Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2075
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har testet denne Komplett.no - Sigma Blitz EF-530 DG ST Canon

Irriterer meg grønn hver gang jeg må bruke blitzen som følger med!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julenissen var snill i år.

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv svært fornøyd med SB-600 (som fjorårets julenisse tok med seg!).

Årets julenisse kom rekende med en Nikkor AF-D 50mm f/1.8 :-D

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinadø.. nissen var hos meg også. Med SB-600 Nissen og Nikon vettu, kvalitet fra nordpolen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det faktisk nyttige tips og forståelig:

DinSide Data - Nytt speilrefleks - hva nå?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger hjelp til å finne en eller to linser til 450D.

Får mere oppmerksomhet hos kameraentusiastene her på forumet hvis jeg legger det her, så jeg gjør det da.
    Om dere vil skrive svar her eller i min tråd er opp til dere, så lenge jeg får litt hjelp

Har fra før 18-55mm EF-S Canon kit-linsa og Sigma 10-20mm.

Trenger en linse som er god på det meste, altså allround, helst 200-250mm som ytre zoom, men om jeg må ha ned til 18mm, eller 55mm det er jeg ikke sikker på.
    Skal jo brukes inne og ute, bla så skal jeg til Italia iløpet av våren og vil ha en linse som både kan ta portrettbilder,landskap og zoom.

Har jo kit linsa, men spørs om jeg trenger den?..

Er jo ikke umulig å kjøpe to linser, altså en fra 18->X og den andre fra X-> 250mm

Vil helst ikke bruke mer enn 5000 på akkurat en/to linser, siden jeg skal kjøpe ekstern blitz også.

Har sett på Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS til 2400kr og Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS til 3500kr.

Noen som kan hjelpe meg i optikk-jungelen??

Setter pris på svar!

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale Tamron 18-250 foran Sigma 18-200mm. Går for å være generelt bedre gjennom hele zoom området. Kjøpte selv denne etter å ha vurdert begge. Betalte ca 2500,- inkl. frakt for denne fra en Hong Kong sjappe på e-bay, (Ca. 4000,- i Norge med fokusmotor.) Kjapp leveranse og m. fritt..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min svoger ønsker å kjøpe seg vidvinkel til sin 450D, en som er god men ikke såååå dyr - noen tips?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sigma 10-20 er jo veldig bra, synes jeg, men koster omlag 4 høvdinger, litt mere enn han er villig til å betale?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Vil anbefale Tamron 18-250 foran Sigma 18-200mm. Går for å være generelt bedre gjennom hele zoom området. Kjøpte selv denne etter å ha vurdert begge. Betalte ca 2500,- inkl. frakt for denne fra en Hong Kong sjappe på e-bay, (Ca. 4000,- i Norge med fokusmotor.) Kjapp leveranse og m. fritt..
    Leste en test av 18-270 fra Tamron, men virket som at det var noe ulemper med de som jeg nesten må vurdere om jeg vil leve med.

Skal sjekke hva fotovideo.no har av ca 18-55mm eller 18-85, så får jeg heller kjøpe 100-200/250/300mm i tillegg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Sigma 10-20 er jo veldig bra, synes jeg, men koster omlag 4 høvdinger, litt mere enn han er villig til å betale?
    Høres bra ut.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Er selv svært fornøyd med SB-600 (som fjorårets julenisse tok med seg!).

Årets julenisse kom rekende med en Nikkor AF-D 50mm f/1.8 :-D

Har en sånn 50mm f1.8 selv. Den er så liten at den alltid er med i den minste fotobagen (en Tamrac Velocity 6). Den er skarpere enn kitobjektivet (18-55mm), og har en lysstyrke som gjør den meget anvendelig i en masse situasjoner. Den har ikke innebygget fokusmotor, så autofokus er litt treg, men for mitt bruk er den helt genial.

Og du får ikke noe annet (nytt) objektiv med tilnærmet samme lysstyrke til den prisen. Jeg var en stund på leting i bruktmarkedet etter et slikt, men fant til slutt ut at ingen kvitter seg med disse. De er rett og slett mer verdt enn bruktprisen. Det er også interessant å gjøre fotosafari kun med dette objektivet. Mange verdenskjente, prisvinnende pressebilder og annet er tatt med fast brennvidde, og selv om 50mm på et rimelig Nikon DSLR tilsvarer 75mm full frame (altså en liten tele), så er det faktisk spennende å se hva man kan fange. Og uten zoom får man ofte et annet perspektiv på ting og må gjerne velge det mest interessante utstnittet istedenfor å alltid forsøke å få med hele motivet, enten det er en person, en bil, et hus etc. Det er faktisk ikke noe krav å få med bena bestandig, selv om enkelte familiealbum ofte er satt sammen etter slike kriterier.

Videre er dette faktisk et ganske godt portrettobjektiv. Det er som sagt lyssterkt, noe som gir større frihet i forhold til lyssetting. Man kan også kontrollere dybdeskarpheten på en meget fleksibel måte. Og brennvidden er såpass stor at man unngår de store nesene man ofte får dersom man går for nær med en linse med for mye vidvinkel. Brennvidder fra fra 75-135mm er ofte anvbefalt for portrettfoto, siden man unngår en del perspektivforvrenging som man ofte får på lavere brennvidder.

Eneste grunn jeg evt. ser til å kvitte meg men mitt Nikkor 50mm f1.8 objektiv er om noen skulle tilby meg Nikons 50mm f1.4-objektiv istedet. Men selv da tror jeg at jeg ville beholdt det, for Nikon D50-huset sammen med Nikkor 50mm f1.8 er en kompakt løsning som man heller ikke er redd for å bruke. Skulle objektivet få en smell så har man ikke risikert all verden heller...

Lykke til med et objektiv som gir mer moro enn du aner før du har det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Høres bra ut.
    Nå har jeg bare nettopp fått meg dSLR, men synes både byggekvaliteten og kvaliteten på bildene blir veldig bra med den.

Hvis det ikke er nok vidvinkel er det vel en linse på 4.5mm til 6500kr hos fotovideo 180 graders vinkel

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget godt fornøyd med min 10-20mm Sigma. Kunne kanskje ønske meg litt bedre lysstyrke i blant, men jeg er imponert over hvor lite tønnefortegning det er på dette, f.eks. sammenlignet med mine to andre linser som går ned til 18mm (har et 18-55mm kitobjektiv som jeg nesten ikke bruker lenger, samt en Tamron 18-200mm "allround/feriezoom").

Misforstå meg rett: Sigma 10-20mm HAR tønnefortegning, men som sagt mindre enn andre zoomobjektiver og definitivt mindre enn fisheyes.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare nettopp fått meg dSLR, men synes både byggekvaliteten og kvaliteten på bildene blir veldig bra med den.

Hvis det ikke er nok vidvinkel er det vel en linse på 4.5mm til 6500kr hos fotovideo 180 graders vinkel
    Fisheye-linser er en meget spesiell type linser. Disse har definitivt en masse tønnefortegning, det er nærmest derfor man kjøper et slikt objektiv.

For egen del kan jeg si at jeg aldri har ønsket meg en fisheye. Det finnes nok kule bilder tatt med fisheye der ute, men for meg blir det mer en teknisk artighet enn noe jeg føler at jeg er flink nok til å utnytte til å ta gode bilder med.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også på utkikk etter et rimelig vidvinkelobjektiv til mitt EOS1000D.

Fant et Sigma DC 3,5-5,6/18-50 på netonnet.no til kr. 885,-

Er det noe å satse på?

Kom gjerne med andre tips. Helst under kr. 1500,-

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

Er det noe å satse på?

Har ikke så mye peil, men tror jeg ville satset på noe som er en del mer lyssterk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Fisheye-linser er en meget spesiell type linser. Disse har definitivt en masse tønnefortegning, det er nærmest derfor man kjøper et slikt objektiv.

For egen del kan jeg si at jeg aldri har ønsket meg en fisheye. Det finnes nok kule bilder tatt med fisheye der ute, men for meg blir det mer en teknisk artighet enn noe jeg føler at jeg er flink nok til å utnytte til å ta gode bilder med.
    For min egen del holder det i massevis med den jeg har, 10-20mm altså.
    Føler heller ikke at den får overdrevent tønnefortegning, men synes det er morsomt å få tatt slike bilder, uansett om det skulle være landskap eller av anlegget

Har sendt forespørsel til fotovideo.no om de kunne peke meg i rett retning av linser, får håpe jeg har nye linser i neste uke :twisted:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en slik til meg rett før jul:

Utrolig enkelt å få til fine bilder med blits med denne saken - i forhold til originalblitsen. Men den er ganske tung og stor.... Har også kjøpt en kabel til denne som gjør det mulig å holde/plassere blitsen et stykke fra kameraet - kjøpt rimelig på Dealextreme

Neste innkjøp regner jeg med blir en zoom - nemlig Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

Er det noe å satse på?

Hva har du av linser fra før?
    18-50 er jo vanlig som kit-objektiv på mange rimelige kameraer. Kjenner ikke EOS 1000D. Er det et eldre DSLR-kamera? Hvor stor sensor har det evt? Vanlig omregningsfaktor for rimelige Canon DSLR er vel 1,6, hvilket betyr at 18mm tilsvarer nesten 29mm på et 35mm filmbasert SLR eller full frame DSLR. Det er ikke veldig vidvinklet, spør du meg.

Side 47 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •