Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 104 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2075
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Gratulerer a|ex. Gleder med til å se bilder fra deg - du har skaffet deg kremobjektiver og ditto kremkamera fra en krembutikk. Regner med at behandlet deg slik en kunde skal behandles
    Takk for det akto

Ja, det var ingen ting å si på kundeservicen der i gården nei. Eminent service helt fra jeg kom inn i butikken første gang som uvitende på det meste og spurte og gravde om alt mellom himmel og jord, til alle gangene etterpå jeg var innom for å sammenligne og holde kamerahus, til jeg endelig bestemte meg og kjøpte... God pris fikk jeg også.

Var så vidt i kontakt med fotovideo over telefon, men det ble med det, for å si det på den måten.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med meg. Jeg fikk faktisk privatnummeret til selgeren slik at jeg kunne nå han da det passet meg best å ringe. Jeg har sjeldent opplevd slik kundeservice. All honnør til JapanFoto!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Dem fortjener virkelig kreditt for servicen ja.

Du er vel strålende fornøyd med ditt utstyr, formoder jeg akto? Er jo ikke så alt, altfor lenge siden du handlet en rimelig heftig pakke.

Du som har både 5D og 30D, hvordan er erfaringene med begge?

Regner med du har blitt glad i fullformat og den enorme søkeren til 5D..

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dine smurfehender?

Selv synes jeg det passer som "hånd i handske"

Men da er jo kanskje 400D noe for deg? Faktisk selve kamerahuset og grepet som gjorde at jeg falt for 30D istedenfor 400D.
    He-he jeg er en normal gutt ca 1,80 83 kg...med litt små hender kansje :roll:

Jeg har nå kommet meg ned til 2 alternativer det blir enten Cannon 400D med batterigrep og ett par objektiver eller Nikon 80, Denne er faktisk litt mindre en 70 modellen til nikon og passer således bedre i handen min.
    NIkon har absolutt noen fordeler contra cannon,men det er cannon som er mitt hjerte nærmest.

Vi får se hva det blir, akkurat nå ligger jeg rett ut med feber,vond hals og hodepine.

Men en ting jeg lurer litt på ? Jeg har hørt att det kan være litt problemer med å handle fra japan photo grunnet parallellimporten, vi det si att jeg ikke vil få service på produktet dersom jeg kjøper derfra ?

Noen med erfaringer ???

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt ca 6000 bilder med 5D og 300 bilder med 30D hittil. De har sin sjarm begge to, men 30D var kun ment som et reservekamera, samt for actionbilder hvor jeg har god nytte av den raske lukkermotoren.

5D leverer med all optikken jeg har nå utrolig skarpe bilder. Jeg kjøpte litt senere et normalobjektiv for FF-brikken - et 50mm f/1.4. Denne linsa er ekstremt skarp, og har blitt en av mine favorittlinser.

Under kan du se et utsnitt av bildet jeg har på min hjemmekinoprofil. Det midterste bildet er ikke skalert på noen måte, jeg har kun klippet ut et utsnitt, mens det nederste bildet er en 500 % forstørning

Her er det skalerte bildet for web
    -bettercables-skalert-jpg

Her er et utsnitt fra originalbildet
    -utsnitt-bettercables-jpg

Her er et 500 % forstørret utsnitt
    -500-forst-rret-jpg

Alt i alt er jeg skikkelig fornøyd

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen

Men en ting jeg lurer litt på ? Jeg har hørt att det kan være litt problemer med å handle fra japan photo grunnet parallellimporten, vi det si att jeg ikke vil få service på produktet dersom jeg kjøper derfra ?

Noen med erfaringer ???
    Japan Foto kjøper alt sitt Canonutstyr fra Canon Norge. At de driver med parallelimport er ikke korrekt. Alt Canonutstyr kjøpt fra Japan Foto har den samme garantien som fra FotoVideo - selv om de hevder noe annet.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel... Jeg får sjekke ut dette litt mere i morgen da, som du sier fotovideo lever litt i sin egne verden.

Akto hvilket objektiv anbefaler du som en god allrounder til hverdagsbruk, jeg ønsker ett som tar gode nærbilder samt som også har en god zoom.

Jeg har i dag ett cannon is3 med 12 ganger optisk zoom ,dette syntes jeg er uvurdelig,forøvrig ett meget godt allternativ til speirefleks.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprøtt. Enorm detaljgjengivelse for et så lite utsnitt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god zoom koster en del, men jeg anbefaler deg å ta med en skriveblokk og kamerahusetet ned til nærmeste butikk og ta en del prøvebilder. Sett kameraet på stativ, stram stativet og ta 3-4 bilder med hvert objektiv på min, mid og maks zoom. Så kan du sjekke skarphet og (evt.) vignetering i ro og mak hjemme. Ta bilder av det samme objektet hver gang, da gjerne fronten på en dvd-spiller. Der har du alt du trenger - blå leds, skrift, linjer osv.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis a|lex, konga utstyr

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Alex med bra kamerakjøp, eneste jeg må ta en "mmm - skeptisk" til er EF 70 - 300 IS. Greit nok at denne har IS men på 300 mm og ved fotografering innendørs eller unger i bevegelse utendørs er man avhengig av veldig godt dagslys for å få skarpe bilder. Om du ikke har kjøpt og fått objektivet enda ville jeg kanskje vurdert 85/1.8 (glimrende mini-tele og portrettobjektiv) eller 70-200 f/4 om telezoom er ett must.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Gratulerer Alex med bra kamerakjøp, eneste jeg må ta en "mmm - skeptisk" til er EF 70 - 300 IS. Greit nok at denne har IS men på 300 mm og ved fotografering innendørs eller unger i bevegelse utendørs er man avhengig av veldig godt dagslys for å få skarpe bilder. Om du ikke har kjøpt og fått objektivet enda ville jeg kanskje vurdert 85/1.8 (glimrende mini-tele og portrettobjektiv) eller 70-200 f/4 om telezoom er ett must.
    Takk for det ratata Joda, jeg er klar over at det finnes bedre, og jeg har akkurat testet et 70-200 2.8L IS USM, etter hvilket jeg fant ut at her var det bare å begynne å spare..

70-300 4.0-5.6 IS USM er et "billig" objektiv som gir mye for pengene enn så lenge - lysfølsomheten er ikke på topp nei, men i dagslys skal det fungere supert..får det enten i dag eller i morgen, så kan komme med noen betraktninger da. 10-22 er jeg superfornøyd med

Har også vært inne på tanken om et med fast brennvidde, men til sportsfotografering som det vil bli brukt mest til er det litt upraktisk for meg da jeg må veksle mellom å ta bilder på korte og lange avstander fra et sekund til neste..

Jeg trenger imidlertid et godt normalobjektiv, og her lurer jeg på et med fast brennvidde. Et 50mm 1.2L for eksempel Det blir nok neste kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor aktuelt det er lengre, men jeg kjøpte nettopp Canon Eos 400D, 18-55mm 4,5-5,6 objektiv (3x zoom) med kit (inkl. tripod, bord-tripod, wide lens, 58mm farge filtre (3x), 1GB minnekort, minnekort leser, ekstra batteri (større kapasitet), hurtiglader, vanlig lader, stor skinn veske til alt utstyret, rensesett til linse, etc. stor solid aluminiums koffert til utstyret, 5 års "world-wide øyeblikkelig hjelp", bil lader, diverse kabler og software, skjerm beskytter, oppbevaringslomme i skinn til flere minne kort) for 875 dollar på ebay (ca kr 5500,-) og forsikring under frakt + frakt for ca 900 kroner.

Kamera med standard linse i Norge koster vel på det billigste 6700 (+ en del hundrelapper for ekstra linse, batteri, tripod, koffert, bag, etc.).

Jeg er iallefall strålende fornøyd med kjøpet og kameraet!

Send en pm om du vil vite hvilken foto forretning jeg kjøpte fra. Ser de har mye annet snacks tilsalgs også.

PS! USA modellen heter Canon Rebel XTi

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg trenger imidlertid et godt normalobjektiv, og her lurer jeg på et med fast brennvidde. Et 50mm 1.2L for eksempel Det blir nok neste kjøp.
    Grattis med flott kamera!
    En 50mm på kameraet ditt blir vel strengt tatt ikke normalobjektiv.
    Har en 50mm (f 1.8, veldig billig er det også) selv, på x 1,6 crop kamera. Jeg syntes det blir litt trangt i i vanlige hus, ellers er jeg meget fornøyd med objetivet. Hva med en 28mm f1.8 eller 35mm f 2.0?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror å kjøpe 50mm f1.8 i steden for 50mm f1.2 er en grei måte å spare 12 lapper på. 50 mm f1.8 skal være forholdsvis skarp, byggekvaliteten er det spart på.
    De 12 lappene er jo godt på vei til ef 70-200mm 2.8 is :-D
    Har dette selv, uten is, og syntes det er et utrolig bra objektiv (det som blir brukt mest)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alex. Jeg kjøpte et 400D nylig, og irriterte meg såpass kraftig over at jeg ikke kunne ta bilder innendørs med kit-objektivet at jeg skaffet meg et Sigma 30mm f/1.4 dagen etter. Jeg har senere lest på nettet at dette objektivet visstnok ikke er av de skarpeste og også lider av noe varierende kvalitet, men det funker fint for meg. Enten har jeg vært heldig eller så har jeg ikke like "skarpt" øye som andre.

Jeg er ikke spesielt glad i blits og en såpass lysåpning gir mulighet for håndholdte bilder i lite lys. Meget behagelig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp japp, jeg ser tråden har våknet litt til liv igjen her

Jeg har slått fra meg normalobjektiv inntil videre, vidvinkel og telezoom holder foreløpig. Blir det normalobjektiv på meg blir det nok en EF-S 17-55mm f/2,8

EF-S 10-22mm USM er jeg som nevnt over veldig fornøyd med.

Men jeg slo fra meg 70-300mm IS f/4,0-5,6 og gikk for 70-200mm f/2,8L USM isteden - KONGEOBJEKTIV! Helt sinnsykt sportskamera. Her er et par bilder:

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp japp, jeg ser tråden har våknet litt til liv igjen her

Jeg har slått fra meg normalobjektiv inntil videre, vidvinkel og telezoom holder foreløpig. Blir det normalobjektiv på meg blir det nok en EF-S 17-55mm f/2,8

EF-S 10-22mm USM er jeg som nevnt over veldig fornøyd med.

Men jeg slo fra meg 70-300mm IS f/4,0-5,6 og gikk for 70-200mm f/2,8L USM isteden - KONGEOBJEKTIV! Helt sinnsykt sportskamera. Her er et par bilder:
    Gratulerer med ny spitzenklasse zoom! Har noen øvelser som kan hjelpe deg å dra rundt på denne godsaken. Verdt hver eneste krone spør du meg... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spytt ut ratata, jeg merker det tærer på kreftene å stå med denne i "skuddposisjon" i to-tre timer i strekk under basket, ishockey osv...!

Tenkte å gå til innkjøp av en monopod med det første, det er nok praktisk. Ellers er vel vekten noe man vender seg til..er jo ikke så ekstremt svært og tungt sammenlignet med de største telene med fast brennvidde..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme sekk og 70-200 objektiv som deg, glad det fulgte med egen bæreveske til objektivet for å si det sånn

Enig med at det blir litt tungt å holde, har stått hele dager på div billøp ol. Blir litt skjelven i armene etterhvert :-|

Side 3 av 104 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •