veil, men blir sikkert tilbud på den etterhvert også... Hmmmm...

Tar en produktet utenom et slikt felleskjøp blir den jo enda dyrere hvis en må ta den via JetCarrier. Regn med en tusing i frakt, det kostet min D-VHS fra USA. I tillegg fikk jeg 250.- i toll... Da koster den jo plutselig 5-5500, DET er den ikke verdt med det hasselet sone1 medfører....

Veit neimen ikke jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen mulighet er å kjøpe den europeiske HD-E1 fra England, fra firmaet her: LambdaTek

Fikk en mail fra de nå hvor de skrev at de venter å ha den inne 1. desember. Prisen de annonserer med er £345 inkl. moms på 17.5%. Jeg er i London i månedskiftet med bil (Lambda-tek holder til i Oxford som er ca 1 time nordover),
    og hvis den oppgitte datoen viser seg å stemme, kan jeg alltids ta bilen opp dit å kjøpe 1 eller flere spillere og ta med til Oslo når jeg drar hjem 3. desember. Noen flere som er interessert i dette?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av omfosen
    Er du sikker på dette? Mener å ha lest at slike adaptere er ikke lovlig for salg i Norge. Dog jeg kan ta feil her.

Har selv brukt adaptere kjøpt i USA, fungerer uten problem. Husk bare på å få riktig watt styrke.
    Selges i hvertfall i flere norske butikker, som nevnt Clas Ohlsson.

Lygren: Når det gjelder å få sendt varer med Jetcarrier pass på en viktig ting:

Få avtalt med leverandøren at de kun sender spillerne i originalemballasje. Jetcarrier beregner volumvekt, og når jeg kjøpte min (fra Vanns) hadde de pakket originalemballasjen i en ny stor eske med masse dempemateriale rundt. Dette fordyret frakten en god del, og jeg havnet på nesten 2k i frakt. På papirene fra Vanns stod kun vekten og ikke dm3-tallet.

A lesson to be learned!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noe av dette felleskjøpet??

Kjekt å vite, har noen tusen som brenner hull i lommeboka så de må UT :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke noe av dette felleskjøpet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blekansikt
    En annen mulighet er å kjøpe den europeiske HD-E1 fra England, fra firmaet her: LambdaTek

Fikk en mail fra de nå hvor de skrev at de venter å ha den inne 1. desember. Prisen de annonserer med er £345 inkl. moms på 17.5%. Jeg er i London i månedskiftet med bil (Lambda-tek holder til i Oxford som er ca 1 time nordover),
    og hvis den oppgitte datoen viser seg å stemme, kan jeg alltids ta bilen opp dit å kjøpe 1 eller flere spillere og ta med til Oslo når jeg drar hjem 3. desember. Noen flere som er interessert i dette?
    Er meget interessert i en slik løsning. Spilleren skal iflg nettsidene til play.com komme inn i morgen, men de sender ikke "electronics & gadets" ut av england, prisen der var også en helt annen. Hvordan går vi evt frem?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •