Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 104 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2075
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Dette var ikke lett. Prisklassen over 7-8k er uaktuell. Jeg vil ikke kjøpe mer enn en innstegsmodell for å se hvordan fotointeressen utvilkler seg videre. Jeg vil ikke avfeie Canon 350 eller 400 helt, da det eneste jeg har å utsette på de er grepet. Man får ikke i pose og sekk i denne prisklassen uansett og om jeg skal tenke litt fremover må man ta utvalg og priser på tilbehør i betraktning. Skal muligens ut og handle i morgen, så jeg blir nok liggende og gruble i nat.....
    ......
    Hva er forresten forskjellen EOS350 og 400 bortsett fra oppløsning og støvfjerningsfunksjon (som jeg har blitt fortalt er ubrukelig uansett...)? Med 2k i prisforskjell kan jeg jo evt gå for 350 og legge de ekstra kronene i et bra objektiv.
    Summary of changes (compared to the EOS 350D / Digital Rebel XT)
    10.1 megapixel CMOS sensor with improved microlens array, fill factor and lower noise
    EOS Integrated Cleaning System
    Anti-static coatings on sensor surfaces plus anti-dust materials in the camera body
    Separate low pass filter with ultra-sonic vibration
    Software based dust mapping / removal
    Nine point Auto Focus sensor (same as EOS 30D) with F2.8 support
    Continuous shooting burst up to 27 JPEG and 10 RAW images
    Single large, bright, 2.5" LCD monitor with 160° viewing angles (horizontal and vertical)
    Camera settings and adjustment on LCD monitor(Ikke separat som på 350)
    Proximity sensor below viewfinder eyepiece to disable the LCD during composition
    New viewfinder view includes 9 AF points as well as EOS 30D style status bar
    Picture Styles, larger range of image parameter adjustment (same as EOS 30D)
    Improved user interface
    Image magnification available in record review
    Histogram available as brightness (Luminance) or RGB (Red, Green, Blue)
    Three settings for long exposure noise reduction (adds Auto option)
    Auto rotation with three options (not recorded, record don't rotate, record and rotate)
    Additional custom functions (magnified view in record review, LCD display at power on)
    Up to 9999 images per folder on storage card
    Automatic storage of setting adjustments (no longer requires a press of the SET button)
    Improved print / share / direct print features
    Lower introductory list price ($100 lower)

Mao. ikke så fryktelig mye..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen

...

Mao. ikke så fryktelig mye..
    Helt enig med Smurfen der! Som et første speilrefleks er 350D like bra som 400D imho. De endringene/forbedringene som er på 400D i forhold til 350D vil ikke ha så mye å si før man har lært en del om pro's and con's med speilrefleks. Og når man har kommet dit er kanskje et steg opp mer nærliggende når det gjelder kamerahus. Et bedre objektiv enn kit-objektivene vil man få mer glede av enn å velge 400D-huset.

EDIT: bare en liten kommentar til EOS Integrated Cleaning System som er på 400D: Jeg har selv fått støv inn i mitt 30D og har rengjort det etter prosedyren i manualen og det fungerer helt utmerket. Den automatiske funksjonen på 400D er sikkert "kjekt å ha", men absolutt ikke et must. Et salgsargument for kamerasjappene er det nok...:wink:

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen formeninger om denne pakken:

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38646

Noen som har D80?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall

FotoVideo Oslo - Nikon D80 KITm/18-135mm f/3.5-5.6G

Noen som har D80?
    Nå har jeg alltid kjørt med Canon så jeg skal ikke begi meg inn på noen tilsynelatende objektiv kommentar om denne pakka, men her er i alle fall noen linker du kan lese ang. både kamera og objektiv :-D

Nikon AF-S DX 18-135 mm lens: Digital Photography Review

Nikon D80 Review: 1. Introduction: Digital Photography Review

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    bare en liten kommentar til EOS Integrated Cleaning System som er på 400D: Jeg har selv fått støv inn i mitt 30D og har rengjort det etter prosedyren i manualen og det fungerer helt utmerket. Den automatiske funksjonen på 400D er sikkert "kjekt å ha", men absolutt ikke et must. Et salgsargument for kamerasjappene er det nok...:wink:
    Stemmer i med det homecinema sier her. autostøvrensningen er bare propaganda, du vil fortsatt få støv i huset og det er såre enkelt å fjerne selv.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FotoVideo Oslo - Nikon D80 KITm/18-135mm f/3.5-5.6G

Noen som har D80?
    Jeg har D80 den er bare sååå mye bedre enn alle cannon sine produkter ops:

Fra spøk til...

Jeg ville heller gått for pakken med 18-70 linsa(FotoVideo Oslo - Nikon D80 KITm/18-70mm f/3,5-4,5G AF-S, skal du først ha litt zoom i tillegg så bør du heller kjøpe en annen linse til det.. Feks 55-200 eller 70-300. Nikon kommer snart med en 55-200 mm linse med bildestabilisering til en kanonpris, den kommer til å bli en bestselger i løpet kort tid.

Uansett så er D80 ett vannvittig flott kamera som vil gi deg mange muligheter og bilder av høy kvalitet..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg har D80 den er bare sååå mye bedre enn alle cannon sine produkter ops:

Fra spøk til...

Jeg ville heller gått for pakken med 18-70 linsa(FotoVideo Oslo - Nikon D80 KITm/18-70mm f/3,5-4,5G AF-S, skal du først ha litt zoom i tillegg så bør du heller kjøpe en annen linse til det.. Feks 55-200 eller 70-300. Nikon kommer snart med en 55-200 mm linse med bildestabilisering til en kanonpris, den kommer til å bli en bestselger i løpet kort tid.

Uansett så er D80 ett vannvittig flott kamera som vil gi deg mange muligheter og bilder av høy kvalitet..
    Hva er forskjellen på de to linsene, borsett fra zoomen?
    Aner du hva 55-200 linsen du refererer til vil koste?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Nå har jeg alltid kjørt med Canon så jeg skal ikke begi meg inn på noen tilsynelatende objektiv kommentar om denne pakka, men her er i alle fall noen linker du kan lese ang. både kamera og objektiv :-D

Nikon AF-S DX 18-135 mm lens: Digital Photography Review

Nikon D80 Review: 1. Introduction: Digital Photography Review
    Er kanskje det en er vant med som ligger vårt hjerte nærmest. Utifra linken du sendte virker det som om det er et bra kamera. Om ikke jeg har misforstått noe da. :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Canon tralltrall. Dt er en grunn til at Aftenposten skal bytte ut alle kameraene fra Nikon til Canon

(dette var selvfølgelig en meget objektiv uttalelse - ehhrmmm )

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på de to linsene, borsett fra zoomen?
    Aner du hva 55-200 linsen du refererer til vil koste?
    Når det gjelder forskjellen på linsene så har vel de lærde fortalt att 18-70 linsa
    er en god del bedre optisk, en annen forskjell er att festemekanismen er i plastikk noe som kan slites over tid eller lett kan få brudd dersom du er uheldig i for eksempel litt kalde omgivelser . Dette det har ikke 18-17 linsa, der er det aluminium feste..

Den nye 55-200 linsa vi ligge på ca 3300 veil fra importør vi da anta att den kommer ut i salg for rundt 3000 kroner.Med tanke på att den har innebyggd bildestabilisator er jo prisen være en sensasjon..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Gå for Canon tralltrall. Dt er en grunn til at Aftenposten skal bytte ut alle kameraene fra Nikon til Canon

Du har ikke tilfeldigvis en link eller en nettsak eller noe på dette..?

Artig å tulle litt med mine nikon-befengte kollegaer i drammens tidende

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Dette kan jo være noe å ta med seg i beregningene...

Noen gode anbefalinger på linse og hus fra Canon da, helst ikke så veldig mye dyrere enn 10 lapper, men gjerne billigere... ;-)

Er det ingen av de andre merkene som er med i konkuransen om gode kameraer til den prisen?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktum er at dette blir en smakssak. D80 er et forbasket bra kamera, og av det jeg har sett leverer billigere Nikon bedre enn tilsvarende fra Canon. Det jevner seg raskt ut, men det kan virke som om "kit"-objektivet til Nikon er bedre enn Canon sitt tilsvarende.

Det med Aftenposten er kun et rykte jeg har hørt fra noen på Interfoto, og det var ikke i salgssammenheng.

Det er ikke lett tralltrall, men i denne sammenheng kan du trygt gå for magefølelsen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får titte litt til, og "kjenne" litt på de forskjellige modellene. (tolk det som dere vil!!hehe)
    Det er ikke lett å velge, ihvertfall ikke når jeg har liten erfaring selv, så alle tips er gode å få.

Skal ikke handle før om ca 1 mnd, så har jo litt tid å se hva som dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har D80?
    Jeg har også en D80 i hus. Godt fornøyd med det.
    Men slik som tingene er idag, så kommer du mye lenger med et "billig" hus og bra optikk, enn dyrt hus og billig optikk.

Jeg har brukt ymse Canon på jobb og Nikon privat. Om du har bra objektiver så er det ingen reel bildeforskjell mellom f.eks Canon 1Ds til 60k og et D80 til 9K.
    Forskjeller er det selvsagt, men disse går mer på funksjonalitet og konstruksjon av huset.

Så kjøp heller en litt mindre modell med bra objektiv, enn det dyreste huset du har råd til og et billig objektiv som en ettertanke.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha?
    Så du mener at brikkestrørrelse er oppskrytt...?
    Hmmm....

Utover dette er jeg enig med du... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Så kjøp heller en litt mindre modell med bra objektiv, enn det dyreste huset du har råd til og et billig objektiv som en ettertanke.
    Dette rådet samsvarer veldig bra med det jeg hører fra andre erfarne brukere.

Sannsynligvis vil det likevel bli solgt en helt del Canon 30D eller bedre med kit-objektiv som aldri får se noe bedre...

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaha?
    Så du mener at brikkestrørrelse er oppskrytt...?
    Hmmm....

Utover dette er jeg enig med du... ;-)
    La oss si det slik, hvis det var stor forskjell i kvalitet så hadde garantert Nikon også hatt full størrelse sensorer i pro segmentet, isteden for å satse 100% på DX formatet.

Når det er sagt så er det selvfølgelig en teoretisk forskjell. Vi må tross alt følge fysikkens lover og alt det der.. Men for å se denne forskjellen så tipper jeg vi må ha sensor med langt høyere oppløsning enn dagens, og sylskarp optikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tralltrall: Har selv Nikon D80 og er meget, meget godt fornøyd. 18-70 objektivet blir anbefalt over 18-135 stort sett overalt.

Lett å anbefale dette, men jeg føler det er noe mer Canon optikk på bruktmarkeder, så om du vurderer å kjøpe et eller flere brukte objektiver noen gang, er sjansene noe større for at du finner mer Canonoptikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    La oss si det slik, hvis det var stor forskjell i kvalitet så hadde garantert Nikon også hatt full størrelse sensorer i pro segmentet, isteden for å satse 100% på DX formatet.
    Nikon baserer seg vel på å kjøpe inn (f.eks Sony) sensorer, noe som kan ha en viss betydning. Full størrelse er definitivt en nisje fremdeles.
    Når det er sagt så er det selvfølgelig en teoretisk forskjell. Vi må tross alt følge fysikkens lover og alt det der.. Men for å se denne forskjellen så tipper jeg vi må ha sensor med langt høyere oppløsning enn dagens, og sylskarp optikk.
    For en gitt optikk så vil jeg påstå at forskjellen mellom "35mm" og 1.6x crop er påtagelig og synlig enhver ;-) Utsnitt er lett å se for de fleste.

-k

Side 10 av 104 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •