Felleskjøp: Ambra-Child of the Universe. Avsluttet - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 633
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når det gjelder rettskriving og denslags temaer så er det mulig å ta slikt via PM og ikke spore av trådene med slikt søl! :? (og vil man ikke ta det opp via PM så kan man heller ignorere det...!)
    Jo lenger dere trekker ut denne avsporingen jo mer "uheldig" blir det for vedkommende kommentaren i utgangspunktet var myntet på. På en annen side har han sikkert fått det med seg nå, og for å ikke ødelegge tråden kan en moderator alltids rydde opp litt dersom det trengs..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jo lenger dere trekker ut denne avsporingen jo mer "uheldig" blir det for vedkommende kommentaren i utgangspunktet var myntet på.
    ...DUH...:roll: ...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her setter vi definitivt strek for diskusjonen omkring norsk rettskriving.

Mer om levering av Ambra og dennes salgspris for gruppekjøpet får vi sikkert vite mer om i morgen, mandag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mer om levering av Ambra og dennes salgspris for gruppekjøpet får vi sikkert vite mer om i morgen, mandag.
    Og vi gleder oss :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har store problemer med å skrive de. Det må jeg inrømme, og beklage ovenfor hele avforum at jeg somregel skriver di istede for de. Har alltid gjort det, og dette trakk meg faktisk i 2 karaktere på både ungdomsskolen og videregående ved eksamener. Hehe. Men fra di og de til noe helt annet.

Noen som er komponente nok til å sjekke om lageret er tomt for Ambra: Honor and Glory hos Cayman.de? Har forresten fremdeles ikke fått svar på mailen fra LP-CD-DVD.de om hvor cd'en min ble av.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ingentig å beklage?
    Det som derimot er beklagelig, er at en og annen henger seg opp i en slik bagatell.
    Jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg er levende opptatt av ortografi og rettskrivning, men etter å ha hengt på diverse forum i en årrekke, har jeg etterhvert akseptert at vi alle har forskjellige pre.
    Vedder på at du er desto mer dyktig på andre områder enn rettskrivning?
    -
    Nå er ikke dette på noen måte ment som et spark til den / de som påpeker en slik "mangel", det vil jeg gjerne få lov til å understreke.
    Men snarere som en liten formaning om at vi bør tolerere ett og annet ortografisk "sleivspark".
    Ellers kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet, annet enn at du får logge deg inn på nettsiden til leverandøren. Men det har du kanskje allerede gjort?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    ...Noen som er komponente nok til å sjekke om lageret er tomt for Ambra: Honor and Glory hos Cayman.de?
    Jeg ville vel vente med denne, var jeg deg. Tipper jeg riktig, vil nok et gruppekjøp av også denne utgivelsen være like rundt hjørnet. Dette dersom alt går smertefritt med første kjøp. :-D

"Honour & Glory" har også DVD og CD i samme pakke. Også de samme problemene fra enkelte leverandører mht. leveranse av KUN DVD.

Gruppekjøp er tingen! ;-)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Jeg har store problemer med å skrive de. Det må jeg inrømme, og beklage ovenfor hele avforum at jeg somregel skriver di istede for de.
    Nei, nei, nei, stå på! "De" er en av di ulogiske feilene i vår skriftnorm som burde fikses. Man både sier og skriver "din" og "ditt" og en person man sier "De" til er man "dis" og ikke "des" med. Når flere ord har samme opprinnelse og stammen uttales likt burde stammen selvsagt også skrives likt.

Skriftnormen skal henge etter talenormen, men man har aldri sagt "de" i Norge. Det man tidligere har sagt er "þeir". Man har heller ingen regler om at "e" skal uttales som "i" på norsk.

Man har også andre merksnodigheter som "tennis" som ble til fordi engelskmennene ikke skjønte at franskmennene sa "tenez" (ta imot) når di servet. Eller hva med bomull som ble til fordi man i Norge ikke skjønte at "baum" i tyske baumwulle betyr busk? Buskull skulle det hett på norsk.

Det var dagens digresjon. :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, definitivt!:-D
    Verden forandres, og vi med den. Men jeg for min del, vil vel eksempelvis aldri helt forsone meg med "beiken" (bacon), som en fornorsket betegnelse på en absolutt følgesvenn til et par stekte egg.
    Men jeg lover nå at jeg ikke skal trekke frem flere eksempler, ei heller si noesomhelst mer om vårt ganske så ordfattige språk. Tvi vøre!
    *Back on topic*. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken bomull eller tennis har noe som helst med Ambra å gjøre...! :twisted:
    Ei heller bacon.

Hold dere heretter til trådens tema! ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil igjen minne om at det nå er for sent til å delta i gruppekjøpet.

Det er ganske så mange som har sendt meg e-post i dag, men sorry - det er altså for sent.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den overveldende deltakelsen, så er jeg spent på hvordan det går når det blir "payday" til deg Akto.

Jeg håper (og forventer) at alle er like flinke til å betale som å bestille! Eller som det så fint heter på andre dialekter: Put your money where your mouth is.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Caimanzone.co.de: DVD Zone: Ambra - Honour & Glory: Fascination of Sound and Nature by Cine Plus Home Entertainment GmbH

Her er link til hva jeg har bestilt, og hadde det ikke vært for at begge disse ble bestilt før gruppekjøpet, så hadde jeg nok også kansje ventet. Men siden jeg reiser nordover på fiske i løpet av denne uka, så er det også vanskelig, da jeg ikke har internett og slike ting veldig tilgjengelig der nord. Derfor var det kansje like greit at jeg bestilte selv.

Håper nå LP-CD-DVD.de kan klare å forstå den engelske mailen jeg sende anngående hvor cd'n min blir av.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar ifra CD-LP-DVD.de og ganske riktig har jeg bestilt uten cd. :sad:
    Så nå spør jeg alle dere om der er noen som har lyst til å selge cd'en til meg når dere får den? Pris dere vil ha for den kan vi eventuelt ta over PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Vedr. den sjappa som jeg nevnte tidligere i tråden......

Jeg fikk dvd'en i postkassa i dag, og det er en dobbel dvd
    Jeg betalte 5,16 euro (de trakk fra den tyske momsen) + 9,99 euro i frakt. Totalt 15,15 euro. (ca. 125 kr.)
    Jeg fikk en mail fra de på Torsdag om at dvd'en skulle sendes på Fredag, og i dag dukket den opp i "postkassa"
    Utrolig kjapt om meget billig spør du meg

jpc - Music à la carte - Musik, Filme und Bücher

Mvh
    Tommy

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jo være et godt utgangspunkt for å presse prisene med, det der.

Hørt noe mer om pristilbudet, Akto?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært i kontakt med en rekke butikker for å finne ut beste pris som utgangspunkt i prispressing (dette driver jeg med til daglig i min jobb), og svaret jeg fikk fra jpc var dette:

Hello Atle,

at present we have *42* copies at stock. Our supplier told us that
    unfortunately there is no possibility to backorder these DVDs.

Best regards
    Gudrun Pusch

Jeg venter fortsatt på tilbudet fra butikken, men de har sagt at jeg skal få tilbudet i dag. Jeg begynner å bli irritert, men vi får gi de litt mer tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hadde du ikke fått det avklart med butikken at de kunne levere 200 eksemplarer? Mener å huske jeg leste noe slikt tidligere i tråden.

Satser på det ordner seg. Bra jobb akto

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, dette er avklart, men jpc kan ikke levere - det var det som var poenget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke Yatego eller noe slikt som var opprinnelig butikk? Jpc er kanskje en alternativ butikk. Det var noen innspill mener jeg og huske noen sider tilbake. Ble jo så mange sider i denne tråden at det er vanskelig å finne tilbake :-)

Personlig er jeg nå mest interessert i å få et eksemplar fremfor å presse pris så mye om det kompliserer prosessen. Syns det var en helt kurrant pris den vi startet med.

Krysser fingre og venter i spenning...

Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •