lydkort som yter Logitech Z-5500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydkort som yter Logitech Z-5500

hei! jeg er på jakt etter et lydkort som klarer og håndtere logitech z-5500 surround! jeg vil ha det i surround og helst billig 500-100 kroner! og ville like og det må være med fjernkontroll .- og det skal yte det bra på film -. takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg glemte å si at jeg har et lydkort. men det kostet jo bare 500 kroner og det er externt! Creative SB Live! 24-bit vil det duge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Skal det brukes til film eller spill ?

Hvis det er film, så bruker du bare det lydkortet du har og kobler det via coax (sp/dif) til koblingsboksen på logitech-settet. Du trenger vanligvis ikke noe avansert lydkort for filmavspilling så lenge du har digitalutgang fra lydkort og ekstern dekoder, hvilket du har i logitech-settet ditt og mange har i reciever.

For spill derimot er situasjonen litt annerledes. Her er det best at lydkortet kjører dekodingen og så sender ut separate signaler for hver kanal analogt*. Lydkortet ditt duger forsåvidt til dette, men jeg ville seriøst ha vurdert å oppgradere til X-Fi extrememusic, som er bra egnet til spill til tross for navnet. Koster vel ca en tusenlapp, og er verdt pengene om du er glad i å spille og setter pris på bra lyd da.

Bottom line:Skal du ikke spille, så er det bare å holde seg til det lydkortet du har.

*ja jeg vet det finnes andre standarder enn creative sine, og at disse kan kjøres heldigitalt, men dette er ett marginalt fenomen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal brukes til både film og litt spill. men om jeg er missfornøyd kjøper jeg et nytt takk for hjelpen. er litt bekymret siden jeg kjøpte et 5.1 surround phillips pc anlegg til 1200 kroner til jul. men så fikk jeg bare høyttalerene til å gi lyd og subben ga ikke lyd i det hele tatt. får håpe det samme ikke skjer med dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •