Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2075
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    650 har jo kommet nå ostemannen
    Min tråd

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    650 har jo kommet nå ostemannen
    har jo forsåvidt det. Men vet det kommer til å sikkert komme en knall deal snart. Så har tid til å vente noen uker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves eller noe

Har forreten lekt meg med mitt nye objektiv i dag og er kjempe fornøyd! Deilig å kunne overstyre den automatiske fokuseringen. Bildene blir utrolig morsomme med fisheye/vidvinkel, er så mange fler muligheter som åpner seg.

Selve kvaliteten på objektivet er også ganske saftig, vekten må være minst 5 ganger mer en det vanlige jeg har. Oser av kvalitet, spesielt når man ser den svære linsa som buler ut av objektivet! Kjempe fornøyd!
    Min tråd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    har jo forsåvidt det. Men vet det kommer til å sikkert komme en knall deal snart. Så har tid til å vente noen uker.
    Tør du hive deg på denne handlekurven jeg sterkt vurderer?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut et lite bilde som jeg har tatt med nye linsa, altså: Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM.

Trykk ..HER..

HER

OG HER

Nå har jeg fortsatt mye å lære, masse ting jeg ikke forstår enda! Men synes det blir litt kult ^^

EDIT, la til 2 bilder til.
    Min tråd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra bilder, b3nd1k

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Supertramp! Digger den nye linsa, er så mange kule ting man kan gjøre med den! Blir en galskap dette som med Hifi, trodde jeg greide meg med standar objektiv som fulgte med.. Men nå vil jeg bare ha mer og mer!!

Dum som jeg var kjøpte jeg ikke akuratt et billig objektiv å starte med heller... hehe
    Min tråd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er dumt med å kjøpe et dyrere objektiv?

INGENTING - slik jeg ser det...!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer alltid til å være sånn at det fins et bedre kjøp enn du har cash til, men det forander ikke på at budsjettkamera man kjøper til slutt for ikke så lenge siden kan fungere like godt.
    Er kun kort tid siden 300d var det grommeste kamera ever..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, er man intressert så kjør på! Men om jeg viste at jeg kommer til å kjøpe meg objektiver i 10-tusen kroner klassen, så hadde det kanskje hvert greit å kjørt på med et bra fullformat kamera i samme slengen!

Men er fornøyd med mitt 600D
    Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Men er fornøyd med mitt 600D

Som er fullformat? Neida.

Edit; Canon som jeg har fulgt litt med på, kjøper du en 450 eller "bedre" har du kamera i minst et år..

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tør du hive deg på denne handlekurven jeg sterkt vurderer?
    Dersom du ikke nødvendigvis trenger god autofokus når du filmer ville jeg garantert gått for 5D MKII med 2stk L objektiv elns istedet. Mye bedre bildekvalitet med skikkelige objektiv, samt fullformat... Uslåelig kombo

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Som er fullformat? Neida.

Edit; Canon som jeg har fulgt litt med på, kjøper du en 450 eller "bedre" har du kamera i minst et år..

Akuratt det jeg sier, om jeg hadde vist at jeg skulle begynne å kjøpe dyre objektiver hadde jeg kjøpt et fullformat fra starten av. Men er fornøyd med 600D som valget falt på
    Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dersom du ikke nødvendigvis trenger god autofokus når du filmer ville jeg garantert gått for 5D MKII med 2stk L objektiv elns istedet. Mye bedre bildekvalitet med skikkelige objektiv, samt fullformat... Uslåelig kombo
    Hmm, det fins jo dyrere hus enn 5D mk2. Men L- objeltivene du foreslår. Hvorfor er de bedre, og hva er forskjellen på et L- objektiv og et med tilsvarende brennvidde på et medium kamerahus.
    Vi er idioter som ikke har greie på foto må du huske på..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hmm, det fins jo dyrere hus enn 5D mk2. Men L- objektivene du foreslår. Hvorfor er de bedre, og hva er forskjellen på et L- objektiv og et med tilsvarende brennvidde på et medium kamerahus.
    Vi er idioter som ikke har greie på foto må du huske på..
    Man kan jo si det slik at jo større sensoren til kameraet er, jo bedre evne har det til å skille nivåer mellom enkelte piksler på sensoren (Ettersom hver enkelt pixel har bedre plass). Dette er ikke avgjørende når det kommer til bildekvalitet, men det hjelper

Hva objektiver angår så er Canon sine "L"objektiver de aller beste objektivene i deres sortimang. Det som gjerne er bedre er forvrengning, skarphet, kontrast, kvalitet (L linser er laget av metall og har ofte værtetting) og generelt gjengivelse av det som skal bli tatt bilde av og da blir ikke fokuseringsraskhet tatt med i regningen en gang. De er rett og slett bedre på alle områder! Det finnes selvfølgelig noen få unntak, feks. Tamron sin 50 F1.4 er skarpere med full åpning enn det Canon sin EF 50 1.4 USM er. (Det negative er selvfølgelig at Tamron sin 50mm er mye mindre konsistent kvalitetssikret og sliter ekstremt mye med fokusproblemer).

Dersom jeg i dag skulle brukt ca 25000kr på kamera OG linser så hadde jeg kjøpt:

Canon Eos 5D MKII (Fullformat 21mp)
    ca 12000kr avhengig av hvor du kjøper.

Canon EF 24-70 F2.8 L USM evt. Canon EF 24-105 F4 L IS USM (førstnevnte slipper igjennom mer lys enn sistnevnte men mangler bildestabilisator og litt ekstra rekkevidde)
    ca 9-10000kr avhengig av hvor du kjøper.

Canon EF 50 F1.4 USM (Rett og slett en linse som alltid fungerer og er fantastisk morsom i bruk. De eneste grunnene til å ha denne linsen er: 1. Fordi den slipper gjennom masse lys så du kan ta bilder i mørke omgivelser 2. Den har relativt god bildeskarphet ved 1.4 Blenderåpning (Mye bedre enn alle kit linser). 3. Den lager utrolig deilig og flott Bokeh)
    Ca 3000kr.

På denne siden kan du sammenligne alle Canon sine kit linser med stort sett alle Canon sine "L" linser. Bildene står som klare eksempler på hvorfor en "L" er bedre enn alt annet i Canon sitt sortiment. Prisene hopper opp, men Gud, det gjør også kvaliteten!

Her har jeg linket til en sammenligning mellom Canon sin kanskje mest populære "kit" linse og en av de to mest populære zoom linsene i "L" Serien.

Linsene er:

Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 IS II vs. Canon EF 24-105 F4 L IS USM

Sistnevnte er såklart skarpere på alle brennvidder, har omtrent dobbel så lang rekkevidde, lynrask fokus og ekstrem (Type drapsvåpen) byggekvalitet.

Nå skal det nevnes at jeg har vært heldig kameramessig og har eid to ekstremt gode kameraer (Iallefall i mine øyne), nemlig Canon Eos 1D MKIII og Canon 5D MKII. Begge disse kameraene har jeg parret med L linse(r) og evt. Den kjekke fantastiske 50 1.4

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, glemte å nevne Nikon! De lager selvfølgelig fantastiske kameraer og har for øyeblikket et enormt forsprang mot Canon iallefall hva angår Megapiksler (Gjelder kun fullformat).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laster opp et bilde tatt med min 5D MKII. Linsen er en EF 50 1.4 med blender 1.4. Fokuset har ikke truffet helt hundre, men greit nok Dette bildet synes jeg oppsummerer godt hvorfor 5D og 50 1.4 kan være den perfekte reisekombinasjonen. Drømmeaktige bløte (men skarpe) bilder som kan bli tatt med minimal fikling (Helt uten Photoshop).

-img_2464-jpg

Personene i bildet er to intetanende svensker.

[Edit] Skriveleif

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok jeg ville hatt f2.8 og bildestabilisator på allround objektivet - noe jeg har på 450D i dag. Finnes det et slikt til fullformat?

Hva tilsvarer et bra 50mm (fullformat) på crop? 28mm? Jeg har et 50mm til 450D i dag og det blir aldri brukt - det er altfor trangt og passer aldri, kjøpte det forresten etter tips i denne tråden
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f2.8 og stabilisator til fullformat, det er tamron 2.8 vc det
    Fåes til like under 10.000,- for øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jepp, etter hvert som fotointeressen har steget jevnt og trutt det siste året har jeg nå bestemt meg for å kjøpe et digitalt speilreflekskamera.

Har fra før av hatt mange gode år med diverse modeller i ixus-serien til Canon, men har nå innsett at begrensningene er flere enn mulighetene med kompaktkameraer.

Ettersom jeg ikke er spesielt merketro har jeg også et par nikon-modeller inne til vurdering sammen med canon. Jeg jobber som freelance-journalist, og når fotojournalistene ikke har mulighet til å være med ut er det greit å ha noe eget som er ålreit å ta bilder med. Kameraet skal også brukes i privat sammenheng.

Først vurderte jeg inngangsmodellene til nikon (D50) og canon (400D), men slo fort fra meg disse rett og slett på grunn av selve kamerahusene - de er små, med puslete plastikk, og viktigst av alt - grepene er håpløse. Det er ikke noe "grep", rett og slett. De tekniske spesifikasjonene og utstyrsnivået holder mål for meg - 400D har et meget forlokkende selvrensende kamerahus - men man må jo trives med å arbeide med kameraene også.

Jeg trenger en skikkelig vidvinkelzoom og en kurant telezoom. De bør ikke koste mye mer enn 10 000,- tilsammen.

Anser nå Canon 30D, Nikon D80 og D200 som de mest aktuelle alternativene. Alle ligger godt i hånden, og har gode grep. Spesielt 30D og D200. Det meste er ganske likt på disse kameraene, som for meg ser ut som relativt jevngode...Prisene er heller ikke veldig forskjellige. Her er det problematisk å gjøre et klokt valg.

Hva ville dere valgt, og hvorfor? En amatør på området trenger sårt innspill fra folk med meninger for og mot disse alternativene...!
    Hei, har selv nikon d300, slike får du brikt i dag fra ca 4500,-. Da får du et hus som er noen år gammelt, men som er av metall, og tåler litt fukt.

Husk at det er vanskeligere å velge linser enn hus.... Sjekk brukten på foto.no
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Side 96 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •