Anbefaling PSU til htpc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke så rart du liker seagate når du tenker støy. De har de fire første plassene på storagereview.com`s liste over harddisker (en laaaang liste!)

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster enda en søt liten psu som har fått gode tester på Dinside.no og itpro.no:

CHILL 350a

Føres av www.netconnection.no

Den ligner faretruende på den forrige jeg postet, altså MIST (microplex) sin, som er bassert på FortronSource sin psu.

Jeg tipper begge stammer fra samme produsent. Sånn jeg oppfatter det er det enda roligere støy fra Chill versjonen (17-19dB). Microplex skriver dog på sin hjemmeside at de har valgt å gå opp litt på vifta i MIST, siden de mente den "originale" kjøle for lite. Intet sagt om det, men alt under 20dB er nå bra etter min mening!

Når vi allikevel er inne på støydemping så må jeg bare få si at jeg har bestilt en pakke med slike --> NOISECONTROL støydempematter til HTPC`en. Disse fra 3dfxcool.no

DrErling

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av MIST strømforsyningen av overklokking.no --> Trykk her!!

DrErling

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en MIST på meg.

Den andre strømforsyningen (CHILL) har ikke på/av-bryter, som er å foretrekke. Ellers ser de ganske lik ut...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer tydeligvis ikke at Chill ikke har av/på bryter. Leste et sted at de skulle lage en ny modell. Fikk min fra Netconnection i dag og denne hadde av/på bryter (350W). Stille er den i hvert fall. Må legge øret bort til den for å høre den.... ypperlig.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var underlig, for bildet har ikke dette. Men hvis versionen er oppdatert.. Prisen er i allefall veldig gunstig!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste det i en test at det skulle komme en ny versjon. Netconnection fortalte meg at de ikke hadde denne versjonen, at det var den gamle de hadde. Den nye var ikke kommet enda sa de. Det stemmer tydeligvis ikke, for min har bryter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to forsyningeene ser såpass like ut at det er nærliggende å tro at det er Fortron Source som står som produsent av begge...

Ganske like oppgitte max verdier, men ikke heeelt like...

MIST sine specs <--

Klippet fra chill-innovations FAQ:
    Kode:
    [b]I have seen other 120mm fan PSU's - What is the difference here?[/b]
    The breathtaking innovation is not the chassis nor the 120mm fan. They key is the internal component choice, unique features and the entire airflow structure. Our internal design uses 25% less airflow to maintain the same heat dissipation level, combined with regular 120mm fan based PSU´s.

Quote fra TomsHardware
    Inadequate and Deceptive Product Labeling:
    Comparison of 21 Power Supplies

Recommended Power supplies - Fortron FSP, Verax and Herolchi
    Kommentar: Verax er også et psu produsert av Fortron... (2 av 3 anbefalte)

Konklusjonen må vel bli at man neppe kan gjøre feil uansett om man velger Chill innovation sin, MIST (modifikasjon av FortronSource) eller Fortron Source sin "originalmodell".

DrErling

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å drive med bumping, men nå er det jo allerede samlet mye grei info i denne tråden, så da poster jeg med det samme itpro.no sin test av MIST strømforsyningen, der de konkluderer med følgende

Dette er en svært god strømforsyning som burde passe de fleste, sørg i midlertidig for å bekrefte at du ikke trenger en kraftigere enhet før den anskaffes da den yter 350W. strømforsyningen er lekker å se på med sitt krom utseende, perforerte bakside og digre viftegitter på innsiden. Når den i tillegg er svært stillegående må den definitivt kunne anbefales på det varmeste.
    resten av testen kan leses her på itpro

DrErling

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vanskelig.. Trenger stillegående PSU, men hater å bruke penger på 'slikt'. Chill selges også av www.mpx.no så jeg i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke værre enn at du tar den størmforsyningen du har nå, og bytter ut vifta på den med en 120mm. Trenger å mekke litt på psu'en din da, men så de gjorde det på overklokking.no. Så sparer du de pengene

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psi_^
    Det er jo ikke værre enn at du tar den størmforsyningen du har nå, og bytter ut vifta på den med en 120mm. Trenger å mekke litt på psu'en din da, men så de gjorde det på overklokking.no. Så sparer du de pengene
    Det er langt fra alle psuer som har plass til en slik mod, men for de som gidder er det jo en grei idè. Derimot sparer du ikke mye penger da. Husk at papst viftene er dyre, og frakt er også dyrt.

DrE

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt et power fra komplett som skal være helt nytt, ligner veldig på disse powerene. Prisen er ihverfall veldig hyggelig
    I følge hjemmesiden til NorthQ, har den et støynivå på 12-17 db.... og det er jo rimelig bra.
    Jeg kan skrive hva jeg mener om det når jeg får den levert i forhåpentligvis i neste uke en gang.
    Jeg bør merke forskjell, for htpcen min bråker nå som en støvsuger :roll:
    Her er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...4&GrpID=2&s=pl

Legger med et bilde:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, hele produktlinja til NorthQ ser jo ut til å være bra. Hvis deres decibel målinger stemmer så får du jo en 500W psu som støyer i området 12-19dB (3stk stillegående 80mm)

En annen funksjon jeg likte veldig godt på den største modellen (king kong) er at den spinner etter du har slått av maskinen. Den går vistnok i hele 3min for å "temperere" kabinettet og elektronikken. En meget god idè.

Gleder meg til å høre dine erfaringer. 400W skulle vel holde til selv de mest ekstreme htpc-oppsettene, men jeg skulle allikevel likt å sett en test av 500W`ern til NorthQ også.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Det er langt fra alle psuer som har plass til en slik mod, men for de som gidder er det jo en grei idè. Derimot sparer du ikke mye penger da. Husk at papst viftene er dyre, og frakt er også dyrt.

DrE
    Du har jo et godt poeng der med at det er dyrt å skaffe seg vifte, men hvis en skulle ha en 120mm vifte liggende å slenge så kunne du jo være billig løsning

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psi_^
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

DrE
    Du har jo et godt poeng der med at det er dyrt å skaffe seg vifte, men hvis en skulle ha en 120mm vifte liggende å slenge så kunne du jo være billig løsning
    Joda, det er en liten mulighet. Men vi avventer til BullFire har fått testet NorthQ psuet. Det koster jo bare 360,- og ethvert modde budsjett vil knuse en sådan sum. Hvis NorthQ er så bra som det kan være, så har vi hvertfall en ny favoritt for de av oss som tenker økonomi og støy!

DrE

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt og fant en test av dette billige PSUet:

http://www.itzonen.dk/content/anmeld...wid=685&page=1

Virker ganske så bra. De påpeker imidlertid lav A på 12V, men det er kun snakk om 3A i forhold til Mist (18A, F/S modellen: 16A).

Diskutert:
    http://forum.hardware.no/index.php?s...5736&hl=northq

Jeg ble iallefall veldig fristet ;-)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har gjordt et godt kjøp.... gleder meg til å prøve den. Skal bli bra det med dette poweret + et nytt vifteløst radeon kort.
    tror ikke det med kun 15A skal bli noe problem for meg, har ikke så mange diskene i maskinen min akkuratt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med det billige psu'et fra komplett ??
    Er det så stille som angitt ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Ser ut som jeg har gjordt et godt kjøp.... gleder meg til å prøve den. Skal bli bra det med dette poweret + et nytt vifteløst radeon kort.
    tror ikke det med kun 15A skal bli noe problem for meg, har ikke så mange diskene i maskinen min akkuratt..
    Det er som regel sterkt overdrevet uansett. Jeg har en filserver med fire harddisker på over 500GB som drives uten problemer av en shuttle 150W psu som også driver et via epia M10000.

Det som KAN være et problem er oppstarten, da flere komponenter trekker veldig mye. Men... jeg tror ikke det vil være et problem.

DrE

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •