Erfaringer med Hifi-klubbens service? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvordan da? Tror HFK foretrekker å betale frakt frem og tilbake til service verkstedet istedet for å gi ut nytt produkt. Produsenten har en garanti og den garanti'en er ikke nytt produkt med en gang noe er feil det er en garanti for at produktet skal bli fikset innen rimelig tid og lar ikke det seg gjøre, DA skal kunden få nytt produkt.

Hvis folk har krav på nytt produkt hadde det ikke vært noen vits med et verksted engang.
    Les lovteksten!!! En garanti kan ikke redusere rettighetene du har etter loven...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med urimelig kostnad mener man vel for eksempel en bil som har et prisfall på 50 000,- bare man kjører den ut av butikken.

Si HFK betaler 1500,- inn for en vare, og selger den for 3k. Da sitter de igjen med en "fortjeneste" på 1500 kr. De får reparert varen i dette tilfellet av CambridgeAudio kostnadsfritt. De kan så selge varen som b-vare for 2500,- Om så er tilfelle taper dem i alle fall ikke penger på å gjøre sine kunder fornøyde!

Her er en guide for elektronikkbransjen http://www.elektronikkbransjen.no/file.php?id=3

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller at en moped synker med 10.000,- i verdi med en gang du har betalt for den.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Les lovteksten!!! En garanti kan ikke redusere rettighetene du har etter loven...
    Snakker ikke om å redusere rettighetene. Sier bare at man har ikke krav på et nytt produkt om det blir en feil på det. Er en grunn til loven sier at produktet kun kan være inne til service 2 ganger og tredje gangen skal det byttes i nytt om det er samme feil alle gangene. Rett å slett fordi man ikke skal bli offer for et produkt som har en mangel som ikke lar seg fikse. Dessuten er det nok et tap jo om HFK gir ut nye produkter til alle kundene som kommer med ødelagte produkter. Greit nok at de får dem fikset men selvfølgelig har den mistet verdi. Tviler på at en kunde har lyst å kjøpe et brukt produkt for full pris når han kan velge en ny. Dessuten må man beregne arbeidstiden HFK bruker på produktet (testing,prising,sende,motta) blir penger av slikt også. Og bytte en dvd spiller er nok ikke en urimelig kostnad men skal man bytte en må man bytte alle og da begynner pengene å rulle. Så ja en dvd spiller er en urimelig kostnad og bedriften kan fint bruke det som grunnlag til å sende den på service fremfor å gi ut et nytt produkt. Dessuten kan feilen være selvforskyldt, litt kjipt å gi ut nytt produkt til en kunde og så viser det seg at han har sølt saft i den gamle. Enda en grunn til at butikker sender det inn.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du ikke blander kjøpsloven fra 98 med forbrukerkjøpsloven fra 02 nå Revox?

Loven er til for å sikre forbukerens rettigheter, ikke selger. Når er det en urimelig kostnad? Når selger taper 1kr, 100kr, 500 kr eller 50 000kr?

Skal ikke loven sikre at selger/produsent skal bære tapet hvis produktet har en mangel, og ikke holder mål?

Selvsagt skal selger ha alle muligheter for å kontrollere at det ikke er brukerfeil som har ført til skaden, det står jo også i forbrukerkjøpsloven.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gir jo en selger hjemmel til å sende den inn det. Tror det var elkjøp som lagde et regnestykke på hvor stort tapet var om de skulle bytte alle produktene de fikk inn med feil for å så selge de som kan selges etter reperasjon. Husker ikke helt hva de kom frem til men det tallet var ganske enormt. En bil med feil kan virke som en urimelig kostnad men for bilforhandleren blir jo dette det samme egentlig. Elkjøp omsetter for mer enn de fleste bilforhandlere her i norge og hvis samtlige av deres produkter skal byttes umiddelbart pga feil så kan det medføre et gigantisk kutt på omsetningen som igjen resulterer i dyrere varer for å veie opp tapet ved å selge noe til reduserte b-vare priser, eller produktet som kanskje må kastes.

De fleste produsenter har en DOA rutine gjerne på 30 dager, enkelte har det hele garanti perioden. DVS slutter produktet å fungere innen 30 dager eller innenfor garanti perioden får butikken det kreditert og kan gi ut et nytt produkt til kunden uten å måtte gå innom service. Dette er en garanti produsenten yter og står ikke nevnt i forbrukerkjøpsloven så vitt jeg vet.

Creative og Philips er typiske leverandører som gjerne bytter produktene umiddelbart istedet for å kjøre service på det. (Hos philips varierer det litt da TV og dyrere produkter ofte sendes til service, dog toppmodellen på dvd DVP9000 ble bare byttet)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er ofte problemet når en liten kjede vokser seg stor.
    Jeg syns også at mye av entusiasmen hos ansatte hos HFK har forsvunnet, men igjen så varierer dette ettersom hvem man er så (u)heldig å treffe på av ansatte ;-)
    Men det var mere genuin entusiasme bak disken i de tidligere år enn det er i dagens strømlinjeformede pengemaskin. Jeg tror klubbens storhetstid var slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet.

A

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg informere om hvordan det gikk med min sak. CD-spilleren sluttet å fungere, sendte den til butikken jeg kjøpte den hos og la ved en lapp der jeg skrev at jeg ville ha ny spiller i retur. Sendte mail etter noen dager, og fikk til svar at den var inne til service/rep. Jeg skrev tilbake at jeg ville ha ny spiller i retur og ikke en reparert i henhold til forbrukerkjøpsloven. Ny spiller sendt i dag, så da skal ikke jeg klage på servicen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gadd de antagelig bare ikke å krangle med deg for å bevare deg som en kunde. Men de har sin fulle rett til å sende det til service og det står fullt å klart i forbrukerkjøpsloven

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    hi-fi klubben er omtrent like kjent med ordet service som taliban regimet er kjent med ordet fred og harmoni

variere fra butikk til butikk det der

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lørdag, tre uker siden var jeg innom "klubben" for å bestille en Cerwin Vega CLS-15SX. Nei, den hadde desverre ikke inne, men ville få den inn fredagen i uka etter. Møtte opp denne fredagen, men nei, de hadde ikke fått den inn. Tirsdagen etter skulle den senest komme inn. Men nei, den var ikke på lager da heller. Fikk beskjed om at den 100% sikkert er der innen Torsdag (i dag). MEN NOK EN GANG NEI! Den var der ikke i dag heller! Jeg som har pint meg gjennom en hel uke med venting. Ser ut som jeg må droppe filmkveld denne uka også...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    På lørdag, tre uker siden var jeg innom "klubben" for å bestille en Cerwin Vega CLS-15SX. Nei, den hadde desverre ikke inne, men ville få den inn fredagen i uka etter. Møtte opp denne fredagen, men nei, de hadde ikke fått den inn. Tirsdagen etter skulle den senest komme inn. Men nei, den var ikke på lager da heller. Fikk beskjed om at den 100% sikkert er der innen Torsdag (i dag). MEN NOK EN GANG NEI! Den var der ikke i dag heller! Jeg som har pint meg gjennom en hel uke med venting. Ser ut som jeg må droppe filmkveld denne uka også...

Hva med å sende en mail til grimstad@hifiklubben.no og har de den er det ikke stort mer enn 50min fra kristiansand til grimstad.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sjekket på HiFi klubben i Kristiansand, og de hadde ingenting i Grimstad. I og med at den er bestilt i butikken i Kristiansand har jeg vel ikke annet å gjøre enn å vente. Vil tror jeg får den en av de første dagene i neste uke, hvis den ikke kommer i morgen (*Håpe*).
    Det dummeste butikker kan gjøre, er å gi kundene en dato hvis de ikke er sikre på når varen kommer inn. Det eneste de oppnår med dette er sinte kunder.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jul bestilte jeg et par høyttalere fra HFK.

Har enda ikke fått høyttalerene til tross for fire purre-mailer - som forrøvrig ingen har blitt besvart på..

Dette synes jeg er for dårlig.

Har aldri opplevd lignende før.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne min episode som skjedde for litt over 1 år siden. Hadde AL-1000 på den tiden og ville ha noen match'ende bakhøyttalere (design) og ringte HFK drammen for å holde av et par V-10F. Siden det var snakk om å holde av 1 mnd ville de ha et depositum på 500,- noe som var greit for meg. Ringte dem etter 1 mnd for å avtale henting.. Nei da var de borte gitt. Ikke kunne de skaffe fler heller (noe jeg var klar over siden de hadde gått ut) Eneste de kunne tilby meg var å få tilbake depositumet... Flott.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er altfor dårlig!
    Håper virkelig noen hos HFK leser dette, de burde skjerpe seg.

Etter så mye negative utsagn fra medlemmer her vurderer jeg å permanent boikotte HFK. Er ikke noe fan av produktene deres uansett, så "taper" ikke noe på dette på noe vis

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skryter jo på seg at de "skal være best på service", men kan ikke si jeg har merket noe til det. Må jo selfølgelig nevne at de er ganske hyggelige i butikken og mer en gjerne spiller av en trall på de høyttalerene jeg vil. Så jeg håper dette er et engangstilfelle, for min del.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Før jul bestilte jeg et par høyttalere fra HFK.

Har enda ikke fått høyttalerene til tross for fire purre-mailer - som forrøvrig ingen har blitt besvart på..

Dette synes jeg er for dårlig.

Har aldri opplevd lignende før.
    Noen som har erfaring med oslo2@hifiklubben.no ?

Hvorfor er det ingen som svarer på mailene mine??

Edit: I neste mail linker jeg tilbake til denne tråden...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo butikken var faktisk veldig behjelpelig med meg når jeg trengte 2 nye diskanter til AL-1000. Disse er vanskelig å oppdrive og de fikset det på en ukes tid. Så all honør for det.

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    jeg har ikke mye vondt mot hifiklubben, men eneste er att når hifklubben skulle frakte høyttalerene mine, så tokk de å la gitteret på høyttaleren ned mot tralla, så nå har jeg en kledelig bulk på den ene ht'n på den andre klarte jeg å rette den ut igjen:evil:
    Ved normal god service skulle du vel ha fått nye ht, eller en kompensasjon for skaden...
    Hvordan løste dette seg ?
    Ser at dette spørsmålet ble stillt til meg for en god stund siden, men det kan kanskje være til hjelp for andre hvis jeg svarer på dette.

Det eneste de sa var at det ikke gjorde noe, men hvis jeg sendte en epost til ettellerannet@mail.com kunne de vurdere hva som skulle skje med saken.
    Men jeg gjorde ikke noe i og med at dette var det siste parret av de høyttalerene i landet på den tiden, og den nye serien var uinteressant for meg.
    Hadde jeg visst at det kom inn ett parti av den gamle ht typen litt senere ville jeg nok tatt en annen besluttning.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •