Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2075
    Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Canon EOS 7D er vel mer et action camera med høy skuddtakt og mer avansert "nyutviklet" AutoFocus, samt bedre værtettning i forhold til 550D. Bildefilene er vel ganske like som det EOS 550D klarer å prestere. bare at det blir flere av dem på kortere tid.

ISO støy er vel 7D ikke spesiellt mye bedre på enn 550D.

Ser ellers at det er en del som har klaget på værtettningen også på 7D, så jeg ville kanskje ikke lagt for stor vekt på den hvis man sammenligner disse to husene.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en backflip 360 jeg. Nå står det mellom Nikon D5100 og Canon 600D :P

Tenkte den snurreskjermen var grei ha likevel :P Har lest rundt og virker som at begge har pros & cons på sine områder, men virker som at nikon kommer hakket bedre ut i tester, liker også det faktum at nikon har en hjelpefunksjon som forklarer alle funksjoner, det kan jeg helt sikkert trenge. Tror jeg skal stikke innom en butikk og høre meg litt rundt på de to

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Nikon D5100 Ble dette rett og slett fordi jeg blant annet har hatt nikon før, i tillegg har de en veldig fin hjelpemeny på kameraet som forklaerer hva ting er

Ble ikke noe klokere av å lese tester, og meninger på nett. Nikon vinner tester overall, mens canon har vunnet EISA og TIPA pris? hehe. I tillegg sier alle canon fans at canon er best mens alle nikon fans sier at nikon er best. Kom fra til konklusjonen at man ikke kan gå feil med noen av de to nevnte uansett, og da vant nikon med hjelpefunksjonen sin

Begge var forsåvidt gode og holde i, og fikk generelt like godt inntrykk kvalitetsmessig av begge to Gleder meg til å få kamera nå, skal det bli bilder av kinoen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Da har jeg bestilt Nikon D5100 Ble dette rett og slett fordi jeg blant annet har hatt nikon før, i tillegg har de en veldig fin hjelpemeny på kameraet som forklaerer hva ting er

Ble ikke noe klokere av å lese tester, og meninger på nett. Nikon vinner tester overall, mens canon har vunnet EISA og TIPA pris? hehe. I tillegg sier alle canon fans at canon er best mens alle nikon fans sier at nikon er best. Kom fra til konklusjonen at man ikke kan gå feil med noen av de to nevnte uansett, og da vant nikon med hjelpefunksjonen sin

Begge var forsåvidt gode og holde i, og fikk generelt like godt inntrykk kvalitetsmessig av begge to Gleder meg til å få kamera nå, skal det bli bilder av kinoen
    Sikkert bra valg, hilsen en Canon fan boy 8) . Nikon og Canon er likeverdige og har byttes over årene på å ligge lengst frem teknologisk - nå er det kanskje Sony som har den tronen imidlertid.... Hva du velger er derfor smak og behag og hva man liker av små detaljer. Bildene blir like bra og det er tross alt han som står bak kamera som styrer balletten...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt sant, og med tanke på at jeg skal styre dansen blir det nok ekstremt dårlige bilder uansett :P Hehe.

Hvordan ligger Sony frempå kontra nikon og canon?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA, og tror dere ikke at dagen etter jeg kjøper dette kameraet kommer denne :P

CANON EOS 600D + OPTIKK EF-S 18-55 F/3.5-5.6 IS II + CANON EF 50/F1.8 II - Fantastisk pakkepris med ekstra 50 mm optikk på kjøpet!

700kr billigere en nikon kameraet :P

PS! Det var falsk alarm, det var uten mva inkludert :P (Lettelse)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsåvidt sant, og med tanke på at jeg skal styre dansen blir det nok ekstremt dårlige bilder uansett :P Hehe.
    Hvis du velger et kamera med AF Micro Adjustment - så er det et godt hjelpemiddel til bedre bilder...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da jeg skal spørre hva AF-micro adjustment er?

AF står vel får autofokus? Har Nikon 5100 dette? Mulig få det på dette ved skift av linse?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan ligger Sony frempå kontra nikon og canon?
    Per i dag har de vel ikke noe som matcher Sony "gjennomsiktige" speil.
    Ny toppmodell fra Sony - Akam.no
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da jeg skal spørre hva AF-micro adjustment er?
    Google er din venn:

AF Micro adjustment Tutorial

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, virket fancy. På en måte en fintuning av kameraet? :P

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Per i dag har de vel ikke noe som matcher Sony "gjennomsiktige" speil.
    Ny toppmodell fra Sony - Akam.no
    Det kommer vel helt ann på hvilke kriterier man setter.

Dette er f.eks ikke et fullformat kamera, og har f.eks ikke så gode høye iso egenskaper når det gjelder støy.

Fordelen med gjennomsiktig speil er mange, så som kontinuerlig autofocus, raskere responstid og flere bilder i sekundet ved serie opptak, mindre lyd og lavere batteri forbruk ingen utfall av søkerbilde ved eksponering osv, men det finnes vel noen bakdeler som man vel også får på kjøpet. Man mister vel ca 1/3 av lyset som kunne truffet bildebrikken sammenlignet med en oppvippet speilløsning, flere flater som kan samle støv osv.

Canon Eos hadde f,eks noen RT (real time) og EOS1N RS modeller for film for nesten 20 år siden, så bruken av slike gjennomsiktige faste speil som bildet eksponeres gjennom, så dette er jo ikke akuratt nytt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har hvertfall jeg bestilt et Canon 60D kamerahus med Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM linse (kostet mer enn kamerahuset, men men) - gleeeder meg!

Bestilte også UV-filter og skal kjøpe solblender (var ikke på lager). Har EX430II blitz og stativ fra før, som jeg har brukt til mitt gamle trofaste Canon G9..

Forsinket julegave til meg selv!
    --
    Thorbjørn

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nå har hvertfall jeg bestilt et Canon 60D kamerahus med Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM linse (kostet mer enn kamerahuset, men men) - gleeeder meg!

Bestilte også UV-filter og skal kjøpe solblender (var ikke på lager). Har EX430II blitz og stativ fra før, som jeg har brukt til mitt gamle trofaste Canon G9..

Gratulerer..

Har samme kamerahus selv. Meget godt fornøyd med mitt, selv om det har blitt altfor lite brukt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du blir nok veldig godt fornøyd med kjøpet ditt. Men når du har lagt så mye penger i objektiv, dropp UV filter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Du blir nok veldig godt fornøyd med kjøpet ditt. Men når du har lagt så mye penger i objektiv, dropp UV filter.
    Hva begrunner du det med da? Fordi det stjeler lys? Bruker det vel kanskje ikke inne. Men har inntrykk av at det er rimelig standard å ha på et slikt filter ikke minst for å beskytte linsen. Kjøpte et relativt dyrt et, så det bør gå greit får vi tro.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva begrunner du det med da? Fordi det stjeler lys? Bruker det vel kanskje ikke inne. Men har inntrykk av at det er rimelig standard å ha på et slikt filter ikke minst for å beskytte linsen. Kjøpte et relativt dyrt et, så det bør gå greit får vi tro.
    Det er ikke mye lys som forsvinner, men det blir litt det samme som å ta bilde ut av bilen uten å sveive ned ruta (satt litt på spissen). Uansett hvordan man vrir og vender på det, så blir kvaliteten i andre enden dårligere jo mere glass lyset skal igjennom (selv med dyre UV filter). Og når du har kjøpt så dyrt objektiv som du har gjort, så er du på jakt etter best mulig resultat. Du får med en solblender som du alltid har på. Den tar seg av beskyttelsen.

De få gangene jeg bruker filter, så er det et polariseringsfilter som har helt andre egenskaper.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si meg helt enig. UV-filter - uansett kvalitet - introduserer mer refleksjoner i "signalveien" som kan og vil degradere bildekvaliteten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke så var det et polarisasjonsfilter (sirkulært) jeg bestilte, ikke uv-filter. Ser for meg at det er naturlig å bruke utendørs, men det får jeg jo da teste ut.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke så var det et polarisasjonsfilter (sirkulært) jeg bestilte, ikke uv-filter. Ser for meg at det er naturlig å bruke utendørs, men det får jeg jo da teste ut.
    Da er vi helt enige et pol filter kan gjøre mye om det brukes riktig. Genialt ved helt blanke overflater (vann, lakk osv) i sollys

Side 91 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •