Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 104 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2075
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oioioi.. her er det bare å rydde plass på ønskelista til jul! Alternativ starte planlegging av neste kupp eller rydde frem sparebørsene...

Canon lanserer EF 200 f/2.0L IS, den blir nok ikke å finne i sjappene med det første men endelig kan vi L-koholikere slutte å sikle over avgåtte 1.8'en og fokusere på 2.0'en...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fant ikke noe større bilde? Nå har jeg scrollet i flere minutter på laptop`en min, og er fortsatt ikke kommet til enden av linsa.......

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du ikke lagt ut større bilde?

Edit: du vant HåkonN.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke prisen blir i samme størrelsesorden som bildet...:wink:

(Ratata har vel med dette rekorden når det gjelder bildestørrelse på forumet... )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. pingler, trodde de fleste er satt med minimum 32" LCD...!!?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Ratata kan få jobb på Aetat slik at jobbsøkende moderatorer har nok å gjøre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Hehe.. pingler, trodde de fleste er satt med minimum 32" LCD...!!?
    Det hjelper lite å ha stor skjerm om oppløsningen er lav.

Kjører 2560 x 1600 på min 30"....... desverre er den ikke spesielt bærbar.

200mm fastlinse....ja da bør du vite bruksområdet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kanskje Ratata kan få jobb på Aetat slik at jobbsøkende moderatorer har nok å gjøre.
    Hva er Aetat? ;-)

Skulle endre innlegget og skalere ned bildet men sannsynligvis så har en moderator lagt inn bildet som ett vedlegg allerede

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en EOS 400D på vei, litt på impuls. Blir moro å prøve seg fram med.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Gratulerer! Bestillte du med kit-objektivet? Dagens tips: Tenk backup/lagring av bilder fra dag 1!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte med kit-objektiv ja, tenker jeg bør lære meg denne å kjenne før jeg blakker meg helt på fotogreier. Tror uansett tripod, fjernkontroll og kanskje batterigrep dukker opp før flere objektiver.

Hehe, backup er jeg vant med, har opplevd nok harddiskkrasj til å vite viktigheten av sånt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med et kanongodt kamera. Du må selvsagt gjøre dine prioriteringer, men kit-linsen yter ikke 400D rettferdighet. Selv mente jeg kitlinsen var bra, men etter å ha kjøpt Tamron 17-50 f2.8 så er forskjellen så stor at den må oppleves...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt 400D idag, veldig fornøyd så langt, men det må nok investeres i en litt bedre linse ja

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg har også kjøpt 400D idag, veldig fornøyd så langt, men det må nok investeres i en litt bedre linse ja
    Se der ja Gratulerer begge to.

Ekstrautstyr og oppgraderinger hmmmmm det var fremedord Det er ikke rart hi-fi friker liker DSLR. (yours truly inkludert)

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang 400D så er jeg fornøyd med mitt Sigma 17-70 f2.8-4.5, men går du litt opp i pris er Tamron 17-50 f2.8 et bedre valg. Ellers synes jeg batterigrepet til 799,- er helt genialt, både pga selve grepet, vertikalmuligheten og muligheten for AA-batterier/ekstra oppladbart batteri.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Ellers vil jeg trekke fram Canons 50mm f/1.8 til rundt 800,- som i mine øyne er skarpt, lyssterkt og koster ingenting. Til gjengjeld er det plastic fantastic å kjenne på.
    Jeg var såvidt innom Japan Photo for å handle noe småtteri her om dagen, og spurte samtidig om denne linsen, da jeg kunne tenke meg en relativt lyssterk linse til bruk innendørs (kitlinsen har jo ikke bedre enn f/4 på det beste) og ikke har allverdens med budsjett for tida. Fyren i kassa var mindre optimistisk, dog, og skravlet ustanselig i minst fem minutter om hvor ubrukelige alle linser under 5000 er, hvordan så godt som alt fra Sigma og Tamron var bare tull, og hvor tåpelig det var å i det hele tatt tenke på å begynne med foto om du skulle holde deg under 10000 totalt. Jeg fikk litt nerver og forsvant relativt kjapt.

Så, til deg knutinh, og andre med litt erfaring som har vært innom denne linsen, er det et kjøp dere angrer på? Klart, går jo an å spare litt til og senere kjøpe varianten med f/1.4 og USM, men den koster fire ganger så mye, og personlig vil jeg heller prioritere å bruke de pengene på andre småsaker som en god tripod, sekk og etterhvert en vidvinkellinse. Denne linsen så ut som en grei og rimelig løsning for å dekke et behov som dukker opp iblant, men om proffer blir mannevonde bare man nevner den er det kanskje ikke så mye å satse på likevel?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var såvidt innom Japan Photo for å handle noe småtteri her om dagen, og spurte samtidig om denne linsen, da jeg kunne tenke meg en relativt lyssterk linse til bruk innendørs (kitlinsen har jo ikke bedre enn f/4 på det beste) og ikke har allverdens med budsjett for tida. Fyren i kassa var mindre optimistisk, dog, og skravlet ustanselig i minst fem minutter om hvor ubrukelige alle linser under 5000 er, hvordan så godt som alt fra Sigma og Tamron var bare tull, og hvor tåpelig det var å i det hele tatt tenke på å begynne med foto om du skulle holde deg under 10000 totalt. Jeg fikk litt nerver og forsvant relativt kjapt.

Så, til deg knutinh, og andre med litt erfaring som har vært innom denne linsen, er det et kjøp dere angrer på? Klart, går jo an å spare litt til og senere kjøpe varianten med f/1.4 og USM, men den koster fire ganger så mye, og personlig vil jeg heller prioritere å bruke de pengene på andre småsaker som en god tripod, sekk og etterhvert en vidvinkellinse. Denne linsen så ut som en grei og rimelig løsning for å dekke et behov som dukker opp iblant, men om proffer blir mannevonde bare man nevner den er det kanskje ikke så mye å satse på likevel?
    Kjæresten min har dette objektivet, og det fungerer strålende til prisen. Bildene blir skarpe, og fokusområdet er godt. Men du skal være obs på at et 50mm objektiv på et digitalt speilrefleks ikke helt kan kalles et normalobjektiv - det er mer et fast zoom-objektiv. Det fungerer veldig bra til portrettbilder, men den konstante zoom-effekten er litt dum til annen fotografering

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan anbefale en god og rimelig macro linse til Canon?
    Evt. noen som har en til salgs for en hyggelig penge?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Kjæresten min har dette objektivet, og det fungerer strålende til prisen. Bildene blir skarpe, og fokusområdet er godt. Men du skal være obs på at et 50mm objektiv på et digitalt speilrefleks ikke helt kan kalles et normalobjektiv - det er mer et fast zoom-objektiv. Det fungerer veldig bra til portrettbilder, men den konstante zoom-effekten er litt dum til annen fotografering
    Ja, har fått med meg såpass. 50mm på en slik sensor blir vel nærmere 80mm i realiteten, så klart, man trenger litt rom. 30mm hadde vært bedre, men da snakker vi fort 3k igjen. Men sånn rent bortsett fra kvalitetsfølelse og fleksibilitet, er det verdt pengene? Det er jo tross alt bildekvaliteten som er avgjørende, og har jo alltids kit-linsa liggende om 50mm blir for kronglete.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fått med meg såpass. 50mm på en slik sensor blir vel nærmere 80mm i realiteten, så klart, man trenger litt rom. 30mm hadde vært bedre, men da snakker vi fort 3k igjen. Men sånn rent bortsett fra kvalitetsfølelse og fleksibilitet, er det verdt pengene? Det er jo tross alt bildekvaliteten som er avgjørende, og har jo alltids kit-linsa liggende om 50mm blir for kronglete.
    Ja, jeg synes bildekvaliteten er veldig god, og til prisen er den strålende. Skal du ta portretter, så er den et knallgodt kjøp, vil jeg si. Men jeg ville vurdert å kjøpe et objektiv rundt 30-40 mm som du sier selv. Du henter veldig, veldig mye på god optikk, og 400D har absolutt mer potensiale enn dette objektivet kan hente frem (og i alle fall mer enn hva kit-objektivet leverer).

Side 25 av 104 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •