Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2075
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jepp! Det fungerte..

Stilig!
    Hva er oppskriften? Kan det fikses av en nybegynner med EOS1000D og 18-55IS?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i moderator modus nå: Trådens innhold har sklidd ut i forhold til topic "Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler". Enten må vi trekke ut foto-seansene til en egen tråd (i znikksnakk) eller så må vi generallisere topic voldsomt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag; la topic stå på denne tråden og opprett en ny som er om generelt DSLR foto/utstyr/programmer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Er litt i moderator modus nå: Trådens innhold har sklidd ut i forhold til topic "Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler". Enten må vi trekke ut foto-seansene til en egen tråd (i znikksnakk) eller så må vi generallisere topic voldsomt.
    Man bør huske på at flere herinne har etterspurt eget foto-kategori ved flere anledninger. Kanskje noe for v2.0. Denne tråden er et godt eksempel på at AV interesserte også har interesse for foto og at det dermed bør åpnes for egen foto-kategori.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Man bør huske på at flere herinne har etterspurt eget foto-kategori ved flere anledninger. Kanskje noe for v2.0. Denne tråden er et godt eksempel på at AV interesserte også har interesse for foto og at det dermed bør åpnes for egen foto-kategori.
    DET har ingenting med min flagging av hvordan innleggene i denne tråden ikke lenger har noe med trådtittel å gjøre, og det er ingenting i veien for å starte en tråd med "Digital-bilder og etterbehandling" i dertil egnet kategori på forumet ;-)

Dersom videre lobbyvirksomhet ønskes kjørt om temaet foto som underkategori på forumet (denne eller neste versjon), da er det allerede en tråd om det også: http://avforum.no/forum/nye-kategori...s-kompakt.html. Rifla eller glatt? Kjør debatt!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egen kategori, takk. Så kan alle fototråder samler der.......

Men ditt point er taken

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Egen kategori, takk. Så kan alle fototråder samler der.......

Men ditt point er taken

+1
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sikkert gjort meg selv upopulær, men siste tidens innlegg med bilder er flyttet til egen tråd, og da håper jeg alle kan forholde seg til trådens hensikt: Produkt og prisjakt på fotoutstyr!

Post bilder som galne her:http://avforum.no/forum/generell-chi...ehandling.html

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sikkert gjort meg selv upopulær, men siste tidens innlegg med bilder er flyttet til egen tråd, og da håper jeg alle kan forholde seg til trådens hensikt: Produkt og prisjakt på fotoutstyr!

Hos meg har du bare blitt mere populær! Flott Kokken!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott tiltak!

Nå slipper jeg å få dårlig samvittighet når jeg skriver noe off topic her inne

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare rette en stor takk til Elkjøp, som hadde priset feil på det ene minnekortet deres i dag. Jeg gikk stolt ut igjen med et SDHC (Scandisk) kort UltraII 16GB til 299,-

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    juhu... det var grisebillig

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat funnet ut at jeg ikke kan bruke Cannon telekonverter til min Tamron linse (på en Cannon 350D).

Er det da flere enn tamron sin konvertere jeg kan bruke?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har neimen ikke lest hele denne tråden (dette er innlegg nr 974 !!), men er svært interessert i aktuelle kandidater mtp speilrefleks pr i dag.

Har en 'gammel' Canon 350D som jeg kunne tenke meg å bytte ut. Dersom jeg ønsker et kamera til under 15k, hva er det beste pr i dag? Sikkert mange synspunkter, og kanskje har dette blitt debattert allerede, men tiden går fort og utviklingen enda fortere

Takknemmelig for svar.

Takk til deg Kokken for å være tilstedeværende i en tråd som denne

JA, jeg er av de som mener foto spesielt (og dernest video) burde ha egne kategorier mtp all den overlappende interessen vi forum-brukere har her inne.

For å rettferdiggjøre at slike kategorier har sin rett til oksygen her i forumet så kan jo nevnes all den oppmerksomhet som er viet bilder tatt av egne kinoer/HiFi-oppsett. Dette har jo nærmest blitt en egen vitenskap mtp presentasjon av sine oppsett. Video er kanskje i 'annen rekke' mtp relevans, men det finnes mange 'skap-produsenter' her som ønsker å visualisere sine egne opptak gjennom sitt eget oppsett

HD-video er jo i skuddet som aldri før!

Jeg tror tråder som omhandler dette ville kunne fungere godt i AVforum (men ikke nødvendigvis mer enn et par kategorier som da også har relevans til fotografering og video ift til AV-utstyr generelt).

Men, som nevnt, jeg lurer fortsatt på skikkelige kandidater i speilrefleks-kategorien til under 15k

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om kamera-hus til maks 15k eller??

Har du mye utstyr til ditt canon? Fordi per idag er vel Nikon av de bedre i den klassen, men hvis du har mye utstyr til ditt canon som du vil beholde ville jeg vente litt, til de kommer med nye modeller.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er snakk om Canon, så hadde jeg nok sett på 50D.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Vil bare rette en stor takk til Elkjøp, som hadde priset feil på det ene minnekortet deres i dag. Jeg gikk stolt ut igjen med et SDHC (Scandisk) kort UltraII 16GB til 299,-
    Finner bare 8GB på nettsidene?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Snakker vi om kamera-hus til maks 15k eller??

Har du mye utstyr til ditt canon? Fordi per idag er vel Nikon av de bedre i den klassen, men hvis du har mye utstyr til ditt canon som du vil beholde ville jeg vente litt, til de kommer med nye modeller.
    Vel. Har en ganske bra ekstern blits. Har også et objektiv med allsidig zoom. Brukte vel 15k totalt på 350D den gangen inklusive tilleggsutstyret.

Tenkte vel å ikke overskride 15 totalt (altså beholde i hvertfall blitsen, kanskje objektivet også dersom dette går. Så kan jeg kjøpe et dyrere hus).

Noen modell fra Nikon å anbefale da? (men da må jeg jo kjøpe alt nytt)

Og kommer Canon med noen nyere modeller snart?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg har akkurat funnet ut at jeg ikke kan bruke Cannon telekonverter til min Tamron linse (på en Cannon 350D).

Er det da flere enn tamron sin konvertere jeg kan bruke?
    Hvilken Tamron-linse er dette?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18-200 3,5-5,6

Side 49 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •