Kabinett og strømforsyning samt prosessor vifte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinett og strømforsyning samt prosessor vifte

Hei!
    Treng hjelp til kjøp av kabinett, strømforsyning(min350w, og min m støy) og en stillegående vifte til min amd athlon xp2100+.

Kabinett max 1000 nok!

Mvh Ivan

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kabinett og strømforsyning samt prosessor vifte

Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Hei!
    Treng hjelp til kjøp av kabinett, strømforsyning(min350w, og min m støy) og en stillegående vifte til min amd athlon xp2100+.

Kabinett max 1000 nok!

Mvh Ivan
    Strømforsyning: MIST, 350W ev. samme bare umoddet; Fortron/Source, 350W (finnes også i 400W).

Stor meget stillegående 120mm vifte, stabil og veldig bra strømforskyning, Fortron/Source yter dessuten mer enn oppgitt (350W'en skal visst være målt på opptil nesten 400W :!

CPU-kjøler: MIST Silent Twin

To meget stillegående vifter er oppskriften som gjør silent twin så genial. Optimal kjøling uten støy. Les mer på produktsiden. Vil du ha billigere så er også Glacial et alternativ, men den er ikke like stillegående som Silent Twin, så spør du meg er de ekstra hundrelappene verdt det

Kabinett: Selv foretrekker jeg kabinetter fra produsenten Lian Li og andre alluminiums-kabinetter. Litt vanskelig å annbefale noe når du ikke nevner noen behov og sånn, men Lian Li PC-50 og PC-7B er begge bra kabinetter til en pris på under 1000,-

Lian Li er vel regnet som den beste produsenten av kabinetter og det er ikke uten grunn. Lian Li har en overlegen kvalitet, mange smarte løsninger, hel alluminum(=lett,solid&bra kjøling), utrolig stilige og gjennomførte kabinetter.

Er du allergisk mot støy, som meg, så unngå å ha noen vifter utenom de to nevnte (egentlig 3, iom. at Silent Twin'en har to vifter )

Jeg har bevist plukket ut hovedkort og skjermkort helt uten vifter (bare med heatpipes), og alle viftene som fulgte med i kabinettet er frakoblet. Ellers har jeg bare stillegående seagate harddisker, montert i hjemmelagd strikk-oppheng så jeg unngår vibrering. PC'en min er så godt som lydløs

Omtrent slik ser PC'en min ut:

EDIT: Elendig bilde, kan sikkert ta et med ordentlig digitalkamera i morra...

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes bra ut. Hvor er d best å kjøpe de på nettet?? Vil helst bestille alt fra samme plass. Ser at komplett ikke kan levere.
    Min erfaring fra de 2 pcene som jeg har er at prosessor viften bråker mest. Kjøpte amd athlon xp2100 boxed sist, mem den støyer jo noe inn hampen. Registerer oxo en del støy fra hardisken (Western Digital).
    Har et desktop kabinett uten vifter på den ene pcen, men får problemer med for mye varme. Skal bruke pcene til proj. . Har viftelost hovedkort, men radeon 9500 har vifte, men heldigvis lite støy.

Mvh Ivan

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det stæsjet finner du hos www.microplex.no

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kan også anbefale deg å sjekke ut NoiseControl fra Microplex, disse kabineten er ferdig støydempet med støydempings matter innvendig
    Uannsett hva slags kasse du kjøper så kan det være lurt å sett inn støydempings matter, detter får du på Biltema.

Idiss

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Hvor er d best å kjøpe de på nettet?? Vil helst bestille alt fra samme plass.
    Det er linker på tingene, og alle linker til microplex.no

Tror ikke det er så mange andre nettshopper i norge som selger Lian-Li og Fortron/Source osv. Microplex kjøper ting rett fra produsent.

MIST produktene "lager" de selv, dvs. de velger og setter sammen delene selv. MIST strømforskyningen er bare en Fortron/Source moddet til å bli enda mer stille. Silent Twin er satt sammen av 2stk Papst-vifter og en kjøleribbe som kan kjøpes hver for seg

I tillegg burde du også kjøpe en drøss av Sunbeam Thumbscreews, de er utrolig praktiske
    Sitat Opprinnelig postet av Idiss
    Hei

Kan også anbefale deg å sjekke ut NoiseControl fra Microplex, disse kabineten er ferdig støydempet med støydempings matter innvendig
    Uannsett hva slags kasse du kjøper så kan det være lurt å sett inn støydempings matter, detter får du på Biltema.

Idiss
    Det er lurt å sette inn støydempingsmatter ja, men jeg tror det er enda viktigere "å gå til roten av problemet", dvs. sørge for å ha så stillegående PC som mulig i utgangspunktet, ha så få vifter og støykilder som mulig

Det som støyer mest i min PC nå er DVD/CD-ROM'en, jeg hadde ingen aning om det, men tydeligvis er det en vifte inni som setter i gang hver gang den leser en disc.

Vet noen om noen stillegående DVD-ROM'er, ev. -brennere?

Fristende å kjøpe en slik og så ha DVD-ROM'en i et annet rom. (Produktside)

Ofte velges filmen rett før den skal sees, og det er kjedelig å vente på at den kopieres til HD :roll:

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.
    Jeg registerer oxo en del støy fra dvd spilleren når den brukes. Dette irriterer meg slik at jeg nå bruker å laste filmen inn på hd først, og kjører derfra. Litt tungvint men men. Har også tenkt på d med spiller i eget rom, eller i eget lydisolert kasse.

Mvh Ivan

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •