Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2075
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder stativer er det vel en vesentlig forskjell på de som bruker det i profesjonell sammenheng, og de som kun tar bilder for egen skyld.
    Klart at utstyr som skal brukes daglig og fungere under varierte arbeidsforhold, har helt andre krav til spesifikasjoner (og der med også høyere pris) enn hobbyutstyr.

Poenget er vel at kamera står stille i den posisjonen en ønsker.

Selv om det stort sett er slik at høyere pris gir bedre kvalitet er det også et spørsmål om hva en har behov for.

Vekt og størrelse drar jo også i to retninger. Jo tyngre og større jo mer stødig og dermed bedre resutat. Mens lett utstyr er enklere og mer sansynlig å ta med seg.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Sikkert et skikkelig dustespørsmål - men jeg kjøpte en slik Canon EF50mm f/1.8 II linse - for å slippe å bruke så mye blitz.

Men jeg synes blitzen allikevel spretter opp like mye som på de andre linsene med høyere f tall?
    Vri programvelgeren til P. Dette er samme som auto, men du kontrollerer selv blitzen. Blitzen spretter kun opp i full-auto modusen (grønn).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poeng der, Counterpointer. Ikke alle av oss som er ute å tar bilder i kuling og det som verre er. Eneste bekymring er selvsagt at verdien på utstyret på stativet er (vesentlig) høyere enn stativet, sog skulle det knekke så...kjipt. Mulig jeg bytter ut mitt Hamastativ.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo den linsen jeg ønsker meg mest!

Fornøyd med den?
    Den linsen er utrolig bra, og jeg har allerede rukket å bli veldig glad i den. Dessverre passer den ikke på 5D, så da er det ingen vei utenom salg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et skikkelig dustespørsmål - men jeg kjøpte en slik Canon EF50mm f/1.8 II linse - for å slippe å bruke så mye blitz.

Men jeg synes blitzen allikevel spretter opp like mye som på de andre linsene med høyere f tall?
    Mitt råd er at du heller benytter Av, fordi du da både slipper blitsen og at du kan kontrollere dybdeskarpheten 100%.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, på 40D kan jeg bruke P og fortsatt ha full kontroll på dybdeskarpheten (via hjulet ved siden av "avtrekkeren")

EDIT: noe jeg også kan på mitt gamle 350D. Gi avtrekkeren et lite trykk, og juster så til den dybdeskarphet man ønsker. Den resetter seg til auto etter hvert bilde tror jeg?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ok, på 40D kan jeg bruke P og fortsatt ha full kontroll på dybdeskarpheten (via hjulet ved siden av "avtrekkeren")

EDIT: noe jeg også kan på mitt gamle 350D. Gi avtrekkeren et lite trykk, og juster så til den dybdeskarphet man ønsker. Den resetter seg til auto etter hvert bilde tror jeg?
    Bra tips - det skal jeg teste ut nærmere, det går mest på den grønne firkanten ops:

Skulle du slite med salg av linsen sammen med kameraet så er jeg intressert - i linsen - til en skammelig lav pris selvfølgelig
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    hehe, annonsen på Foto.no er min, spørsmålet er om prisingen er helt på jordet?
    Etter min mening er prisen helt OK. Jeg solgte min 17-55/2.8 IS tidligere i sommer for 5500,- etter å ha byttet inn min gamle 30D. Så lenge prisen på 40D ligger på rundt 5000,- burde ikke en kombinasjon til 10000,- være så ille.

Spørsmålet er vel nesten heller om du kunne fått mer, eller et raskere salg om du hadde solgt hus og objektiv splittet. Er mange som har lyst på nytt hus og det er mange som kunne tenkt seg å oppgradere til 17-55/2.8, men hvor mange har lyst på/råd til begge deler?

Med fare for å spore tråden helt av så kunne det vært moro å høre hva du har tenkt til å bruke av optikk på det nye huset? Selv har jeg i dag 16-35/2.8 mkII, 24-70/2.8 og 70-200/2.8 IS, men er i tenkeboksen på fast optikk. Hadde 35/1.4 og 85/1.2 en periode men solgte for å finansiere andre prioriteringer, noe jeg selvfølgelig angrer på i dag:???:

Uansett, lykke til med salg!

Gøran

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig, for min del handler det nå om å med tiden anskaffe seg nettopp 16-35 og 24-70, og kvitte meg med 17-40 (selv om denne er skarpere på 17mm enn hva 16-35 er på 17mm). Da har jeg i tillegg 70-200/2.8 IS og 85/1.2 II, noe som gjør at både bildekvalitet og utstyrsfetisj har fritt spillerom.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WooHoo...!

RÅTT fra Leica - S2 er større enn fullformat...! :-)

http://www.idg.no/computerworld/article107607.ece

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo, for oss noviser - hva betyr dette egentlig? Større enn fullformat? Hvilken praktisk betydning har det for brukerne?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre oppløsning!
    Sensoren har målene 30x45mm. Fullformat er 24x36mm.

Og, dersom sammenliknet med andre kameraers objektiver - mer vidvinkeleffekt. Spiller liten rolle, all den tid de opererer med egne objektiver, men altså det motsatte ifht. FX kontra DX der et objektivs brennvidde må omregnes i retning mer tele.

Dette kameraet har mer enn 37MP...!
    Nærmere Hasselblad kommer du vel egentlig ikke?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når vi er inne på hasselblad.... de kommer med 60mpx!

PC World - Hasselblad Readies 60-megapixel Camera

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hasselblad meg her og der og 40MP og det som verre er. Plutselig så virker mitt nye 50D som en fjert. Men, jeg gleder meg til å få det i morgen og teste det ut i helga. Er spent på ISO-ytelsen på 50D, selv om den (muligens) ikke er like god som 5DmkII. Video hadde vært kjekt, men til det så har jeg allerede et dedikert HDV-kamera, så for meg er den funksjonen i 5DmkII ikke noe poeng.

Det mest fornuftige hadde vært å beholde mitt 400D frem til våren og gått for et 5DmkII, men jeg er redd AF på sistnevnte er for treg sett opp mot hva som skrives om 50D. Jeg er ingen studiofotograf, så kjapp og presis AF + serieopptak av bilder teller mer for meg. Dessuten så begynner datastørrelsen på RAW-filene på kameraene å bli(u)lovlig store. Selv om lagringskapasitet koster nada, så skal jo redigeringsoftwaren takle all informasjonen uten å jobbe som sirup...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Tiger. Hjelper ikke med det dyreste og det beste utstyret, når motivene til de grader såvidt henger sammen:

Skammelig!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket bilde er tatt med Hasselblad H3D-II og hvilket er tatt med Canon 1Ds mkIII?

Her kan originalbildene lastes ned i større format.
    http://www.frihuset.no/A.jpg
    http://www.frihuset.no/B.jpg

Hentet fra Foto.no: Foto.no - Bilder - vis bilde -

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hasselblad = B. Dersom jeg tar feil skjønner jeg ikke hvorfor man skulle velge Hasselblad når man ser bildene i stor størrelse. De som eier 1Ds mkII bør fjerne støv eller benytte støvfjerning i stoftwaren

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett. Fasiten står også i tråden jeg har linket til.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet slår polaroid........

Synes bilde A er penest, bilde B ser ut som ei dame som har sminket seg i for lite lys, ser ut som det har vært tilbud på sminke............
    Hvilket camera som har gjort hva er vanskelig å si, lurer på om bilde B er justert i billedprogram siden det er farger der som ikke vises i bilde A, evt bruk av filter.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B er Hasselblad. Det er mer korrekte farger på bilde B. Canon har et aldri så lite gulstikk på halsen i skyggeområdene. B har også bedre kontrast i mellomtonene. Ser man på de fulloppløste bildene ser man også at bildet fra Hasselblad er normalt skarpe (se for eksempel på håret til jenta i de to forskjellige høyoppløste filene), og mer harmoniske, noe som gir større rom for ikke-destruktiv etterbehandling. B er high-end, A er mer imponator. Det er min mening.

Side 44 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •