Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2075
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje lettere om du tar bilde av noe som står stille både med og uten linse. Da er det lettere å se om det har noe for seg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kanskje lettere om du tar bilde av noe som står stille både med og uten linse. Da er det lettere å se om det har noe for seg.
    Det er allerede gjort:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1685494

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Merkelig fasong på dybdeskarphets området på dette ifone + tele linse bilde.....

Er du sikker på at linsa er benyttet/vinklet riktig Supertramp?

Var ellers gal nokk i sommer til å investere i en 70-200 1:2.8L IS II USM.

Veldig imponert over skarphet og bildestabilisatoren på dette objektivet...

Det ble morsomt å ta bilder igjen, og dette objektivet kan bare anbefales for å si det slik
    Da snakker vi. Selv har jeg et gammelt Canon 80-200 2.8L, kjøp brukt av en journalist, noe av det skarpest Canon noen gang har laget. Slike objektiver behandler man pent og har livet ut, mens hus kastes etter 5 år 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da snakker vi. Selv har jeg et gammelt Canon 80-200 2.8L, kjøp brukt av en journalist, noe av det skarpest Canon noen gang har laget. Slike objektiver behandler man pent og har livet ut, mens hus kastes etter 5 år 8)
    jeg har også et slikt objektiv til mitt kamera, rett og slett fantastisk bra objektiv

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann - dette var vel heftig?

Kamera: Sony annonserer A77 og Nex-7 - DinSide Data

Sony annonserer A77 og Nex-7

Sony Alpha A77

Dette er den dyreste av de nye modellene, med en veiledende prislapp på 10900 for kamerahus uten objektiv. Til gjengjeld er har A77 mye krutt under panseret, og leverer bilder med 24 megpaiksers oppløsning, og ikke bare det – kameraet kan også fange tolv bilder i sekundet på full oppløsning, som skulle bety 288 megapiksler pr sekund.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ojsann - dette var vel heftig?

Kamera: Sony annonserer A77 og Nex-7 - DinSide Data

Sony annonserer A77 og Nex-7

Sony Alpha A77

Dette er den dyreste av de nye modellene, med en veiledende prislapp på 10900 for kamerahus uten objektiv. Til gjengjeld er har A77 mye krutt under panseret, og leverer bilder med 24 megpaiksers oppløsning, og ikke bare det – kameraet kan også fange tolv bilder i sekundet på full oppløsning, som skulle bety 288 megapiksler pr sekund.
    Det betyr vel bare at kameraet har minst så stort minnelager innebygd.

Står det noe om hvor lang tid det tar å overføre disse 12 bildene til dagens raskeste brikker (eller maks skrivehastighet i kameraet)?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det betyr vel bare at kameraet har minst så stort minnelager innebygd.

Står det noe om hvor lang tid det tar å overføre disse 12 bildene til dagens raskeste brikker (eller maks skrivehastighet i kameraet)?
    Tror ikke det stod i artikkelen, nei.
    Og jeg vet heller ikke om det står her:
    Sony A77 | Sony Alpha A77 camera news – specs, price, reviews, video

Eller her:
    Sony SLT-A77 Preview: 1. Introduction: Digital Photography Review

Du kan dette bedre enn meg, så kanskje du finner noe om det.

ooops: DPreview skriver dette:
    Unlike its predecessor, the A77 takes SD or Memory Stick cards. With the latest UHS-I SDXC cards, there should be little need for concern about either speed or capacity.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle ha et helt enkelt speilreflekskamera som jeg kan ta litt bilder med, som er hakket proffere en mitt digitale jalla kamera.

Skal brukes litt på messer, samt ta bilder av kinoen min. Eller kun for finfotografering på hobbybasis. Stiller ikke noen syke krav i det hele tatt.

Har sett på Canon eos-550d og nikon d3100. Begge disse ligger til ca 4lapper nå med objektiv.

Hva tror dere vil være mest valuta for pengene av disse to? Og tror dere de kommer til å bli noe billigere over jul? De har begge kostet mer og ser de er på all-time low i prisutviklingen.

begge har full-hd filming (er denne noe tess) men ser canonen har 18mpx kontra nikons 14?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Tenkte jeg skulle ha et helt enkelt speilreflekskamera som jeg kan ta litt bilder med, som er hakket proffere en mitt digitale jalla kamera.

Skal brukes litt på messer, samt ta bilder av kinoen min. Eller kun for finfotografering på hobbybasis. Stiller ikke noen syke krav i det hele tatt.

Har sett på Canon eos-550d og nikon d3100. Begge disse ligger til ca 4lapper nå med objektiv.

Hva tror dere vil være mest valuta for pengene av disse to? Og tror dere de kommer til å bli noe billigere over jul? De har begge kostet mer og ser de er på all-time low i prisutviklingen.

begge har full-hd filming (er denne noe tess) men ser canonen har 18mpx kontra nikons 14?
    18/14 MP spiller ingen rolle- begge duger nok, men husk at de rimelige objektivene som disse leveres med er meget lyssvake - du kan glemme party foto i dårlig lys.

Eller er system kameraene i vinden om dagen. Hvis du ikke vet er system kamara et "pocket" kamera med utskiftbar optikk / objektiver. De er litt større enn pocket men betydelig mindre en speilrefleks. Skal ta nesten like gode, hvis ikke like gode, bilder som speilefleks.Ta en titt på disse før du bestemmer deg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er vel forsåvidt bare skaffe seg bedre objektiv?

Hadde et nikon D-50 en gang i tiden og var fornøyd med det. Ser at 550d vant EISA pris ifjor, så heller litt mer mot den men. Er bare så utrolig kjipt om jeg kjøper dette nå også om en mnd så koster det en tusing mindre :P Er jo januarssalg som kommer snart, men om jeg kjøper det under dette året så får jeg det med på regnskapet for dette året på firmaet

Sitter å klør i fingerene nå :P

Liker det faktum at speilrefleks har mye mer utstyr som objektiver, blitzer etc en det systemkameraene har, er vel hakket billigere også?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker det faktum at speilrefleks har mye mer utstyr som objektiver, blitzer etc en det systemkameraene har, er vel hakket billigere også?
    Skjønner ikke helt definisjonen din på speilrefleks vs systemkamera .

Systemkamera er vel bare en felles betegnelsen både for dagens Digitale speilrefleks og digitlale speilløse kamera med utskiftsbare linser osv.

System i systemkamera betegner bare det at kameraet inngår som en del av et system med utskiftbar optikk, blitz og annet tilbehør.

Prisen og ytelsen avgjøres ofte av størrelse på bildebrikke og hva det betyr for størrelsen på optikk osv.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, mente forsåvidt digitale speil vs digitale uten speil. Har forsåvidt veldig liten peiling på dette.

Men tror det blir canon 550d, den hadde jo utsalgspris på nesten 8lapper når den kom ut, så det vil si at den har blitt halvert det siste året så må jo være bra valuta for pengene

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, mente forsåvidt digitale speil vs digitale uten speil. Har forsåvidt veldig liten peiling på dette.

Men tror det blir canon 550d, den hadde jo utsalgspris på nesten 8lapper når den kom ut, så det vil si at den har blitt halvert det siste året så må jo være bra valuta for pengene
    Ta deg i alle fall tid til å gå i butikken å kjenne på "varene". Selv synes jeg de minste/billigste speilrefleksene blir for små, spesielt om man bytter ut plastobjektivet med noe bedre. Da tregner man litt tyngde for å balansere ut. Hvis du planlegger å bruke det til litt mer enn fotografere barna i heimen ville jeg vurder en Canon EOS 600D selv om du må legge til litt.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canon EOS 550D er et meget fint kamera det. Ser at JapanFoto har en ganske grei kampanjepris på dette nå med 18-55is linse til rett under 4000,-

Er i en foroklubb der noen har 550D, og det ser ut til å fungere meget bra det, selv når vi sammenligner bilder tatt med utstyr til 10x prisen.

Vet ikke om 550D er på vei ut til fordel for 600D, og om prisen kommer til å droppe ytterligere, men man må jo en eller annen gang ta sjangsen og kjøpe for å få glede av det å ta og lagre bilder også.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke sant, nytter jo ikke sitte bekymre seg over prisen i evig tid, ender man jo aldri opp med noe :P

Det er helt ok at det er litt smått, har holdt på 1100d, nikon 3100 samt et samsung som var rimelig mindre enn disse igjen, og det funka fett fotovideo har også dette med 18-55 linse for bare 3990. Men de kan jeg hente i butikk så slipper jeg frakten

Tusen takk for hjelpen hvertfall Skal jeg prøve få til noen proffe bilder av hjemmekinoen Er høyst på tide

Etter det jeg har lest virker det som at 550d er på vei ut til fordel for 600d, men vet ikke om jeg trenger de funksjonene for ekstra 1500kr for dette kameraet :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg kjøpte 7D så har jeg ikke brydd meg om å lese om kamera. At 7D har manuell (numerisk) justering av hvitbalanse er utrolig nyttig for mitt bruk. Kan ta produktbilder i vanlig "innelys" på svarte natta. Vanlige lyspærer har ca. 2700K (står på pakka). Man stiller inn 7D til - jepp - 2700K. Klikk.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som et veldig flott kamera, men her snakker vi en pris som er 3ganger 550 og dobbelt av 600

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som et veldig flott kamera, men her snakker vi en pris som er 3ganger 550 og dobbelt av 600
    7D er et meget bra kamera ja, har det selv, men det er relativt stort - litt stort synes jeg, og da skal du virkelig ha litt dilla. Det dra og med seg andre kostnader som en C 17-55 IS-USM 2.8, C 80-200 USM 2.8, S Macro 2.8, fastobjektiv S 1.4. Man blir blakk av mindre 8)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - ikke så helt galt pris nå da:

Canon EOS 7D kamerahus Kun hus - FotoVideo

Men det er jo kun for huset.

Side 90 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •