Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2075
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Er det blitz på det? det står ikkenoe på komplett.
    Kameraet har popup blitz

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, pop-up på toppen av kameraet.
    Se her: Nikon D90 Review: 6. Body & Design: Digital Photography Review

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra kamera til prisen. Anbefales!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. er det noen andre her inne som selv bruker det? eller om dere vet noen?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. er det noen andre her inne som selv bruker det? eller om dere vet noen?
    Hei,

Jeg har hatt Nikon D80 og bruker nå Nikon D300, kjempe kameraer begge to.
    D90 har fått gode tester og omtaler så kameraet er helt sikkert bra. Men det objektivet som sitter på er vel inkludert for å få lavest mulig -kit pris. D90 fortjener ett godt objektiv. Noe du kan investere i etterhvert. Ett objektiv som er veldig bra og lyssterkt er nikon 50mm F1.8. koster ca 1000 lappen og er verdt hver krone, annbefales.
    Sjølv bruker jeg nikon 16-85mm vr og 70-300 vr samt 50mm 1.8

Blitzen på kameraet er god nok til generelt bruk, så invester først i ekstern blitz når/hvis behovet forekommer.

Hvis du ikke har brukt slr før eller kjenner lite til det vil jeg annbefale deg å gjennomføre ett kamera kurs, dette vil gi deg mer utbytte og glede av kameraet enn noe annet dyrt utstyr...

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Hei,

D90 har fått gode tester og omtaler så kameraet er helt sikkert bra. Men det objektivet som sitter på er vel inkludert for å få lavest mulig -kit pris. D90 fortjener ett godt objektiv. Noe du kan investere i etterhvert. Ett objektiv som er veldig bra og lyssterkt er nikon 50mm F1.8. koster ca 1000 lappen og er verdt hver krone, annbefales.

Blitzen på kameraet er god nok til generelt bruk, så invester først i ekstern blitz når/hvis behovet forekommer.

Hvis du ikke har brukt slr før eller kjenner lite til det vil jeg annbefale deg å gjennomføre ett kamera kurs, dette vil gi deg mer utbytte og glede av kameraet enn noe annet dyrt utstyr...

Lykke til
    Ok. Objektiv, er det linsa det eller?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp
    ok. Åssen funker det å kjøpe billigste speilreflekskameraet også kjøpe ett dyrt objektiv?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Åssen funker det å kjøpe billigste speilreflekskameraet også kjøpe ett dyrt objektiv?
    Ikke misforstå meg, Kjøp d90 så har du ett veldig bra kamera å bygge videre på. Linsa som følger med fungerer helt greit og kanskje er den god nok imassevis til ditt bruk. Men jeg ville bare pressisere at det er større potensiale i det kamerahuset en i objektivet som medfølger Gode objektiver selges på brukten til overkommelige priser og dette er ikke noe du trenger med en gang. Kos deg med kameraet og lær deg fuksjonene og ta masse bilder. Du vil fort merke når oppgraderings-spøkelse nærmer seg....

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå meg, Kjøp d90 så har du ett veldig bra kamera å bygge videre på. Linsa som følger med fungerer helt greit og kanskje er den god nok imassevis til ditt bruk. Men jeg ville bare pressisere at det er større potensiale i det kamerahuset en i objektivet som medfølger Gode objektiver selges på brukten til overkommelige priser og dette er ikke noe du trenger med en gang. Kos deg med kameraet og lær deg fuksjonene og ta masse bilder. Du vil fort merke når oppgraderings-spøkelse nærmer seg....
    Ok. da tar jeg å bestiller det kameraet. Men jeg trenger vel minnekort? kan jeg velge en av di som kommer som tilbehør under kameraet på komplett.no?

Komplett.no - Nikon D90 + Batterigrep

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt å bruke sandisk extreme kort i mine kameraer, da disse har livstidsgaranti og er veldig holdbare. I praksis liker jeg å ha litt mindre størrelse på kortet (maks 4gb) og heller flere stykker med meg framfor å ha ett stort (32 gb). Dette fordi hvis kortet skulle ta kvelden mister jeg minst mulig med bilder (data)
    Har ikke erfaring med andre typer men jeg regner med at alt de selger er gode produkter. Husk å formater kortet i kameraet før bruk, det er viktig.

Lykke til....

Edit: ser på komplett sine sider at det er 120mnd garanti på kortene....

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes dette høres veldig fornuftig ut! Jeg har D80, og det er ingen tvil om at 50mm F1.8-investeringen er verdt hver krone. Fikk min F1.8-linse i julegave i fjor. D90 har jo en annen fin "gadget", i og med at det kan ta opp video i tillegg. Greit å ha i enkelte tilfeller.

Jeg har blitz til mitt (600-saken), men jeg synes det er svært vanskelig å få gode bilder med blitz. Selvfølgelig ene og alene fordi jeg ikke har kunnskapen som skal til (såpass skjønner jeg). Tror nok det beste er å lære å kjenne kameraet uten å måtte ta hensyn til alle mulighetene/fallgruvene med ekstern blitz i tillegg.
    Tror kanskje mange kan være enige med meg i at det er lurere å spandere på seg et godt stativ i stedet for f.eks 900-blitzen i første omgang???

kamerakurs ja... hmm, burde kanskje tatt et!

D80/90 + F1.8 gir utrolig fine bilder av kidza når de åpner pakker (man må bare ha rom til å stå et stykke unna :wink

Ønsker meg vidvinkel jeg nå (og kamerakurs, hehe)

DrE

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt å bruke sandisk extreme kort i mine kameraer, da disse har livstidsgaranti og er veldig holdbare. I praksis liker jeg å ha litt mindre størrelse på kortet (maks 4gb) og heller flere stykker med meg framfor å ha ett stort (32 gb). Dette fordi hvis kortet skulle ta kvelden mister jeg minst mulig med bilder (data)
    Har ikke erfaring med andre typer men jeg regner med at alt de selger er gode produkter. Husk å formater kortet i kameraet før bruk, det er viktig.

Lykke til....

Edit: ser på komplett sine sider at det er 120mnd garanti på kortene....
    En kompis anbefalte denne til meg, høres det bra ut?

Komplett.no - Kingston Secure Digital 8GB Ultimate

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ er greit til "stativ-bilder", men når en skal ta bilder av unger som leker osv. ja da er ekstern blits et must, jeg klarer rett og slett ikke å ta bevegelsesbilder inne uten ekstern blits lenger, den blitsen som sitter på kamera gjør mere vondt en godt..

Jeg har D80, og har prøvd D90 mange anger, og kan trygt anbefale den..

Hvis du skal ta bilder av musikk-anlegget osv. da er stativ et must.
    Lykke til.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det lever opp til spec (20MB/s skriveytelse) så er jo det kortet finfint. Kan vel ta en del seriebilder da, og sikkert også overføre i en fæl fart til pc etterpå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Stativ er greit til "stativ-bilder", men når en skal ta bilder av unger som leker osv. ja da er ekstern blits et must

Hvis du skal ta bilder av musikk-anlegget osv. da er stativ et must.
    Lykke til.
    Decitions, decitions

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare 2 ting å si om digital speilrefleks:

1: Fullformat

2: Fastoptikk

...aldri før har det vært så til de grader morsomt å ta bilder!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har bare 2 ting å si om digital speilrefleks:

1: Fullformat

2: Fastoptikk

...aldri før har det vært så til de grader morsomt å ta bilder!
    Hehe, ingen tvil om at det er en vinner. Men da snakker vi gjerne D700 + 4-5 objektiver til den nette sum av ja, 50k 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ga 6k for 2 år gammelt strøkent 5D med batterigrep (husk at Canon har hatt FF siden 2005). Så har jeg brukt 6k totalt på en 100mm F/2 og en 50mm F/1,4. Man kommer ganske langt med de to objektivene, og det er ikke noe problem å spare en tusenlapp på objektivene (jeg kjøpte 100mm brukt og 50mm ny). Da er vi oppe i 11k, omtrent det samme som et mellomklassehus og et "el-cheapo" zoomobjektiv.

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å LÆRE seg å bruke kameraet og hva det byr på før man "kaster" bort mye penger på objektiver Er først når man kan bruke kameraet og ta gode bilder fra før av man får skikkelig glede av oppgradering!

Har hatt kameraet siden februar i år og kan anbefale det. Jeg kjøpte pakken med 18-105mm VR. Men skal ha meg vidvinkel eller macro-objektiv, har bare ikke klart å bestemme meg for hva enda, liker begge bildetypene veldig godt :P

Side 57 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •